Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Re: Ny röst [RÖST]

Fortsättning:

Johoohno gillar inte slumpröster. Allmänt OK poster. Hyfsat OK.

krank spelar precis som han gjort i tidigare spel. Många inlägg. Jag får inga skumvibbar av honom, men det verkar jag vara ensam om.

moller framstår som en nybörjare. Vet inte varför jag hade onda aningar om honom, men han är nog hyfsat ren.

Måns blir jag inte klok på. Jag har för mig att jag misstänkte honom av någon anledning. Får kolla upp det senare när jag är mindre trött.

Pilzeman hängde med mig på Anderssontåget. Jag kan ju inte kalla det skumt, men jag förstår ju om andra tycker att det ser skumt ut att två pers dyker direkt från Craygh till Andersson direkt.

Poseur... ärgh. Är det ett sammanträffande att det är andra halvan av folket jag inte fått någon uppfattning om? Får kolla upp Poseur också senare.

Purgatory gör en analys här, röstar på Craygh och blankröstar sedan när Craygh börjar posta. Håller ett öga på Purgatory.

Rising har förstås skrivit häcken av sig. Jag vet ju inte hur han spelar som varulv, men han är ju användbar även som kultist, ety han inte kan undvika att ge vettiga råd till nybörjarna. Hålla ett öga på honom, förstås, och kanske pressa honom på förmåga i runda 2, 3 eller 4?

Shale har inget sagt, ska bytas ut.

Vicotnik har också skrivit häcken av sig. Listor, m.m. Vissa har sagt att objektiva listor är ett bra sätt att dölja sig för en kultist. Grön som Basenanji, än så länge.

Wilmer... öh? Två inlägg, tycker det är fel att pressa random personer. Jag håller ett öga på den mannen.

Yreburre postar lite, hoppar till slut på Crayghtåget. Nybörjare. Håller ett öga på honom.

Zebulon många inlägg, jagade efter var folk är födda. Tror han är mer nybörjare än skum, men håller ett litet öga på honom med. Jag förstår inte riktigt varför han har ett så långt tåg mot sig, dock.

Sådär.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Eksem

Nu är det så här att Eksem lyckats fånga mitt intresse. Han har varken rönt eller fått speciellt mycket uppmärksamhet. Han är till synes inte från staden. Jag kikade lite närmare på honom:

#1 - "in character" så manar han till lugn. Till Zebulon: "Varför är du så misstänksam mot folk av annat ursprung?"
#2 - frågar om Poseur har konflikträdsla. Frågar om han vill prata om det.
#3 - kort inlägg om sitt ursprung.
#4 - fortsätter sin dialog med Poseur, som just har valt att lägga sin röst på honom. Han berättar även om sig själv: "Jag är en medborgare i den här staden sedan en lång tid tillbaka. Jag är, som bekant, museialt engagerad. Särskilt intresserad är jag av historiska tilldragelser och fjärran platser, trots eller kanske för att jag sällan ens lämnar mitt hus." Han ber andra berätta mer om sin egen bakgrund.
#5 - Ytterligare ett kort inlägg: "Själv vill jag alltså bara vara tydlig. Tydlighet är en dygd och klargöranden en skyldighet! Det är min strikta uppfattning."
#6 - efter att Rising påpekat att avslöjanden, likt den om våra bakgrunder, mest gynnar de som önskar enkla måltavlor för sina kosmiska komplotter, så gör Eksem en pudel; han är "oskuldsfull" och "tror alltid så gott om andra". Tjena. Vart tror han att han befinner sig?

Sedan är Eksem länge tyst. Det finns säkert en förklaring (Valborg, till exempel). Måns och Basenanji gör varsin reflektion: (Måns) "Är någon form av intendent på museet. Typiskt CoC. Ville outa yrken (som jag var den enda att hänga på) men det var en dålig idé. Jag ser fortfarande inte yrken som något farligt att outa, utan de är bara fluff. Eksem är nog bybo", (Basenanji) "Han är helskum. Ofta inloggad, skriver lite och röstar inte på någon ännu. Vill se att folk berättar om sig själva."

