Konrad Konvalj
Myrmidon
Tack för det.Vimes said:Yes. Det blir kort för jag är på någon släkträff och leker med mina kusinbarn. Mensåhär tänker jag om Brynolf:Konrad Konvalj said:Vimes, du har varit rätt tydlig med att Brynolf är en dinglande kandidat i hela spelet så gör gärna en mini analys om Brynolf nu så jag vet vart du står.
Ja, han har här under dagen börjat producera. Det är första gången i spelet Brynolf producerar något alls. Men visst, han gör saker nu, och det är skitbra. För min del är det uppenbart att Empi/Nässe är alternativen att rösta ut den här rundan, och jag tycker nog att Brynolf tänker felnär han prioriterar Empi framför Nässe. Men likväl, Brynolf har börjat röra på sig. Det vore dumt att hänga honom nu, när han dels börjat röra på sig och när Nässe känns som en skön utröstning.
Problemet med Brynolf är att han är en skicklig lågflygar-ulv. Och som sådan är han inte bara en lågflygare, han är bra på att hitta the sweet spot där han varken misstänks för konstiga ställningstaganden eller för dålig aktivitet. Min poäng här är att det räcker inte riktigt med att han kört några moves nu, faller han tillbaka till slöhet och mellanmjölk kommer jag bli fundersam.
Jag öppnar upp för att Brynolfs mycket bättre spelande kan ha att göra med att han vill hänga Empis (som i mina ögon är en av ulvarna) och öppna upp för att sedan hänga mig med tanke på hans snack om att jag sitter lugnt i båten med min röst på Empis.
Samma sak som Brynolf själv gör.. Vilket föranleder till att det inte är en omöjlig tanke för mig att Brynolf agerar ur sin ulvsits. Han vet ju att Empis är ulv och vet ju hur han själv har agerat som ulv. Då är det rätt så lätt att komma på en strategi med tanke på att jag sitter med rösten på Empis i slutet av förra rundan och misstänker Empis även denna runda.
Korthugget svar. Ville få ut det nu.
Har jobb att utföra hemma så jag får sluta smygspela nu.