Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,782
Stadsbo, yrke och kultism

Alltså, jag är rätt säker på att Feu har slängt in det här med stadsbo-icke stadsbo och yrken för att ge lite kosmetika och drag i spelet.

Och eftersom vi är tämligen paranoida får det nog avsedd effekt.

Men: yrkena är bara kosmetika. De betyder ingenting.

Stadsbo och icke stadsbo är förmodligen inte sättet att dela in ett varulvsspel i fraktioner. Isåfall skulle man hållt detta hemligt. Jag ser detta som krydda i spelet; ungefär som senaste spelet med de magiska artiklarna.

Spelet består egentligen av två grupper: kultister och medborgare. Kultisterna är varulvar och vi andra är medborgare (bybor).

Det är därför jag hajjade till när jag läste Risings post. Det är mycket konstigt att Krank inte förstod att han var medborgare. Skumt.

Krank; visst framgår det väl av ditt PM att du är medborgare?

/Basse, medborgare
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: RÖST: KRANK

Basenanji said:
Det där är en lite för klantig miss.
RÖST: KRANK
Är det?

Vilken svenskalärare hade du? Jag frågar, eftersom du tydligen aldrig fick lära dig skumma igenom text. Jag läste mitt PM när jag först fick det, lade tyvärr inte termen Medborgare på minnet. Sedan läste jag det igen, när jag specifikt var ute efter siffran som stod i närheten av orden "runda" och "avslöja" i det stycke som specifikt behandlar yrket och dess förmågor. Det är så man gör när man skummar igenom text i jakt på något spercifikt.

Jisses, vad gjorde ni på svenskan egentligen? Var det bara trista författare och poesi, är det bara jag som fick lära mig det här?


Lägger också märke till att du bara citerar Risings inlägg, men att du dels inte reagerar på det avslöjande jag gjorde och väljer att helt bortse från mina upprepade förklaringar.

Visst kan det bara vara en vilja att sådär i allmänhet hålla igång ett drev, men jag tycker nog att du börjar bli lite väl obstinat.


Nå, till väsentligheterna:

Om jag inte missat något (och nu reserverar jag mig verkligen för fel; jag lovade mig själv att inte posta sent sedan förra gången, men låt gå) så bör röstningemönstret se ut ungefär:

Johoohno - Krank->Basenaji
Pilzeman - Zebulon->Krank
Rising - Anders Åstrand->Krank
Hellzon - Anders Åstrand->Craygh
Krank - moller->Craygh
Vicotnik - Anders Åstrand
Zebulon - Vicotnik->Anders Åstrand
Andersson - Anders Åstrand
Måns - Anders Åstrand
Poseur - Ingen->Eksem
Bearnie - Anders Åstrand
Banarok - Anders Åstrand->Shale
Basenaji - Embergem->Krank
Anders Åstrand - Vicotnik->Zebulon
Moller->Krank->Ingen
Purgatory->Krank

(Pil betyder alltså röstbyte)

Vilket ger följande röstmängder just nu:

Basenaji: 1 (Johoohno)
Krank: 4 (Pilzeman, Rising, Basenaji, Purgatory)
Craygh: 2 (Hellzon, Krank)
Anders Åstrand: 5 (Vicotnik, Zebulon, Andersson, Måns, Bearnie)
Eksem: 1 (Poseur)
Shale: 1 (Banarok)
Zebulon: 1 (Anders Åstrand)
"Ingen": 1 (Moller)


Min första fundering är: Hur kommer det sig att bara 16 har röstat? Varför sätts det inte mer fokus på att få de som inte röstat att faktiskt göra nåt? Nu har jag inte kollat, men visst har vi några som inte sagt jota?

Min andra fundering är: Varför har inte fler skrivit konkreta reaktioner på mitt avslöjande - framförallt tänker jag då på t.ex Pilze, som ju driver ganska hårt mot mig? Borde det inte vara i hans direkta intresse att reagera på en sån sak? Det är som Rising säger - oavsett vad man tror om mitt avslöjande så är ens reaktion viktig, och framför allt är det viktigt att man reagerar någorlunda snabbt. En kultist behöver tänka sig för i sina reaktioner, det behöver man inte som medborgare. Eller ja, jag har ju själv upptäckt att man kan trampa i klaveret även som medborgare, oavsett hur mycket sanning man talar - men ändå.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Basenanji said:
Krank; visst framgår det väl av ditt PM att du är medborgare?
Ja, det gör det. Däremot fastnade inte termen som sådan vid min första läsning, och min andra var - som sagt - fokuserad på att finna en siffra. Det finns inga siffror i "Medborgare".
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: ...