#7 - Eksem lägger en röst på Craygh för att han varit tyst. Han tror på att lägga press på de tysta deltagarna.
#8 - han skriver en lista bestående av fyra namn (Bearnie, krank, Poseur, Rising); han väljer att instämma i Måns omdömen.
#9 - nu tror Eksem att yrken och förmågor har en koppling.
#10 - Eksem menar sig ha tagit skada av att ha spelat för mycket in character. Medger att han har bidragit med lite av substans.
#11 - Eksem skriver "analys". Påpekar mycket riktigt att jag behöver bli mer aktiv (tada!). Han skriver om sig själv: "Eksem: Jag. Vad vill ni andra se mer av från mig? Jag har avslöjat allt om mig utom förmåga och exakt namngivning på yrket samt vilken runda det avslöjas i. Jag kan avslöja det direktom det behövs."
#12 - en uppföljning på hans tidigare "analys". Innehåller inte speciellt mycket matnyttigt.

Eksem är tydligen nybörjare. Det kommer inte hjälpa honom undan min närmare granskning. Likt Zebulon driver han linjen att vi bör avslöja aspekter om oss själva (Zebulon; ursprung - Eksem; bakgrund). Jag ser även en tendens att hänfalla åt plattityder, likt "tydlighet är en dygd", "oskuldsfullhet" och liknande. Måns har bättre omdömen om honom än Basenanji, varvid han väljer att ty sig till den förstnämndas analys. Ifall han även håller med Måns om att yrken enbart är fluff (farlig åsikt!) är detta inte uttalat, men senare tar han tillbaka detta när Basenanji belyser frågan. I inlägg nummer 11 blir han direkt urskuldsfull - han tycks vilja stå alla till lags.

Vill ni ha min lista på misstänkta? Eksem toppar den tillsammans med Måns. Efter dessa kommer Zebulon. De som har försökt mjölka övriga olycksaliga på information under runda 1 är värda att fortsättningsvis hålla under luppen. Måns säger uttryckligen att det inte råder någon förbindelse mellan yrke och förmåga - yrke är bara "fluff". Det är bullshit, och en skenmanöver kultisterna kan ha använt för att ta reda på så mycket som möjligt om våra respektive förmågor.

Stämmer min nuvarande tes, och Eksem är både nybörjare och kultist, så skulle jag förvänta mig ett beteende likt det hos honom: efterforskningar kombinerat med en del ganska intetsägande inlägg (för att synas på radarn men ändå inte göra utslag), sedan ett skifte i åsikt och en påtaglig urskuldsfullhet så fort någon lägger press på honom. Han är rädd för oss. Varför?

Därför gör jag som följer:

Röst: Eksem

Eksem har tid att ge en vettig kommentar på detta fram till deadline imorgon. Därefter faller min röst på Måns, som gärna får vara påpasslig nog att kommentera redan nu. Därefter är det Zebulons tur.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Eksems "analys"

"RÖST: Bearnie"

Jag väljer att inte kommentera detta. Vill du driva ett personligt korståg mot dålig stämning och missämja så får du göra det. Lycka till. Det rör mig inte i ryggen.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Zebulon och NY RÖST: DICE

Basenanji said:
moller said:
Skrivet av: moller
Utan att egentligen motivera röstar han [Zebulon] på Halvtand, sedan samma visa igen mot Eksem. Igen av dessa två har jag uppfattat som så väldigt skumma.[/qoute]

Ja, fast det finns rätt mycket annat som Zeb har skrivit som tyder på att han är bybo. Tex har han varit nojjig för att hans poster om stadsbo-identitet har sabbat spelet. Visst kan jag tänka mig att Zeb har gjort något skumt, men att rösta på Halvtand och Eksem är inte skumt i sig. Både Halvtand (av förklarliga skäl) och Eksem har varit passiva och lågmälda.
Jaha. Tack. Det klagas på att jag är inaktiv, skriver bara skräp och inte har en åsikt. Här hade jag faktiskt ett försök till en analys, visserligen bara av ett fåtal personer, men ändå. Och vad händer? Det sågas.

Så tänkte jag iallafall när jag började läsa ikapp efter en helgs rollspelande. Men sedan märkte jag att det faktiskt bildades ett tåg mot Zeb. Så nu har jag alltså varit tidig i tåget mot krank, sen väldigt tidig i tåget mot Zebulon. Måste vara pluspoäng för mig va?

Just nu vacklar mina misstankar mot Zebulon. Han verkar reagera ganska naturligt på att få ett drev emot sig. Men rösten får stå kvar.

Andersson-tåget förstår jag inte alls. Varför?

Gillar Bearnie's ifrågasättande av Eksem. Eksem har funnits i mitt periferin av mitt paranoia-center länge, utan att jag vetat varför.

