Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Analyser

Hej kära kamrater. JAg är full, så jag tänker därför inte lägga någog röst förrens imorgon.

Men alltså boys and girls. Jag tror att Krank är btybo Han beter sig ju prexis som han betett sig varenda runda. Sjukr jävla misstänksamt.

Det här med ursprung tror jag vi ska försöka hålla lite hemligt, för alla scenarior jag kan tänka mig att det spelar roll ligger det i vårt intressa att hälla det hemligt.

Om infödingarna (min term för de som är födda i byn) har ett eget vinstvillkor skulle de knpappst vara så snabba med att outa sig som de varit, alltså är det inte fallet.

Då kan det var aså att vissa förmågor bara funkar mot infödingar och då är det inte helt bra att outa dem (eftersom det hjälper kuiltisterna). Eller så finns det en seiremördare som vinne r om anringen infödingarna, eller de som inte är infödingar, är döda. och då är det också uselt att outa dem.

Oavsett vad så är jag extremt skeptisk till massavslöjanden av den art som zebulon förespråkar innan vi har en bra teori om vad infödingsskap egentligen innbeär.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,201
Location
Ereb Altor
Analysera mera + ny röst

Småbakis och alldeles för trött, men nu finns det lite att snacka om. Det var kanske inte optimalt att dra igång det här i samband med valborg, 1:a maj och allt, menmen.

I bokstavsordning ska jag kort säga vad jag tror om deltagarna, inte minst för att ha som underlag för runda två.:

Anders Åstrand
Det är lite märkligt att han inte slår ifrån sig. Jämför gärna kranks reaktion med Anders. Anders har nöjt sig med att outa sitt yrke och när det avslöjas, och ingen har iofs pressat honom närmre. Det får mig att tro att jag är i ett varulvsdrev, och vad Anders är kan jag inte dra några slutsatser om.

Andersson
Med i Åstranddrevet. I övrigt inte sagt så mycket. Om nu drevet mot Åstrand inte är seriöst så kan Andersson hänga på det lätt. Har inte pressat Åstrand. Lite för inaktiv kanske? Kultist? Eller en tredje falang?

Banarok
I mina ögon en grön bybo.

Basenanji
Skriver mycket, gör listor, analyserar...lite, håller med Rising. Jag gissar att Basse är bybo.

Bearnie
Ja, vad har Bearnie sagt? Jo, han frågade om jag trodde att kultisterna bar kåpor. Jag talar så klart om vad det står i deras PM, inte hur de ser ut in-game. Annars har Bearnie röstat på Åstrand. Jag tycker att han verkar skum.

Craygh
Ännu inte skrivit något. Det betyder inte att han är en inaktiv bybo. Minns förra spelet! Bara så vi inte gör samma misstag igen. :gremsmile:

Dice
Ännu inte kommenterat. Se ovan.

Eksem
Är någon form av intendent på museet. Typiskt CoC. Ville outa yrken (som jag var den enda att hänga på) men det var en dålig idé. Jag ser fortfarande inte yrken som något farligt att outa, utan de är bara fluff. Eksem är nog bybo.

Embergem
Kör sin vanliga stil. Jag kan inte analysera Embergem. :gremsmile:

Halvtand
Väldigt fåordig. Var varulv i förra rundan, och ingen såg det komma.

Hellzon
Skriver mycket och skriver klokt. Medborgare.

