Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Ok, nu börjar tiden gå. I morgon är det röstningsdags. Jag kommer tillkännage vem jag har siat då, men redan nu tycker jag att dessa fyra är extra intressanta:

Nässe
Hastfer
Brynolf
Empiricus

Givet att vi bara har tre ulvar så är det en för mycket och riktigt vem det skulle kunna vara törs jag inte säga i nuläget. Nässe är ändå den jag vill rösta ut (även om min röst i nuläget ligger på Brynolf för att pressa honom), men nån av de andra går väl också bra.

Det som gör mig extra misstänksam mot Nässe är hur han först signalerar att han inte har tid och att han borde hopa av, för att därefter under lördagen börja veva en hel del. Några av hans teorier är också duktigt svåra att köpa.

Basenanji

Postd20modernist
...alltså Brynolf har ju verkligen rätt i att en ulv knappast lägger sig som avgörande röst sist i ett tåg. Å andra sidan tror jag för närvarande att det var för att skydda Empiricus.

Ska detaljkolla röstningen under slutet av runda ett.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Hastfer är min bubblar-ulv. Han kan va det men han känns också mer genuin än Nässe. Av någon anledning har jag parat dem som motsatser i mitt interna system, typ; om den ene är grön så är den andre röd.
Fundera gärna lite över hur den anledningen kan se ut. Spontant har jag inte alls fått någon sådan känsla.
Vad har du fått för känsla? Jag tycker det är viktigare att se dig resonera kring Hastfer (och övriga) än att jag håller monolog om mina känslor.
Recca said:
Brynolf said:
Recca said:
Hastfer är min bubblar-ulv. Han kan va det men han känns också mer genuin än Nässe. Av någon anledning har jag parat dem som motsatser i mitt interna system, typ; om den ene är grön så är den andre röd.
Fundera gärna lite över hur den anledningen kan se ut. Spontant har jag inte alls fått någon sådan känsla.
Vad har du fått för känsla? Jag tycker det är viktigare att se dig resonera kring Hastfer (och övriga) än att jag hållerh monolog om mina känslor.
Nu var det du som sa A, så då får du säga B också. Jag sa bara att jag inte kände mig bekant i din känsla, så bevisbördan torde ligga på dig. På vilken logik bör de tu inte vara ulvar tillsammans?

(Jag har alltså ingen känsla om en inverterad nässe/hasse-relation alls, är väl ungefär vad jag kan säga i frågan.)
De har ju haft minimalt samröre och egentligen är det ju jävligt märkligt att de grönar varandra. Men de har ju båda legat i röda hörnet hela spelet, och då är det ju rätt nice att ha grönat en spelare som övriga har tyckt är röd.

Alltså ponera att vi röstar ut Hastfer. Då kan Nässe-ulven sen säga "Vad var det jag sa! Kolla på mig jag tycker att Hastfer var grön och det var han."

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag är inte så säker på att du finns någonstans bland topp 3 ulvarna på någons lista?
Mitt intryck var iaf att jag ansågs brunare än Emiricus.
Okay, Snabb koll på de listor som Basse ville åt.
Jag fetar Emp då eftersom att jag trodde att han var i ett bra mycket mer brunt sken än dig själv Brynolf

Brynolf:
Emp
Hastfer
Nässe/Recca

K.K
Empiricus
Vimes
Nässe

Mukwa
Fem potentiella ulvar:
Hastfer - Svajar om vilken roll han har och så gav Lilly upp av någon anledning. Högst upp på listan för mig.
Recca - Svajar om sitt case på och inställning till LJSL
Nässe - lågflygare, inaktiv och tar inte ställning
Vimes - Kom med i matchen nu! Ta ställning till annat än lågflygare, för det är i princip det enda du har gjort sedan bybo-pm-diskussionen.