Kan hålla med om att Dice verkar skum. Försiktighetslista, som sagt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Kommentarer

Först vill jag bara vara säker på att alla numera har koll på vad alla menar när de skriver bybo, stadsbo, infödd och utbölingar - de används fortfarande om olika saker ibland och samma ibland.

Sen vill jag, som varandes infödd, dementera att vi är en egen fraktion. Möjligtvis kan det finnas en fraktion som vinner när vi dör, men som Rising säger är det ett scenario vi redan har förlorat och måste utgå från att så inte är fallet. Dessutom vore det väldigt taskigt av Feu att inte skriva något om det mer än "Du är född i staden." Jaha, trevligt för mig.

Och Rising: Jag måste erkänna att jag faktiskt inte heller vet varför Anderssontåget startade, men jag vet varför jag bytte till det: Jag ville inte rösta ut Zebulon eller Craygh. Efter Anderssons försvar tror jag inte att jag vill rösta ut honom heller. Hans förmåga verkar inte vara den mest hjälpsamma av bybors, men å andra sidan måste det finnas en anledning till att det är att avstå från sin förmåga som ger SAN-loss, och inte att använda den. Jag misstänker att det finns såväl bybor med anti-by-förmågor som kultister med pro-byn.

Jag vill helst gå tillbaka till en röst på Eksem efter Bearnies analys, men om jag räknat rätt kommer röstställningen då bli 4-4-3 till Andersson-Zebulon-Craygh med endast 2 på Eksem. Jag litar dock på att det hinner vända innan imorgon.

Röst: Eksem
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Kommentarer

Även jag följer med i det nya drevet mot Eksem jag länge har haft honom som misstänkt och känner att ett drev mot honom är mer motiverat än mot Andersson. Så därför lägger jag min röst nu också på Eksem.

Röst: Eksem

Kommer med två poster till när jag har hunnit färdigställa dem. Detta är mest ett snabb inlägg.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Röst räkning nr3.

Andersson 3 (Zebulon, Hellzon, Rising)
Basenanji 1 (Dice)
Bearnie 1 (Craygh)
Craygh 3 (Måns, Yreburre, Eksem)
Dice 2 (Halvtand, Basenanji)
Eksem 4 (Poseur, Bearnie, Pilzeman, Vicotnik)
Poseur 1 (Johoohno)
Shale 1 (Banarok)
Zebulon 4 (moller, Andersson, Anders Åstrand, krank)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Röst analys.

