Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,204
Tankar om förmågor, RÖST: ANDERSSON

Jag läste Anders Å post och sedan Risings där han friar Anders Å från misstankar, pga att Anders Å:s beskrivning av sin förmåga verkar riktig.

Men Feu har ju gått ut med att alla har förmågor! Vilket innebär att kultisterna har förmågor, de också. Vad säger att förmågan att sia på stadsbo-utböling är ett bevis för att man är bybo?

Jag tror att Feu har gett oss alla förmågor. Några kommer vara klassiska varulvsspelsförmågor (Siare, Väktare mm). Andra kommer ha en mer perifer betydelse.

Förmågor kopplade till Chtulhumytologin skulle alltså kunna vara påhittade och inte så viktiga.

Men okej, nu släpper jag krank-spåret. Han har försvarat sig så ivrigt och dessutom skrivit annat som tyder på att han vill byns bästa.

Dessvärre finns det en hord deltagare som är tysta.
Och då tänker jag inte på de som är frånvarande (Shale, Craygh, Wilmer) utan på:

Andersson, Poseur, moller, Embergem, Halvtand, Dice, Bearnie.

En som har hållit väldigt låg profil är Andersson.

RÖST: ANDERSSON

Vad har du för yrke, och vad går din förmåga ut på i stort? Vad tycker du om krank-drevet? Vad tycker du om de som inte röstar, utan vill ha mer kött på benen? Varför håller du så låg profil?

/Basse, medborgare som vill ha svar
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Förvirring och fraktioner

Okej efter faktiskt nu läst igenom alla inlägg och kommit ikapp. Och då flera tyckt att jag haft onödiga in-character inlägg så kan jag väl också försöka komma med någon form av analys för min egen del.

-Det spelar roll om man är infödd eller inte.

Jag håller med här. Det har vart allens för mycket fuffens och prat omkring hurvida man är statsbo eller inte. Zebulon är ju minst sagt påtryckande av 'sin egen anledning'. Helt klart skumt att detta också skulle vara kosmetika


-Yrken verkar i mina ögon bara vara kosmetika, dom gör inget speciellt. Men, yrkerna verkar på vissa återspeglas av deras förmågor, eller vice versa.
Min förmåga tex, har något med mitt yrke att göra.

-Definitivt finns det fler än 2 fraktioner. Det verkar ligga för mycket bakom det här för att det bara skulle vara stadsbor och kultmedlemmar. Zebulon är fortfarande skum med sitt frågande om vilka som bor här och inte.

För tillfället är mina mest misstänksamma dom som orkar skriva milspalter av förklaringar(bortförklaringar) och milvis med analyser. Nu är jag ingen expert på varulvsspel men tycker att det känns misstänkt. Känns ändå som om dom har något att dölja bland sina fina ord.



Så hur det än är så är det roligare att skriva någon gestatningsgrej än att läsa tusen mil text och sen analysera sönder allt till lego.


så:

<plockar upp ett cigarettpaket och plockar ur en cigg.>
- ööj! Det lär väl vara okej att röka inomhus just ni, jag menar med tanke på situationen? Jag vill ju gärna inte ställa mig ute och röka?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: BAUTA-ANALYSEN

Som jag ser det så är en röst även på ett stort drev en röst, medan en röst på ingen alls inte ger oss någon information alls annat än att du inte har något att bidra med. Till skillnad från Craygh så är du aktiv men ändå skriver du ganska lite och i och med att du inte valt att rösta trots vi är uppe i 11 sidor (plattvisning) med information så får det mig att fundera på vad du egentligen vill. Får lite känslan av att du vill att vi helst ska vara tysta och inte göra så mycket väsen av oss, stämmer det?

Så med andra ord en röst går att analysera medan tystnad är något vi medborgare inte tjänar något på, så låt oss höra vem som får din röst, spelar ingen roll vem du röstar på bara du gör det och anser du mig vara den som förtjänar din röst så rösta på mig, men motivera även din röst saker blir bara bättre för oss medborgare om du med din röst ger en motivering.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
moller said:
Så, nu Vicotnik. Är du nöjd om jag hoppar på drevet mot den alltid så tyste Craygh, bara för att slänga en röst? Det kan jag mycket väl göra, men jag ser inte att det skulle resultera i så mycket nyttig information, varken om Craygh eller mitt röstmönster.
Jag tycker det skulle säga en del om ditt röstmönster. Ty just nu låter det på dig som om du skulle kunna sitta och avvakta och hoppas att något annat drev skulle dra igång. Om Craygh skulle flippas som kultist så skulle det alltså direkt få mig att misstänka dig, och det vore kanske onödigt?

