Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Vicotnik's analys nr 2

Jag ber om ursäkt för mitt alltför sporadiska och tunna deltagande. Jag trodde att jag skulle ha mycket mer tid att vara med och spela men så har det inte riktigt blivit. Det är väldigt trist eftersom det går fort att tappa överblicken. Mitt yrke är mer exakt Kurator, vilket jag CoC-tolkade som en museial kurator.

Min skummis-lista var inte en skummis-lista, som jag tidigare påpekade. Det var en lista på sådana som jag i dåläget bedömde som möjliga att pressa, vilket jag inte tycker är samma sak. Den gäller förstås inte längre.

Jag anser inte att jag gör andras åsikter till mina, men jag köper gärna bra argument. Om någon uppenbarligen spelar spelet bättre än jag och har bra idéer så kommer jag att haka på dem.

Jag kommer att försöka läsa ikapp under dagen om möjligt, annars kommer jag att haka på ett drev jag tycker verkar rimligt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Vicotnik's analys nr 2

Eksem said:
Min skummis-lista var inte en skummis-lista, som jag tidigare påpekade. Det var en lista på sådana som jag i dåläget bedömde som möjliga att pressa, vilket jag inte tycker är samma sak. Den gäller förstås inte längre.
Okej, har du en ny lista över skumma personer? I så fall lust att dela med dig av den?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Om vi backar tillbaka bandet ett ögonblick

När jag skriver föregående inlägg (och claimar att jag är bybo och underhållare) så befinner sig följande sex personer på Andersson-tåget.
Vicotnik, Zebulon, Basenanji, Hellzon, Pilzeman & Rising
(Till dessa kan möjligen läggas Craygh som snabbt hoppar på och sedan av tåget mot mig (inlägg #648651 och #648653), vilket skulle kunna tyda på en panikreaktion på ett nybörjarmisstag av en kultist. Något att komma ihåg inför kommande rundor)

Av dessa sex bör rimligtvis minst en vara kultist. Varför? Jo, därför att kultisterna vet att om tåget når fram till stationen blir de garanterat av med en bybo, och om man gör tåget nog långt går det inte att stoppa. Speciellt misstänkt är det eftersom drevet mot mig i stort sett saknade motiveringar med speciellt mycket substans.

Drevet mot mig har sedan försvunnit helt, och det kan därför vara intressant att se vart de som var på tåget tog vägen sedan, och varför.

#648672 Basenanji
Röstar på Dice - motiveringen oklar

#648683 Pilzeman
Anderssons försvar trovärdigt, Bearnies analys om Eksems skumhet verkar trovärdigast i nuläget (vill dessutom inte rösta ut Zebulon eller Craygh)
Röstar på Eksem

#648686 Vicotnik
Misstänkt Eksem länge och drev mot honom är mer motiverat än ett drev mot mig och byter därför drev. Man kan dock se att han inte dessmer motiverar detta utan han går istället vidare med en lista på hur folk röstat.
Röstar på Eksem

#648691 Rising
Anderssons claim är trovärdigt för att förmågan är för kass. Går istället på krank eftersom hans dubbelsidiga förmåga är för osannolik när man ser hur de andra claimat förmågor som fungerar helt annorlunda.
Röstar på krank

#648706 Zebulon
Byter röst till någon som inte förekommer i diskussioner, inte röstar och inte får röster på sig. Skumt i hans bok
Röstar på Purgatory

#Hellzon 648726
Befinner sig ensam på Andersson-dressinen. Vill undvika för små tåg så att slumpen blir avgörande. Vill rösta annorlunda än Andersson (då han tror jag är kultist), vilket motiverar Eksemtåget.
Röstar på Eksem

Analys av det skedda
Drevet pyser ut, med nästan lika få motiveringar som när det kom igång.

Rising svarade snabbt, men han sa å andra sidan att han gick med i drevet för att sätta press, och när han fått svaret så bytte han.