  • Johoohno röstar krank som första röst, mest bara för att rösta: #648044
  • Pilzeman röstar Zebulon som första röst, då Zebulon är affärsbiträde som kan vara ett bra albi för att var kultist: #648050
  • Rising röstar Anders Åstrand som första röst, då Anders Åstrand är först I bokstavsordning, Dvs som Rising brukar välja första rösten: #648059
  • Hellzon röstar Anders Åstrand som första röst, följer Rising's idé att rösta I bokstavsordning: #648060
  • krank röstar moller som första röst, för vänskaps skull: #648062
  • Vicotnik röstar Anders Åstrand som första röst, ingen skriven anleding, Egen notis så var de även av samma anledinng som Rising och Hellzon, dvs bokstavsordning: #648072
  • Zebulon röstar Vicotnik som första röst, ingen motivering ges till rösten. Egen notis troligtvis för att jag gick ut med att jag sias som kultist om jag sias: #648076
  • Andersson röstar Anders Åstrand som första röst, följer bokstavsordning: #648080
  • Måns röstar Anders Åstrand som första röst, ingen motivering: #648085
  • Poseur röstar blankt: #648101
  • Poseur röstar Eksem som första röst, lite av en hämdröst då Eksem påstår Poseur att vara konflikt rädd: #648106
  • Bearnie röstar Anders Åstrand som första röst, följer bokstavsordning: #648127
  • Banarok röstar Anders Åstrand som första röst, motivering inaktiv: #648135
  • Basenanji röstar Embergem som första röst, lätt random.org avgöra var rösten skulle hamna: #648144
  • Johoohno byter röst till Basenanji, anledning är att Basenanji genom att låta en slumpgenerator avgöra var hans röst landar blir svårare att analysera: #648194
  • Pilzeman byter röst till krank, anleding är att krank undrar över vad medborgare är: #648233
  • Anders Åstrand röstar Vicotnik som första röst, anledning Vicotnik postar listor och objektiva analyser, men påpekar att det även är lite av en slumpröst: #648291
  • Anders Åstrand byter röst till Zebulon, anledning är att Zebulon kör mycket in-game snack som är förvirrande: #648296
  • moller röstar krank som första röst, väljer(?) mellan krank och Rising då de är listiga men röstar krank som hämdröst: #648298
  • Banarok byter röst till Shale, anleding inaktiv: #648309
  • Rising byter röst till krank, anledning krank skickar flera olika signaler om han har koll på saker eller inte: #648311
  • Zebulon byter röst till Anders Åstrand, anledning hämdröst: #648314
  • Hellzon byter röst till Craygh, anleding inaktiv: #648320
  • Purgatory röstar krank som första röst, anledning finns redan ett drev mot krank: #648336
  • moller tar bort sin röst från krank (röstar ingen), anledning vill inte vara med i drevet mot krank: #648351
  • Basenanji byter röst till krank, anledning krank gör för klantiga missar i sitt postande: #648356
  • krank byter röst till Craygh, anledning inaktiv: #648357
  • Måns byter röst till Craygh, anleding invaktiv: #648394
  • Rising byter röst till Anders Åstrand, anleding vill inte vara med i drevet mot krank efter att tro sig ha förstått vad krank har för förmåga, samt så vill Rising ha ett till avslöjande och hoppar därför på tåget mot Anders Åstrand: #648412
  • Yreburre röstar Craygh som första röst, anleding inaktiv: #648423
  • Eksem röstar Craygh som första röst, anleding inaktiv: #648429
  • Dice röstar blankt: #648453
  • Anders Åstrand byter röst till Craygh, för att själv slippa bli utröstad då han själv ligger illa till: #648457
  • Zebulon byter röst till Halvtand, anledning för att minska pressen på Anders Åstrand: #648462
  • Vicotnik byter röst till Craygh, anleding inaktiv: #648466
  • Pilzeman byter röst till Eksem, anledning Eksem säger en sak och gör en annan: #648484
  • Rising byter röst till Craygh, anleding inaktiv: #648495
  • Purgatory byter röst till Craygh, anledning heller rösta ut en tyst spelare som inte ger ifrån sig info än en spelare som är aktiv: #648502
  • Zebulon byter röst till Eksem, anledning dumt att rösta ut någon tyst bättre att sätta press på de som håller en låg profil: #648514
  • Basenanji byter röst till Andersson, anledning hållt en låg profil: #648526
  • moller byter röst till Zebulon, anledinng anser att Zebulon inte har någon motivering till att på Halvtand eller Eksem: #648532
  • Zebulon byter röst till Andersson, anledning pressa folk samt att det redan finns en bandvagn mot Andersson: #648545
  • Dice röstar Basenanji som första röst, anledinng “Står med på min försiktighetslista, kan med all säkerhet komma att ändras i takt med att mina misstankar och funderingar gör det.”: #648561
  • Vicotnik byter röst till Andersson, anleding inte get ifrån sig någon större mängd information trots aktiv: #648565
  • Halvtand röstar Shale som första röst, anleding inaktiv: #648567
  • Andersson byter röst till Zebulon, anledning för att få reda på mer som Zebulon's prat om “Staden”: #648576
  • Anders Åstrand byter röst till Zebulon, anledning för att få reda på mer som Zebulon's prat om “Staden”: #648582
  • Bearnie röstar blankt: #648587
  • Wilmer röstar blankt: #648594
  • Pilzeman byter röst till Zebulon, anledning sätta press på Zebulon: #648601
  • Johoohno byter röst till Poseur, anledning till hör troligtvis den tredje fraktionen: #648606
  • krank byter röst till Zebulon, anledning för att få reda på mer som Zebulon's prat om “Staden”: #648623
  • Hellzon byter röst till Andersson, anledning Andersson har sagt mindre än Zebulon och ser hellre att Andersson röstas ut än Zebulon just nu: #648627
  • Pilzeman byter röst till Andersson, samma anledning som Hellzon: #648628
  • Craygh röstar Andersson som första röst, anledning får en känsla av att Andersson är skum: #648651
  • Craygh byter röst till Bearnie, anledning håller låg profil: #648653
  • Halvtand byter röst till Dice, anledning då Dice repeterar mönster från tidigare omgång i sitt resonerade då han vara varulv: #648660
  • Rising byter röst till Andersson, anleding hoppas på ett claim från Andersson så att eventuella kultister måste reagera: #648665
  • Purgatory röstar blankt: #648671
  • Basenanji byter röst till Dice, anledning intresserad av Dice försiktighetslista: #648672
  • Bearnie byter röst till Eksem, anledning låg profil och ganska inte sägande inlägg: #648679
  • Pilzeman byter röst till Eksem, anledning Bearnie's analys av Eksem: 648683
  • Vicotnik byter röst till Eksem, anledning Bearnie's analys av Eksem: 648686
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Kommentarer