I övrigt så håller jag med dig om Pilzeman. Han är en av de jag har fått bäst vibbar av, och har dessutom visat sig vara en mycket driven kultistjägare. Definitivt en stor tillgång.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: BAUTA-ANALYSEN

Röst: Zebulon
Utan att egentligen motivera röstar han på Halvtand, sedan samma visa igen mot Eksem. Igen av dessa två har jag uppfattat som så väldigt skumma. Eksem gjorde misstaget att rollspela utan att skriva i kursivt, men där är enligt mig ingen stor grej. Halvtand verkar ju inte heller vara skum, han är enbart inaktiv (vilket han varnar för i inlägg #648297).

Men Zebulon kanske tillhör en tredje fraktion. Det skulle förklara allt ståhej kring stadsbo-utböling-grejen tycker jag. Han beter sig helskumt, verkar vara mer intresserad av att rikta uppmärksamheten bort från sig själv än att luska ut verklig information (förutom gällande stadsbor-utbölingar). Han kan också vara med krank, eftersom han inte var på det drevet (såvitt jag minns. Ingen röst iallafall)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,870
Location
Ereb Altor
Re: Förvirring och fraktioner

Poseur said:
För tillfället är mina mest misstänksamma dom som orkar skriva milspalter av förklaringar(bortförklaringar) och milvis med analyser. Nu är jag ingen expert på varulvsspel men tycker att det känns misstänkt. Känns ändå som om dom har något att dölja bland sina fina ord.
Grejen är att om man skriver mycket så säger man mycket. Man röstar, säger vilka man litar på/inte litar på, och efter runda 2-3 kommer det att visa sig att man har röstat på goda/onda sagt saker om folk som visat sig goda/onda, hintat om förmågor, framtioner m.m. Ju mer folk skriver, desto mer information har vi. Att vara tyst, eller ännu hellre lagom tyst, är vad kultisterna lätt kan komma undan med OM vi tror att mycket text innebär misstänkt beteende. Mycket text betyder mycket information och så här i runda 1 kan det innebära att man vill analysera den här textmassan och hitta skumt beteende. Men i själva verket är det tvärtom. Jag skriver mycket för att hjälpa medborgarna. Och nej, jag har inte mycket att komma med, för det är runda 1, men framöver kommer det att vara bra (eller dåligt om jag råkat fria en massa kultister), men det är en chansning som bara en medborgare vågar göra. Eller en modig kultist. Och då blir det genast svårare. Men en modig kultist som skriver mycket är bättre än en kultist som håller tyst.

Därför. skriv mycket, säg mycket, analysera, pressa o.s.v.

Jag hinner inte lägga om min röst, för jag kommer inte att vara oline mer under helgen tror jag. Jag är egentligen inte för att rösta ut Craygh, jag viller bara få honom att bli aktiv, men som det ser ut nu är det ok. Dessutom, förra spelet så var flera varulvar tysta och klarade sig pga det.

Runda 2 kan nog ge ännu mer.

Ja, och staden. Jag gissat att det finns en del som har förmågor av typen "du vet att det finns en seriemördare som är stadsbo" eller kanske en fraktion som vinner när stadsborna försvinner, men egentligen tror jag mer på det senare. Att vissa har information om vad stadsborna kan vara (typ, det finns en kultist som är stadsbo). Därför tror jag bara att vi tjänar på att veta vem som är vad. Kultisterna vet ju liksom redan vilka som är medborgare.

Så, är Zebulon den enda som har en roll och en förmåga som inte hör ihop? Isf, va betyder det?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,098
Location
Göteborg
Att A röstar på B ger info:
- Om A blir lynchad och visar sig vara kultist. Om det var en avgörande röst är B troligtvis inte kultist, men om det var en bandvagn kan han vara det.
- Om B blir lynchad och visar sig vara kultist. Om det var en avgörande röst är A nog inte kultist, menom det var en bandvagn kan han vara det.

