Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Långt in i butiken hörs ett ångestvrål och på alla fyra kravlar en tanig och blek ung man ut från butikens inre. Märkena i hans ansikte visar att han sovit mot ett tangetbord.

Jag hade en fruktansvärd mardröm! Det liknade värsta hentaiklippet men det var alla vi som var inblandade.

Han presenterar sig med ivriga handskakningar och påstår att han vuxit upp i staden.

Jag vet inte vad det gör för skillnad, men det skulle ju vara väldigt skumt ifall någon ljög om sitt ursprung. Kanske är det lite som i sagan om Zorakierna där fanatikerna försöker utrota ateisterna? Verkar helt sjukt, vem skulle vilja döda utbölingar?

Jag har inte haft min dator den senaste veckan och kommer inte ha tid att läsa igenom tråden föränn på måndag.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Ny röst:

Ditto.

Röst: Ingen

Jag håller absolut med om att det är dumt att rösta ut aktiva deltagare, dock motsätter jag mig taktiken som Björn använde i förra omgången med att spamma grundlösa angrepp för att få ondingar att svettas, det genererar kaos och kaos är kultisternas vän. En saklig och lättöverskådlig debatt som dock är så rik på poster att freudianska misstag begås vore idealet.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: Ny röst [RÖST]

Rising said:
Zebulontåget låter rätt intressant, dock.[]/quote

Coolt, för första gången i mitt liv har jag ett tåg riktat mot mig. Vad gör man då?

Berättar mer om sig själv?
Mina kära vänner, jag har inte mycket att berätta, jag är nog den mest offentliga personen i hela spelet.

Berättar om sina krafter?
Jag har, på eget bevåg, gett hintar om mina krafter, så mycket jag vågar, från att ha varit helt dödsfötaktande (på grund av min okunskap. kolla mina inlägg. är jag färskast av alla här?) till att ha kvar viljan men blivit lite mer försiktig. Blir jag pressad berättar jag mer.

Skrivit mer?
Jag har skrivit så mycket jag har tid till och hel del mer, jag kan helt enkelt inte skriva mer.

Krank, nu förstår jag hur du känner dig, man har en drift att vilja försvara sig. Jag känner dock att jag kommer fortsätta spela offensivt, att försöka bevisa mig snarare än att lägga allt krut på den omöjliga uppgiften att med ord övertyga folk om min oskuld. Nåja, inte omöjlig, flera har gjort det, bland annat du, men jag har ingen om hur man gör. Tips?

Jag har fortfarande inte riktigt tid att gå igenom vilka jag tror är farliga för oss medborgare. Förhoppningsvis har tid till det senare men om det kommer saker emellan vill jag lägga fram min princip.

Vi medborgare måste rösta konstruktivt.
Varje röst måste leda någonstans, annars måste vi byta den.
Vi måste ständigt eftersträva ökad information, även om den kan användas av våra fiender.
Återigen, vi är fler och har makten, vi är jägare och måste bete oss som sådana.

Jag tar gärna emot konstruktivt resonemang/kritik av min princip, gärna av någon av de mer erfarna men såklart är alla välkomna.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Re: Ny röst [RÖST]

Jag har inte släppt Eksem, men det är svårt att bara övertyga folk om sin oskuld och det vore bara dumt av honom att avslöja mer när det bara är jag och en till som har röster på honom, så jag överger det spåret så länge.

Röst: Zebulon

Jag hittade ett fel i senaste rösträkningen, och fånig som jag är litar jag numera inte på någon annan utan måste göra det själv. Ta inte det som en garanti för att jag alltid gör rätt eller ens själv tror det, men den här är iaf inte baserad på en som är baserad på en som var aktuell för två sidor sen.
Och för all del, fortsätt gärna räkna röster, det är väldigt trevligt att slippa göra det själv ibland.

Röster: (jag börjar längst ner och noterar de första rösterna jag hittar av en person, dvs de senaste från var och en):
Craygh: 7 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns, krank, Hellzon)
Zebulon: 5 (Andersson, moller, Anders Åstrand, Pilzeman)
Andersson: 3 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 2 (Dice, Johoohno)
Eksem: 1 (Poseur)
Ingen röst: Wilmer, Bearnie
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re:

Halvtand said:
Dice, du har nämnt en försiktighetslista ett par gånger nu. Vilka finns med på den, och varför?
Näst sista inlägget på sida 12 innehåller all information du behöver.

