Re: Analysera mera + ny röst
Då fortsätter jag:
Johoohno
Har inte sagt så mycket, men jag gissar att han är medborgare.
Krank
Jadu, gåtan krank gör som han brukar, men den här gången verkar han ha babblat sig in i en besvärlig situation. Jag tror inte att krank är kultist. Han är helt enkelt en för enkel måltavla isf. Dessutom borde kultisterna isf försöka få ljuset bort från honom, vilket iofs Rising har gjort. Men, jag gissar medborgare.
moller
Verkar grön. Röstade först av alla på krank, men tog bort rösten. Jag tror inte att det är en varulvsfint, vilket sätter moller i facket, inte speciellt misstänkta just nu.
Måns
Jag vet att jag är medborgare.
Jag börjar känna att min analys är fullständigt uddlös, men förhoppningsvis kan den leda till något gott.
Pilzeman
Säger en del, men inte mycket substans. Röstade krank, och låg på en del.
Poseur
Här får jag en del kultistvibbar. Skriver korta innehållslösa inlägg.
Purgatory
Verkar oskyldig, men säger inte så mycket.
Rising
Kör på exakt likadant som förra spelet. Hjälper byborna, berättar taktiker, är erfaren och begriper mer än de flesta av oss. Jag tror att Rising är medborgare. Å andra sidan har Rising inget annat val än att spela som han gör. Gissar ändå medborgare.
Shale
...
Vicotnik
Ser ut som en medborgare, och är hjälpsam.
Wilmer
Var är du?
Yrreburre
Spelar ut nybörjar-kortet gång på gång, men har spelat för kort tid för att betygsättas.
Zebulon
Kör sin stadsbo-grej. Verkar vilja hjälpa medborgarna. Jag vet inte vad hans plan är men han ser ut att vara 100%medborgare.
Så, ni som skriver för lite eller för innehållslöst, vad är ni rädda för? Vårt enda vapen är information. Nu finns det så klart information som vi ska hålla på, men vad ni tycker om vem, och varför är bra grejer. Tvingar vi alla att säga något händer det saker. Vi får underlag. Och, till skillnad från många andra så är jag betydligt mer misstänksam mot folk som skriver lite än folk som skriver mycket. Så, jag kommer att försöka starta drev mot er om ni inte pratar. För det är vad spelet handlar om.
Och, ni som skriver mycket, forsätt! Men, fokusera på att skaka fram kultister. Vi kan samarbeta. Vi vet inte vilka vi kan lita på, men som Rising skriver så kan inte kultisterna fejka medborgarspel hela tiden. De är de enda som tjänar på att vi sprider våra röster och kastar misstankar på alla. Tvinga fram svar, tvinga fram aktivitet.