Om A eller B blir dödade på natten är det inte lika lätt att få ut saker ur det, men beroende på om någon av dem hade argument, försvar, outade yrken eller förmågor eller något annat, så kan man fortfarande få ut mer än om de endast hade röstat blankt innan de dog.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Rising said:
Jag tycker det skulle säga en del om ditt röstmönster. Ty just nu låter det på dig som om du skulle kunna sitta och avvakta och hoppas att något annat drev skulle dra igång. Om Craygh skulle flippas som kultist så skulle det alltså direkt få mig att misstänka dig, och det vore kanske onödigt?
Men det är ju nästan riktigt! =) Det var ju ungefär det jag gjorde, fast jag väntade inte på ett drev utan väntade på lite mer halmstrån att försöka skapa ett drev av (sen att mina inlägg och Zebulons är lite i fel ordning kommer av att jag är lite långsam med att skriva).

Jag tycker att det skulle vara konstigare om jag först slänger en ganska omotiverad röst på Craygh och sedan svänga till Zebulon. Det finns ju ändå gott om tid, och bara en kort tids avvaktande kan man väl få ta sig?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Tankar om förmågor, RÖST: ANDERSSON

Bassenanji said:
Men Feu har ju gått ut med att alla har förmågor! Vilket innebär att kultisterna har förmågor, de också. Vad säger att förmågan att sia på stadsbo-utböling är ett bevis för att man är bybo?
Jag tror att vi kan räkna med att byborna har förmågor som i första hand hjälper byborna, medan kultisterna i första hand har förmågor som kan användas för att hjälpa kultisterna.

Det vore exempelvis helt meningslöst med en traditionell siare i kultisternas stall - de vet ju redan vilka som är kultister och vilka som är medborgare. Och nästan lika meningslöst vore det med en väktare, eftersom vi ändå borde kunna räkna med att de flesta mord mellan dragen borde ske i kultisternas regi. Så traditionella siare och väktare tror jag inte att kultisterna har - däremot är det vanligt att man som kultist låtsas ha en sådan rollförmåga.

Rollförmågor som ligger i gränslandet är oneshotförmågan att kunna döda någon mellan dragen (= Vigilante) och att kunna blockera/styra undan rollförmågor. Särskilt det senare kan jag tänka mig att vi skulle kunna ha i spelet. En skurk som är Busdriver (som väljer två personer, och låter alla förmågor som riktats mot den ene av dessa personer istället drabba den andre, och vice versa) skulle kunna orsaka mayhem i det här spelet, genom att exempelvis välja sig själv och krank om han trodde att siarna i spelet skulle vilja göra sig säkra på kranks lagtillhörighet, varpå de ju skulle få ett scum-ping som svar, eftersom deras siande har pingats mot hans egen skurkstatus. Och likaså - om någon skulle sia honom så skulle han framstå som ren eftersom han bussat sig själv mot en medborgare (om vi nu leker med tanken på att krank skulle vara ren, vilket jag förvisso inte är helt övertygad om ännu).

Det finns en massa andra förmågor som jag kan tänka mig att kultisterna skulle kunna ha; särskilt sådana som sänker folks SAN, i den här rolluppsättningen.

Anders Åstrands förmåga kan kanske vara skurkig, men om det hjälper skurkarna att få veta vilka som är medborgare, då har vi ju nästan redan givit dem segern eftersom vi outat detta i så stor utsträckning. Vi kan alltså inte utgå ifrån det. Vi måste utgå från ett scenario som vi fortfarande kan vinna. Därför väljer jag att lita på Anders Åstrands claimande. Och förstås; i mina ögon har inte AÅ gjort något som är misstänkt. Jag har hela tiden sett drevet mot honom som ett slumpdrev. Så jag kan kanske komma att anklaga Anders Åstrand för olika saker längre fram, men man måste vara rejält paranoid om man resonerar: "du där, jag valde dig helt på slump; berätta vad du har för yrke!"
"[kommer med ett helt trovärdigt svar]"
"Det låter skumt! Jag låter min röst ligga kvar på dig."

