BAUTA-ANALYSEN
Inspirerad av Måns gör jag också en misstänkt-lista i alfabetisk ordning och misstankegrad:
Andersson
Försiktig och lugn. Lite för avvaktande tycker jag. Hoppar på Risings bandvagn mot Anders Åstrand.
Halvskum.
Anders Åstrand
Det ser inte bra ut att han inte försvarar sig mer aktivt. Just nu är det du som åker Anders! Ville första ta ut Vicotnik och ändrar sig sedan till Zebulon.
Halvskum-Helskum
Banarok
Skriver lite och jag får känslan av att B är nybörjare, varpå det är svårt för B att kränga ur sig ord i massor. Hoppar på bandvagnen mot Anders Åstrand, för att därefter ändra sig till Shale pga dennes inaktivitet. (Detta beteende får vi se upp med! Att välja att rösta på en inaktiv person kan vara ett sätt för en kultist att gömma sig)
Halvskum
Basenanji
Ingen mannamån! Jag beter mig skumt jag med. Men sociogrammet och att jag outar mitt yrke tycker jag ska hållas till min favör. Jag är medborgare. Jag var först på Embergem sedan Krank. Just nu börjar jag undra om Krank egentligen är så misstänkt, men jag håller mig kvar där, för det är för många frågetecken kring hur Krank har missförstått sitt PM.
Bearnie
Få inlägg. Avvaktande hållning. Distans. Skum. Hoppar på bandvagnen mot Anders Åstrand.
Halvskum-Helskum
Craygh
Kan vara hur skum som helst eller den mest goda medborgare. Än vet vi inget. Kom igen! Delta!
Halvskum-Helskum
Dice
Samma som Craygh
Halvskum-Helskum
Embergem
Svarar mig avvaktande när jag pressar honom. Passiv och distanserad. Embergem har ännu inte röstat! DET är skumt. Varför avvaktar han?
Helskum
Eksem
Han är helskum. Ofta inloggad, skriver lite och röstar inte på någon ännu. Vill se att folk berättar om sig själva. Har en liten kort diskussion med Poseur som liknar en "varulv pratar med varulv"-diskussion. Varför lägger han ingen röst?
Helskum
Halvtand
Också avvaktande och låg profil. Det använde han sig av förra gången med framgång. Halvtand har ännu inte röstat.
Helskum
Hellzon
Skrev inlägg tidigt. Hakar på bandvagnen mot Anders Åstrand, men av väl genomtänkta argument. Hellzon nöjer sig inte bara med att joina bandvagnen. Förmodligen medborgare
Johoohno
Något mer aktiv än de andra, men ändå viss försiktighet. Går från Krank till Basenanji. Han misstänker mig och är inte nöjd med at jag låter random.org välja. Det där snacket körde vi första varulvsspelen och då var det populär retorik att kräva av folk mer genomtänkta tankar än bara slump.
Halvskum
Krank
Mycket skumt med det skumläsandet. Leker han med ord eller? Hur man inte kan fatta att man är medborgare övergår mitt förstånd, men det gör ju iofs Krank också. Jag får känslan av att han är ett galet geni som visst kan missa sån viktig info som medborgarskap. Dessutom är han lite för aktiv på ett bra sätt, som när han uppmanar folk att rösta. Men just nu vill jag se hur andra gör och det sorgliga är att jag just nu är redo att 'offra' Krank, just bara för att hans beteende är så skumt. Yrket har inga förmågor alls, Krank. Yrket är kosmetika. Din ROLL har däremot förmågor.
Sammantaget: för skum just nu.
Helskum
moller
Försiktig och skum. Skrev inte mycket i början, blev röstad på av Krank, varpå han hämndröstade på Krank i sin tur. Tar tillbaka den varpå Pilzeman menar att detta var dumt och att moller kan lägga rösten på Krank igen. Men jag får känslan av nybörjare.
Halvskum
Måns
Svarar först dag två. Då skriver han ett kort inlägg och hakar på bandvagnen mot Anders Åstrand. Ligger lågt. Har ett kort utbyte med Eksem som jag tycker skvallrar om "varulv till varulv"-snack. Nej, Måns borde vara mer aktiv, det här är skumt. Den halva listan med misstänkta gör inte saken bättre.
