Röst: Empis
Motiveras med följande:
* Lägger upp en konstig teori eftersom det är hans grej att göra det som bybo. Vi har bara Empis byboiga spel från förra liret på och det var ju strålande så att helt gå ifrån det spelandet är ju inte direkt det som ligger närmast en ulvs hjärta.
* I teorin dyker det upp en vanilla outning. Om det är medvetet eller ej hör inte hit tycker då jag. Att komma ut som vanilla när man är ulv är ju inte mer än rätt lixom så det kan vara precis hur överlagt som helst.
* BDG nailar teorin och nu är det dags att ta sig ur den för Empis och då kommer "fällan". Jag har aldrig köpt fällkonceptet, men har i tidigare skede tyckt att "fällan" endast var en liten del i Empis mer röda lyster. Hans spel har inte varit så där spontant och bra utan mer trevande och ulvigt. Hur som så förstärker "fällan" det hela.
* Förklaringen sedan med ledsna ögon och sånt där köper jag absolut inte. Att BDG faller för nån form av bleed teori har jag påpekat att jag inte alls köper vid ett tidigare skede.
* Den första rösten på mig i R1. Den var skakig och jag fick dåliga vibbar redan där (nu drar ju jag allt ur röven här så det kan finnas viss fabrikation i skakigheten där i starten)
* Sen har Brynolf lastat fram bra grejer mot Empis
Okay. Det var det.
Röstar vi ut Empis så kommer jag ta upp spåret på Vimes om det visar sig att Empis är röd. Det är rätt viktigt för mig av personliga själv
Jag såg Vimes spelande i R1 som mycket snack och liten verkstad. Att han var väldigt delaktig till hängningen av Larsson när det inbjöds till hängningar av en av hans starkaste kandidater Empis är något som jag måste få svart på vitt lixom. Är Empis röd så kan jag mycket väl tänka mig att min hunsch om att Vimes-Empis hängde ihop så där hårt som jag vill påstå i R1.
Nässe är då en alternativ kompis till de tre, men jag ser nog hellre en trio med Nässe-Empis-Brynolf än Nässe-Empis-Vimes.
Jag har inte riktigt kommit fram till varför men det handlar nog om Nässes avgörande röst på Larsson där. För många ulvar i ett drev? Måste kluras på det.
Att hänga Nässe är så klart mitt andra alternativ. Är han röd så är jag rätt beredd på att släppa Vimes och dra över Empis/Brynolf.
Men..Jag är så väldigt sugen på att få svart på vitt att Empis är ulv för det kommer att skapa total noja. Är Empis ulv så kommer jag så klart gå lös på Vimes och Brynolf, men då kanske alternativet är att dra av Nässe i nästa runda för att stilla min noja hunger.
Svårt att sia om i nuläget.
Empis eller Nässe till galgen säger jag. Gärna med hjälp av två starka drev redan ikväll och det utan tvivelaktigheter. Det kommer ge oss ännu mer att se vilka som positionerar sig var är jag rätt säker på.
Slut? Närå. Höll på att glömma. Mukwa, den gamle räven. Jag har för mig att jag läst någonstans att Recca säger att han är grön. Baserat på att super-ulvar inte finns eller nått. Mukwa är en super-ulv!
Och.. Mukwa har en liten inblandning där med vanilla-beefen i R1. Jag har helt förglömt Mukwa, men jag kan ju inte misstänka alla så jag får ta och lita på Recca här. Eller så får jag sätta mig och gräva.
Sammanfattningsvis:
Ulvar: Empis-Nässe-Vimes
Ulvar: Empis-Nässe-Brynolf
Ulvar: Empis-Mukwa-??