Självklart tog jag bort min röst från AÅ. Jag hade ju inga misstankar mot honom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,204
Re: Tankar om förmågor, RÖST: ANDERSSON

Just nu tror inte jag att AÅ är kultist. Mitt resonemang ovan handlar om att förmågorna förmodligen inte ger så mycket när vi ska analysera en deltagares beteende.

Jag tror att feu först har gett byborna vanliga klassiska varulvsspelsförmågor.

Därefter har han spätt på med andra förmågor (in-game-förmågor som tex berör SAN).

Det skulle kunna betyda att om någon påstår sig kunna sia, så är det ett tecken på att man är bybo (eller at man som varulv gör ett vågat drag och ljuger)

Jag tror att AÅ är bybo för att han ber om att vi andra ska låta bli att låta våra röster vara kvar ppå honom bara för att han var inaktiv förut. Se, det tyder på en vädjan som härstammar ur den uppriktiga viljan att få spela mer.

På så sätt blir tex Anderssons beteende lite konstigt, när han låter sin röst ligga kvar på AÅ. Varför inte ändra?

/Basenanji, medborgare
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Angående att analysera PM

Således: Feu, ta tag i det här snarast, och bestäm nåt.

Jag gav grönt ljus åt Pilzeman eftersom alla deltagares PM är strukturerade likadant. Alla har en fraktion som talar om hur man vinner, man kan vara en kultist och om man inte är det så är man medborgare (spelets termer för varulv och bybo). Alla har ett kosmetiskt yrke med information om när det kommer avslöjas (skulle du avslöja vad du jobbar med för 23 paranoida filurer i ett snabbköp när ni är omringade av ond dimma?). Alla har en förmåga som de får använda varje runda.

Så vi kan sluta analysera PM. Ni ska helt enkelt ha samma upplägg på dem.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
463
Location
Örby, Stockholm
Re: BAUTA-ANALYSEN

Jag har helt enkelt inte tillräckligt med Kudos på det här stället för att kunna starta ett drev så med risk för att verka helt kokobahias ändrar jag min röst och hoppar på Basenanjis lilla bandvagn. Jag gör det ju också, naturligtvis, för att jag tycker Andersson känns skum och om han inte förklara mer tror jag att han är kultist.

Röst: Andersson

Jag uppmanar flera att haka på. Vi måste börja pressa folk.

Lite fakta om mig:
Jag är medborgare, jag har ingen aning om nån tredje fraktion och jag fattar inte inte riktigt hur en sån fungerar. Det var kanske därför jag var lite vårdslös med min poll, jag såg liksom inget hot.

Jag är intresserad av huruvida man är Stadsfödd eller inte. Det har med min förmåga att göra. Nu har jag blivit lite mer försiktig men efter runda 1 kommer jag berätta mer.

Jag vet en sak. Det handlar om nånting jag använda mig av för att resonera mig fram till huruvida någon är kultist eller inte. För att jag skall kunna använda den här informationen måste jag veta mer än jag vet nu. Jag lusläser inläggen i den mån jag hinner men helst skulle vilja att folk delade info mer. Eller att jag kunde slå mig ihop med någon på nåt sätt. Ensam är mycket svag här.
Att inte dela info är mycket misstänkt. Extra mycket så nu när jag avslöjat att jag kan använda information för att avgöra om man är kultist eller inte.

Jag tycker överlag det är underligt att så få aktivt söker information om varandra. Dt var mycket outningar ett tag och det vill jag komma tillbaka till.
Alla medborgare måste ju förstå att det är vi som tjänar på det. Allt annat är fan misstänkt korkat!
Kom ihåg att vi som bybor är fler och har mer makt. Det är kultisterna som är de jagade. Låt oss jaga!


En sak: visst fick man inte ha kontakt med någon angående spelet utanför den här tråden?
Får kultisterna det? Vet vi säkert att det är så?
Är det alltid med en tredje fraktion?
Vad farao skulle den kunna vilja?
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Äntligen borta?

Äntligen, aldrig, aldrig mer ska jag vänta i nästan två dygn med att läsa varulv...

