Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1
Fällans resultat - Eftersom KK vs Vimes gick av stapeln direkt efter den posten så har inte fällan resulterat i mer än att jag fått BDG efter mig med blåslampa och att jag lyckats att med min egen tanke sparka mig själv i tänderna.
BDG är den som klart mest har agerat på den, och han verkar använda den för att hänga mig. Jag misstänker då BDG en del för det och för att jag får känslan av att han använder den som något att vara rak och domderande mot. Men samtidigt, jag kan se det från hur det skulle se ut för mig om någon annan gjort samma sak, och det skulle ju ha sett misstänkt ut.
Annars har teorin mest ignorerats, Mukwa skrev att hen funderat i samma banor men vände sedan efter att jag fumligt försökte förklara teorin och vände lite igen än senare, KK har lyft frågan om vi skall ta ställning till den men inte skrivit något mer, Vimes tycker inte att vi skall diskutera den vidare. Recca är med på BDGs spår att det kan vara en scumtell, och då min förklaring till varför jag lade fram teorin snarare än teorin själv. Annars rätt tyst om inte jag missat något.
Det som intresserar mig är att BDG har huggit hårt MOT teorin, Mukwa har enligt utsago funderat i liknande banor.
Min UP-lista:
Först - jag tänker på en skala 1-5, men i likhet med KK så sätter jag ingen på 5 för att jag känner inte att någon enskild platsar där. Då är det i och för sig onödigt med en femgradig skala kan man tänka, men jag vill hålla den tyngsta stämpeln tills jag har grövre misstankar.
Björn den Gode - 4 UP För att hans inlägg där han går in på vad han tycker om min teori vrider väldigt mycket det jag skrivit till ytterligheter och även om det kanske är BDGs vanliga spelstil så känns det väldigt mycket i stilen att lägga ord och avsikter på mig som jag inte har uttryckt. Det känns som ett sätt att lite försöka styra vad jag har sagt för att få det att verka som om jag har sagt något annat.
Brynolf - 3.5 UP Det där väldigt lugntflytande beteenden känns bekant från förra matchen, och jag kanske är färgad av den, men det får mig att fundera på om den där stocken i vattnet egentligen är en krokodil. Och sedan även, Brynolfs röst ligger ju på mig sedan början med motiveringen "gör något smart". Nu har jag visserligen mest varit aningen korkad hittils, men jag kände att jag var rätt drivande i att få Brynolf uthängd i finalrundan förra gången och kanske är påverkad av att jag kan tänka mig ett hämndbegär där.
Men, det här är så svagt som det går att bli, det kan jag erkänna. Hade varit lägre om det inte vore för förra matchen.
LJSLarsson - 3 UP Också rätt chill, men har kommit med en del tankar och funderingar iallafall. Huggit åt håll som inte varit mainstream och lyft saker där. Sticker ut och syns, trots att han verkar lite lugn, om man kan säga så.
Liliana/Hastfer - 3 UP för anonym och tyst, kan vara något, kanske inte, behöver se mer.
Mukwa - 3 UP Känns rätt lugn, men har svängt en del fram och tillbaka när det gäller mig och hur jag gjort.
Nässe - 3 UP för anonym och tyst, kan vara något, kanske inte, behöver se mer.
Vimes - 3 UP Fört liv och drivit hårt på sin metadiskussion med KK och höll den länge. Har också varit en av de med mer konservativt antal lagda röster, inga hopp fram och tillbaka eller så. Sticker ut och syns, men gjorde ju det förra spelet också.
Basenanji - 2 UP Jag tror inte att han helvände med sitt "underbart" mot min förklaring om varför jag gjorde som jag gjorde, utan för att jag levererade min statistik som jag knåpar med. Så han är i mina ögon en i skaran som flugit lågt men som inte verkat försökt att medvetet sticka under radarn. Lite lägre än de anonyma tu.
Konrad Konvalj - 1 UP Känns som KK förra spelet, och ett beteende jag hoppades att se när jag lade min röst på honom det första jag gjorde. Kan inte riktigt se honom som en Ulv just nu iallafall.
Recca - 1 UP Skarp och grävande, och hugger på skumma saker direkt. Verkar också ha ett brett scope som tittar på alla.
Ganska ljummen lista allt som allt, de få jag misstänker mest och minst sticker ut, alla andra är en gröt.
Och hursomhelst, här är ett dokument med allas UP-listor hittils. När det fylls ut och fler levererar så kanske det går att se något tydligare.
Simsalabim!