Det nämns kanske inte uttryckligen, men listan med många personer är min försiktighetslista.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Röstning

Din lista är helt rätt förutom att du summerar Zebulon till 4 (antar att du gör som jag ofta gör och slarvläser Anders Åstrand till två namn (jäkla oskick med mellanslag i namnet sådär)).

Aktuell röststatus är alltså:
Craygh: 7 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns, krank, Hellzon)
Zebulon: 4 (Andersson, moller, Anders Åstrand, Pilzeman)
Andersson: 3 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 2 (Dice, Johoohno)
Eksem: 1 (Poseur)

Om någon vet om någon som vill hoppa in som ersättare så PM:a mig.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Re: Ny röst [RÖST]

Din lista är helt rätt förutom att du summerar Zebulon till 4 (antar att du gör som jag ofta gör och slarvläser Anders Åstrand till två namn (jäkla oskick med mellanslag i namnet sådär)).

Aktuell röststatus är alltså:
Craygh: 7 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns, krank, Hellzon)
Zebulon: 4 (Andersson, moller, Anders Åstrand, Pilzeman)
Andersson: 3 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 2 (Dice, Johoohno)
Eksem: 1 (Poseur)

Om någon vet om någon som vill hoppa in som ersättare så PM:a mig.

Testar att posta igen. Förra posten syns inte i platt visning och det skrämmer givetvis skiten ur mig att det går att missa inlägg på det sättet...
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: Röstning

Är verkligen jag den som mest troligt är kultist?

Rösterna på dom frånvarande räknas ju inte, dom är ju faktiskt inte konstruktiva utan mer av typen min-princip-är-att-rösta-på-tysta-personer vilket faktiskt är att ge upp kampen och bara sejfa.

Kan någon ge mig ett vettig resonemang på varför dom röstar på mig(så jag fattar vad jag gjort fel?

Wilmer said:
En saklig och lättöverskådlig debatt som dock är så rik på poster att freudianska misstag begås vore idealet.
(Fick jag till den %#£@ quoten den här gången?)

Ja, vi sätter vår tilltro till att kultistrna begår freudianska misstag! Var faan skriver jag på!!!
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Ny röst [RÖST]

Angående Zebulon
Jag är benägen att låta Zebulon fortsätta sitt sökande efter info och födelseort för att se vad det kan tänkas leda till. Däremot gör hans post #648596 mig misstänksam: han försöker ge ut mer info om sig själv, efter att precis ha gjort det, men det enda nya är att han försöker mysa in sig i gruppen medborgare med ett ”vi medborgare”

Angående Andersson
Tja, jag skulle kunna hoppa på det här drevet om jag inte får fart på ett eget jag tror mer på (se Poseur nedan). Jag ogillar Anderssons post #648575 där han säger något i stil med: Pressa mig, men det kommer inte vara byn till speciellt stor nytta. Så … lämpligt.

Angående Craygh
Att rösta ut Craygh ger väldigt lite information, oavsett tillhörighet. Vi har egentligen bara ordningen alla röstade på honom att gå på. Jag röstar hellre på någon som betett sig mystiskt (och hoppas att Craygh antingen dyker upp i spelet efter helgen, eller blir ersatt drag 2).

Angående Poseur
I post #648527 försäger sig Poseur: ”Definitivt finns det fler än 2 fraktioner. Det verkar ligga för mycket bakom det här för att det bara skulle vara stadsbor och kultmedlemmar.” På något sätt är stadsborna en fraktion i hans ögon, vilket i och för sig inte är jättekonstigt att han anser, då han faktiskt tidigare angivit att han är just stadsbo. Vi kanske inte får en kultist i Poseur, men väl en stadsbo.


Röst: Poseur



En fråga till Måns (som sagt nedanstående)
”Ja, och staden. Jag gissat att det finns en del som har förmågor av typen "du vet att det finns en seriemördare som är stadsbo" eller kanske en fraktion som vinner när stadsborna försvinner, men egentligen tror jag mer på det senare.”