Det har hänt mycket, och jag har bara precis fört in allt i huvudet. Några direkta analyser eller liknande får nog vänta tills allt lagt sig på plats.

Däremot har jag ju lite att komma med. Säg till om jag glömmer något, det har varit en lång morgon...


För det första, urin-vånare eller ej?
Jag byggde min uppfattning om det på yrket jag fick och lallade sedan vidare som ingenting. Sen kommer Feu och påpekar att man ska ha fått info om det. Efter en ganska nogrann genomläsning av meddelandet måste jag nog ändra mig lite. Nej, jag är inte född eller uppvuxen i staden/byn (hur ni än vill ha det) och tydligen ligger min marmor-villa tillräckligt långt borta för att jag inte ska räknas som boende i samma samhälle (har väl annat postnummer eller något).


Basenanji said:
Dessvärre finns det en hord deltagare som är tysta.
Och då tänker jag inte på de som är frånvarande (Shale, Craygh, Wilmer) utan på:

Andersson, Poseur, moller, Embergem, Halvtand, Dice, Bearnie.
Jag hittade väl tre stycken som uppmärksammat min tystnad. Tydligen så har ingen av dessa tre lagt märke till mitt inlägg som kom i torsdags angående datorbrist tills måndag kväll. Enda anledningen till att jag sitter här nu är att flickvännen fått hoppa in på jobb så jag kan få lite kvalitetstid framför lådan.


Yrkena och dess koppling till förmågorna?

Jag tror att de är kopplade, till viss del.
Jag tror liksom inte att siar-förmågan skulle gå så bra ihop med yrket "spådam" av den enkla anledningen att alla yrken ska avslöjas förr eller senare. Det skulle vara som att hänga en blinkande neon-skylt om halsen, och en måltavla i röven.
Men många har ju sagt att yrket passar med förmågan, och jag måste nog sälla mig till de som säger så, även om det kanske inte är det första man tänker på.


Zebulon said:
En sak: visst fick man inte ha kontakt med någon angående spelet utanför den här tråden?
Får kultisterna det? Vet vi säkert att det är så?
Är det alltid med en tredje fraktion?
Vad farao skulle den kunna vilja?
Fyra saker och en spansk inkvisation menar du?
Kontakt IRL (eller utanför tråden) angående spelet får man inte ha så länge man inte är maffia/varulv/zorakier/kultist/ockultist eller något annat i den stilen. Vi är ganska säkra på att det är så eftersom varulvarnas roller hade blivit mycket svårare utan kontakt. Jag var varulv förra omgången, och utan regelbunden kontakt hade vi nog aldrig lyckats.
En tredje (och då kanske fjärde) fraktion kanske finns, kanske inte. Just att det finns bybor och utbölingar tyder lite på att det finns.
Den vill väl samma sak som alla andra, våfflor?



Röstning...

Ja, vem ska man rösta på?
Analyser och sådant får som sagt vänta, om de kommer alls. Jag är lite inne på Krank, men har inget direkt att backa upp det med.
Zeb har ju klantat lite med tanke på bybo-skapet, men vad det skulle ge de ockulta kultisterna har jag ingen aning om...
Jag vet allvarligt talat inte vem jag vill ha ut i dimman. Kanske ska jag äta frukost först och skingra huvudet lite? Hur som helst, min röst får vänta ett tag till så jag kan bestämma mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Vicotnik's analys.