Recca:
Brynolf
Nässe
Hastfer
Vimes

Vimes:
RÖDA
Brynolf
Empi
Nässe

Emp:
Vimes
Brynolf
Hastfer
Nässe

Nässe:
KK, Brynolf och Empiricus

Hastfer:
Nässe
Mukwa
Empi

5 har Empis på sin topplista.
4 har med Brynolf på sin topplista.

(Baserat på tidigare inlägg alltså)

Hastfer

Warrior
Kan inte få till citat och samtidigt skriva från mobilen.
Men menar du att jag grönar Nässe? När då?
Jag är ju inne på ditt spår. Att han grönar mig är ju bra ur ulvsynpunkt både om jag blir hängd eller om han blir hängd.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Ok, nu börjar tiden gå. I morgon är det röstningsdags. Jag kommer tillkännage vem jag har siat då, men redan nu tycker jag att dessa fyra är extra intressanta:

Nässe
Hastfer
Brynolf
Empiricus

Givet att vi bara har tre ulvar så är det en för mycket och riktigt vem det skulle kunna vara törs jag inte säga i nuläget. Nässe är ändå den jag vill rösta ut (även om min röst i nuläget ligger på Brynolf för att pressa honom), men nån av de andra går väl också bra.

Det som gör mig extra misstänksam mot Nässe är hur han först signalerar att han inte har tid och att han borde hopa av, för att därefter under lördagen börja veva en hel del. Några av hans teorier är också duktigt svåra att köpa.
Grejen är ju den att vi bör ställa Empis och Nässe mot varandra för att se hur alla grupperar sig. Det vore mäkta intressant.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Förtydligar mig själv.

Alltså, fördelen med att ställa Empis och Nässe mot varandra är den att vi kan få utslag på diverse kuddsnack.

De som inte tar ställning alls kan vi ju bocka av som bakåtsträvare. De måste ta fram en tredje ulvkandidat. Görs det bra så är det ju toppen för då får vi lite mer att gå på.

Övriga som tar ställning skall ju göra det i tid. Det skall inte vara en massa velande. Nässe eller Empis.

Eventuella kaos flyttar av röster i slutet kommer att ge oss nått att jobba med i R3 oavsett utslag.

Mobilskrift, med moppen i hand, kakbakning i vänster och ungar kring knäna. Multitasking!

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Kan inte få till citat och samtidigt skriva från mobilen.
Men menar du att jag grönar Nässe? När då?
Jag är ju inne på ditt spår. Att han grönar mig är ju bra ur ulvsynpunkt både om jag blir hängd eller om han blir hängd.
Du skrev något inlägg där du tyckte att det var bra att han grönade dig har jag för mig. Men kan ju ha fel angående att du tyckte att han var grön för det. I vilket fall som helst tycker jag att hans gröning på dig är ulvig av ovan listade skäl.

Hastfer

Warrior
Jag skrev väl att det är bra för ulvarna om han grönar mig?
Alltså om han hängs och är röd blir ju jag ansedd röd och byn hänger en grön rundan efter

Tror du blandat ihop mig med någon annan

Nässe

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Dock vill jag säga att min inställning till en klassiker var ett spel utan roller av det slaget som siare och dylikt. Jag vill öppna för möjligheten att basenanji snackar skit och inte alls är siare. Kan absolut backa på detta tänkande om alla är överens om att en klassiker innehåller roller. Så vad var era förväntningar?
Hittade det här nu.

Du säger att du öppnar för en möjlighet att det inte finns siare alls i din klassiker. Du behöver således inte svara på mitt andra inlägg.
Det var ju en ganska udda inställning. Nu var visserligen inte Nässe med i det förra klassikerspelet så det är ju svårt att säga något om hans förkunskaper i ämnet.
Vico skriver ju i anmälningstråden att det kommer att finnas powerroller så att inte köpa det det köper då inte jag.

Nässe kanske har andra powerroller som han tänker på istället men det framkommer ju inte.
Ah, det har jag missat.

(observera att jag inte byggde ngt case på det här, utan bara frågade!)