Äh, får fortsätta vid annat tillfälle. Tills dess:

Röst: Craygh
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,201
Location
Ereb Altor
Re: Analysera mera + ny röst

Måns said:
Jag ser fortfarande inte yrken som något farligt att outa, utan de är bara fluff.
Klargörande: Jag föredrar Hellzons modell där man outar sitt yrke draget före det ska avslöjas. Det är en klockren taktik. Eller helt meningslös. Fast om Vicotnik talar sanning så har ju yrken viss betydelse.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: Analysera mera + ny röst

Jag tror å andra sidan stenhårt på att kultisterna också har yrken, som är precis lika trovärdiga som våra. Beviset: Zebulon. Han fick sitt yrke avslöjat av SL, men det vore samtidigt sjukt skumt av SL att ge oss en vitlistad från början av drag 1. Alltså räknar jag med att yrken och förmågor parades ihop, och sedan de goda yrke/förmåge-paren slumpades till de goda spelarna samma med de onda. Om nu affärsbiträdet och hans eventuella förmåga är god eller ond är ganska godtyckligt, för om det gick att se på ett yrke om det var gott eller ont skulle det inte vara särskilt bra täckmantlar för kultisterna...

Men vi har väl inget att förlora på att outa oss draget innan det ska avslöjas, så det är väl lika bra om vi nu ska avslöja oss alls.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Analysera mera + ny röst

Jag tycker att vi inte bör avslöja yrkena utan en god anledning. I alla fall inte redan i första draget. Visserligen verkar det ju som om yrkena avslöjas efterhand.
Jag misstänker också att man med hjälp av yrket kan lista ut vad personen ifråga har för förmåga.

>> Observera dock att jag endast baserar detta på att titta på min egen förmåga och mitt eget yrke. <<

Förövrigt så kommer mitt yrke att avslöjas i runda 9
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Analysera mera + ny röst

Måns said:
Måns said:
Jag ser fortfarande inte yrken som något farligt att outa, utan de är bara fluff.
Klargörande: Jag föredrar Hellzons modell där man outar sitt yrke draget före det ska avslöjas. Det är en klockren taktik. Eller helt meningslös. Fast om Vicotnik talar sanning så har ju yrken viss betydelse.
Jag lider av en svår post-valborgs-trötthet, och förstår inte riktigt hur du resonerar här. Kan du förtydliga varför du menar att taktiken skulle vara helt klockren eller meningslös?

Vinsten som jag kan se är att om man tvingar folk att outa sig, och kultisterna inte har yrken, så tvingar det dem att samtidigt hitta på mer eller mindre verifierbara förmågor till de respektive yrkena man uppger.

Möjligen kan man vänta tills runda 2, då vi kan se på vilket sätt Feu tänkt uppenbara vilket yrke folk har (om någras yrken avslöjas redan i runda 2 dvs). Då är det lättare att se vinst/risk med den valda strategin.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,472
Location
Köping
Re: Analysera mera + ny röst

Andersson said:
Möjligen kan man vänta tills runda 2, då vi kan se på vilket sätt Feu tänkt uppenbara vilket yrke folk har (om någras yrken avslöjas redan i runda 2 dvs). Då är det lättare att se vinst/risk med den valda strategin.
Zebulon har ju redan avslöjats nu i runda 1. Han är affärsbiträde.

Intressant att ingen har sagt att de blir avslöjade i runda 2, dock. Den som får sitt yrke avslöjat då och inte sagt det är skum. :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Analysera mera + ny röst

När det gäller yrken och avslöjanden så anser jag:

1. Vi avslöjar inget innan vi har misstankar på oss. Åtminstone inte än.
2. Den som håller på att röstas ut avslöjar sitt yrke och sina eventuella förmågor. Längre fram i spelet kan vi gå långsammare fram och först avkräva dem att outa sitt yrke.

Det är mycket prat från vissa om att yrket och yrkesförmågan inte skulle ha något samband. Det gör mig lite misstänksam, eftersom jag själv har ett ganska logiskt samband mellan mitt yrke och min förmåga. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att Feuflux har sagt att det skulle saknas något samband. Vi får förmodligen mer kunskap om denna fråga allteftersom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,705
Re: Analysera mera + ny röst

Mm. Vilket borde göra mig misstänkt i dina ögon.

Men jag går på vad Feu har sagt: yrket är bara kosmetika.