Basse hade visserligen tidigare sagt att han egentligen inte tyckte misstankarnam mot mig var speciellt starka (mer att jag spelade dåligt, vilket är sant). Men jag hade ändå velat se mer av en diskussion när han byter röst om varför just Dice är så suspekt. Det är också en säker röst att lägga om man är kultist och inte vill samrösta (eftersom Dice knappast lär åka ut)

Pilzeman och Vicotnik hoppar båda väldigt snabbt över till Eksem. Det tyder troligen på att de båda inte är kultister eftersom det annars ser synnerligen suspekt ut. (Alternativt att de inte spelar kultister speciellt bra). Ingen av dem motiverar dock sina ställnignstaganden speciellt mycket. Pilze hänvisar t ex bekvämt nog till Bearnies analys.

Zebulon byter senare när drevet avtagit. Han gör det utifrån en egen lista på hur han rankas skumhet. Han framstår mer som nybörjare än skum.

Hellzon gör delvis en fuling och motiverar sin röst på Ekesm negativt (d v s han röstar på det som jag inte röstar på). Det är ett argument som en kultist skulle kunna ta till eftersom det inte kräver mer reosnerande än guilt by association.

Sammanfattningsvis så är de mest misstänkta deltagarna i tåget från tåget mot mig Vicotnik eller Pilzeman och Hellzon (samt möjligen Craygh som bubblare)

Basse och Rising är misstänkta i en mindre grad.

Zebulon har blivit grönare i min bok. Möjligen del av Den Tredje Fraktionen, men kanske inte kultist. Dock svårläst p g a att det är första gången han spelar.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Kliver tillfälligt av tåget [RÖST]

Eftersom jag inte tror att Zebulon är kultist, han dessutom år en nybörjare som jag inte vill rösta bort i första draget, så tar jag bort min röst från honom för att ta udden av drevet mot honom.

Återkommer runt lunchtid med en ny röst.

Röst: Ingen
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Vicotnik's analys nr 2

Nej, det har jag inte, jag har inte kunnat läsa alls så mycket som jag känner att jag behöver. Det är verkligen jättetrist eftersom sånt sabbar spelandet för alla.

Jag kan kort skriva ned vilka jag för tillfället litar på, vilka jag inte har någon åsikt om och vilka jag tycker känns lite mer misstänkta än andra. Dock utan vidare förklaring. Jag är ledsen att jag sabbar spelet för er andra genom min bristande delaktighet.

Pålitliga:
Basenanji
Måns
Hellzon
Pilzeman
Rising
Vicotnik
Zebulon

Osäker:
Anders Åstrand
Banrok
Craygh
Dice
Embergem
Johoohno
moller
Poseur
Purgatory
Shale
Wilmer
Yreburre

Misstänker lite mer än andra just nu:
Andersson
Bearnie
krank
Halvtand
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Om vi backar tillbaka bandet ett ögonblick

Andersson said:
#648686 Vicotnik
Misstänkt Eksem länge och drev mot honom är mer motiverat än ett drev mot mig och byter därför drev. Man kan dock se att han inte dessmer motiverar detta utan han går istället vidare med en lista på hur folk röstat.
Röstar på Eksem
Vicotnik said:
Eksem - Arkeolog? Museium?
Skriver lite, väldigt kortfattat, påpekar att man ska vara tydlig. Använder för många ord som åsyftar på oskuld, vilket får en varningsklocka att ringa hos mig. Får även känslan att han tar och gör andras åsikter till sina egna. Släpper en skumis lista, men röstar inte på någon av dem. Röstas inte Eksem ut så anser jag att han är nästa person att pressas.
Viserligen står det inte med i mitt inlägg varför jag valde att rösta på Eksem. Anledningen till min snabbröst på Eksem är ovanstående. Har hållt på med att sammanställa min lista sen igår kväll, blev klar med den först nu på morgonen.

Anledningen till att jag postade listan med hur folk röstat direkt efter var att precis hade blivit klar med den, (Listor tar tid att sammanställa) och har egentligen sen dess hållt på med min senaste lista om vad jag anser om folk.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: Kliver tillfälligt av tåget [RÖST]

Herregud, jag framstår vekligen som helt random...
Vilket stämmer antagligen men jag försöker verkligen vara klok och balanserad. Det går sådär va?