Pilzeman said:
Å ena sidan tycker jag som krank, att det är bara kultister som tjänar på dold information och att medborgarna vill ha den öppen
Jag håller med.

Pilzeman said:
men å andra sidan har vi ju Risings gamla Redaktions-trick där vi inte vill att kultisterna hittar dem av oss som hör till de utvalda få[/qoute]

Mycket antaganden, man måste våga lite för att vinna. Jag tror inte Staden-född-eller-inte är den typen av info. Dessutom, de med bra roller kan nog försvara sig.

Äh, vafan snackar jag om, jag har ingen aning. Jag bara kör på gut-feeling, allt analyserande är som en mixer i skallen på mig just nu.

Jag noterar att du påstår att du är född i Staden.
Jag noterar också att Purgatory påstår att han inte är född i Staden.
Dock så väntar jag med att publicera en uppdaterad lista av utrymmesskäl.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,782
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Jag vet inte vad ni andra medborgare tycker, men jag tycker att det är väldigt svårt att missa informationen kring medborgarskap. Oavsett om man skumläser eller...läser som vanligt.

Men, Krank, jag var också förut säker på att detta bara var resultatet av din snabba och lite slarviga skumläsningsteknik. Jag är inte 100% säker på att du är scum. (Det vore också jäkligt försmädligt, med tanke på att du var scum förra gången)

Om du ger en trovärdig förklaring till vad dina förmågor gör, kan jag tänka mig att ändra.
Men som sagt, vänta med detta tills de andra har fått röra om lite i grytan.

/Basse, god medborgare med ficklampa
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,782
En annan miss?

Kolla här då:

Krank said:
Sedan läste jag det igen, när jag specifikt var ute efter siffran som stod i närheten av orden "runda" och "avslöja" i det stycke som specifikt behandlar yrket och dess förmågor.
[min fetstil]

Öh? På vilket sätt har ditt yrke olika förmågor?

Jag har bara en ficklampa...

/Basse, god medborager
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: En annan miss?

Basenanji said:
Öh? På vilket sätt har ditt yrke olika förmågor?
Läs högre upp, där jag skriver att jag är TERAPEUT och att jag har två förmågor, där den ena är oneshot och den andra tar vid när jag använt den första. Old news, om man... läser noga... =)

//Krank, kastar sten i glashus
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Basenanji said:
Om du ger en trovärdig förklaring till vad dina förmågor gör, kan jag tänka mig att ändra.
Men som sagt, vänta med detta tills de andra har fått röra om lite i grytan.
Jag ska for the record säga att jag helst inte avslöjar mina förmågor. Eller ja, jag kan - om folk verkligen, verkligen vill och visar detta genom att ge mig en majoritet av rösterna - avslöja den ena, den som inte är oneshot.

Och om folk efter det fortfarande envisas, så kommer jag inte att ha nåt annat val än att avslöja oneshotten också.


Men som sagt, jag avvaktar med det - så om ni tror att det efter vad jag sagt finns minsta chans att mina förmågor kan vara användbara sådana, så kan ni kanske vänta lite med att rösta fram mig också.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: ...

Jag har ingen aning om vad skiten betyder, jag kanske har gjort nåt jättedumt
Det är nog lugnt, Zebbe. Om det skulle finnas någon fraktion i spelet som vann när alla som är födda i staden var ute ur spelet, då har den fraktionen mer eller mindre redan vunnit, eftersom nästan alla deltagare vid det här laget har berättat huruvida de är födda i staden eller inte. Det är för sent för oss att oroa oss för det scenariot nu.

Vi måste utgå ifrån att det hela föreligger på något mer hoppfullt vis, eftersom ovanstående scenario i princip är kört. Min förhoppning just nu är att det ligger till på så vis att en av de stadsfödda är en kultist, och att någon spelare känner till detta från början - samt har någon siarförmåga för att hjälpa till att lokalisera denne: Förmodligen en förmåga som kan avgöra om en viss person är född i staden eller inte.

