Vicotnik's analys nr 2
Så det tog lite tid men nu kommer det en ny lista och den här gången över vilka som jag anser vara medborgare/kultister.
<ul style="list-style-type: disc">[*]
Anders Åstrand - Bibliotekarie
Skriver först ett inlägg att kom med lite anklagelse mot mig så kan jag bemöta dem, direkt efter så går han ut med både yrke och förmåga (#648455) trots att inget har ändrats var på han ber oss pressa någon annan. Ifråga sätter drevet mot Andersson. Blir inte klok här, kan vara klantighet men beteendet är helt klart skumt enligt mig.[*]
Andersson - Underhållare
Har inte tillräckligt med matrial för att kunna bilda mig en uppfattning, håller låg profil.[*]
BanarokHar inte tillräckligt med matrial för att kunna bilda mig en uppfattning.[*]
Basenanji - Nattvakt
Många bra frågor och analyser och driver på aktivt. Är en av de om jag känner mig säker på och vågar lita på, Medborgare.[*]
BearnieHelt klart misstänkt, håller låg profil och har bara gjort en analys av Eksem, om Eksem åker kan det helt klart vara värt att granska Bearnie närmare. Annars är Bearnie svår att få något grep om då han har kommit med vädligt få poster av substans. Trots analys av Eksems poster så litar jag inte på honom, för låg profil och aktivitet för att han ska vara grön. Får en skum känsla över det hela.[*]
Craygh
Har inte tillräckligt med matrial för att kunna bilda mig en uppfattning.[*]
Dice - ApotekareInget krav på sig att gå ut med yrke men gjorde det ändå. Jag är tydligen inte ensam om att reagera på Dice försiktighetslista, som verkar gå ut på att alla som är aktiva är farliga och bör elimineras. Klart misstänkt, vill dock ha mer information här, mål för att pressas.[*]
Eksem - Arkeolog? Museium?
Skriver lite, väldigt kortfattat, påpekar att man ska vara tydlig. Använder för många ord som åsyftar på oskuld, vilket får en varningsklocka att ringa hos mig. Får även känslan att han tar och gör andras åsikter till sina egna. Släpper en skumis lista, men röstar inte på någon av dem. Röstas inte Eksem ut så anser jag att han är nästa person att pressas.[*]
Embergem
Halvtand - KomunfullmäktigeInget krav på sig att gå ut med yrke men gjorde det ändå. Balanserar på gränsen mellan skum och grön, för låg profil för att jag ska tycka om det hela.[*]
Hellzon
Aktiv kommer med en hel del bra poster och analyser av saker och ting, har svårt att inte se Hellzon som grön och inte heller tror jag att han tillhör en tredje fraktion. Med andra ord en Pålitlig Medborgare.[*]
Johoohno
Har inte tillräckligt med matrial för att kunna bilda mig en bra uppfattning. Kommer dock med ett par analyser då och då. Kultist? Vet ej, tror mer på medborgare, men långt ifrån grön just nu.[*]
krank - Terapeut
Hade ingen koll på vad Medborgarstatus innebar, viste inte om han var född i staden eller inte. Om staden är en egen fraktion så tillhör inte krank den och då han sakna koll på medborgarstatus så ser jag det som en stor risk att han är kultist, trots hans yrke. Och frågan är då om hans one shot förmåga i egenskap av terapeut är att han kan manipulera en medborgare så att personen ifråga blir kultist. Helt klart skum.[*]
moller
Drar sig för att rösta, håller låg profil. Röstar på Zebulon för att han röstat på Eksem och Halvtand utan motivering, vilket får mig att spekulera i att om Eksem nu åker ut och visar sig vara kultist så bör vi nog granska både moller och Halvtand närmare.[*]
Måns
Pilzeman
Var med på vad Zebulon menade med att vara född i staden, tillhör möjligtvis en tredje fraktion. Kommer annars med en del tankar och analyser, tror inte Pilzeman är kultist.[*]
Poseur - Doktor
Inget krav på sig att gå ut med yrke men gjorde det ändå. Mycket in-game snack. Uttrycker sig att det Definitivt finns fler än två fraktioner, hur kan han veta det? Visst jag har mina misstankar om att det finns en tredje fraktion och vilka som ev kan ingå i den men det är inget jag vet säkert. Samt så är de mest aktiva de som ligger på Poseur's misstänkt lista.
Poseur said:
För tillfället är mina mest misstänksamma dom som orkar skriva milspalter av förklaringar(bortförklaringar) och milvis med analyser.
Poseur är skum i mina ögon.[*]
Purgatory
Rising
Kan man säga något annat än att Rising kommer med väldigt bra idér, analyser och bidrar även med taktik inlägg, dvs inlägg som rör hur vidda man brukar lägga upp taktiker som varulvar och ju fler av dessa som kommer fram dessto färre taktiker får varulvaran att använda sig av. Är Rising kultist? Inte en sussning... Där emot så tror jag inte att han tillhör en tredje fraktion. Min magkänsla säger mig att Rising är grön.[*]
Shale
Vicotnik - Butler
Är Medborgare och jobbar som butler. Kommer att sias som Kultist då Butlern alltid är mördaren i deckare. Försöker hålla röstlistor uppdaterade och även listor över varför folk har röstat på varandra. Där emot verkar folk ha delade åsikter om inlägg där jag radar upp sånt som jag anser vara intressant (ska jag fortsätta med det?). Som alla som gör själv analyser så anser man ju sig själv vara grön och god medborgare eller hur?[*]
Wilmer
Yreburre
Väldigt passiv, drar sig för att rösta. Nybörjare, men det retar mig att han inte röstar mer aktivit, svårt att få grepp om.[*]
Zebulon - Affärsbiträde
Är född i staden, har drivit en aggressiv linje att få fram vilka som inte är födda i staden respektive födda i staden. Mycket lutar åt att han tillhör en tredje fraktion, där emot är han inte kultist enligt mig.[/list]