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag är inte så säker på att du finns någonstans bland topp 3 ulvarna på någons lista?
Jag fetar Emp då eftersom att jag trodde att han var i ett bra mycket mer brunt sken än dig själv Brynolf

Brynolf:
Emp
Hastfer
Nässe/Recca

K.K
Empiricus
Vimes
Nässe

Mukwa
Fem potentiella ulvar:
Hastfer - Svajar om vilken roll han har och så gav Lilly upp av någon anledning. Högst upp på listan för mig.
Vimes - Kom med i matchen nu! Ta ställning till annat än lågflygare, för det är i princip det enda du har gjort sedan bybo-pm-diskussionen.

Recca:
Brynolf
Nässe
Hastfer
Vimes

Vimes:
RÖDA
Brynolf
Empi
Nässe

Emp:
Vimes
Brynolf
Hastfer
Nässe

Nässe:

Hastfer:
Nässe
Mukwa
Empi

Jag kan absolut tänka mig sätta in Empiricus bland mina topp fem och tänka mig rösta ut honom i slutet om vi kommer fram till det.

Brynolf har ju spelat upp sig ordentligt. Grejen är att jag inte alls kan tänka mig Brynolf som ulv om han har rätt och både Nässe och Empi är ulvar och mycket tyder ju på att så är fallet. Därmed blir ju Brynolf ingen favorit till hängning på långa vägar för min del. Så att Brynolf i din sammanställning ligger bland de möjliga jag kan tänka mig rösta ut i nuläget, stämmer ju inte. Däremot är han en möjlig kandidat som ulv om endast Empi eller endast Nässe av paret Nässe+Empi är ulvar. Så absolut vill jag rösta ut Empi eller Nässe som det ser ut just nu.

En tredje ulv? Den är knepigare... Vimes har jag svårt att tro är ulv om Nässe är ulv med tanke på att Nässe gav Vimes en massa skit för ett tag sedan. Då återstår ju Hastfer och Mukwa/K.K. Två av vilka jag haft som gröna rätt länge nu. Där är ju Mukwa mer rimlig som tredje ulv än K.K.

För om Nässe är ulv så verkar det rimligt att han skulle gröna Hastfer i syfte att se grön ut på det sätt som jag föreslog tidigare i tråden, dvs att när Hastfer röstas ut så har Nässe ett grönt alibi på Hastfer. Men det verkar inte alls rimligt att Nässe skulle gröna Hastfer om Hastfer är ulv...

Då återvänder jag till Vimes igen i tankarna. Han känns mer ulvig än både Mukwa och K.K trots allt. Min tredje ulv efter Empi/Nässe torde bli Vimes. Både Vimes och Empi har goda skäl att nattdöda BDG, för övrigt. Vimes för att han vet hur farlig BDG är och Empi för att BDG varit på honom mycket i R1. Vidare finns det skit på Vimes för hur han agerade i slutet på R1.

Men äsch då. Empis eller Nässe till hängning låter ju som en bra plan. Hugget som stucket är det ju och vilken av dem vi än tar så tror jag att den andra är ulv oavsett om den förste visar sig vara grön eller röd.

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Jag skrev väl att det är bra för ulvarna om han grönar mig?
Alltså om han hängs och är röd blir ju jag ansedd röd och byn hänger en grön rundan efter

Tror du blandat ihop mig med någon annan
Nä, jag skriver nog bara ur minnet och har fått det hela om bakfoten vilket man inte ska göra när man påstår såna saker.

Nässe

Myrmidon
Recca said:
Nässe said:
Ni ser ulvar hos varandra när ni alla är bybor. Där verkar ni vara överens. Steget att vända på det till att tänka att ni inte ser en ulv bland er är då inte långt. Det säger något om vilka argument som är intressanta mellan er fem.

Jag förstod Bs poäng och syfte, och valde att göra något mer av vad han faktisk säger. Snålt? Är det intressant om det var snålt eller ej? Det var en utkastad spontan tanke, vilket vi alla verkar vara överens om att vi bör göra för att vinna.
Åh-hå-hå.