Pilze said:
Efter Anderssons försvar tror jag inte att jag vill rösta ut honom heller. Hans förmåga verkar inte vara den mest hjälpsamma av bybors, men å andra sidan måste det finnas en anledning till att det är att avstå från sin förmåga som ger SAN-loss, och inte att använda den.
Exakt vad jag tänkte. Anderssons förmåga är ju en ren belasning för oss. Sannolikheten lär ju vara mycket större att han riktar den mot någon användbar person än mot en skurk, och inte ens när han riktar den mot en skurk så kan han motverka en kultistmanipulation.

Jag tror att det här kan vara lite av Feuflux's grej i det här spelet; att det finns bybor med rent skadliga förmågor, och att vi därmed skall pressas till att rösta ut dessa istället för att jaga efter de riktiga skurkarna. Plötsligt så förstår jag iaf meningen med regeln om att "om du inte använder din förmåga så förlorar du SAN". Allra bäst vore det om Andersson kunde använda sin förmåga på någon annan som även han hade en skadlig förmåga.

Hade det här varit ett annat spel så hade jag nog röstat ut Andersson pga det skumma claimet. Men nu tror jag istället en del på honom. Hade han varit skurk så hade han nog sagt att han kunnat motverka manipulationer, för att framstå som mer hjälpsam.

Jag tycker dock inte att tåget mot Eksem låter bra, och personligen vill jag inte i det första draget rösta ut en nybörjare som försöker vara aktiv och är villig att lära sig mer om spelet. Vidare tycker jag att Bearnie framstår som aningens suspekt i hur hårt han går ut mot Eksem, men samtidigt vill jag ju uppmuntra Bearnie att jaga skurkar. Så jag kommer att titta på det där tåget och se hur det utvecklar sig.

Själv går jag tillbaka till min magkänsla om krank. Delvis för att hans dubbelsidiga claim låter alltmer långsökt ju fler personer som claimat.

Röst: krank
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,008
Location
Rissne
Re: Kommentarer

Rising said:
Själv går jag tillbaka till min magkänsla om krank. Delvis för att hans dubbelsidiga claim låter alltmer långsökt ju fler personer som claimat.

Röst: krank
Så var vi tillbaks där. Jag frågar mig lite vagt om det verkligen är så bra att få såpass många att claima krafter innan spelets ens börjat på riktigt med röstning och liknande. Nåja, jag står fast - börjar det verka som att jag är på väg ut tar jag väl och portionerar ut del för del av mina respektive förmågor. Just nu känner jag dock inte något översvallande drev mot mig, så vi får se...
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Kommentarer

Jag känner nästan för att byta röst till Eksem eller Andersson, bara för att rädda mitt eget sorgliga skinn (Yes, när det gäller livet blir jag egoistisk sådär)

Men, min magkänsla står kvar på Bearnie. Dels på grund av tidigare nämnda orsak 8Magkänsla, inaktivitet, tråkig ton i inläggen (inte menat som personligt påhopp, bara min åsikt)) Men numera dessutom för att han slår väldigt ifrån sig när någon först riktade misstankar mot honom.

Observera dock att allt detta är ganska lösa bevis, och jag är inte direkt stenövertygad om att han är kultist. Det är dock nogsåpass mycket funderingar att jag vill rikta strålkastarna mot honom.

