Re: BAUTA-ANALYSEN
Okej, jag vill egentligen inte tjata mer på stackars krank, men:
-Rising gjorde mig uppmärksam på att en enkel förklaring till att krank inte fattade att han var medborgare var...
...för att en kultist aldrig skulle läsa ordet medborgare i sitt PM!
Fattar du? När krank sedan skriver sina inlägg tänker han aldrig på att 'medborgare' är ett viktigt ord.
Dvs OM han nu är kultist. Vi vet ju inte.
Och det där skulle kunna vara en ödesdiger tabbe. Och jag hade trott krank om han hade förekommit mig och andra med att säga nåt i stil med: fan va klantigt, men jag var så fokuserad på annat. Men när jag läser hans svar känns det mer som att han vill fokusera på hur han hade anledning att kolla upp när han blev avslöjad och vilket yrke han hade. Så...jag kan inte riktigt släppa detta.
krank jämförde med detaljer i digra rollspelsäventyr. Men PM:et från Feu kan inte ses som en detalj– det innehåller ju själva förutsättningarna för den här omgången.
Men. krank är krank. Smart, ivrig, genialisk, temperamentsfull, snabb och säkert slarvig ibland. Jag kan nog tänka mig att han "hoppar" över info som hans pentiumhjärna räknar ut av sig själv. Och då kanske det inte spelade någon roll att det stod 'medborgare' i PM:et. Inte för honom, i alla fall.
Sedan det här med Yrke och Förmåga.
Alltså; jag är så jävla dum, fantasilös, trögtänkt, regelstyrd, och helt blåst att när Feuflux på lite olika ställen skriver att Yrket är en kosmetisk del av spelet; tja då tror jag det. Jag utgår från det och har först idag hajjat att man borde ha ett metaperspektiv på varulvsspel. Dvs, om SL säger att reglerna är på ett sätt, så finns det ingen garanti för att det verkligen är så. Huvudregeln blir då: tala inte om något för någon annan. Vilket jag antar ska höja spänningen, för då kommer man provocera folk till att vara tysta, vilket i sig är ett misstänksamt beteende. Så då får varje spelare välja: ska man outa en detalj kring ens roll eller ska man vara tyst?
Och satans apjävlars tandborstar vad jag ångrar att jag outade mitt yrke. Eller huruvida jag var stadsbo eller utböling.
I fortsättningen ska jag vara mer återhållsam.
/Basse, dum medborgare men laglydig