Det betyder att kultisten måste bestämma sig för om han vill tala sanning och gömma sig i gruppen med stadsfödda (vilket är riskabelt eftersom den kommer att genomsökas totalt av våra vanliga siare) eller om han vill ljuga (varpå vår stadsfödd-siare kommer att vara på jakt efter denne). Ett litet mikrospel-i-spelet, med andra ord.

Det viktiga är inte huruvida detaljerna ovan är korrekta eller inte - som sagt, det är bara en spekulation från min sida (men jag tror att det kan ligga en del bakom dessa spekulationer, för det var så här tjejgänget fungerade i Gotham City-spelet, och min reflektion efter det spelet var att tjejgänget fungerade bra för att få folk att prata en massa i början av spelet. Eftersom deltagandet var så lågt i förra varulvsspelet så tror jag att Fuffens skulle ha kunnat ta inspiration av tjejgänget i detta syfte) - utan det viktiga är att vi
börjar föreställa oss något sådant här scenario, som vi skulle kunna vinna.

Jag tror att mycket matnyttigt kan visa sig när vi längre fram i spelet går tillbaka och ser hur folk först reagerade på frågan om stadsföddhet. Särskilt intressant tycker jag att det skall bli att kolla hur folk som avslöjats som kultister först reagerade på denna fråga. Det skulle nämligen kunna säga oss något om huruvida kultisterna från början hade kännedom om den stadsfödda gruppen eller inte. Sådana saker.

Förresten tycker jag att ditt rollgestaltande är trevligt, så jag ser dig gärna fortsätta med det. Själv kommer jag att gå in och ut ur det där. Vidare så är rollfluff utomordentligt för den som vill breadcrumba lite om sin roll. ("Breadcrumba" är ett jättebra ord som betyder att man sprider ut lite subtila ledtrådar i förbigående, i syftet att sedan kunna gå tillbaka och peka på "men här! Titta! Som ni ser så gav jag tidigt ledtrådar som varslade om vad jag just har avslöjat - så ni kan alla tydligt se att det jag just har skrivit inte är något påhitt som jag kommit på först nu när jag fått en massa röster emot mig.") Jag tycker att det är en viktig och rolig del i temavarulvsspel, som gör inläggen både roligare att läsa och mer spännande att uttolka; plus att de öppnar för mer sofistikerade strategier. Så fortsätt med dem, tycker jag!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Kommentarer till kranks avslöjande

Jag försöker komma fram till vad jag egentligen tror om ditt avslöjande, och just nu ska jag erkänna att det är svårt att läsa dina inlägg utan att se massa bortförklaringar och scumbeteende, men det är troligtvis för att jag bestämde mig för att du var ond när du klantade dig och håller fast vid det än. Nå, sånt beteende hjälper ju ingen, så jag ska försöka läsa igenom vad du skrivit igen imorgon och försöka hålla mig lite mer objektiv.

Om din påstådda dubbelförmåga då: till att börja med känns det hyfsat pålitligt för att en one-shot borde märkas en del i spel. Så om det sker någonting som inte är negativt (dvs inte en scum-förmåga) imorgon som åtminstone vagt kan kopplas ihop med yrket terapeut (eftersom jag håller med om att det vore udda med helt frikopplade yrken från förmågor) har du antingen rätt, eller så har även kultisterna förmågor som är positiva. Så det låter ju som att du hade tur att få just en sån förmåga, som känns som om den borde vara enkel att verifiera snart, för att rentvå dig med.

Däremot tycker jag verkligen att du borde läsa ditt PM noga, igen, ett par gånger, samt ha det som referens och dubbelkolla varje gång du överhuvudtaget nämner det. Om du nu är snäll känns det väldigt onödigt med ännu fler såna här missar. Du har gjort en till, och jag ser helst att du upptäcker och kommenterar den. Andra spelare får gärna säga till om ni ser den ni också, men säg inte vad det är i så fall. Det kanske klassas som att märka ord, men du borde kunna upptäcka den, krank.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Stadsbo, yrke och kultism

krank said:
jag kan - om folk verkligen, verkligen vill och visar detta genom att ge mig en majoritet av rösterna - avslöja den ena, den som inte är oneshot.

Och om folk efter det fortfarande envisas, så kommer jag inte att ha nåt annat val än att avslöja oneshotten också.
Jag tycker det låter smart att bara erkänna det ena, till att börja med.

