Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Men xyas outar ju inget

Andersson said:
Är det bara jag, eller låter detta som ett sätt som en varulv skulle resonera? Jag menar, xyas argumenterar ju inte som om han vore en bybo (utan som en varulv som diskuterar med andra varulvar)?
Know your enemy, be your enemy.

Jag resonerar før att førsøka førstå situation. Det inkluderar att gissa och spekulera i hur varulvarna lægger upp sin strategi och ser på saken.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: RÖSTRÄKNING

Ang röstdrev:

Jag vill fortfarande lära mig mer om !Paxen, men det känns inte som att det är tillräckligt med röster på honom för att det ska bli någon riktig press. Det kanske är dags att hoppa på ett annat drev.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Jag tänkte nedan lista mina huvudmisstänkta inför kvällen.

1) Lu-kaazh (jag är fortfarande övertygad om att han är varulv, hans scum tells har inte motverkats vare sig av hans outning eller av hur han sedan agerat. Han har verkligen störtdykt under radarn sedan han hamnat i hetluften. Outningen av Glittriga Gullan, en perifer karaktär i DT, tror jag inte alls på)

2) xyas (försvaret mot drevet, som jag i ärlighetens namn inte var speciellt pigg på att haka på i början, drog fast honom hårdare på kroken. Anki Anka, verkar inte heller som en trolig karaktär. Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll, vilket luktar tiggeri om väktarbeskydd lång väg. Dessutom resonerar han i vissa inlägg som en varulv)

3) Stövelkatten (är mest misstänkt av dem som flyger under radarn, hoppar antingen på safe drev (sent på Arvidos eller startar ett på KK som är rätt omotiverat och får bort luftvärnet från Lu-kaazh och xyas. Lovar flera gången analyser som aldrig kommer)

4) !Paxen (Han spelar en smula inkonsekvent, t ex med att vilja ha flera drev men agerar inte efter det. Grönar Lu-kaazh på ett för mig misstänkt sätt. Drevar dessutom snabbt mot Mukwa, sedan denne antytt att han har information eller förmågor som kan gröna en viss grupp. Dessutom är det väldigt misstänkt att ange fel namn när man outar sig (Fenton SpadriNg) - något stämmer inte här. )
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag tänkte på en grej.

Vi har följande namn som K.K sammanställt:

Lu-kaazh = Glittriga Gullan
Mukwa = Fnatte Anka
Arvidos MC = Kalle Anka
xyas = Anki Anka
!Paxen = Fenton Spadrig

Nog lär vi då kunna säkert anta att resten av knattarna är med i spelet? Alltså utöver dessa 5 så har vi två till, troligen, säkra namn som ska in. Då hamnar vi på sju namn av tolv. Fem namn kvar och det är ju för många för att alla ska vara ulvar.

Men om vi ponerar att vi har fyra ulvar så är det ett namn till som ska fram, kanske två. Och ärligt talat har jag svårt att komma på några fler större roller, det ska vara sigge eller oppfinnar jocke då.

Men nu verkar det ju som att DT spåret är bortblåst av Vimes så mitt funderande inatt verkar icke vara till nån nytta.

Så vad vill jag få fram? Vet inte riktigt..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Trasapa:

Trasapa said:
Arvidos MC said:
Trasapa, du beskriver dig själv som paranoians förman. Kan du säga något mer om det, om din spelstil?

Jag skulle gärna se en Top 5-misstänkta björnbusar från dig.
I förra liret, LoL liret, så var jag otroligt nojig hela tiden och såg ulvar i varje skäggbeprydd tölp som satt vid bordet. Jag är en skeptiker in i skälen och har svårt att lita på teorier utan substans därav är sånna här spel något som verkligen utmanar mitt psyke..

Spelstil skulle jag nog säga att jag inte har än. Som sagt, och nu får K.K ved på elden, så är detta mitt första riktiga ulvlir så jag har inte funnit min spelstil än.

En top5 lista? Det är för mycket för att jag ska kunna rangordna så många just för tillfället. Men se på hur jag har röstat, det är väl ungefär där mina starkaste misstankar ligger. Plus några nya som pingat in starkt på min lista. Vimes tycker jag är lurkig, likaså K.K.