Men jag skall snart fortsätta röra om i grytan. Jag måste se hur en röstning fungerar och vad som händer efteråt men sen skall jag släppa lite bomber.

Många tror att jag är med i nån tredje fraktion.
Eftersom jag vet att jag inte är det funderar jag fortfarande på hur en sån skulle kunna se ut och ha för mål. Varför skall det finna en fraktion som försvarar medborgarna som någon nämnt?
Är det någon som kan utveckla resonemanget om en tredje fraktion, gärna med utgångspunkt om faktat om man är stadsfödd eller inte för jag tror att det kan var inblandat i så fall?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Eksem

Jag vill verkligen inte framstå som rädd, då har jag helt misslyckats. Jag vill framstå som tillmötesgående. Jag ser inga hål i din analys av mig. Mitt enda försvar är att jag är riktigt dålig på det här spelet och att jag inte alls har haft den tid som jag ville och trodde att jag skulle kunna lägga ned. Plattityderna var en del av in character-spelandet. Jag har aldrig uttryckt att yrken enbart är fluff eller det motsatta. Några anser sig se en koppling mellan förmågor och yrken, så det var bara det som pekade på att de kan vara något mer än fluff. Dock vill jag påpeka vad Feuflux skrev tidigare:

"Alla har ett yrke. Det är enbart kosmetika"

Om jag tolkar det som att yrken enbart är kosmetika så tycker jag faktiskt inte att det är något jag bör lastas för.

Mitt "mjölkande av information" som du kallar det var i ett enda inlägg en fråga om att jag hade fått för mig att medborgarna tjänar på att det finns mycket information att titta på. I viss mån vill jag hävda att det fortfarande är min åsikt. Någon som vill hävda motsatsen?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Vicotnik's analys nr 2

Eksem said:
Misstänker lite mer än andra just nu:
Andersson
Bearnie
krank
Halvtand
Åtminstone den här kategorin vore det bra om du kunde utveckla resonemanget kring. Vad är det konkret som gör oss mer misstänkta än andra?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Vicotnik's analys nr 2

Ja, det vore bra:

Andersson:
I huvudsak angreppen mot Zebulon. Om Zebulon tillhör en tredje fraktion verkar det för mig osannolikt att han råkat outa sig själv. Troligare är att någon i den fraktionen blir nervös av Zebulons agerande och vill flytta strålkastarljuset från sig själv. Vill även hålla inne information om sig själv, särskilt sådan som tycks relaterad till den eventuella tredje fraktionen.

Bearnie:
Är först helt inaktiv, men agerar som en hök när ett lämpligt mål dyker upp.

krank:
Det tidigare tillhörighetsfumlet.

Halvtand:
Egentligen samma argument som förs fram mot mig. Den lätt sporadiska aktiviteten, de korta intetsägande inläggen, etc.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Vicotnik's analys nr 2

Svar till mångt och mycket.


Jag har varje gång jag kollar minst 30 nya inlägg, och jag läser ganska sakta. senaste två dagarna har jag haft över 100 nya inlägg att läsa ikapp och har fortfarande inte läst dom ordentligt för att få någon vidare uppfattning om senaste tidens inlägg.

Två till skillnad ifrån krank, som utryckt sig väl med sitt "jag brukar alltid skriva långt" så har han längre inte så många misstankar ifrån mig.
Jag däremot är av ligan som skriver ofta korta inlägg och gillar att hålla mig kort.
Jag har inte spelat varulvsspel alltför mycket tidigare och aldrig på wrnu så jag har heller ingen erfarenhet utav att skriva milspalter med inlägg och analyser. Jag har försökt analysera saker och ting, och har lite i mitt huvud.
Men det är alledens för lite att gå efter nu när jag ligger över 100 inlägg bakåt. Och det här blir nog mitt sista inlägg innan nästa runda.

Så ska försöka rikta lite misstankar iallafall.

