Analys av Johoohno, Purgatory, Halvtand och Anders Åstrand
Hela den här premissen bygger på vad Eksem sa i inlägg #649291:
(Eksem):
Eksem said:
Skulle inte det vara helt värdelöst spelat att ge bort en person gratis första rundan, oavsett vilken fraktion man tillhör? Och det är ju en sån jävla gamble också, om någon fattar misstankar så skulle ju de båda kultisterna åka ut direkt.
Jag har därför valt att titta lite på vem som misstänker vem i andra rundan. Kanske går det att se ett mönster. Jag tänker mig att kultister inte misstänker andra kultister, därför att det (av dem) uppfattas som en alltför farlig gamble. I den här premissen så utgår jag alltså från att kultisterna misstänker medborgare i första hand.
Så jag kollade vilka Johoohno misstänkte i runda 2:
-Johoohno (649250) Misstänker och röstar på Måns och uppfattar Hellzons olika inlägg som ett sätt att fiska efter drev
-Johoohno (649074) undrar om Banarok försäger sig. Han röstar sedan på Banarok.
Kommentar: TVÅ inlägg som behandlar misstankar. Johoohno har också erfarenhet av varulvsspel. han kan nog spela jävligt smart som kultist.
Men det skumma är att Banaroks felsägning är rätt substanslös. Och den där piken i riktning mot Hellzon tycker jag också låter som en rätt uddlös anklagelse. Liksom, Hellzon har gjort listor och excelark och fan och hans moster. Varför vill Johoohno rikta misstankar åt det hållet? Vill man bli av med en spelare som faktiskt tillför en del?
Sedan kollade jag på Purgatory:
-Purgatory (648911) misstänksam mot de som röstade på Dice i första rundan:
Halvtand, Basenanji, Pilzeman, Vicotnik, Banarok, Hellzon, Andersson
-Purgatory (649039) menar att Banarok och Hellzon är skummast av de som röstade på Dice.
-Purgatory (649056) vill hålla ögonen på Banarok
-Purgatory (649058) vill hålla koll på Embergem och Johoohno, efter att ha tagit del av Hellzons analys
-Purgatory (649075) hakar på Johoohnos idé om att Banarok har försagt sig
Kommentar: Det är rätt lätt att skylla på dem som röstar ut en medborgare. I 649039 börjar Purg jobba mot Banarok och...Hellzon. Är det en slump att både Johoohno och Purgis vill bli av med Hellzon?
Strax därefter, 649056 kommer den första indikationen om koll på Banarok...
Och sedan: i 074 tar Johoohno upp Banaroks felsägning. I 075 (!) tar Purgatory vid!
De där kommentarerna känns inte äkta. Det känns som att de har snackat ihop sig om att peka på nån medborgare. I det här fallet Banarok.
Men som jag förstår det så får inte Banarokdrevet nån effekt. Flera andra, bla Pilzeman (tror jag, kan kolla upp detta) ser inte att Banaroks felsägning är så allvarlig.
---
Ok, för läsbarhetens skull skriver jag mer analys i en annan post.
/Basse, m-d-b-g-e