En annan grej: alla har förmågor den här gången. Alla.

/Basenanji, påminner
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,472
Location
Köping
Re: Analysera mera + ny röst

Rising said:
Det är mycket prat från vissa om att yrket och yrkesförmågan inte skulle ha något samband. Det gör mig lite misstänksam, eftersom jag själv har ett ganska logiskt samband mellan mitt yrke och min förmåga. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att Feuflux har sagt att det skulle saknas något samband. Vi får förmodligen mer kunskap om denna fråga allteftersom.
Jag har också ett hyfsat logiskt sammanhang mellan yrke och fömåga (vågar jag säga eftersom jag inte talat om mitt yrke). Å andra sidan har väl Feuflux sagt att alla ska ha någon slags förmåga, och jag kan inte komma på vad affärsbiträdet Zebulon (eller terapeuten krank) skulle ha för förmåga. Vi kanske överskattar enkelheten i att extrapolera förmåga från yrke?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Analysera mera + ny röst

Hellzon said:
Intressant att ingen har sagt att de blir avslöjade i runda 2, dock. Den som får sitt yrke avslöjat då och inte sagt det är skum.
Själv föredrar jag att folk håller tyst om i vilket drag deras yrke avslöjas (jag själv kommer inte berätta i vilken runda mitt yrke avslöjas förrän ni tvingar mig att göra det). Jag tror nämligen inte alls att det är bra att blubba för mycket om det. Kultisterna skulle exempelvis kunna döda folk i nummerordning för att se till att det dröjde innan någon blev outad automatiskt, eller så skulle de utifrån nummerordningen kunna gissa sig till vilka det är som har kraftfullast förmågor.

Generellt sett så brukar spelarrangörer vilja se till att alltför tidiga massclaim ska straffa byn (det gjorde inte det i Gotham City, ty jag var för oerfaren när jag arrangerade det spelet, men jag tror att Feuflux har lärt sig av mina misstag) så jag är lite neggo när det gäller det här med att avslöja för mycket för tidigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,705
BAUTA-ANALYSEN

Inspirerad av Måns gör jag också en misstänkt-lista i alfabetisk ordning och misstankegrad:

Andersson
Försiktig och lugn. Lite för avvaktande tycker jag. Hoppar på Risings bandvagn mot Anders Åstrand.
Halvskum.

Anders Åstrand
Det ser inte bra ut att han inte försvarar sig mer aktivt. Just nu är det du som åker Anders! Ville första ta ut Vicotnik och ändrar sig sedan till Zebulon.
Halvskum-Helskum

Banarok
Skriver lite och jag får känslan av att B är nybörjare, varpå det är svårt för B att kränga ur sig ord i massor. Hoppar på bandvagnen mot Anders Åstrand, för att därefter ändra sig till Shale pga dennes inaktivitet. (Detta beteende får vi se upp med! Att välja att rösta på en inaktiv person kan vara ett sätt för en kultist att gömma sig)
Halvskum

Basenanji
Ingen mannamån! Jag beter mig skumt jag med. Men sociogrammet och att jag outar mitt yrke tycker jag ska hållas till min favör. Jag är medborgare. Jag var först på Embergem sedan Krank. Just nu börjar jag undra om Krank egentligen är så misstänkt, men jag håller mig kvar där, för det är för många frågetecken kring hur Krank har missförstått sitt PM.