Hur menar du? Syntaxen ovan är otydlig, tror du på seriemördare eller att en fraktion vinner på att bli av med stadsborna?

En fråga till Rising
Coachning?

Generell fundering
En generell fundering jag har som lika gärna kan dumpas ut till andra medan jag grubblar vidare på den: Frågan är om en person som inte ser koppling mellan yrke och förmåga borde röstas ut/pressas för att få lite klarhet i hur det egentligen ligger till. Är de skumma eller enbart en produkt av att vissa förmågor är svåra att spegla i vettiga yrken (eller vice versa)?

Generell tacksamhet
... till att en offentlig rösträkning dykt upp. Ser dem gärna lite oftare.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Re: Ny röst [RÖST]

Johoohno: En sak du bör tänka på är att vi haft otroligt mycket missförstånd vad gäller vad de goda heter.

Jag är helt säker på att alla följande termer har använts för helt enkelt de vanliga goda: bybo, stadsbo, medborgare

Termer som använts när de som är "födda i staden" (vilket är det korrekta som återfinns i Zebulons förfrågningar och feufluxs klargöranden) :inföding, urinvånare, stadsbo, född och uppvuxen här, bosatt här.

Det finns ett klart överlapp i ordet stadsbo, och även om du kan ha rätt i att infödingarna (jag tänker kalla dem så, då det är det som är mest likt det korrekta och bara ett ord) är en egen fraktion och att Poseur freudianskt sagt att de är det eftersom han vet det då han tillhör dem, men jag tror mycket mer på att vad han försökte säga var: "Det verkar ligga mycket mer bakom det är för att det bara skulle vara (goda) och (onda)".

Utanpå detta resonemang, som borde vara ganska objektivt, så kan jag dessutom säga att vi infödda, då jag är en av dem, inte är en fraktion på så vis att vi har ett eget vinstkriterium. (Och om det finns en tredje fraktion som vill döda oss har vi, som Rising säger, i princip förlorat redan.) Så även om jag håller med om att det kanske vore intressant att pressa Poseur, så skulle jag inte ta den freudianska "felsägningen" så allvarligt. Men hans eget svar är också intressant.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: Ny röst [RÖST]

Pilzeman said:
Termer som använts när de som är "födda i staden" (vilket är det korrekta som återfinns i Zebulons förfrågningar och feufluxs klargöranden) :inföding, urinvånare, stadsbo, född och uppvuxen här, bosatt här
Nej, inte bosatt här.
Min information gäller bara hurvida man är född här. Jag har dock ingen aning om huruvida det spelar roll var man är bosatt, det har jag inte fått specificerat.
Om det är den mystiska 3:e fraktionen vet jag inte, jag har bara ingen infom om var jag bor.

Jag kan också backa Pilzeman angående födelseort inte är ett eget kriterium. Jag vet också med säkerhet att kultisterna har blandad födelseort.
Folk är nojiga som småfåglar nu men snart kanske man diskutera vissa förhållanden mera nyktert. På fler än ett sätt :gremsmile:

Jag tycker jag lämnar så sjukt mycket handfast, konkret, info lätt mest av alla. Ändå är jag på väg att få värsta tåget på mig.
Nån mer än jag som tycker det är skumt?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Re: Ny röst [RÖST]

Jag menar att folk har använt alla de termerna när de egentligen menat "det där som Zebulon pratade om", dvs "född i staden". Både "stadsbo" och "bosatt här" är helt fel, men folk har använt dem för att beteckna det. Så när Poseur pratade om stadsbor tror jag att menade medborgare, medan johoohno trodde att han pratade om infödingarna.

Förvirringen är total.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Ny röst [RÖST]

Jag tror jag har i alla fall en aning om vilka krafter du kan besitta och jag anser det vara ganska dumt att rösta ut dig. Trots allt angående att vara född i staden eller inte så tror jag inte att du är någon Kultist. Möjligtvis så kan du tillhöra en tredje fraktion och i så fall kan det enligt mig bli intressant senare att pressa dig, men för stunden anser jag det bara vara slöseri med tid utan skulle hellre vilja se ett drev mot Dice, moller och Eksem då de är betydligt skummare enligt mig än Zebulon.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Re: Ny röst [RÖST]

Hörni, en sömndrucken tanke innan jag lägger mig.