En fråga; den där oneshotten - är den något du skulle kunna välja att använda i första draget? Eller; vad jag fiskar efter är närmare bestämt om du skulle kunna visa oss din förmåga, istället för att berätta om den.

Om du har en förmåga som du själv kan aktivera, och som du kan aktivera redan under det första draget, och som visar sig för oss andra på något vis (till skillnad från siande eller väktande) då skulle jag ta bort min röst från dig på en gång.

Om du känner att du inte kan svara på dessa frågor utan att avslöja själva förmågan, då anser jag dock att du bör låta bli, tills vidare.

---

Kämpigt det här med avslöjanden... Spännande som fan, men kämpigt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Kommentarer till kranks avslöjande

Pilzeman said:
utan att se massa bortförklaringar och scumbeteende
Nåt jag alltid har tyckt varit intressant, är att det egentligen inte finns någon konkret skillnad mellan förklaringar och bortförklaringar, utom att betraktaren tycker att de senare inte räcker, av några högst personliga anledningar.


Pilzeman said:
Om din påstådda dubbelförmåga då: till att börja med känns det hyfsat pålitligt för att en one-shot borde märkas en del i spel.
Nej?

Pilzeman said:
Så om det sker någonting som inte är negativt (dvs inte en scum-förmåga) imorgon som åtminstone vagt kan kopplas ihop med yrket terapeut (eftersom jag håller med om att det vore udda med helt frikopplade yrken från förmågor) har du antingen rätt, eller så har även kultisterna förmågor som är positiva.
Så, öh, om jag väljer att använda min förmåga detta drag istället för när den skulle kunna göra lite nytta, och om du nu skulle ha rätt vad gäller dess synlighet, så litar du på mig?

Tja, det första skulle jag väl kunna stå till tjänst med, men olyckligtvis kan jag inte lova att nåt kommer att synas.

Fast nånstans nu börjar det kännas som att du är ute och fiskar efter min förmåga, snarare än att du faktiskt har något konkret att komma med.


Pilzeman said:
Så det låter ju som att du hade tur att få just en sån förmåga, som känns som om den borde vara enkel att verifiera snart, för att rentvå dig med.
Den är inte det minsta lätt att rentvå sig med.

Pilzeman said:
Om du nu är snäll känns det väldigt onödigt med ännu fler såna här missar. Du har gjort en till, och jag ser helst att du upptäcker och kommenterar den.
Tänker du gnälla över ett plural-S så blir jag lite lack, ska jag säga. Det är dock det enda jag hittar just nu. Kan ta mig en ny titt imorgon med nyöppnade ögon, så får vi se om jag hittar nåt mer.

Andra spelare får gärna säga till om ni ser den ni också, men säg inte vad det är i så fall. Det kanske klassas som att märka ord, men du borde kunna upptäcka den, krank. [/quote]
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Snälla Krank, droppa försvarstalen.
När Rising skriver en helsida om att du är Ockultist kommer folk hoppa på det, det är tingens ordning. Bemöt det kort och gå vidare.

Det du håller på med just nu får ju till och med mig att bli misstänksam, det är så irrationellt beteende att... jag vet inte vad!
Och då är jag ändå full! Nä, inte full berusad. Äh, jag droppar den diskussionen.

Det här måste ju i alla fall bara vara varulvsbeteende, att hota med att man är mr Super och att alla måste vilja ha en kvar. När skulle ditt yrke avslöjas?

Jag har inte ändrat min röst till för jag tycker verkligen att Anders Åstrand verkar vara Ockultist (Fortfarande ingen som vet om det heter Ockultist eller Kultist) men om du inte lyckas göra nåt smart av det här kommer jag ändra mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Rising said:
Jag tycker det låter smart att bara erkänna det ena, till att börja med.
Det tyckte jag också.

Rising said:
En fråga; den där oneshotten - är den något du skulle kunna välja att använda i första draget? Eller; vad jag fiskar efter är närmare bestämt om du skulle kunna visa oss din förmåga, istället för att berätta om den.
Antagligen inte. Jag kan förklara, utan att avslöja förmågan, varför - om du vill, och inte låter dig nöjas annars. Jag portionerar helst ut informationen i små delar, för att med lite tur övertyga er om att jag har den, samtidigt som jag inte berättar för kultisterna vad det är.

