Re: What?!
Rising said:
För den som har spelat något temavarulvsspel tidigare så är det alltså helt uppenbarligen så att detta - huruvida man är född i staden eller inte - är något som har med spelets regler att göra.
Eh, inte tillräckligt uppenbart, tydligen. Eller ja, jag var helt enkelt för korkad för att greppa det. Jag räknade helt enkelt med att eftersom jag inte noterat något i mitt PM om ursprungsstad, så rörde det sig om ett rent rollspelsinslag, lite som när vi snackade om armbågar på bordet och liknande i ett annat varulvsspel. Mitt brott här: Att ha fel, och inte tänka tillräckligt långt.
Rising said:
Vad skulle det vara för mening med att få igång diskussioner om fullständigt irrelevanta saker?
Även diskussioner om irrelevanta saker ger mönster i kommunikationen. Så tänkte jag, i varje fall - nåt ska vi väl ha att snacka om i första rundan och sedan analysera i den andra?
Det är iaf det intryck jag fått från tidigare varulvsspel och även, trodde jag, från dina kommentarer angående tidigare varulvsspel - men antingen har jag missuppfattat saken eller så har du ändrat dig. Det första alternativet är mycket mer troligt.
Rising said:
Och om Zebulon bara hade velat småprata, hade han verkligen formulerat sig så tekniskt som han gjorde i sitt inlägg? Hade han fortsatt truga på att få veta huruvida vi kom ifrån staden eller inte, och därefter börjat ställa upp en lista över folks svar? Nej, självklart inte.
Vaddå självklart? Det tror jag inte på. Jag vet inte alls hur Zeb diskuterar i vanliga fall, hur hans "normala tonläge" ligger, så i brist på nåt att jämföra med, och eftersom jag inte sett särdeles mycket som just då verkade tyda, i mina ögon, på spelteknisk relevans så feltolkade jag det han skrev.
Rising said:
Här visar du att du inte är helt förvirrad angående om vad som står i din rollbeskrivning. Du vet ju precis i vilken runda du kommer att avslöjas.
Vet inte om du är bekant med det här med att "skumma igenom" en text för att hitta en specifik faktabit? Det var iaf så jag läste, jag såg att folk diskuterade avslöjandedag, gick till mitt PM och skummade efter en siffra i det stycke som handlade om mitt yrke, och hittade siffran, och stängde ner tabben med PM:et.
Rising said:
Precis som tidigare - när du rättade Zebulon om att vi befinner oss i en By och inte en Stad - så verkar du faktiskt ha ganska god koll på vad som skrivs i detta spel.
Vad gäller by/stad så kände jag helt enkelt att byar är mer CoC än städer, så det var en ren rollspelsgrej. Det
kändes som en by, alltså skrev jag det. Och utifrån min högutbildade yrkesroll kändes det också självklart att se stället som en by snarare än en stad... Jag spann vidare på mitt rollspelade svar på infödingsfrågan, helt enkelt.
Rising said:
Och när jag läste det här så kände jag att du verkade vara väldigt grön. Plötsligt så förstod jag varför du svarat att du inte kom ifrån byn - du breadcrumbar ju här om att ditt yrke är ett högprestigeyrke som kräver mer studier än en liten by skulle kunna erbjuda.
Nej, jag gjorde det för att folk skulle kunna se att jag varit konsekvent när mitt yrke senare kommit ut.
Rising said:
När du skriver detta inlägg så har du alltså preis dubbelkollat i vilken runda ditt yrke skall avslöjas (5), så att du skulle ha missat att du spelar på medborgarnas sida är väldigt osannolikt.
Se ovan angående att skumma igenom text. Det är nåt jag gör ganska ofta, framförallt om det är en text jag läst förut.
Rising said:
Det gör det uppenbarligen inte i ditt, eftersom du missade detta i samma inlägg som du visade att du hade full koll på att ditt yrke skulle avlöjas i runda 5.
Se ovan.
Rising said:
Så jag flyttar min röst till dig. Jag måste få klara besked från dig härnäst, inte några fler undanflykter. Jag vet att jag kan vara på väg att se till att en kraftfull powerroll avslöjas (och jag beklagar för alla om så är fallet) men du är helt enkelt för skum för att lämnas ifred för tillfället. Plus; jag hatar tanken på att kultisterna skulle kunna döda dig innan vi får veta vad som egentligen var dealen med dig och din speciallagtillhörighet.
Röst: Krank
Så, ska jag berätta mitt yrke och min förmåga? Det vore egentligen inte så bra för gruppen, men om det kan rädda mig en runda till kanske det kan vara till gagn för gruppen.
Men, jag tänker börja med att säga att jag är
TERAPEUT. Jag har
två förmågor, där den andra tar vid så snart jag använt min första oneshotförmåga.
Om du fortfarande tycker att det är en bra idé att jag avslöjar exakt vad mina förmågor innebär, skriv i så fall det.
Och specificera gärna vad du menar med "klara besked" - är det just yrke och förmågor, eller något annat?