  • Anders Åstrand: Gått ut med sin förmåga, inget som hjälper oss bybor direkt, möjligtvis om det finns en tredje fraktion (vad har de för vinst vilkor?) Annars väldigt korta och innehålls lösa poster. Skulle vilja lägga lite press för att få fram mer konkret info.
  • Andersson: Inte kommit med någon vetig information överhuvudtaget. Även mål för att pressas på mer info enligt mig.
  • Banarok: Inte kommit med någon större mängd information. Även mål för att pressas på mer info enligt mig.
  • Basenanji: Aktiv och kommer då och då med vetiga analyser. Vågar inte rikigt sätta grönt ljus här, har en liten gnagade känsla av att allt inte stämmer, kan bero på att Basenanji tjat om att yrkena var kosmetika under väldigt lång tid.
  • Bearnie: Vill ser mer aktivitet från
  • Craygh: Inaktiv
  • Dice: Vill ser mer aktivitet från
  • Eksem: Skum, skriver lite och kortfattat, har få egena åsikter.
  • Embergem: Vill ser mer aktivitet från
  • Halvtand: Vill ser mer aktivitet från
  • Hellzon: Väldigt aktiv, skriver mycket. Medborgare enligt mig.
  • Johoohno: Skulle vilja se en lista över vilka han misstänker. Har för lite info för att tro att johoohno är medborgare.
  • krank: Ej, kultist där emot kan han tillhöra en tredje fraktion
  • moller: Skum, verkar inte vilja rösta. Skriver inte mycket med substans.
  • Måns: Magkännsla säjer mig att han är grön, men har ingen konkret info att fria honom på, aktiv och kommer med analyser och funderingar.
  • Pilzeman: Grön i min bok.
  • Poseur: Börjar med att klaga på mycket ic men sen är merparten av hans egna inlägg ic. Outad som doktor, men långt ifrån grön i min bok, vill se analyser över de andra spelarna från Poseur.
  • Purgatory: Har kommit med två små analyser mest utav oss aktiva spelare och har följt med i både drevet mot krank och Craygh, annars inte gjort så mycket.
  • Rising: Vet lite om Rising, men är till stor hjälp för oss medborgare. Inte 100% grön i min bok utan skulle vilja veta mer om honom för att kunna göra honom 100% grön.
  • Shale: Inaktiv
  • Wilmer: Inaktiv
  • Yreburre: Nybörjare, säger att han läser vad som skrivs men har inte kommit med någon analys eller annat som kan hjälpa medborgarena. Drar sig för att rösta.
  • Zebulon: Ej kultist men kan tillhöra tredje fraktion, Har mina misstankar om eventuell förmåga.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Vicotnik's analys.

Poseur: Börjar med att klaga på mycket ic men sen är merparten av hans egna inlägg ic. Outad som doktor, men långt ifrån grön i min bok, vill se analyser över de andra spelarna från Poseur.
Vart har jag klagat på förmycket IC`?
Det är ju jag som vill ha mer IC.


/väldigt fundersam
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Eksems "analys"

Jag vill först och främst påpeka att jag inte är så bra på egna analyser generellt och i nya sammanhang rentutav riktigt dålig. Så att ni vet.

Anders Åstrand: Blev pressad och svarade sedan med att lämna ut all önskvärd information. Låter som en medborgare tycker jag. Jag ser inte riktigt vad ytterligare press skulle ge.

Andersson: Vill inte mass-outa något, det är det enda jag sett. Mål att pressa.

Banarok: Har cowboy-agerat lite i början av rundan, sen inte så mycket. Mål att pressa.

Basenanji: Väldigt aktiv och ger åtminstone sken av rimliga och rikliga analyser. Är uppenbarligen en duktig spelare. Jag ser ingen mening med att pressa i nuläget.

Bearnie: Väldigt tyst. Mål att pressa.

Craygh: Inaktiv. Ignorera tills vidare.

Dice: Inaktiv men har avslöjat allt han blivit bedd om. Vänta in tills vidare.

Eksem: Jag. Vad vill ni andra se mer av från mig? Jag har avslöjat allt om mig utom förmåga och exakt namngivning på yrket samt vilken runda det avslöjas i. Jag kan avslöja det direktom det behövs.

---

Måste iväg, fortsätter sen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,204
Re: Äntligen borta?

Halvtand said:
Jag vet allvarligt talat inte vem jag vill ha ut i dimman. Kanske ska jag äta frukost först och skingra huvudet lite? Hur som helst, min röst får vänta ett tag till så jag kan bestämma mig.
Halvtand (det här inläget kan riktas till Poseur och till Yreburre och till alla andra som inte vill rösta på någon, innan mer fakta har lagts fram (eller som riktiga hardcore-varulvsspelare säger: "Innan vi har fått mer KÖTT på BENEN!")

Om du INTE röstar så skapar det bara massa frågetecken. För grejjen är att du får ändra dig om din första röst känns fel!