Rising- Något med hur han skriver får mig att misstänka honom, formuleringar som leker med min hjärna. Det kan dock ha att göra med hans vanliga sätt att skriva, rising brukar ha den inverkan på mig. Men tycker att han var bland dom första att pressa folk och sedan har han tagit det lungt känner jag.

Bearnie- Har varit inaktiv väldigt länge och hoppar in sedan med full kraft. Såvitt jag vet har han heller inte berättat vart han vart. Varför lägger han plötsligt ner kraft när han ser någon sårbar.

Krank är fortfarande lite misstänkt men tror han är ganska reko. Kan ha att göra med att dom där krångligheterna i början sitter kvar. Men har ändå lite magkäsnla att han kommer behövas.

Pilzeman och Vicotnik har båda två vart väldigt samspelta när det gäller att hoppa på folk och pressa dem. Kan vara lite lurt eller ett rent sammanträffande.

Eksem känns också att tillhöra den där åvanstående gruppen som mjölkar ut info men är väldigt mån om sin egen rygg. Han är dessutom väldigt fåordig, vilket ju inte känns som normen här. Men just av den anledningen kan jag ju dock inte misstänka honom utan att misstänka mig själv. Min röst ligger kvar på eksem, flera verkar ju tagit efter mina orginalmisstankar och andra förklarar dom bättre än mig.

Zebulon känns fortfarande misstänkt att tillhöra någon tredje fraktion, men jag börjar tvivla på att det verkligen finns någon. För jag kan inte helt se vad det skulle vara eller vilket vinnarvilkor dom skulle ha.

Men en tredje fraktion 'tror' 'jag' fortfarande att det finns. Som jag sade tidigare är det alledens för mycket som pekar på det, misstankar, sporadiska "närmanden" och sådant. Men jag är inte helt säker längre, jag har svårt att se ett vinnarvilkor men.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Röst

Okej, det här blir min första riktiga röst. Jag inser hur störtlöjligt det ser ut, men det här har ett syfte:

Röst: Bearnie

Så här tänker jag: Först ville jag pressa Bearnie redan innan han blev aktiv. Detta står jag fortfarande för. Efter att han började bli mer aktiv så letade han upp det enklaste målet att starta ett drev mot vilket jag tycker är mycket misstänkt. Det blir något av en win-win-situation för honom oavsett om jag skickas ut i dimman eller inte, samtidigt som han helt drar bort eventuella misstankar mot sin egen person för ganska lång tid framöver.

Men min huvudsakliga förhoppning med den här rösten är att när jag väl skickas ut i dimman, för så ser det ut, så kommer det ju givetvis uppdagas att jag är med medborgare. Jag vill med den här rösten rikta strålkastarljuset mot Bearnie, så att när det uppdagas att jag är en medborgare så kan ni som är bättre spelare nyktert bedöma hur misstänkt Bearnie är, eller inte är.

I övrigt så är jag alltså inte bombsäker på att Bearnies agerande är misstänkt. Jag ser ju själv hur jag framstår. Dock ser jag inga personer som jag upplever som lämpligare att rösta på i det här läget.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Röst räkning.

Basenanji 1 (Dice)
Bearnie 3 (Craygh, Yreburre, Eksem)
Craygh 1 (Måns)
Dice2 (Halvtand, Basenanji)
Eksem 5 (Poseur, Bearnie, Pilzeman, Vicotnik, Hellzon)
krank 1 (Rising)
Poseur 1 (Johoohno)
Purgatory 1 (Zebulon)
Zebulon3 (moller, Anders Åstrand, krank)

Tror jag har fått allt rätt i alla fall.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Eksem

"Jag vill verkligen inte framstå som rädd, då har jag helt misslyckats. Jag vill framstå som tillmötesgående. Jag ser inga hål i din analys av mig. Mitt enda försvar är att jag är riktigt dålig på det här spelet och att jag inte alls har haft den tid som jag ville och trodde att jag skulle kunna lägga ned. Plattityderna var en del av in character-spelandet."

