Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Med Arvidos antydningar har namnoutning åter kommit på tapeten ser jag. Vad jag tycker om det som princip vete fan, men om vi nu har två spelare som kan gröna folk med hjälp av namn, varför har de inte lobbat hårdare för outning?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Konrad Konvalj said:
Arvidos MC said:
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Svarar mig själv.

Oppfinnar-Jocke. Hur är det möjligt att det ända som verkligen har fastnat är just det.

Låter ju helt sjukt, och jag finner det rogivande och skrattar här för mig själv.
Vad säger det dig Arvidos MC? Om du väger in det hela rent psykologiskt och så.
Vad handlar det här inlägget om, egentligen?
Inget just nu. Jag är i balans, men Oppfinnar jocke störde mig på något vis just då.
Det är som du gick från att vara min främsta supporter till totalt nipprig på mig under drevet igår.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Har hängt med i tråden från jobbet men inte kunnat posta särskilt mycket men här kommer några reflektioner jag plitat ned under dagen.

!Paxen said:
Fenton Spadring är mitt namn
Hm... felstavat som sagt. Oavsett, det har efterfrågats motivering till varför du väljer att outa just det. Har du någon sådan?
Jag väljer att outa mitt namn för att jag inte vill släppa någon annan info. Av det jag vet om min roll så är det minst farligt att ge info om mitt namn

Förresten, om jag ändå skulle ljuga om namnet så skulle jag lika gärna ha copy-pastat namnet ifrån wikipedia, där det tydligen är rättstavat?

Brynolf said:
Mukwa och Vimes har ställt till ett rabalder om settingen. Vill inflika att, som jag sagt tidigare, var Paxen väldigt tidig med att nämna Duck tales.

!Paxen said:
Angående Duck Tales så var det min gissning att detta varulvsspel baseras på den serien. Så, nu har ni "min hemlighet", och anledningen till att jag inte ville avslöja något var för att Duck Tales skiljer sig ganska mycket till den riktiga Barksfaktan och jag gissade därför till att om man kunde få namnet på folk så skulle man kunna kolla av Duck Tales mot namnen för att få misstänkta.
Ovanstående skrev Paxen redan i måndags. Till att börja med kan man anmärka på att han i samma stycke ger en bra motivation till varför man INTE skulle gå ut med vilken setting man tror på. Jag kan inte se något tryck på Paxen vid det tillfället som skulle fått honom att gå ut med det där "mot sitt bättre vetande". Sen i samma inlägg kommer en till konstighet:
Anledningen till det var för att Mukwa sa att han kände att det var just Duck Tales settingen var. Just då kände jag att alla som läste det inlägget skulle oavsett om jag väntade med att släppa vad jag visste eller inte (om det nu inte är ett hopkok av olika ank-universum, vilket jag ej tror).

!Paxen said:
Sen undrar jag hur många som anser sig ha en bra koll på ankuniversumet. Jag kan iaf säga att jag är mycket bättre på Barks/Don Rosa än vad jag är på Duck Tales. Jag brukar iaf kalla mig Ankist.
Vad syftade det här till egentligen? Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om han själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?[/quote]

Jag ville veta vilka som hade bra koll för att se vilka som skulle kunna ljuga bra om sin roll. Svårare än så är det inte.

Att jag "avslöjade" mig som ankist ger också info om att jag skulle kunna slänga ut namn också, som faktiskt finns i något universum.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: och här var det tokdött...

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har en vild teori att som kan peka på att spelet kanske är fockuserat på bara Barks ankor.
Nu har kanske du redan ändra uppfattning eller korrigerat det du tror ovan. Då ursäktar jag mig.

Det jag har snappat upp är att spelet inte innefattar Barks ankor om jag är med i matchen?
Iom att Fenton och Anki finns med, så hoppas jag att han har ändrat sig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Jag var mest upprörd för att du inte kunde få mig att förstå dig. Hur mycket jag än analyserade och läste igenom det du skrivit hjälpte det inte mig i mitt sökande efter skurkarna. På väg hem kom jag ihåg att du skrivit uppfinnar jocke vid ett tillfälle, och det slirade lite i hjärnan på mig. Jag ville förstå, och försöka tolka på nått smart vis. Jag ville hitta tecken som hjälpte mig framåt, men jag hittade uppfinnar jocke istället för oppfinnar jocke.