RÖST: Fortfarande Bearnie
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Kommentarer

Rising said:
Pilze said:
Efter Anderssons försvar tror jag inte att jag vill rösta ut honom heller. Hans förmåga verkar inte vara den mest hjälpsamma av bybors, men å andra sidan måste det finnas en anledning till att det är att avstå från sin förmåga som ger SAN-loss, och inte att använda den.
Exakt vad jag tänkte. Anderssons förmåga är ju en ren belasning för oss. Sannolikheten lär ju vara mycket större att han riktar den mot någon användbar person än mot en skurk, och inte ens när han riktar den mot en skurk så kan han motverka en kultistmanipulation
I så fall tycker jag att han riktar förmågan mot mig och hindrar mig från att använda min förmåga. Vilket i så fall blir en win/win situation för oss båda. Båda använder sin förmåga och ingen av oss förlorar SAN för att låta bli och inte heller får det någon påverkan på spelet.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Kommentarer

Nå, nu kommer jag tyvärr bli inaktiv för resten av kvällen: Rollspelsmöte i antågande! Speltestning av Neo terra! Awesome!

Lycka till, och kom ihåg: En röst på mig är en röst på.... err.... den är.... det vill säga.... en röst på mig är dåligt, just det!

=D
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Okomplett analys och tankar

folk verkar vilja se en komplett analys av mig och därför hade jag tänkt att ge en.

Faktioner
ifall det finns 3 eller fler tror jag att de fungerar såhär.

Kultist, äregirig. DVS att denhär kultisten ska försöka vara ensam om att vinna och bara då vinner han, en utmaning men fortfarande inte en helt omöjlig faktion

Medborgare, stolt byinvånare. en som vill ha alla som kommer från någonstanns utandör byn bort härifrån
Kultist, stolt byinånare. samma som ovan

inföddas roll
Min teori är att vissa förmågor bara påverkar infödda på det viset att ifall den skulle testas på en icke infödd får man svaret ”osäkert” låt oss T.ex ha Zebulon han har klart uttryckt att hans förmåga har inget med hans yrke att göra så han fungerar bra som exempel.
Zeboulon kan kolla vilka varor personer han kollar har köpt under de senaste 6 månaderna för att kolla in mysko saker t.ex så har halvtand börjat köpa en stor mängd grisblod på sistone så ifall han inte är förtjust i hemmagjord blodpudding så är han nog kultist.
skulle han däremot köra förmågan mot eksem skulle den bara säga vet inte eftersom eksem inte är en stamkund, jag tror många förmågor är begränsade av infödda/utfödda.

ungefär en fjärdedel verkar infödda (än så länge)

Spelaranalyser
Anders Åstrand – Bibotekarie
Jag är inte säker på att jag tror på hans förmåga pga han sa sia mig, och det kan indikera på att han har en förmåga att göra folk som siar hans förmågor värdelösa och bara spotta ut att han är ett lamm

Andersson – Underhållare – ej infödd
Kommer fram då och då misstänker honom för inget men litar inte på honom, han säger för lite medan han försöker putta röster

Banarok - Hemligt – Ej infödd
En hyvens prick verkar ganska grön, både i vana och medborgar status tyvärr ganska oaktiv för övrigt värd att hålla ett öga på

Basenanji – nattvakt - ej infödd
Trevlig, för öppen för min smak, men jag får dåliga vibbar av honom ska läsa alla han inlägg några fler gånger för att komma med en bättre motivation

Bearnie - - ej infödd
Analys saknas

Craygh - -
Extremt inaktiv kom nu i slutet, kanske bandvagnen vänder innan den kraschar in i honom, det återstår att se, både han roll och ursprung är totala mysterier han har skrivit hittills som om han inte tillhör någon fraktion

Dice - apotekare - infödd
För öppen om allt, misstänkt därför

Eksem - - Ej infödd
Trevlig men verkar hela tiden skriva inlägg som om han försvarade sig genom att skriva korta konkreta inlägg fortfarande utan mycket att ta på.

Embergem - ej infödd
Tysteheten förklaras ganska bra men fortfarande finns inget att ta på varken analyser anklagelser eller liknande, skum just därför, men han är iaf inte kontrollerad av någon huvudkultist hur han röstar eftersom då hade han lagt sin tidigare.

Halvtand – komunfullmäktige - infödd
Stans tysta komunfullmäktige får klara misstankar av mig

Hellzon - -
Gör mycket för att ploca ut vissa individer som beöver granskas, kan bero på hans sagda enledning (de är skumma och posta sen) eller att i just det segmentet finns inga kultister eftersom kultisterna var antigen senare eller tidigare

Johoohno - - ej infödd
ingen analys

Krank - terapeut - ej infödd
Säger att han har 2 förmågor, en gissar jag räddar honom en gång genom att han pratar sig ur alltihopa och ingen åker ut den rundan med andra ord, den andra har nog något med SAN att göra eftersom han påpeka att hans förmåga hängde ihop med yrket

Moller
Börjar med att komma förskräckt in och hämndrösta på krank som röstat på honom, blank omdöme om honom hittills så tills någon kan bevisa han är en goding hamnar han i kultist högen bland alla andra, speciellt med tanke på att en hämndröstning inte ger någon info , dessama händer ifall man inte röstar på någon.