Tänk på hur all röster mot Anders Åstrand fick honom att ge massa information. Rising skapade helt enkelt ett drev som innebar att han var tvungen att agera.

Om ingen hade röstat hade den typen av info aldrig kommit fram. Och lite info är bara bra för varulvarna.

Jag föreslår att du röstar på Andersson, och hakar på den bandvagnen. Så ska du se att du hjälper till att få fram mer aktivitet.

Eller kanske mot någon annan som är inaktiv och inte lämnar ifrån sig info? Du kanske ska rösta på: Dice, Embergem eller Bearnie? Visar det sig vara ett val som är helt uppåt väggarna kan du ju alltid byta.

Att efter ett långt inlägg skriva att du inte kan rösta är misstänksamt.

För; det är bara varulvar som egentligen blir svettiga av att behöva rösta. Genom att röstningsmönstrena analyseras framöver kan ett sådant visa på hur man har försökt skona sina varulvskompisar.

Men, du har ju vunnit ett sånt här lir förut? Allt det jag har skrivit...måste väl du ha förstått själv? Du försöker väl inte gömma dig bakom en "Jag är bara nybörjare...juh...!"

Rösta.

Nu.

/Basse, ficklampan redo.

 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Äntligen borta?

Mitt inlägg igår skrevs efter att ha skummat igenom de 237 inlägg som postats före mig och jag hade därför vissa svårigheter med att dra några slutsatser eller börjar med några egentliga analyser, varför mitt inlägg var ganska intetsägande och inte tillförde mycket till diskussionen.

Jag har, sedan mitt uppstigande för ett par timmar sedan, försökt bilda mig en liten uppfattning om hur landet ligger. Ingen lätt uppgift med dryga 200 inlägg att ta in, kan jag tillägga.

Här följer en första fundering.

Basenaji, Vicotnik, Rising, Måns, Zebulon, (Andersson):
Synnerligen aktiva och verkar vara vara, eller skickliga, vilket är på både gott och ont. En, så att säga, van bybo är en god tillgång, förutsatt att man kan lita på att han är bybo, vilket vi inte kan. Skulle han dock vara en van kultist, så bör vi vara väldigt försiktiga med att börja lita på honom då han, efter att ha invaggat oss i falsk tillit, kan hugga oss i ryggen.

Försiktighet bör iakttas, helt enkelt.

Anders Åstrand:
Har varit ganska aktiv, men spenderat det mesta av sin tid till att tillbakavisa anklagelser och kämpa för sin oskuld. Ser ingen skumt i detta.


Detta får räcka för nu, och jag avslutar med att avlägga min röst.

Röst: Basenaji

Motivering:
Står med på min försiktighetslista, kan med all säkerhet komma att ändras i takt med att mina misstankar och funderingar gör det.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Äntligen borta?

Dice said:
Basenaji, Vicotnik, Rising, Måns, Zebulon, (Andersson):
Synnerligen aktiva och verkar vara vara, eller skickliga, vilket är på både gott och ont. En, så att säga, van bybo är en god tillgång, förutsatt att man kan lita på att han är bybo, vilket vi inte kan. Skulle han dock vara en van kultist, så bör vi vara väldigt försiktiga med att börja lita på honom då han, efter att ha invaggat oss i falsk tillit, kan hugga oss i ryggen.
Kan nämna att jag har varit med i tre varulvsspel, Det första som Rising anordnade och Batman spelet och wrnu-spelet, Jag har både varit bybo (1 och wrnu) och varulv (var robin i batmanspelet). I de tidigare spelen har jag inte varit fult lika aktiv, men det beror på hur mitt liv har förändrats än något annat. Röstades ut i det första spelet (om jag inte minns helt fel). Wrnu spelet avslutades aldrig men om jag inte missminner mig (har inte orkat kollat upp något) så ansåg en del av spelarna mig som grön. Batmanspelet där jag var varulv så hade jag halvstarka misstankar riktade mot mig, men aldrig så pass starka att man valde att skapa bandvagn mot mig, dog dock pga en seriemördare (lyckoträff? Det vet jag inte men den kom från klarblå himmel). Så den enda gång jag har varit varulv så lyckades jag inte hålla mig utan för radaren.
 
Top