Rising said:
Om du har en förmåga som du själv kan aktivera, och som du kan aktivera redan under det första draget, och som visar sig för oss andra på något vis (till skillnad från siande eller väktande) då skulle jag ta bort min röst från dig på en gång.
Sorry, no can do. Probably.

Rising said:
Om du känner att du inte kan svara på dessa frågor utan att avslöja själva förmågan, då anser jag dock att du bör låta bli, tills vidare.
Som sagt, små portioner. Och jag kan fortsätta portionera ut tills folk tröttnar, tro mig.

Rising said:
Kämpigt det här med avslöjanden... Spännande som fan, men kämpigt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Zebulon said:
Snälla Krank, droppa försvarstalen.
När Rising skriver en helsida om att du är Ockultist kommer folk hoppa på det, det är tingens ordning. Bemöt det kort och gå vidare.
Försvarstal? Jag har bara droppat små notiser...

Eller äh, vänta... Du har inte diskuterat så mycket med mig på forumet, va? Det förklarar saken. Jag skriver alltid ganska långt. Det skulle fan vara misstänksamt om jag plötsligt började klara av att svara kort. Jag föredrar att vara omständig, men korrekt och exakt, framför att vara kort.

Zebulon said:
Det du håller på med just nu får ju till och med mig att bli misstänksam, det är så irrationellt beteende att... jag vet inte vad!
Jag kanske är dum i huvudet, men jag förstår inte riktigt vad det är som är så misstänksamt. Det är inte som att skrivande är svårt och jobbigt, så varför inte passa på att vara korrekt och exakt? Menar du att det skulle innebära en ansträngning att skriva långt, i motsats till att skriva kort? Inte för mig. Tvärtom, faktiskt. Det krävs att jag fokuserar och anstränger mig ordentligt för att mina inlägg inte ska bli aplånga, oavsett vad de handlar om.

Zebulon said:
Det här måste ju i alla fall bara vara varulvsbeteende, att hota med att man är mr Super och att alla måste vilja ha en kvar. När skulle ditt yrke avslöjas?
*suck*
Runda 5.

Zebulon said:
Jag har inte ändrat min röst till för jag tycker verkligen att Anders Åstrand verkar vara Ockultist (Fortfarande ingen som vet om det heter Ockultist eller Kultist) men om du inte lyckas göra nåt smart av det här kommer jag ändra mig.
Det heter Kultist. Man är med i en kult, alltså är man kultist. Man är väl antagligen ockultist (=håller på med det ockulta) också, men alla ockultister är inte kultister.



Grejen med att jag skulle komma med något "smart" är liksom att jag endast har sanningen att komma med. Visst, jag klantade mig, jag lusläste inte brevet och missade att lägga en term på minnet. Det är det enda konkreta ni har att gå på. Resten är helt bisarra saker som att man misstänker mig för att jag försvarar mig och liknande.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,711
Location
Rissne
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Det här måste ju i alla fall bara vara varulvsbeteende, att hota med att man är mr Super och att alla måste vilja ha en kvar.
En grej till förresten: Jag är verkligen inte "Mr. Super". Jag försöker inte framställa mig som "för bra för att bli utröstad". Så bra är inte mina förmågor. Det jag sagt är att det vore onödigt om förmågorna kom fram, eftersom jag tror att detta skulle göra dem mindre värda. Det jag menar är att det är onödigt att hoppa på mig, när det finns riktiga kultister därute.


Jag fattar att ni greppar efter halmstrån - men ärligt talat, kollar ni efter så har ni helt sjukt lösa grunder för det ni skriver. Om ni tycker att det är nog för att först tvinga ur mig mina förmågor och sedan likförbannat inte lita på att jag har de förmågor jag säger att jag har, för att sedan rösta ut mig - ja, då är det ert problem efter det, inte mitt.

Enda anledningen till att jag öht nämner mina förmågor är för att jag vill, helt riktigt avleda misstankar från mig själv. Det är typiskt varulvsbeteende. Men vet du vad det också är? Typiskt beteende för en bybo som blir påhoppad. Man vill helst inte ha misstankar mot sig, se. Oavsett om man är bybo eller varulv.

(Och om nån tänker gnälla på att jag skriver bybo resp. varulv istället för medborgare/kultist så kan ni väl passa på att dra åt helvete ungefär nu)


Jag kommer inte att bli bevisad som bybo innan ni röstat fram mig eller innan kultisterna kommit åt mig. Jag är sämst på att övertyga folk om min oskuld, det vet jag redan sedan tidigare varulvsspel. Varför vet jag inte, jag brukar inte ha problem att uttrycka mig i vanliga fall.