Jag gillar din genomgång. Det var ungefär det här jag ville ha ut av mitt ifrågasättande. Jag väljer att ge dig ett benefit of a doubt den här rundan, för det hade jag också velat ha som gröngöling (fast jag var ganska tillbakadragen innan zorakierna stack kniven i mig runda 2). Jag tror också att du försöker vara uppriktig (om inte så ska du ha kudos efter att det här är över :gremwink: ).

"Jag har aldrig uttryckt att yrken enbart är fluff eller det motsatta. Några anser sig se en koppling mellan förmågor och yrken, så det var bara det som pekade på att de kan vara något mer än fluff. Dock vill jag påpeka vad Feuflux skrev tidigare:

"Alla har ett yrke. Det är enbart kosmetika"

Om jag tolkar det som att yrken enbart är kosmetika så tycker jag faktiskt inte att det är något jag bör lastas för.

Mitt "mjölkande av information" som du kallar det var i ett enda inlägg en fråga om att jag hade fått för mig att medborgarna tjänar på att det finns mycket information att titta på. I viss mån vill jag hävda att det fortfarande är min åsikt. Någon som vill hävda motsatsen?"


Jag hävdar med emfas motsatsen. Våra förmågor är näst efter vår slutledningsförmåga det viktigaste vi har i det här spelet. Vår ursprungsort tycks inte vara en viktig indikator i det här avseendet, men det var inte känt i rundans begynnelse. Jag är däremot övertygad om att det finns en viktig korrelation mellan yrke och förmåga. Det är svårt att se hur sällskapets underhållare (Andersson) har givits en potentiellt match-avgörande förmåga, till exempel (jag säger inte att det är omöjligt - Feuthulus står själv för internlogiken...).

Basenanji är nattvakt, Poseur är doktor. Det gör dem till en äckligt lätta måltavlor. Förutsatt att de talar sanning vill jag ha dem i spel några rundor till. De har INTE gynnats av ett avslöjande... :gremfrown:

Nu över till den mer formella biten:

Röst: Måns

Motiveringen finns bifogad i min tidigare genomgång av Eksem.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Röst räkning.

Jag tycker att rösterna är jättejobbiga att hålla reda på... skulle inte alla kunna posta sina röster igen, så att vi har defintiv koll på dem?

Sedan skulle jag vilja föreslå att de som fortfarande är på Zebulon-tåget hoppar av och kanske hoppar på tåget mot antingen Eksem eller Bearnie, av samma orsaker som lagts fram tidigare: för att göra det svårare för kultisterna att tippa vågskålen helt enkelt.

jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att posta analyser, jag tror att jag fungerar ganska mycket på magkänsla i sådana här sammanhang, och i viss mån intuitiv psykologisk bedömning. Skall anstränga mig för att se kritiskt på framtida information.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Vicotnik's analys nr 2

"Bearnie:
Är först helt inaktiv, men agerar som en hök när ett lämpligt mål dyker upp."


Haha! Jag gillar det. Först cirkulerar jag högt ovanför er andra, för att sedan dyka ner och slå klorna i någon olycklig sate. Jag tror vi medborgare gynnas av att ha en och annan rovfågel bland alla höns! :gremwink:

Min tidigare inaktivitet tänker jag inte motivera en gång till. Även du var inaktiv på Valborg. Misstänkt? Nä, jag tror inte det. :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Röst

"I övrigt så är jag alltså inte bombsäker på att Bearnies agerande är misstänkt. Jag ser ju själv hur jag framstår. Dock ser jag inga personer som jag upplever som lämpligare att rösta på i det här läget."

Du, jag tror nog de flesta av oss kan förväntas famla lite i mörkret under runda ett. Jag tänker köra på min linje, och även fast du inte längre har min röst så tycker jag att du ska köra på din.

Visst är det obehagligt att ha tre röster på sig. Jag vill gärna varna för att jag kan tänkas göra någonting för att skydda mig vid nio-snåret ikväll. Den enda oskuld jag kan vara helt säker på är min egen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Eksem

"Våra förmågor är näst efter vår slutledningsförmåga det viktigaste vi har i det här spelet."