Ja det är vansinne.

Men jag har fortfarande stort hopp om att du med hjälp av din spelstil fått fram något bra som hjälper byn i slutändan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: och här var det tokdött...

!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har en vild teori att som kan peka på att spelet kanske är fockuserat på bara Barks ankor.
Nu har kanske du redan ändra uppfattning eller korrigerat det du tror ovan. Då ursäktar jag mig.

Det jag har snappat upp är att spelet inte innefattar Barks ankor om jag är med i matchen?
Iom att Fenton och Anki finns med, så hoppas jag att han har ändrat sig.
Jo men i inlägget Lu-kaazh skrev att det bara var Barks ankor med jobbade han in Glittriga Gullan rätt hårt.

Om jag hänger med i anksvängarna här, och det inte är Barks ankorna som gäller så är väl Lu-kaazh ute på djupt vatten igen?

Hinner jag med ikväll så skall jag kolla upp vad det handlade om, och om Lu-kaazh sedan har reviderat sina tankar. Annars får han gärna svara här om jag inte luskat klart.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Konrad Konvalj said:
Jag ville hitta tecken som hjälpte mig framåt, men jag hittade uppfinnar jocke istället för oppfinnar jocke.
Varför gör ni en stor grej av det här? Jag fattar inte.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: och här var det tokdött...

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Jag har en vild teori att som kan peka på att spelet kanske är fockuserat på bara Barks ankor.
Nu har kanske du redan ändra uppfattning eller korrigerat det du tror ovan. Då ursäktar jag mig.

Det jag har snappat upp är att spelet inte innefattar Barks ankor om jag är med i matchen?
Iom att Fenton och Anki finns med, så hoppas jag att han har ändrat sig.
Jo men i inlägget Lu-kaazh skrev att det bara var Barks ankor med jobbade han in Glittriga Gullan rätt hårt.

Om jag hänger med i anksvängarna här, och det inte är Barks ankorna som gäller så är väl Lu-kaazh ute på djupt vatten igen?

Hinner jag med ikväll så skall jag kolla upp vad det handlade om, och om Lu-kaazh sedan har reviderat sina tankar. Annars får han gärna svara här om jag inte luskat klart.
Vet du vad, Luu-Kaazh får förklara själv vad han tycker och tänker här. Jag borde inte ha gjort förra inlägget såhär i efterhand.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag ville hitta tecken som hjälpte mig framåt, men jag hittade uppfinnar jocke istället för oppfinnar jocke.
Varför gör ni en stor grej av det här? Jag fattar inte.
Ingen aning.

Jag ville svara på en direkt fråga kort och gott.
Svarar jag Arvidos MC kanske han svara på mina frågor om hur han kan tänkas hjälpa byn på ett förståligt sätt för mig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trasapa:

Trasapa, du beskriver dig själv som paranoians förman. Kan du säga något mer om det, om din spelstil?

Jag skulle gärna se en Top 5-misstänkta björnbusar från dig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

!brynolf said:
Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om han själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?
!Paxen said:
Jag ville veta vilka som hade bra koll för att se vilka som skulle kunna ljuga bra om sin roll. Svårare än så är det inte.
Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Brynolf said:
!brynolf said:
Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om han själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?
!Paxen said:
Jag ville veta vilka som hade bra koll för att se vilka som skulle kunna ljuga bra om sin roll. Svårare än så är det inte.
Som sagt hade redan Mukwa mer eller mindre konstanterat att det var Duck Tales. Och jag kände att det inte gjorde någon skillnad.

Om jag hade kommit ut efter att Anki hade kommit fram (eeh, konstig mening.. Svenska?) så tror jag inte att jag hade fått mer tillit än vad jag har nu.

Jojo, det fattar jag. Men var det inte dumt att själv gå ut med din teori om vilket ankiversum vi lirar i innan du fått eventuella svar på frågan?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

K.K: Vad står det i din roll? jag menar fluffaktigt, och slingra dig inte ur genom att använda arvidos beskrivning (som f.ö. är knepig)

/Mukwa som nånstans i det här inlägget ville få in att det här är snott från !Paxen, så det fick bli en Han-signatur.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

!Paxen said:
Som sagt hade redan Mukwa mer eller mindre konstanterat att det var Duck Tales. Och jag kände att det inte gjorde någon skillnad.
Jag har sökt efter ett inlägg där han gör det utan framgång. Den enda jag hittar som pekar mot DT innan dig är Lukas. Kan du hitta det inlägget du pratar om? Om inte annat kan det vara intressant i relation till Mukwas outnings-önskemål där i början.