Bearnie
Få inlägg. Avvaktande hållning. Distans. Skum. Hoppar på bandvagnen mot Anders Åstrand.
Halvskum-Helskum

Craygh
Kan vara hur skum som helst eller den mest goda medborgare. Än vet vi inget. Kom igen! Delta!
Halvskum-Helskum

Dice
Samma som Craygh
Halvskum-Helskum

Embergem
Svarar mig avvaktande när jag pressar honom. Passiv och distanserad. Embergem har ännu inte röstat! DET är skumt. Varför avvaktar han?
Helskum

Eksem
Han är helskum. Ofta inloggad, skriver lite och röstar inte på någon ännu. Vill se att folk berättar om sig själva. Har en liten kort diskussion med Poseur som liknar en "varulv pratar med varulv"-diskussion. Varför lägger han ingen röst?
Helskum

Halvtand
Också avvaktande och låg profil. Det använde han sig av förra gången med framgång. Halvtand har ännu inte röstat.
Helskum

Hellzon
Skrev inlägg tidigt. Hakar på bandvagnen mot Anders Åstrand, men av väl genomtänkta argument. Hellzon nöjer sig inte bara med att joina bandvagnen. Förmodligen medborgare

Johoohno
Något mer aktiv än de andra, men ändå viss försiktighet. Går från Krank till Basenanji. Han misstänker mig och är inte nöjd med at jag låter random.org välja. Det där snacket körde vi första varulvsspelen och då var det populär retorik att kräva av folk mer genomtänkta tankar än bara slump.
Halvskum

Krank
Mycket skumt med det skumläsandet. Leker han med ord eller? Hur man inte kan fatta att man är medborgare övergår mitt förstånd, men det gör ju iofs Krank också. Jag får känslan av att han är ett galet geni som visst kan missa sån viktig info som medborgarskap. Dessutom är han lite för aktiv på ett bra sätt, som när han uppmanar folk att rösta. Men just nu vill jag se hur andra gör och det sorgliga är att jag just nu är redo att 'offra' Krank, just bara för att hans beteende är så skumt. Yrket har inga förmågor alls, Krank. Yrket är kosmetika. Din ROLL har däremot förmågor.
Sammantaget: för skum just nu.
Helskum

moller
Försiktig och skum. Skrev inte mycket i början, blev röstad på av Krank, varpå han hämndröstade på Krank i sin tur. Tar tillbaka den varpå Pilzeman menar att detta var dumt och att moller kan lägga rösten på Krank igen. Men jag får känslan av nybörjare.
Halvskum

Måns
Svarar först dag två. Då skriver han ett kort inlägg och hakar på bandvagnen mot Anders Åstrand. Ligger lågt. Har ett kort utbyte med Eksem som jag tycker skvallrar om "varulv till varulv"-snack. Nej, Måns borde vara mer aktiv, det här är skumt. Den halva listan med misstänkta gör inte saken bättre.
Helskum

Pilzeman
Skrev inlägg hyggligt tidigt. Först röstar han på Zebulon och därefter Krank. Han är misstänksam och någorlunda paranoid, på et sätt som känns äkta i mina ögon. Sånt tyder på medborgarskap
Förmodligen medborgare

Poseur
Passiv och försiktig. Visst utbyte med Eksem, men misstänkt kort. Går från att rösta på 'Ingen' till Eksem. Kan vara ett sätt att sopa igen spår. Jag blir misstänksam mot de där som håller låg profil och som aldrig tjafsar med varandra på ett trovärdigt sätt. Han säger sig vara doktor och ska bli avslöjad runda 9.
Nja, för många korta egentlgien intetsägande inlägg.
Helskum

Purgatory
Skriver få, korta inlägg. Inte mycket kött på benen. Ska bli avslöjad runda 9. Vill inte avslöja yrke. Röstar på Krank för att haka på ett drev. Misstänkt beteende.
Helskum

Rising
Vad ska man säga? Om byn inte lyckas hitta nån varulv och det dör två bybor/runda är jag beredd att offra Rising i runda tre. Han är för farlig och inflytelserik för att behållas levande om alla andra analyser fallerar. Grejjen med Rising är att han drar sin syn på hur man spelar varulvsspel på samma sätt som han gjorde förra varulvsspelet. Han skulle kunna köra sina strategiska analyser om och om igen. Oavsett om han var bybo eller varulv. Och vi skulle bara gapa och applådera. Men hans analys av Krank är bra och han visar för mycket vilja till att vinna som bybo för att vara riktigt misstänkt. På minussidan ligger att han är lite för inaktiv och att han kom igång någorlunda sent. Röstat på Anders Åstrand, därefter Krank.
Förmodligen bybo-halvskum