Jag tror också (vet) att förmågorna är oerhört viktiga. Baserat på den bristande korrelationen mellan mitt yrke och min förmåga trodde jag först inte att yrke och förmåga hängde ihop. Eftersom jag läste i "reglerna" att yrke bara var "kosmetika" uppfattade jag yrkena mest som en kul grej att rollspela kring. Sedan flera deltagare påpekat att de tyckt sig se en koppling mellan yrke och förmåga så har jag tills vidare ändrat uppfattning ang. yrkena.

Vad det gäller övrig information tycks det som att infödingar vs. utbölingar är information som finns i spelet. Eftersom den inte nämnts i "reglerna" eller i allas startbrev har den antagligen betydelse. Antagligen för en tredje fraktion, som de flesta konstaterat vid det här laget. Det som intresserar mig, och förstås alla andra, är naturen av denna tänkta tredje fraktion samt Zebulons vilja att lista det. Antingen är han naiv och listig på samma gång och helt enkelt har som något slags deluppdrag att lista ut vilka som är infödingar eller inte; eller också tänkte han att den informationen framförallt var viktig för medborgarna.

Vad jag sett av tidigare rundor tycks det vara viktigt att alla viktiga förmågor hålls dolda i det längsta, men att all annan information skall upp på bordet så fort som möjligt. Så frågan är ju vad som gäller med ursprunget. Nu är det väl i senaste laget att göra något åt att de flesta delat med sig av den informationen, eller? Kan vi på något sätt använda den till vår fördel?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Röst räkning.

Jag litar på Zebulon, men är intresserad av vad vi kan vinna eller förlora på att utöka det tåget? Jag kan tänka mig att göra det om någon kan dra på växlar kring det här med födelseort.

Det här med hur kultisterna röstar, kan vi ta en till diskussion om det? Vad jag har uppfattat så försöker kultisterna ofta gömma sig genom att rösta så osynligt som möjligt. Är det en uppfattning många delar? Hur gör man egentligen för att synliggöra allas röstande så mycket som möjligt? Jag tänker att om det finns ett eller två stora drev att hänga på så finns det gott om möjligheter att vara osynlig. Men hur blir det om det är många små drev?

Dock köper jag resonemanget om vågskål, så det sämsta är väl två jämna drev, om vi känner oss säkra på att åtminstone ett av dem innehåller en kultist? Det verkar då dumt att flytta från ett drev för att göra ett annat större om resultatet blir att det är två jämnstora drev, eller hur? Hur tänker ni andra?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Vicotnik's analys nr 2

Jag vill här bara påpeka att jag inte är mån om min egen rygg alls. Jag bekymrar mig inte om rösterna på mig annat än i det perspektivet att jag är en Medborgare och känner att mitt öde i dimman skulle ge alldeles för lite information till oss. Jag är medveten om att det kommer stryka med många medborgare innan kultisterna är funna och att jag åker ut tidigt skadar ju relativt lite. Dock hade det varit fint om vi kunde vinna något extra på att rösta ut mig i dimman än bara att ha färre att rösta ut nästa runda.

Jag vet inte riktigt hur man kan göra det, men om Medborgarnas konsensus är att jag skall röstas ut så vore det bra om t.ex. så många andra misstänkta som möjligt röstade på mig, eller något sådant som kan ge fler ledtrådar längre fram. Eller om det är bättre om det är tvärtom? Hur som helst, om det var möjligt att kollektivt styra upp rösterna mot mig i sådana fall så att de ger vettig information längre fram.

Jag funderar även på hur mitt röstande kan påverka spelet längre fram. Just nu känns Bearnie eller Zebulon som de viktigaste för mig att rösta på, även om det blir mindre intressant om ingen av dem röstar på mig. Det kommer finnas minst en kultist bland de som röstar på mig, det är jag helt övertygad om, åtminstone om drevet håller i sig resten av rundan. Frågan är vem av dem?
 
Top