Zebulon said:
Jag vet också med säkerhet att kultisterna har blandad födelseort.
Det är ju intressant i sig, ytterligare en länk i födelseortspusslet. Men sen har vi den här gamla godingen:

Anders Åstrand said:
You've got it.

Yrke: Bibliotekarie (avslöjas i runda 5)
Förmåga: Jag kan sia folk för att få reda på om de är infödda i byn eller inte. Det är inte ett rent siande utan jag lämnar in två namn och får reda på hur många av dessa som är infödda.

Jag tror inte på starka kopplingar mellan yrke och förmåga p.g.a. ovan.

Jag tror infödingsgrejen har att göra med en seriemördare eller annan fraktion som vinner om ena eller andra sorten alla dör, därför tror jag det är rätt safe att outa mig just nu i alla fall. Om det är någon fraktion som tjänar på att veta vilka som är infödingar ligger det ju i dessas intresse att hålla mig vid liv, så jag tror ingen fraktion vill döda mig pga min förmåga just nu.

Kan vi snälla pressa någon annan nu, eller vill ni veta mer?
Jamenar, det här säger ju att det finns någon mening med att vara infödd i byn. Finns det kanske nån lirare här som vet hur fördelningen mellan infödda och utbölingar är i kultgruppen?

Min första tanke var dock att Anders Åstrands förmåga måste spela någon roll. Att bara pinga efter infödda när de inte har någon koppling till kultist/icke kultist hjälper ju inte oss. Därför tror jag att Åstrand tillhör en fraktion som har nytta av den informationen. I värsta fall något liknande ateisterna/fanatikerna i förra varulvsspelet.* Eftersom han i såfall agerar som deras "siare" så kan det vara värt att klubba honom i denna runda eller nästa.

Dessutom röstar han på Zebulon ganska tidigt i det tåget, och Zebulon är outad som infödd (inlägg 648093)

*) Hur var det där, ville både fanatiker och ateister döda varandra, eller var det ensidigt? Och visst sa Feuflux att vinnarna i den striden hade fortsatt som vanliga "bybor" om de vunnit, istället för att avbryta spelet?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,008
Location
Rissne
Anders Åstrand said:
En bandvagn mot Zebulon är betydligt intressantare dock eftersom i alla fall jag tycker hans agerande runt infödingsstatus med massclaimsförslag är synnerligen misstänkt enligt resonemanget jag la fram i ett inlägg till honom tidigare.
Mjao, har haft liknande misstankar själv, även om det just när jag skrev nåt om det totalt missuppfattades. Det var ju liksom i den vevan hela grejen mot mig drogs igång.

Håller hursomhelst med om att ett drev mot Craygh verkar ge väldigt lite, bättre då att vi pressar nån som faktiskt verkar vara här och som betett sig lite småskumt.

Så:

Röst: Zebulon
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Ny röst [RÖST]

Johoohno said:
En fråga till Rising
Coachning?
Jag varken vet eller tycker mycket.

Det är definitivt något med de infödda stadsborna som är skumt, och någon av oss måste veta något som de inte talar om för resten av oss. Antingen är det kultisterna eller en tredje fraktion som vet detta, och som då förmodligen tjänar på att rensa ut de infödda stadsborna. I sådana fall ligger vi mycket illa till, eftersom så många av oss har avslöjat sin status redan. Men det kan också vara så att det är en medborgare som sitter på hemlig information som gynnar oss medborgare, men som denne inte vill tala om för resten i ett sådant här tidigt skede eftersom den kunskapen är förknippad med en förmåga som kan hjälpa resten i byn. I sådana fall är det bara att vänta och se.

När det gäller coachning i övrigt så har jag inte så mycket annat att säga. Vi har en del drev i nuläget, som alla kommer kunna bli mycket intressanta att analysera efter att draget är slut. Det kan dessutom fortfarande hända saker.