Shale
Helskum tills han skriver något. Men det kan också bero på att han inte vill delta, eller att han trodde att varulvsspel var något annat än mafia.
Kom igen! Säg åtminstone till att du inte vill vara med!
Helskum

Vicotnik
Jobbar för hårt för att vara kultist. Gör för mycket och gör för mycket bra.
Förmodligen medborgare

Wilmer
Skum. Ligger lågt har inte röstat mm mm
Helskum

Yreburre
Skum, eftersom Yreburre skriver få och korta inlägg. Kanske för att Y är nybörjare, vilket han/hon själv deklarerat. Har inte röstat, vill avvakta. Krank uppmanar Y att rösta, men Y vill gå efter eget huvud. Mysko.
Halvskum

Zebulon
Förmodligen bara lite klantig i början. Vicotnik fick första rösten, därefter Anders Åstrand. Har deltagit i många diskussioner, vilket jag tolkar som ett sätt att vara aktiv och att han möjligen inte är kultist- jag menar ju att det är mycket begärt att två varulvar ska tjafsa med varandra om ingenting.
Förmodligen medborgare

Detta ger oss följande lista:

Helskumma, Halvskumma-Helskumma
Embergem
Eksem
Halvtand
Krank
Wilmer
Poseur
Purgatory
Shale
Måns
Anders Åstrand
Craygh
Dice

Av dessa har följande skrivit så här många inlägg:

Embergem: 2
Eksem: 7
Halvtand: 7
krank: 26
Wilmer: 0
Poseur: 8
Purgatory: 9
Shale: 0
Måns: 9
Anders Åstrand: 5
Craygh: 0
Dice: 0

Om man antar att Wilmer, Dice, Shale, Craygh dissar hela spelet och alltså inte vill7orkar vara med (gud förbjude!) blir listan så här:

Embergem
Eksem
Halvtand
krank
Poseur
Purgatory
Måns
Anders Åstrand

Och då undrar jag hur mycket dessa har tjafsat med varandra? Vilka är tex misstänksamma mot kranks beteende efter Risings avslöjande? Anders Åstrand och Purgatory kommenterar detta.

Slutsats:

Just nu tycker jag att krank-drevet är mest intressant. På andra plats kommer idéerna om Yrke. Kan Yrke ha samma funktion som kön i Batmanspelet?
Det spåret får någon annan driva.

Jag tror att de här är värda mer koll:

Embergem
Eksem
Halvtand
krank
Poseur
Purgatory
Måns
Anders Åstrand

/Basse, god medborgare
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: BAUTA-ANALYSEN

Basse said:
Kan Yrke ha samma funktion som kön i Batmanspelet?
Öh? Yrke har förstås samma funktion som rollerna i Gotham City. I det här spelet kommer vi att ha journalister, forskare, detektiver, m.m. på samma sätt som vi i Gotham City hade Jokern, The Riddler, Poison Ivy osv.

De är alltså först och främst bara namn, men på sätt och vis kan vi nog förvänta oss att det finns någon form av sammanhang mellan folks yrken och deras specialförmågor, åtminstone i de fall där förmågan är enkel att översätta på ett tematiskt sätt till ett yrke. Jag tror exempelvis inte att någon är Förskollärare och har förmågan att döda folk, eller liknande. Någon måtta får det vara.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,706
Location
Rissne
Re: BAUTA-ANALYSEN

Basenanji said:
Krank
Mycket skumt med det skumläsandet. Leker han med ord eller? Hur man inte kan fatta att man är medborgare övergår mitt förstånd
Alltså; Jag fattade att jag tillhörde den traditionella gruppen "bybor", alltså vita hattar, good guys, whatever. Jag tänkte bara inte på just vilket ord som användes i det här spelet.