Måns - - infödd
ej analyserad än

Pilzeman - -
Ej analyserad än

Poseur - - infödd? (vet inte ifall han är seriös eller bara sa något)

Purgatory - - ej infödd
Skriver lite, skriver lätt och bra, är inte fri från misstankar för det

Rising – Hemligt - Ej infödd
Livsfarlig, väldigt aktiv, kan ha rent mjöl i påsen eller vara Heltidkultist med pentagram i pannan och ha yrket offerknivsslipare, tyvärr är han så svår att utvärdera jag behöver ta mig bra mycket tid på honom

Shale - -
Inaktiv . . .

Vicotnik - Butler - Ej infödd
Visar sin lista med intressanta inlägg hela tiden, visserligen kan den vara trevlig och så men eftersom det är i stort sett det man vet om vic är det misstänkt (men ganska praktisk)

Yreburre - - ej infödd
Tyvärr analys saknas här också

Zebulon - Äffärsbiträdet – infödd
Zebolon är enligt mig inte en Kultist men jag tror stenhårt på att han tillhör en tredje fraktion vad den nu innebär, han var snabb med att säga vart han kom ifrån och många hakade på han säger att det beror på hans specialförmåga är linkad till det faktumet som är en godtaglig förklaring. men fortfarande misstänkt eftersom det ger något att fokusera på.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Kommentarer ANT

Men numera dessutom för att han slår väldigt ifrån sig när någon först riktade misstankar mot honom.

Jag skulle vilja påstå att det gör jag inte alls. Jag skriver att din ogrundade koppling mellan "tråkig ton" och kultist inte rör mig i ryggen.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Kort kommentar

Oj, det hände tydligen en hel del nu medan jag var borta. Eksem ser ut att ha ett drev mot sig och har i nuläget lika många röster som Zebulon. Andersson-drevet verkar ha klingat av och de flesta i det har övergått till det nya drevet mot Eksem. Det är ju ett lite taskigt läge att rösterna är väldigt spridda just nu vilket ökar osäkerheten inför morgondagen. Något som endast gynnar varulvarna då de lätt kan påverka röstningsresultatet.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Eksems "analys"

Förövrigt så har jag funderat på det jag skrev om för några timmar sedan. Jag är inte helt säker på om Zebulon är varulv men jag är nästan 100% säker på att han tillhör en tredje fraktion vars vinstvillkor har någonting med medborgarstatus att göra.


Dessutom vill jag passa på att meddela att jag kommer bara vara aktiv i några få timmar fram på kvällen imorgon på grund av skola och diverse andra grejer. Förhoppningsvis så hinner jag med att skiva någonting innan rundan tar slut.

Funderar fortfarande på vem jag ska rösta på.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Kommentarer

Pilzeman said:
Hans förmåga verkar inte vara den mest hjälpsamma av bybors, men å andra sidan måste det finnas en anledning till att det är att avstå från sin förmåga som ger SAN-loss, och inte att använda den. Jag misstänker att det finns såväl bybor med anti-by-förmågor som kultister med pro-byn.
Förmågan är synnerligen meningslös för byn om den inte riktas mot någon som man med stor sannolikhet vet är kultist eller tillhör Den Tredje Fraktionen. Frågan är bara HUR mycket SAN-loss man tar av att inte använda den.

Nu vacklar jag en aning mellan att ta en för laget (och inte använda förmågan) eller använda den där jag vet vilken skada den gör (på den outade Bibliotekarien). Bäst hade ju varit att köra den på ett klart utröstningsoffer, såklart, men det känns som att Store Feuthulhu räknat med det och därför menar att den måste "träffa" för att man ska förlora mindre SAN.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: Eksems "analys"

Jag har fruktansvärt svårt att få tid att göra den här listam, spelaranalysen som verkar var inne att släppa. Detta gör att jag inte har sammanställt alla spelare på ett sätt jag skulle vilja önska men jag vill ändå nämna de jag tycker verkar mysko.
I första hand bygger de på at den som avslöjar mycket antagligen inte är kultist för då blir det klurigt att hålla koll på alla lögner. Det gäller för mig själv i alla fall.

