RÖST: KRANK
Det här inlägget av Rising missade jag. Det innehåller en del jobbiga grejjer:
Rising:
"Vänta nu... Låt oss följa händelserna här:
Zebulon frågar, direkt i sitt första inlägg, om vi kommer ifrån staden. När ingen svarar så repeterar han sin fråga i ett eget inlägg, så att det skall framstå tydligare. Han vill höra ett enkelt Ja eller Nej från alla deltagare, och när han börjat få in svar så visar han att han avser ställa han upp dessa svar i en lista.
[...]
På slutet råkar du dock begå en sådan miss till, eftersom du avslöjar att du uppenbarligen inte är en medborgare. Du skriver:
//Krank, som undrar lite vad Medborgarstatusen egentligen innebär - kan det finnas en grupp som vinner om bara Medborgare finns kvar, utan att alla Medborgare känner till detta? Rolig twist isf, men definitivt en anledning till att folk inte ska massclaima Medborgarstatus (utifall denna eventuella tredje falang kanske inte har listan från början)...
När du skriver detta inlägg så har du alltså preis dubbelkollat i vilken runda ditt yrke skall avslöjas (5), så att du skulle ha missat att du spelar på medborgarnas sida är väldigt osannolikt. Jag tog här för givet att du tillhörde en elit bland oss medborgare - ungefär som "redaktionen" gjorde i wrnu-spelet - men slog mig för pannan eftersom du återigen ställde dig direkt i skottlinjen för kultisterna.
Pilzeman noterar samma klavertramp, men han gissar att du tillhör kultisterna. När även Hellzon börjar fatta misstankar så anar jag att vi är på väg att begå det stora misstaget att rösta ut en stark powerroll, så jag skriver ett inlägg där jag berättar att det inte är något konstigt med att vara "medborgare" och att alla bör tänka efter innan de gör någon stor sak av frågan om huruvida man är en medborgare eller inte. Särskilt vill jag att Zebulon ska sluta avkräva svar från deltagarna innan han kollat om det verkligen verkar klokt att alla icke-medborgare avslöjas. Jag tänkte vid den här tidpunkten att det nog var för sent att rädda krank, men att det ännu inte var för sent att rädda resterande högprestigeroller.
Sedan postar krank lite inlägg om att han varit trött och inte kollade sitt PM innan han skrev inlägget, och att hans svar bara var atmosfäriskt påhitt och han inte trodde det hade någon spelbetydelse, bla bla. Extremt osannolika undanflykter, men jag förstod att krank måste känna sig frustrerad och ändå vilja göra så gott han kunde för lagets skull. Det verkade fortfarande troligast i mina ögon att han skulle vara en stark powerroll i en elitgrupp bland medborgarna.
Men sedan får jag höra av Feuflux att det är alla vi som inte fått läsa något om huruvida vi kommer från staden (= byn) eller inte som är utsocknes ifrån. Det betyder alltså att både du och jag kommer utifrån byn, krank. Och då kan jag inte längre tro att du skulle tillhöra någon elitgrupp, för i mitt PM står det klart och tydligt att jag är medborgare. Det gör det uppenbarligen inte i ditt, eftersom du missade detta i samma inlägg som du visade att du hade full koll på att ditt yrke skulle avlöjas i runda 5."
(Jag har klippt bort en hel del och kursiverat annat mm)
---
Alltså; jag tror att Krank nog visst kan begå enkla misstag för att han snabbt läser genom ett PM och misstolkar något. Men det Rising pratar om tyder på att nåt är lurt med Kranks beteende. Det som stör mig mest är att han svarar olika på frågan huruvida han har läst sitt PM ordentligt eller inte.
Jag klipper ut några extra intressanta rader av Rising:
"När du skriver detta inlägg så har du alltså preis dubbelkollat i vilken runda ditt yrke skall avslöjas (5), så att du skulle ha missat att du spelar på medborgarnas sida är väldigt osannolikt."
Lite längre ned:
"Men sedan får jag höra av Feuflux att det är alla vi som inte fått läsa något om huruvida vi kommer från staden (= byn) eller inte som är utsocknes ifrån. Det betyder alltså att både du och jag kommer utifrån byn, krank. Och då kan jag inte längre tro att du skulle tillhöra någon elitgrupp, för i mitt PM står det klart och tydligt att jag är medborgare. Det gör det uppenbarligen inte i ditt, eftersom du missade detta i samma inlägg som du visade att du hade full koll på att ditt yrke skulle avlöjas i runda 5"
Det där är en lite för klantig miss.
RÖST: KRANK
Sedan är det tröttsam hur effektiv Rising är. Jag blir både impad och avundsjuk. Om han är varulv...ouch.
/Basenanji, god medborgare