Men det här har jag bemött typ fem-sex gånger nu, det finns inte så mycket mer att säga. Antingen går man med på att jag skummade inlägget andra gången och inte lade termen på minnet första gången, eller så kommer man aldrig att släppa mig och då finns det inget jag kan säga eller göra.


Basenanji said:
Yrket har inga förmågor alls, Krank. Yrket är kosmetika. Din ROLL har däremot förmågor.
OK, här kommer ännu en liten portion: Mina specialförmågor är kopplade till mitt yrke, och vad jag förstått finns det andra här omkring som också har förmågor som passar in på deras yrke. Så, antingen är det bara vissa yrken som fått passande förmågor, eller så snackar du skit.

Basenanji said:
Just nu tycker jag att krank-drevet är mest intressant. På andra plats kommer idéerna om Yrke. Kan Yrke ha samma funktion som kön i Batmanspelet?

Som sagt, när ett drev bestämt sig så förvandlas alla förklaringar till bortförklaringar, alla försvar blir misstänkta. Jag är redo att skriva upp alla som är sådär rabiat-aktiva i att driva drev mot mig på "misstänkta"- listan; tänker man efter så ser man att många mest följer med medan 2-3 st aktivt pushar på drevet med mer eller mindre genomtänkta argument och ett ständigt bortviftande av alla förklaringar.

Vi får se vad som händer; är jag på väg att bli utröstad kommer jag att avslöja exakt vilka krafter jag har - vilket inte kommer att spela nån som helst roll i det läget, för det kommer det här gänget att tolka som framljugna förmågor. Det enda sättet, och då menar jag det enda, som det här gänget skulle kunna släppa idén om mig som kultist är med största sannolikhet att jag antingen röstas fram eller dödas av kultister.


(Förresten, jag vet vad kultisterna gör - eller mer exakt vad det de gör heter. Men det är helt värdelös kunskap, och jag tjänar intet på att häva ur mig termen. Dels blir det ännu en ledtråd till mina förmågor, dels antar jag att alla spelare inte har koll på termen - det är ju mer sannolikt att kultisterna vet vad det heter, och de lär ju knappast träda fram för att rädda mig...)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: BAUTA-ANALYSEN

krank said:
(Förresten, jag vet vad kultisterna gör - eller mer exakt vad det de gör heter. Men det är helt värdelös kunskap, och jag tjänar intet på att häva ur mig termen. Dels blir det ännu en ledtråd till mina förmågor, dels antar jag att alla spelare inte har koll på termen - det är ju mer sannolikt att kultisterna vet vad det heter, och de lär ju knappast träda fram för att rädda mig...)
Fan då, krank... Jag var nästan helt säker på att du var skurk, här. Du begick verkligen en enorm tabbe tidigare, och Feuflux verkar ha givit dig ett väldigt märkligt yrke (påminner lite om vad som drabbade Johoohno i Gotham City - han var den ende med två förmågor och röstades därför ut - eftersom han stod ut från mängden så mycket). Men det du skriver ovan köper jag. Jag tror att jag förstår vad det är för förmåga du har, och det du just skrivit låter verkligen inte som en kultistbluff i mina öron.

Så jag vill inte vara med på det här drevet längre.

Röst: Anders Åstrand

Jag tycker visserligen inte att AÅ har gjort något som är misstänksamt, men jag vill gärna ha ett till avslöjande innan rundan är över.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: BAUTA-ANALYSEN

Håller på att läser lite i bägge ändarna i tråden för att komma ikapp med mina noteringar (har kommit till sidan 9), samtidigt som jag vill hålla mig á jour med vad som sker just nu. Kunde dock inte undgå följande märklighet:

@ Basenanji: Hur kan det vara skumt att man missar medborgarskapet (som krank hävdade att han gjorde), men inte att man missar att andra har sett kopplingar mellan yrke och förmåga (som du uppenbarligen gör i din bauta-analys)?