Jag är väl kass, helt enkelt.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Stadsbo, yrke och kultism

Ursäkta krank, det är jag som drar drastiska slutsatser. Självklart är de allra flesta förmågor sådana som sker dolt. Av någon anledning fick jag för mig att en one-shot borde märkas i spel, nu när du säger det så behöver det inte alls vara så. Kanske för att det enda jag kunde komma på som passar fluffmässigt med en terapeut är saker som påverkar SAN, och de siffrorna är öppna. Men om den inte har någon synlig effekt ska jag sluta fiska efter din förmåga, vad du skriver till Rising om att portionera ut information om det behövs är vettigt.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,473
Location
Köping
Re: Stadsbo, yrke och kultism

krank said:
Enda anledningen till att jag öht nämner mina förmågor är för att jag vill, helt riktigt avleda misstankar från mig själv. Det är typiskt varulvsbeteende. Men vet du vad det också är? Typiskt beteende för en bybo som blir påhoppad. Man vill helst inte ha misstankar mot sig, se. Oavsett om man är bybo eller varulv.
Och för den som är osäker känns det värt att nämna att krank har blivit misstänkt och reagerat så här i nästan alla varulvsspel. Utom när han faktiskt varit scum, då har han lyckats gömma sig.

Just sayin'...

Vicotnik är ren i mina ögon. Basenanji är bortanför radarn för tillfället. Krank ligger halvbra till.

Rising är inte ren, men jag tycker inte vi ska döda honom utan bättre anledning.

Zebulon är halvskum, likaså de filurer som inte postat. Några har väl postat ytterst lite med, de är också mysko. Åstrand har väl inte direkt sprutat ur sig inlägg nu heller.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Analyser

dethär är några av de få analyser jag har kommit fram till genom att läsa allt, ett jag tycker krank är insatt i ett hörn och många har fastnat på honom lite för mycket kanske, vissa är lite väl tysta däremot.

om zebulon, jag tror PGA hans entusiasm om vart folk kommer ifrån att hans specialförmåga är förknippat med faktumet vart man kommer ifrån.

Rising kontrollerar mycket men han är antigen en bra kultist eller medborgare svårt att säga, antingen är han en medborgare som tror krank är en kultist eller en kultist som vill ha bort en aktiv medlem ur vår lilla cirkel.

jag håller med krank att det är dumt att avslöja yrkesroller innan första rundan men jag förstår också att folk är nyfikna, jag tror att förmågorna är åtminstone delvis knutna till yrket även ifall yrkena bara är kosmetika så gör även kosmetika att du behandlas annorlunda.

jag håller kvar min röst på shale eftersom han har varit inaktiv och även ifall krank skulle vara kultist tycker jag som någon tidigare sade, att krank är en aktiv medlem av vårt affärsråd, det behövs några som kan putta konversationerna framåt och vi kan alltid rösta ut honom senare ifall han blir mer misstänkt.

Anders fortfarande vara vår mest frivillige medlem att gå ut i dimman, och det förbryllar mig med tanke på att folk röstade på honom för att han var inaktiv, han kom faktiskt förbi och sa hej, men få har bytt sina röster.

Zebulon har du huvudvärks tabletter?
jag skulle behöva en burk eller två för att fortsätta vårat lilla möte och jag tar även knäckebrödet och lite kaviar
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Analyser

jag kom precis på lite saker, ett det låter som jag försvarar krank och det gör mig ytterst misstänkt :gremtongue: men jaja hamnar man inte i skottlinjen ibland blir det nog lite tråkigt, jag kan inte sitta och sova bort allt eftersom då verkar jag oviktig och kommer förmodligen bli plockad av en kultist eftersom jag är ett lätt mål som bara förvirrar

därför tycker jag vi ska göra oss av med de tysta först eftersom då försvinner personer kultister kan gömma sig bakom eller ta som lätta mål utan att vi blir något visare.

så jag summerar, jag är lika oviss om krank som resten av er men jag skulle tycka det var synd ifall han försvinner innan andra rundan PGA han var klantig (men möjligtvis kultist) och har bara blivit mer utsatt för han försökt försvara sig, hamnar man i rävsaxen vänds alla argument mot en.
 
Top