Om jag hade kommit ut efter att Anki hade kommit fram (eeh, konstig mening.. Svenska?) så tror jag inte att jag hade fått mer tillit än vad jag har nu.
Nä, det är så klart en o-röd signal att du tidigt visste vilket namn du skulle uppge (sant eller ej). Men det gick inte ihop med ditt fluff-fiskande i samma inlägg. Undviker du frågan?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
En sak till, att jag syns i aktivitetslistan är helt enkelt så att jag har webläsaren uppe dygnet runt och stationära burken likaså. Så enkelt är det, har för mig att det kom på tal i det förra liret också.
Min paranoia-hjärna måste få ett lite utbrott.

Trasapan har passerat förbi väldigt obemärkt. Jag har ju lite koll bland inloggade användare, och jag har sett skymten av honom vid ett flertal tillfällen. Mja. Det säger ju inte ett skit, men det sparkar igång min paranoia (eller så vill jag att det sparkar igång min paranoia?). Och som lax på såsen så är han uppkopplad jämt och ständigt vilket förklarar det hela. Men det finns ju hårdare sätt att bevaka en spelare än att bara stirra på namnen som står under användarna, och det har ju jag givet gjort. Där ser man ju vad inloggade gör, och då har han rört sig i forumet rent internet-fysiskt och det klarar ju inte en stationär dator av utan hjälp.

Jag har nu lusläst Trasapan med mina fulglasögon. Dom som sätter en ulv-stämpel i pannan på folk. Varför gör jag så? Jo, jag har inte haft nått riktigt grepp om Trasapan, och det stör mig ju lite. Har man inget grepp om någon måste den ha passerat på nått smygigt sätt.

* Trasapan kör hårt på att han är nybörjare. (var nybörjare i LoL, och nojigare än mig. Var med och petade i en massa saker, och det har inte hänt nu så nubörjar andan har kanske förbättrats)

* Trasapans spelstil är paranoid, och påhoppande. (Något vi inte sett något av än, och som bybo i LoL var han väldigt paranoid, och nojan syntes klar.)

* Trasapan är avvaktande till en början, och alldeles för blöjmyndig för att starta ett drev eller komma med fungerande planer tidigt i spel. (jo, röstade sist av alla, var väldigt tillbakadragen i början, hjälpte svärmor med flytten)

* Outning är bra, gärna tur lista, och motiverade outningar.

* Trasapan har svårt för drev, och byter ofta röst hit och dit. Misstankarna skiftar konstant. Ska man starta ett drev skall det finnas en tanke bakom det.
(röstflyttarna har jag inte sett så mycket av. Tycks ha varit rätt säker på vart rösten skall vara.)

* Observant nog att upptäcka att det inte finns några förklaringar på hur man vinner spelet.

* Vimes bör ta en valium i arslet.

* Lägger sin första röst på Arvidos MC. Tycker att hans nedläggning av röst är skit, och att han har några luddiga ideér som han skall se om dom stämmer.

* Trycker lite på att Arvidos MC i en pressad stund skulle ha bytt röst för att jämna ut röstantalet mot någon annan med mycke röster.

* Är bekväm med Ducktales, men diggar Rosa. Skulle inte ropa varg om någon använder "fel" fluff.

* Hackar lite på !Paxen för hans sökande efter fluff.

* Kör lite snack med Arvidos MC gällande sin röst på honom.

* Tycker att !Paxen fiskar powerroller, och försöker splittra och sega ner jagandet av ulvarna.

* Arvidos agerande känns veligt och doldis aktigt.

* Arvidos outande av Kalle Anka förbryllar. Våghalsigt om han är ulv.

* Klurar lite över Mukwa´s grönings-spree

* Tycker att jag arbetar kontraproduktivt, och blir lite förvirrad av mitt snack. (ordet kontraproduktivt känns inte Trasapigt)

* Tycker att Kalle Anka outningen ger trovärdighet genom prägling. En ulv borde använda ett lägre klingande namn.