Dessutom undrar jag lite över ditt idoga upprepande av att du är medborgare. Försöker du övertyga oss eller dig själv? Jag försöker låta bli att ta till mig av känsloargument i detta spel, men är däremot mottaglig för logiska resonemang.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,706
Location
Rissne
Re: BAUTA-ANALYSEN

Rising said:
Du begick verkligen en enorm tabbe tidigare, och Feuflux verkar ha givit dig ett väldigt märkligt yrke (påminner lite om vad som drabbade Johoohno i Gotham City - han var den ende med två förmågor och röstades därför ut - eftersom han stod ut från mängden så mycket).
Mjao, märkligt är det.
Sen vad gäller min tabbe... Jag verkar göra såna i typ alla varulvsspel. Jag babblar liksom på en massa som jag gör i alla andra sammanhang, och ibland kommer det och biter mig i stjärten.
 

Yreburre

Veteran
Joined
23 Sep 2008
Messages
37
Location
Nynäshamn, fast stolt Gute
Re: BAUTA-ANALYSEN

Har följt tråden nu från och till under förra kvällen samt nu på morgonen.Läst, funderat och samlat ihop information i diverse anteckningar för att försöka få struktur på det hela. Men en osäker känsla kvarstår fortfarande vilka som går att lita på...och efter att ha tänkt igenom herrarna krank och Rising's argument har denna iakttagare bestämt sig för att agera.

Hellzon said:
Tror jag kör på Craygh. Kom igen, vi har helt glömt de fyra som inte sagt något. Vi kan inte genomgå hela runda ett utan att alla yttrar sig.
Låter som en klok anledning för att skapa ett drev! Det har ju kommit fram i tråden att en farlig faktor är grupper som inte säger något och skapar då en chans för varulvar att gömma sig, korrekt?

Dessutom låter Craygh väldigt okultiskt...tycker ni inte det?

Sååå...Röst: Craygh
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,472
Location
Köping
Rösträkning

Nu lovar jag inget om precision, men jag gör en liten röstsammanställning, baserad på den jag svarar på (gjord av krank).

Måns har bytt röst från Anders Åstrand till Craygh.
Rising har butit från krank till Anders Åstrand.
Yreburre har röstat på Craygh (medan jag skrev detta).

Anders Åstrand: 5 (Vicotnik, Zebulon, Andersson, Bearnie, Rising)
Craygh: 4 (Hellzon, Krank, Måns, Yreburre)
Krank: 3 (Pilzeman, Basenaji, Purgatory)
Basenaji: 1 (Johoohno)
Eksem: 1 (Poseur)
Shale: 1 (Banarok)
Zebulon: 1 (Anders Åstrand)

Ej röstat: Craygh*, Dice*, Eksem, Embergem, Halvtand, moller, Shale*, Wilmer*

*) Har inte postat något öht.

Det här är ju för fan katastrofalt. Nu kommer jag obönhörligen att stå fast vid att rösta på folk som inget säger, och sedan på folk som inte röstar, för vi kan inte ha rundor där halva gruppen sitter och dräglar på fötterna halva dragen. :gremsleep:

Få nu fötterna ur ändan och rösta!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,472
Location
Köping
Re: Rösträkning

För övrigt så ser jag att drevet mot Anders Åstrand är still going strong. Jag kommer inte att hoppa på det, men jag tror att de fem som är med där måste peta mer på honom. (Förutom Rising som redan har petat, förstås.) Annars sitter vi i runda två och har röstat ut honom och har ingen diskussion runt honom att arbeta med.

Jag tror bandvagnen blir seg att vända. Å andra sidan räcker det med att en person byter från AÅ till Craygh för att Craygh ska åka.
 
Top