Men det går inte att komma ifrån att Andersson och brynolf håller på och akrobatflyger undan allas radartorn. Likaså Möller och stövelkatten.

Fan jag är verkligen kluven nu när jag ser på det.
Att besvara din top5 lista fick mig verkligen att inse hur långt jag är ifrån att lägga en slutlig röst.
Så, mig, Xyas, !Paxen, och Konrad Konvalj då.


Du är den sista att rösta, men din första röst är på mig för att jag lägger ner min röst. Vimes och jag har just bråkat om det, men Vimes röstar inte på mig, vilket ger mig känslan av att han ville att jag skulle hjälpa byn mer, inte att han ville sätta dit mig.

Lu-Kaazh kommer däremot in och lägger en röst på mig. Lu-Kaazh säger alltså inte bara "skärp dig, Arvidos" utan också "Jag misstänker dig, Arvidos", och det är då du lägger din röst.

Du byter till xyas när det ligger fyra röster på honom.

Du röstar på !Paxen som tredje man, och Konrad Konvalj också.


Det jag reagerar på när jag går igenom alla dina inlägg är att du agerar precis tvärtemot hur du beskriver dig själv. Istället för att vara en vild förman för paranoian så röstar du så safe det går.

Varför är det så?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Även om jag tror att Vico inte är så renlärig i vilka Ankuniversa han har valt karaktärer ifrån tror jag att han valt relativt stora och välkända namn. Det är därför som jag menar att det är misstänkt att relativt ovanliga namn dyker upp i outningar.

Såväl Vimes som Mukwa antyder att de vet någonting som har med namn att göra, men jag väntar fortfarande på en utvidgad analys från dem.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Andersson said:
Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll
Jag har inte en powerroll.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Trasapa:

Jag misstänkte inte dig i början för att vara ulv förrens det var nån som började nysta i vad du hade sagt och gjort. Jag hade i ärlighetens namn inte ork att sålla igenom ditt filosofiska dravel för att komma till kärnan av kontentan, så väl spelat om du nu är ulv.

Xyas hade jag varit och petat på längt innan jag la min röst på honom, likaså paxen.

Konrad röstar jag inte på för att jag är tvärsäker på att han är ulv utan mest för att hans agerande igår irriterade mig och jag vill ha svar från honom. Min röst kommer nog inte ligga kvar där till ikväll, beroende på hans svar givetvis.

Läs mitt svar till K.K. Han var inne på exakt samma sak(slump?) att jag inte spelar speciellt nojigt nu som jag gjorde i mitt första lir. Och som jag beskrev för honom, i förra liret fick jag höra väldigt ofta att jag var noobig och petade i allt möjligt och var för random. Så jag hade tänkt att jag nu skulle försöka vara lite mer konservativ med mina röster och inte slänga ur mig minsta misstanke hit och dit. För misstankarna poppar upp efter varenda inlägg men brukar dala lite efter att jag samlat mig och gått igenom lite tidigare inlägg.

Tro mig, här bakom skärmen är det paranoia konstant, skulle jag få bestämma så låste jag in er allihopa. Men jag försöker att inte låta nojan få övertaget om mig.
Så nu vill du göra mig misstänkt för att jag gör mitt bästa för att inte spela nybörjarmässigt?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Andersson said:
4) !Paxen (Han spelar en smula inkonsekvent, t ex med att vilja ha flera drev men agerar inte efter det. Grönar Lu-kaazh på ett för mig misstänkt sätt. Drevar dessutom snabbt mot Mukwa, sedan denne antytt att han har information eller förmågor som kan gröna en viss grupp. Dessutom är det väldigt misstänkt att ange fel namn när man outar sig (Fenton SpadriNg) - något stämmer inte här. )
När har jag sagt att jag grönar Luu-Kaazh?

Mitt försök att starta drev fallerade brutalt. Därför är det en scum-tell?

Jag har väl ändå sagt att han inte ska avslöja något angående vilka han kan gröna, eller hur? Rättare sagt har jag sagt åt honom att vänta med att släppa namn.