"Steget att vända på det till att tänka att ni inte ser en ulv bland er är då inte långt".

Jag kan inte hjälpa att tycka att du plötsligt blev en defensiv ulv som måste försöka förklara för oss andra att vi fem inte alls är gröna.

Nässe är absolut en hängningskandidat för mig;
1. En av mina ulvkandidater (tyvärr har jag inte jättemycket mer scumtells på honom :gremfrown: which makes me a sad cat)
2. "Säkerställer" huruvida vi fem är gröna.
På vilket sätt säkerhetsställer det att ni fem är gröna?

Jag har inte heller sagt att det finns en ulv bland er. Jag konstaterar hur vi som inte tillhör fem-gänget kan tolka scum-tells bland er. Inget annat.

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:

Brynolf:
Emp
Hastfer
Nässe/Recca

K.K
Empiricus
Vimes
Nässe

Mukwa
Fem potentiella ulvar:

Recca:
Brynolf
Nässe
Hastfer
Vimes

Vimes:
RÖDA
Brynolf
Empi
Nässe

Emp:
Vimes
Brynolf
Hastfer
Nässe

Nässe:

Hastfer:
Nässe
Mukwa
Empi

Jag kan absolut tänka mig sätta in Empiricus bland mina topp fem och tänka mig rösta ut honom i slutet om vi kommer fram till det.

Brynolf har ju spelat upp sig ordentligt. Grejen är att jag inte alls kan tänka mig Brynolf som ulv om han har rätt och både Nässe och Empi är ulvar och mycket tyder ju på att så är fallet. Därmed blir ju Brynolf ingen favorit till hängning på långa vägar för min del. Så att Brynolf i din sammanställning ligger bland de möjliga jag kan tänka mig rösta ut i nuläget, stämmer ju inte. Däremot är han en möjlig kandidat som ulv om endast Empi eller endast Nässe av paret Nässe+Empi är ulvar. Så absolut vill jag rösta ut Empi eller Nässe som det ser ut just nu.

En tredje ulv? Den är knepigare... Vimes har jag svårt att tro är ulv om Nässe är ulv med tanke på att Nässe gav Vimes en massa skit för ett tag sedan. Då återstår ju Hastfer och Mukwa/K.K. Två av vilka jag haft som gröna rätt länge nu. Där är ju Mukwa mer rimlig som tredje ulv än K.K.

För om Nässe är ulv så verkar det rimligt att han skulle gröna Hastfer i syfte att se grön ut på det sätt som jag föreslog tidigare i tråden, dvs att när Hastfer röstas ut så har Nässe ett grönt alibi på Hastfer. Men det verkar inte alls rimligt att Nässe skulle gröna Hastfer om Hastfer är ulv...

Då återvänder jag till Vimes igen i tankarna. Han känns mer ulvig än både Mukwa och K.K trots allt. Min tredje ulv efter Empi/Nässe torde bli Vimes. Både Vimes och Empi har goda skäl att nattdöda BDG, för övrigt. Vimes för att han vet hur farlig BDG är och Empi för att BDG varit på honom mycket i R1. Vidare finns det skit på Vimes för hur han agerade i slutet på R1.

Men äsch då. Empis eller Nässe till hängning låter ju som en bra plan. Hugget som stucket är det ju och vilken av dem vi än tar så tror jag att den andra är ulv oavsett om den förste visar sig vara grön eller röd.
Oj, sjukt osammanhängande inlägg. Jag hoppas kontentan av det jag skrev ändå går fram och att Mukwa inte sätter sig och lusläser för att jag uttrycker mig inkonsekvent.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nässe said:
Recca said:
Nässe said:
Ni ser ulvar hos varandra när ni alla är bybor. Där verkar ni vara överens. Steget att vända på det till att tänka att ni inte ser en ulv bland er är då inte långt. Det säger något om vilka argument som är intressanta mellan er fem.