* Röstar på xyas (hade svårt att bestämma sig om det var xyas på tur eller !Paxen).

* Om nu Lu-kaazh är ulv varför har då xyas sparkat så hårt på honom. Är det en bra plan? Han bränner ju sin ulvkompis för resten av liret.

* Inne på att xyas släpper drev, när han flugfiskat klart.

* Ulvarna har troligen info om powerroller så de vet vad de skall leta efter.

* Varningsflagg vid den plötsliga jakten på Mukwas förnamn.

* Tycker att det är konstigt att inte jag reagerat på att att han nämnt att vissa flyger under radarn, däribland han själv, Andersson, och Vimes.

* Mukwas outning av Fnatte är närmast en gröning man kan komma.

* xyas och !Paxen är fortfarande luringar.

* Håller med Möller om att Mukwas uttalande om gröning klingar falskt, men lite onödig i uppmärksamhets synpunkt.

* Röstar !Paxen, och sen godnatt.

Trots att jag studerat Trasapan rätt hårt hittar jag inte så mycket. Men mina skrivbords antecknignar kanske ger någon annan tips och ideér. Eller så kanske Trasapan kommer in som en hjälpande hand.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: och här var det tokdött...

Och angående ditt inlägg.

Magica De Hex har hjälpt björnligan ur fängelset. Då har vi alltså en Magica, och dom som kan lita ankhistoria vet att hon kan använda foffbomber och förklä sig. Kan detta betyda att hon har namnet på ett par roller?

Björnligan har varit med längre än Magica, men dom har inte magi, dom har släkt. Barks tecknade aldrig mer än typ ett dussin samtidigt, oftast var det dock enbart 4. Don Rosa körde samma sak. Duck Tales? Hur gjorde dom? Inte för att det gör någon skillnad, 5-6 är för många, max 4 är det.

DTF tror jag inte på att det finns, men om jag får chansa så tror jag att Gullsan är en DTF. Hon vill ju inte ha pengar utan hon vill ju ha något mer.. Mycket mer. Eller.. Kan det vara så att Magica har kännedom om att Gullsan inte finns bland besökarna..?


Okej, ganska mycket fluff här, och inte så mycket verkstad, men jag är övertgad om att någonstans bland fluffet finns det fakta om spelet.
Jag tänkte på det här:

Fraktion (som det stavas korrekt)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
K.K: Vad står det i din roll? jag menar fluffaktigt, och slingra dig inte ur genom att använda arvidos beskrivning (som f.ö. är knepig)

/Mukwa som nånstans i det här inlägget ville få in att det här är snott från !Paxen, så det fick bli en Han-signatur.
Vad är du ute efter?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Jag har sökt efter ett inlägg där han gör det utan framgång. Den enda jag hittar som pekar mot DT innan dig är Lukas. Kan du hitta det inlägget du pratar om? Om inte annat kan det vara intressant i relation till Mukwas outnings-önskemål där i början.
Jag har aldrig varit säker på att det rör sig om DT. Jag har snackat om Barks, Rosa och DT och jag har nämnt att alla outade finns i samtliga univers (nu stämmer förstås inte det längre)

Anledningen till att jag ville ha en massoutning av namn var för att jag hade ett väldigt välkänt namn och trodde att de allra flesta hade det. Eftersom jag har en huvudperson antog jag att de flesta hade huvudpersoner, och hur många sånna finns i Ankeborg? Nä, just det. Alltså har jag skrivit att det är det svåraste att ljuga om. Om det nu är DT är det fortfarande väldigt svårt att ljuga om namn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Mukwa said:
och slingra dig inte ur genom att använda arvidos beskrivning (som f.ö. är knepig)
För det första, varför skulle jag använda någon annans flufftext?

För det andra, vad ska du ha min flufftext till?

För det tredje, så tycker jag Arvidos fluff inte är så värst knepigt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Jag är ute efter att du återberättar vad ditt fluff säger i karaktärsbeskrivningen. Borde inte vara så svårt. Ge mig en utförlig bild av vad fluffet säger. och well... citera inte (behöver man lägga till det?)
 
Top