Och än en gång- om jag hade ljugit om Fenton, att det är min roll så hade jag copy-pastat namnet direkt ifrån denna wikipedia-sida , där namnet ska vara rätt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Andersson said:
1) Lu-kaazh (jag är fortfarande övertygad om att han är varulv, hans scum tells har inte motverkats vare sig av hans outning eller av hur han sedan agerat. Han har verkligen störtdykt under radarn sedan han hamnat i hetluften. Outningen av Glittriga Gullan, en perifer karaktär i DT, tror jag inte alls på)
Men en av oss säger sig ha en roll som inte ens har varit med i DT. Har du samma ställning till Luu-Kaazh om det är så att det stämmer?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Trasapa: [RÖST]

Trasapa said:
Jag misstänkte inte dig i början för att vara ulv förrens det var nån som började nysta i vad du hade sagt och gjort. Jag hade i ärlighetens namn inte ork att sålla igenom ditt filosofiska dravel för att komma till kärnan av kontentan, så väl spelat om du nu är ulv.
Så, du röstade på mig utan att misstänka mig, menar du?

Trasapa said:
Tro mig, här bakom skärmen är det paranoia konstant, skulle jag få bestämma så låste jag in er allihopa. Men jag försöker att inte låta nojan få övertaget om mig.
Så nu vill du göra mig misstänkt för att jag gör mitt bästa för att inte spela nybörjarmässigt?
Nej, jag misstänker dig för att du säger en sak om dig själv och gör en annan.

Röst: Trasapa
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: fuck the fluff

Jag kan inte låta dig komma undan med den här sörjan.
Kom fram med något konkret eller sluta snacka skit. Alla namn hitills är helt klart godkända DT namn, Fenton dessutom är ju en ikon för DT så det är mycket som lutar åt den teorin.

Men du vill att vi ska lägga ner allt fluffsnack enbart för att du säger det? Det känns lite lägligt att det här ska komma nu precis som vi har börjat komma nånvart med allt lull. Har du inget namn som passar in Vimes? Eller är det en av dina ulvkompisar som inte passar in och du börjar täcka för honom nu?

Ulvarna är nog för skraja att ta nån av knattarna så det återstår småroller. Och det vore lite misstänkt ändå om nån outar Bubba t.ex.

Nej ge oss mer än så för att jag ska släppa den här diskussionen.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Andersson said:
2) xyas (försvaret mot drevet, som jag i ärlighetens namn inte var speciellt pigg på att haka på i början, drog fast honom hårdare på kroken. Anki Anka, verkar inte heller som en trolig karaktär. Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll, vilket luktar tiggeri om väktarbeskydd lång väg. Dessutom resonerar han i vissa inlägg som en varulv)
Vänta nu här.. Du skäller på Luu-Kaazh för att han påstår sig ha en karaktär som knappt har varit med i DT (vilket det finns motsägelsefulla uppgifter om just nu) sen gnäller du på att Xyas som är Anki, som, och någon rätta mig om jag har fel här nu, en väldigt stor roll i DT?

Angående att han har hintat om sin powerrolll, det kan du få.. Men det inlägget du gjorde säger olika saker om i princip sama sak.. WTF?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Trasapa: [RÖST]

Jag röstade på dig därför att du slingrade dig och var allmänt nersölande för resten av byn. Jag tror att jag hade med en motivering i röstinlägget?

Enda gången jag har sagt något om hur jag spelar är i första inlägget jag gjorde. Och för mig som inte har en etablerad spelstil som ni andra lever på att improvisera och försöka finna min plats. Så om jag nu helt enkelt försöker att spela mer lugnt och metodiskt än vad jag gjorde i mitt förra lir så är det ett misstag? Jag ska alltså sitta fast i rollen jag hade i mitt första spel där jag var haffsig och lät min noja förstöra för mig. Får jag fråga, spelar du exakt likadant nu som du gjorde första gången?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: fuck the fluff

Vimes said:
I min roll finns det information som hänvisar till en karaktär som, mig veterligen, aldrig dykt upp i DT.
Iom hur det står skrivet så antar jag att du inte är denna person, bara att namnet nämns.

Jag ser 2 möjligheter. Antingen så är du Magica och har fått ett namn på en karaktär som definitivt inte är med i detta varulvsspel, men inte heller med i DT.

