Re: Horror on the Zebulon Express
Jag kanske tänker fel där, men så tänker jag.
Vad gäller vågmästargrejen: Jag ser det som att om jag är med och pressar någon som jag tidigare hade faktiska misstankar om (misstankar som aldrig blev en röst men som jag är nästan säker på att jag skrev ut) lite extra genom att "agera vågmästare" och försöka fixa så att en majoritet faktiskt röstar på den, så gör jag mer nytta än om min röst får ligga kvar på en inaktiv spelare som tydligen inte reagerar alls på drev.Rising said:Vad som är värre är att han flyttar sin röst från Craygh till Zebulon. Krank säger att en Crayghröst ger väldigt lite och att det är bättre att rösta på någon som faktiskt är här, men med sin röst är han på väg att agera vågmästare för att göra ett drev starkare än ett annat. Det är ett oerhört viktigt skede att titta på när man analyserar röster, och jag gillar inte att krank ändrar sin röst utan att något har ändrats med personen han från början röstat på. När krank röstade på Craygh så låg han dessutom själv väldigt risigt till; det var mitt uppe i läget när han själv var så hårt ansatt som möjligt. I sådana lägen är det inte särskilt ovanligt att man röstar på en skurkkompis, i hopp om att dra undan misstankar från sina lagkamrater efter att man flippats.
Jag kanske tänker fel där, men så tänker jag.