En annan sak jag gillar är att så många skrivit listor över de andra deltagarna. Det tror jag kommer att hjälpa oss skitmycket längre fram. Jag kommer att skriva min egen lista under drag #2 och hoppas att fler kommer fortsätta med detta; i de spel där jag varit varulv så har jag nämligen tyckt att det varit oerhört svårt att låtsas ha åsikter om mina medspelare på detta vis.

Några egentliga misstankar har vi väl inte direkt ännu, men det är helt i sin ordning. Man kan faktiskt inte hoppas på att pricka en kultist i det första draget.

Jag är rätt nöjd i övrigt; några personer framstår som oerhört gröna och hjälpsamma, och vi har fått väldigt intressanta claims så här långt.

Generell fundering
En generell fundering jag har som lika gärna kan dumpas ut till andra medan jag grubblar vidare på den: Frågan är om en person som inte ser koppling mellan yrke och förmåga borde röstas ut/pressas för att få lite klarhet i hur det egentligen ligger till. Är de skumma eller enbart en produkt av att vissa förmågor är svåra att spegla i vettiga yrken (eller vice versa)?
Tveksamt. Å ena sidan så låter det ju mer misstänkt med helt orelaterade yrkes/förmågekombinationer, men det är ju å andra sidan enkelt för kultisterna att hitta på yrken och förmågor som har ett samband, om de nu skulle se att vi ansåg orelaterade kombinationer vara misstänkta. I sådana fall så skulle de få oss att bli misstänkta mot de stackars medborgare som hade orelaterade yrken, medan de själva undgick alla misstankar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Horror on the Zebulon Express

krank said:
Anders Åstrand said:
En bandvagn mot Zebulon är betydligt intressantare dock eftersom i alla fall jag tycker hans agerande runt infödingsstatus med massclaimsförslag är synnerligen misstänkt enligt resonemanget jag la fram i ett inlägg till honom tidigare.
Mjao, har haft liknande misstankar själv, även om det just när jag skrev nåt om det totalt missuppfattades. Det var ju liksom i den vevan hela grejen mot mig drogs igång.

Håller hursomhelst med om att ett drev mot Craygh verkar ge väldigt lite, bättre då att vi pressar nån som faktiskt verkar vara här och som betett sig lite småskumt.
(Strök rösten för att inte röra till det för rösträknare.)

Nu står det alltså 6 till Craygh och 5 till Zebulon, med en hel del spridda som kan hoppa på någondera tåget i sista minuten. Nu när Wilmer och Dice faktiskt har postat så behöver Feuflux bara ersätta två pers, så jag börjar fundera på om jag gillar Crayghtåget. Men jag gillar inte Zebulontåget i nuläget heller. Då är jag mer för att rösta på Andersson (eller Åstrand, men det går inget tåg alls mot honom), ety jag tycker Andersson har sagt mycket mindre än Zebulon.

Ja, så kör jag. Jag kommer dock att byta tillbaka till Craygh hellre än att låta Zebulon lynchas på så lösa boliner (eller låta lynchningen slumpas). Jag tycker helt enkelt inte han är lika skum som en del andra. (Andersson/Åstrand)

Röst: Andersson
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Re: Horror on the Zebulon Express

Instämmer med föregående talare. Min röst kom efter att Zeb sagt så mycket som han verkar vilja säga även under press, och jag vill inte rösta ut honom första rundan, så
Röst: Andersson
Jag vill inte heller se någon slumpröst, så jag byter till Craygh om det ser ut att riskera att bli lika.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Horror on the Zebulon Express

Några reflektioner från mig:

Zebulon och Anders Åstrand har ett rätt intressant förhållande: Zebulon gick ut tidigt och frågade efter folks infödingstastus, och säger sig själv vara infödd. Anders Åstrand säger sig ha en förmåga som tar reda på folks infödingstatus, och har sin röst i nuläget Zebulon. Och när Anders Åstrand gick ut med sin förmåga så frågade Zebulon om AÅ kunde berätta vilka två personer han tänkte använda sin förmåga på. Mycket misstänksamt - det där låter som ett skurktrick; att vilja veta vem AÅ skall rikta sin förmåga mot så att man har god tid på sig att hitta på en förklaring eller möjligtvis mörda AÅ om man har någon sådan förmåga utifall han skulle rikta sin förmåga mot någon inom den egna fraktionen. (Om någon frågar en vanlig siare vem han skall rikta sin förmåga mot så vore det ett extremt scumtell)