Eller så är denna roll bara ett Easter Egg från Vic.

Om du har en egen idé om vad det är, var snäll och dela med dig. Om du inte vill avslöja namnet gör inte det, men jag vill höra vad du tror.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

Xyas:
Jag har inte en powerroll.
Kul... en mindre för ulvarna att kolla av. och detta gör du utan ordentlig press. Dessutom verkar du ha ljugit tidigare, eller åtminstone antytt att du har en powerroll.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Mina huvudmisstänkta inför kvällens deadline

xyas said:
Andersson said:
Dessutom släppte han oprovocerat och jättesnabbt ifrån sig antydningar om att han har en powerroll
Jag har inte en powerroll.
Fast i detta inlägg skriver du
xyas said:
Jag kan redan nu vara tydlig med att jag kommer inte att outa min førmåga eller min information inom øverskådlig framtid. De tar jag hellre med mig i graven. Såd et ær inte lønt att fråga.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Trasapa: [RÖST]

Vad jag skrev var att du röstade på mig som nummer tre, och ditt svar då blir:

Trasapa said:
Jag misstänkte inte dig i början för att vara ulv förrens det var nån som började nysta i vad du hade sagt och gjort. Jag hade i ärlighetens namn inte ork att sålla igenom ditt filosofiska dravel för att komma till kärnan av kontentan, så väl spelat om du nu är ulv.
Vilket jag då naturligtvis tolkar som din motivation till att du lade din röst på mig.

Men nu skriver du det här:

Trasapa said:
Jag röstade på dig därför att du slingrade dig och var allmänt nersölande för resten av byn. Jag tror att jag hade med en motivering i röstinlägget?
Vilket är en helt annan förklaring.

Trasapa said:
Enda gången jag har sagt något om hur jag spelar är i första inlägget jag gjorde. /.../
Inte sant, i det här inlägget så skriver du så här:

Drev är förövrigt något jag har lite svårt för, jag byter ofta röst hit och dit. Mina misstankar skiftar konstant och det är svårt för mig att hänga på ett drev. Ska man starta ett drev, i min mening, så ska det finnas en tanke bakom. Vill vi ha en outning från personen? Ska han/hon försvara ett uttalande den gjort? Eller så kan det vara en person som är inaktiv kanske som ett taktiskt val som ulv. Då finns det självklart plats för ett drev. Annars så anser jag att det lätt kan skapa förvirring och motröstning/hämndröstning.
Men de enda rösterna du har gjort är de som hakat på begynnande drev!

/.../ Och för mig som inte har en etablerad spelstil som ni andra lever på att improvisera och försöka finna min plats. Så om jag nu helt enkelt försöker att spela mer lugnt och metodiskt än vad jag gjorde i mitt förra lir så är det ett misstag? Jag ska alltså sitta fast i rollen jag hade i mitt första spel där jag var haffsig och lät min noja förstöra för mig. Får jag fråga, spelar du exakt likadant nu som du gjorde första gången?
Jag har inte läst din förra insats, jag har bara noterat att du beskriver dig på ett sätt som inte matchar dina handlingar, och du verkar ha svårt att hålla koll på vad du har skrivit egentligen. Det ger mig intrycket av att du håller upp en persona, att du döljer någonting.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: fuck the fluff

Mer spridda misstankar från alla håll och kanter. Bra, men samtidigt lite svårt att sätta sig in i. Nåja.

Få se nu, både Mukwa och Arvidos MC säger sig kunna gröna folk. Arvidos MC har namn i sin roll, som då borde vara gröna. Hur Mukwas gröning funkar vet vi inte än, väl?

Jag tycker Konrad Konvalj har spelat rätt stabilt hela rundan. Han spelar aningen sämre än han gjorde i Supernaturalgate, men så gör Vimes och nog jag också. Så jag ser inte mycket poäng med ett drev mot Konrad Konvalj nu, det kan vi ta tidigt nästa runda när vi har tid om det så skulle behövas.

!Paxen är det värre med dock. I Supernaturalgate spelade han inte helt bra för byn, han var ju tredjefraktionare och vann på slutet om jag inte missminner mig. Nu spelar han dock halt och inkonsekvent. Nä, min röst ligger kvar.
 
Top