Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Jag är inte så säker på att du finns någonstans bland topp 3 ulvarna på någons lista?
Mitt intryck var iaf att jag ansågs brunare än Emiricus.
Okay, Snabb koll på de listor som Basse ville åt.
Jag fetar Emp då eftersom att jag trodde att han var i ett bra mycket mer brunt sken än dig själv Brynolf
Brynolf:
Emp
Hastfer
Nässe/Recca
K.K
Empiricus
Vimes
Nässe
Mukwa
Fem potentiella ulvar:
Hastfer - Svajar om vilken roll han har och så gav Lilly upp av någon anledning. Högst upp på listan för mig.
Recca - Svajar om sitt case på och inställning till LJSL
Nässe - lågflygare, inaktiv och tar inte ställning
Vimes - Kom med i matchen nu! Ta ställning till annat än lågflygare, för det är i princip det enda du har gjort sedan bybo-pm-diskussionen.
Recca:
Brynolf
Nässe
Hastfer
Vimes
Vimes:
RÖDA
Brynolf
Empi
Nässe
Emp:
Vimes
Brynolf
Hastfer
Nässe
Nässe:
KK, Brynolf och
Empiricus
Hastfer:
Nässe
Mukwa
Empi
5 har Empis på sin topplista.
4 har med Brynolf på sin topplista.
(Baserat på tidigare inlägg alltså)
Jag kan absolut tänka mig sätta in Empiricus bland mina topp fem och tänka mig rösta ut honom i slutet om vi kommer fram till det.
Brynolf har ju spelat upp sig ordentligt. Grejen är att jag inte alls kan tänka mig Brynolf som ulv om han har rätt och både Nässe och Empi är ulvar och mycket tyder ju på att så är fallet. Därmed blir ju Brynolf ingen favorit till hängning på långa vägar för min del. Så att Brynolf i din sammanställning ligger bland de möjliga jag kan tänka mig rösta ut i nuläget, stämmer ju inte. Däremot är han en möjlig kandidat som ulv om endast Empi eller endast Nässe av paret Nässe+Empi är ulvar. Så absolut vill jag rösta ut Empi eller Nässe som det ser ut just nu.
En tredje ulv? Den är knepigare... Vimes har jag svårt att tro är ulv om Nässe är ulv med tanke på att Nässe gav Vimes en massa skit för ett tag sedan. Då återstår ju Hastfer och Mukwa/K.K. Två av vilka jag haft som gröna rätt länge nu. Där är ju Mukwa mer rimlig som tredje ulv än K.K.
För om Nässe är ulv så verkar det rimligt att han skulle gröna Hastfer i syfte att se grön ut på det sätt som jag föreslog tidigare i tråden, dvs att när Hastfer röstas ut så har Nässe ett grönt alibi på Hastfer. Men det verkar inte alls rimligt att Nässe skulle gröna Hastfer om Hastfer är ulv...
Då återvänder jag till Vimes igen i tankarna. Han känns mer ulvig än både Mukwa och K.K trots allt. Min tredje ulv efter Empi/Nässe torde bli Vimes. Både Vimes och Empi har goda skäl att nattdöda BDG, för övrigt. Vimes för att han vet hur farlig BDG är och Empi för att BDG varit på honom mycket i R1. Vidare finns det skit på Vimes för hur han agerade i slutet på R1.
Men äsch då. Empis eller Nässe till hängning låter ju som en bra plan. Hugget som stucket är det ju och vilken av dem vi än tar så tror jag att den andra är ulv oavsett om den förste visar sig vara grön eller röd.