Jag förstod Bs poäng och syfte, och valde att göra något mer av vad han faktisk säger. Snålt? Är det intressant om det var snålt eller ej? Det var en utkastad spontan tanke, vilket vi alla verkar vara överens om att vi bör göra för att vinna.
Åh-hå-hå.

"Steget att vända på det till att tänka att ni inte ser en ulv bland er är då inte långt".

Jag kan inte hjälpa att tycka att du plötsligt blev en defensiv ulv som måste försöka förklara för oss andra att vi fem inte alls är gröna.

1. En av mina ulvkandidater (tyvärr har jag inte jättemycket mer scumtells på honom :gremfrown: which makes me a sad cat)

Jag har inte heller sagt att det finns en ulv bland er. Jag konstaterar hur vi som inte tillhör fem-gänget kan tolka scum-tells bland er. Inget annat.
Ingår jag i 5-gänget? I så fall måste jag ju ytterligare ifrågasatta ditt case mot mig? Röstar du på en bybo bara för att eller?

Recca

Femme Fatale
Nässe said:
Recca said:
Nässe said:

Åh-hå-hå.

Grejen är att det blev ljud i skällan från dig i samband med att Basse tryckte ut sin fabel om att vi skulle vara goda bybor ihop som oskäligt misstänker varandra på premissen att någon rimligtvis är ulv av oss.

Iom att du hugger på det och typ skriver mer nu än tidigare i spelet totalt sett och jag har dig som en rimlig ulv så känns det som att det kanske faktiskt är så att det ligger en faktisk sanning i att vi fem är bybor. Om du är ulv så beläggs ju detta, enligt mig. Följer du med i tanken här?

Basenanji

Postd20modernist
Håhåjaja, satan i helvetet vad det tar tid att se hur rösterna flyttade sig under runda ett... :gremsuck:

Vill bara anmärka att jag får en återkommande känsla av att Nässe liksom vill rikta strålkastarn omkring sig? Han misstänker Vimes/Reca, han ifrågasätter huruvida det finns powerroller och nu pekar han mot Fem-gänget.

Jag gör så här bara därför:

Röst: Nässe

Recca

Femme Fatale
Nässe said:

Recca said:
Nässe said:
Recca said:
Åh-hå-hå.

Grejen är att det blev ljud i skällan från dig i samband med att Basse tryckte ut sin fabel om att vi skulle vara goda bybor ihop som oskäligt misstänker varandra på premissen att någon rimligtvis är ulv av oss.

Iom att du hugger på det och typ skriver mer nu än tidigare i spelet totalt sett och jag har dig som en rimlig ulv så känns det som att det kanske faktiskt är så att det ligger en faktisk sanning i att vi fem är bybor. Om du är ulv så beläggs ju detta, enligt mig. Följer du med i tanken här?
Om du är ulv och vi fem är bybor så är det ju inte konstigt att du vill slå hål på den idén för oss. Om vi avskriver varandra från misstankar och det faktiskt är så att vi också är bybor vi fem. Då har vi ju vunnit liksom. Det är klart att om vi kan gröna fem pers nu. Alltså NU. Då vinner vi och ulvarna förlorar. Och det ser ut som att du inte vill att vi ska gröna varandra. Så om Nässe är ulv så finns det absolut belägg att gröna "de fem".

En bybo kanske skulle kunna ta den position du gör, och argumentera mot Basses fabel på det sätt du gör. Men även om du som bybo inte tillhör oss fem så måste du ju också se fördelen med att fem av byn (även om du inte tillhör de fem) kan gröna varandra. Är det inte fördelaktigt och smart för en annan bybo att åtminstone fundera kring detta? Du gör ju inte det. Du slår ner ganska hårt på det och det blir som sagt mycket skrivet från din sida i samband med Basses fabel. Det är en scumtell enligt mig.

Basenanji

Postd20modernist
Nej kanske inte Nässe, men jag gör det!

Jävlar vad du spelar bra Recca! Jag vet ju att du är skarp och så, men du är också så...vaken!
:gremlaugh:

(säkert att du festade igår? :gremwink: )