Det är något här som är skevt, men jag har faktiskt misstankar mot dem båda. Anders Åstrand säger nämligen att Zebulon är skum för att han frågat efter folks tillhörighet, och då låter det på honom som om han ville skydda de infödda. Varför röstar han då på någon som själv säger sig vara infödd? Det känns nästan snarare som att AÅ ville plocka bort de infödda - vilket han skulle vara väl utrustad för att göra med sin inföddsiarförmåga. Det var väl ungefär så fanatikerna fungerade i Erebspelet?

Jag ogillar samspelet mellan de här två, men vet ännu inte vad jag ska tycka om det.

---

Krank fortsätter förresten att dra på sig misstankar. En av dessa misstankar är visserligen en lite oschysst anledning att ge sig på honom, så jag vill inte direkt klandra honom för detta:

När krank säger att Pilze har varit lite för nära att avslöja sitt PM så har han alldeles rätt i sak. Vi skall faktiskt inte tala om textstyckena i våra PM på det sätt som Pilze har gjort. Men det är ändå något av ett scumtell när en person påtalar regelöverträdelser på det här sättet för att ge kultisterna hjälp. Men, som sagt, han har helt rätt i sak och det är inget som behöver försvaras. Det är bara en sådan där mänsklig grej; det är helt enkelt oftast så att kultisterna protesterar när medborgarna använder oschyssta metoder. Jag ser detta som skumt, men vill inte anklaga honom för det.

Vad som är värre är att han flyttar sin röst från Craygh till Zebulon. Krank säger att en Crayghröst ger väldigt lite och att det är bättre att rösta på någon som faktiskt är här, men med sin röst är han på väg att agera vågmästare för att göra ett drev starkare än ett annat. Det är ett oerhört viktigt skede att titta på när man analyserar röster, och jag gillar inte att krank ändrar sin röst utan att något har ändrats med personen han från början röstat på. När krank röstade på Craygh så låg han dessutom själv väldigt risigt till; det var mitt uppe i läget när han själv var så hårt ansatt som möjligt. I sådana lägen är det inte särskilt ovanligt att man röstar på en skurkkompis, i hopp om att dra undan misstankar från sina lagkamrater efter att man flippats.

Jag vill inte spinna för mycket på dessa anledningar, men de gör definitivt att jag fortsätter hålla ett misstänksamt öga öppet mot krank.

---

Och direkt efter att krank hoppar av Crayghtåget så hoppar även Hellzon av, även om han gör det till Andersson och inte till Zeb. Vilket skapar det otäcka röstresultatet 5-5-4 mellan Craygh-Zebulon-Andersson. Jag kan förstå att man inte vill rösta ut någon som är tyst, särskilt inte efter att deltagandet i spelet ökat och det blivit troligare att Fuffens skall kunna hitta ersättare åt de som ligger och sover, men det ser onekligen ut som om några försöker rädda Craygh. Att Pilze byter från Zeb till Andersson är också intressant.

Allt som händer i röstdramat mellan dessa tre i detta läge är oerhört viktigt! Vi har mycket att prata om efter det här draget.

---

Kan någon förklara Anderssontåget för mig, förresten? Jag förstår inte det, riktigt.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Eksems "analys"

Embergem: Har inte skrivit alls mycket och vill inte lämna ut något om sig själv. Mål att pressa ytterligare.

Halvtand: Kom in sent i matchen, men resonerar och planerar. Ser ingen mening med att pressa just nu.

Hellzon: Aktiv, resonerande. Ingen mening med att pressa nu.

Johoonoo: Resonerar och är beredd att dela information. Ingen mening med att pressa nu.

krank: Har blivit pressad. Jag blev inte så mycket klokare på det. Nåt känns iffy. Låt stå tills vidare.

---

Och nu måste jag iväg igen :gremfrown:
 
Top