Helskum
Pilzeman
Skrev inlägg hyggligt tidigt. Först röstar han på Zebulon och därefter Krank. Han är misstänksam och någorlunda paranoid, på et sätt som känns äkta i mina ögon. Sånt tyder på medborgarskap
Förmodligen medborgare
Poseur
Passiv och försiktig. Visst utbyte med Eksem, men misstänkt kort. Går från att rösta på 'Ingen' till Eksem. Kan vara ett sätt att sopa igen spår. Jag blir misstänksam mot de där som håller låg profil och som aldrig tjafsar med varandra på ett trovärdigt sätt. Han säger sig vara doktor och ska bli avslöjad runda 9.
Nja, för många korta egentlgien intetsägande inlägg.
Helskum
Purgatory
Skriver få, korta inlägg. Inte mycket kött på benen. Ska bli avslöjad runda 9. Vill inte avslöja yrke. Röstar på Krank för att haka på ett drev. Misstänkt beteende.
Helskum
Rising
Vad ska man säga? Om byn inte lyckas hitta nån varulv och det dör två bybor/runda är jag beredd att offra Rising i runda tre. Han är för farlig och inflytelserik för att behållas levande om alla andra analyser fallerar. Grejjen med Rising är att han drar sin syn på hur man spelar varulvsspel på samma sätt som han gjorde förra varulvsspelet. Han skulle kunna köra sina strategiska analyser om och om igen. Oavsett om han var bybo eller varulv. Och vi skulle bara gapa och applådera. Men hans analys av Krank är bra och han visar för mycket vilja till att vinna som bybo för att vara riktigt misstänkt. På minussidan ligger att han är lite för inaktiv och att han kom igång någorlunda sent. Röstat på Anders Åstrand, därefter Krank.
Förmodligen bybo-halvskum
Shale
Helskum tills han skriver något. Men det kan också bero på att han inte vill delta, eller att han trodde att varulvsspel var något annat än mafia.
Kom igen! Säg åtminstone till att du inte vill vara med!
Helskum
Vicotnik
Jobbar för hårt för att vara kultist. Gör för mycket och gör för mycket bra.
Förmodligen medborgare
Wilmer
Skum. Ligger lågt har inte röstat mm mm
Helskum
Yreburre
Skum, eftersom Yreburre skriver få och korta inlägg. Kanske för att Y är nybörjare, vilket han/hon själv deklarerat. Har inte röstat, vill avvakta. Krank uppmanar Y att rösta, men Y vill gå efter eget huvud. Mysko.
Halvskum
Zebulon
Förmodligen bara lite klantig i början. Vicotnik fick första rösten, därefter Anders Åstrand. Har deltagit i många diskussioner, vilket jag tolkar som ett sätt att vara aktiv och att han möjligen inte är kultist- jag menar ju att det är mycket begärt att två varulvar ska tjafsa med varandra om ingenting.
Förmodligen medborgare
Detta ger oss följande lista:
Helskumma, Halvskumma-Helskumma
Embergem
Eksem
Halvtand
Krank
Wilmer
Poseur
Purgatory
Shale
Måns
Anders Åstrand
Craygh
Dice
Av dessa har följande skrivit så här många inlägg:
Embergem: 2
Eksem: 7
Halvtand: 7
krank: 26
Wilmer: 0
Poseur: 8
Purgatory: 9
Shale: 0
Måns: 9
Anders Åstrand: 5
Craygh: 0
Dice: 0
Om man antar att Wilmer, Dice, Shale, Craygh dissar hela spelet och alltså inte vill7orkar vara med (gud förbjude!) blir listan så här:
Embergem
Eksem
Halvtand
krank
Poseur
Purgatory
Måns
Anders Åstrand
Och då undrar jag hur mycket dessa har tjafsat med varandra? Vilka är tex misstänksamma mot kranks beteende efter Risings avslöjande? Anders Åstrand och Purgatory kommenterar detta.
Slutsats:
Just nu tycker jag att krank-drevet är mest intressant. På andra plats kommer idéerna om Yrke. Kan Yrke ha samma funktion som kön i Batmanspelet?
Det spåret får någon annan driva.
Jag tror att de här är värda mer koll:
Embergem
Eksem
Halvtand
krank
Poseur
Purgatory
Måns
Anders Åstrand
/Basse, god medborgare