Inspirerad av den pandemiska skalan kör jag en liknande där 1 är Säker Medborgare och 6 är Säker Kultist. De här siffrorna kommer troligtvis ändras ordentligt när jag får chansen att gå igenom matrialet ordentligt. Just nu är det mest gut feeling.

Halvtand - 5
Har varit misstänksam väldigt länge mot den här liraren. Skall återkomma, måste kolla mer.

Basenanji - 2
Mycket analyser, det orkar man inte med om man måste ljuga.

Rising - X
Jag vågar inte bedöma honom, jag tror inte jag kan. Jag har hela tiden en röst vikt för honom för säkerhets skull.

Vicotnik - 2
Osäker men han publicerar mycket användbart material. Han spelar ett extremt högt spel om han är kultist.

Craygh - 4
Hade jag haft ett drev mot mig hade jag gjort annnorlunda om jag varit medborgare. Eller kanske inte...man tror ju alltid att sanningen skall fria en...

Andersson - 2
Han har berättat väldigt mycket om sig själv rakt av. Det inger förtroende hos mig.

Krank - 3
Han har avslöjat en hel del om sig själv och är troligen inte kultist. Jag förstår dock inte varför karln inte skriver nåt konstruktivt, det känns som 100% försvar, hela tiden.

Eksem - 5
Är han verkligen nybörjare? Ja,ja det vet väl ni bättre än mig. Jag tycke han är skum.

Purgatory - 5
Är den här killen ninja eller?
Förekommer inte i några diskussioner, blankröstar, har ingen röst på sig. Skum, skum, skum.



Dt här allt jag hinner just nu.
Jag måste ändra min röst också, men jag har aning om vart men kör ändå på Purgatory. Kom ihåg var ni hörde det först :gremwink:

Röst: Purgatory

Egentligen litar jag inte på alla som säger att de inte kommer ha tillgång till dator osv men nu måste jag själv meddela att inte kommer kunna spela så flitigt förrän onsdaag för det är en jättebanan på jobbet.
Hoppas det inte leder min allför för tidiga död.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Kommentarer

Andersson said:
Pilzeman said:
Hans förmåga verkar inte vara den mest hjälpsamma av bybors, men å andra sidan måste det finnas en anledning till att det är att avstå från sin förmåga som ger SAN-loss, och inte att använda den. Jag misstänker att det finns såväl bybor med anti-by-förmågor som kultister med pro-byn.
Förmågan är synnerligen meningslös för byn om den inte riktas mot någon som man med stor sannolikhet vet är kultist eller tillhör Den Tredje Fraktionen. Frågan är bara HUR mycket SAN-loss man tar av att inte använda den.

Nu vacklar jag en aning mellan att ta en för laget (och inte använda förmågan) eller använda den där jag vet vilken skada den gör (på den outade Bibliotekarien). Bäst hade ju varit att köra den på ett klart utröstningsoffer, såklart, men det känns som att Store Feuthulhu räknat med det och därför menar att den måste "träffa" för att man ska förlora mindre SAN.
Angående Andersson
Annars har ju Vicotnik erbjudit sig som måltavla ... det skulle kunna konstrueras någon kedja (Andersson siktar på Vicotnik som siktar på X; om alla utsagor stämmer borde X kunna säga, inget hände med mig).

Överlag är jag fortfarande misstänksam mot Andersson, det är ju väldigt påpassligt för honom att hans förmåga bara fungerar under vissa omständigheter (#648668).

Angående Eksem
Jag tycker att Bearnies analys av Eksem kändes krystad och artificiell (#648679).

Visst kan Eksem vara kultist (jag har markerat honom som möjlig sådan i mina papper), men jag ogillar hur rösterna kring honom byggts upp.

Min röst
Min röst ligger kvar på Poseur och jag noterar även att den som kommenterade min röst på honom, likt Poseur, är född i staden (= Pilzeman). Visst kan det ha varit en ärlig felsägning, men samtidigt hade ju Krankdebaclet tidigare rivit loss på flera sidor och borde ha varit svårt att missa. Det borde ha gjort att fler var mer precisa i hur de menade och försökte undvika misstag?

Vi får se hur röstlistan ser ut imorgon kväll, men om min röst fortfarande är ensam på Poseur hinner jag lägga om den vi behov (t.ex. om fler olika, som nu, ligger jämsides i röster).
 
Top