Re: Outning Fas 2
Det hjälper inte att jag tycker att tre pers på 18 är alldeles för passande heller. Och så vill jag tro att Basse som ulv inte skulle byta även om han råkade göra fel på outningen av summan. Alla de här indicierna pekar ju på dig som ulv, K.K, det måste du inse också.
Problemet är att så länge jag har en misstanke om att du är ulv så blir det ju skitjobbigt att veta om din information är på riktigt eller ej.
Om jag ska se på det här helt krasst så vore det ju faktiskt en fullt rimlig plan att hänga dig för att bli säker på att det inte är du som dillar om den här informationen. För om vi låser oss vid att din info om att min femma bestämmer vilka som är ulvar stämmer och du sen visar dig vara en ulv så är det game over för byn. Jag ser faktiskt inget annat resultat än det.
Det vore game check and mate. Och du har ju inte direkt gjort någon hemlighet av att din info handlat om lägsta siffran. Allt passar ju som handen i handsken. Du börjar köra din lägsta siffra-strategi tidigt i något som väl får ses som ganska öppet brödsmulande. Först när all information ligger på bordet så är det bara att välja och vraka på smörgåsbordet för dig.
Utifrån dig som ulv, absolut. Utifrån dig som bybo, absolut.Konrad Konvalj said:Följdfråga: Förstår du varför jag lade upp min strategi så som jag gjorde det nu i efterhand?
Det är å andra sidan rätt uppenbart att ingen snackar emot när du outar 4'an eftersom om nån gjorde det så skulle den ju vara en ulv enligt samma train of thought. Men samtidigt, ja, jag förstår hur du tänkte och jag kanske är lite "skottskadad" sedan the Resistance för jag har sjukt svårt att avskriva dig från misstanke och ser det här som en jäkla scumtell trots allt.3. Jag ändrade aldrig reglementet innan det var dags för mig att outa. Jag ändrade reglerna en aning innan start för att blidka Vico´s motiveringskrav (och kanske nått mer som du kanske kan lista ut). Jag valde sedan att outa 4 framför summan och det var ingen som snackade emot det då. Att jag sedan går ut med totalsumman först såg jag ju som givet. Lägg där till att jag släppte min lägsta siffra utan krångel så det är ju inte direkt så att jag har filat på regelverket i efterhand.
Det hjälper inte att jag tycker att tre pers på 18 är alldeles för passande heller. Och så vill jag tro att Basse som ulv inte skulle byta även om han råkade göra fel på outningen av summan. Alla de här indicierna pekar ju på dig som ulv, K.K, det måste du inse också.
Absolut.4. Jag tycker det är anmärkningsvärt att du dillar om högsta siffran. Något kan man nog banne mig nojja ur sig av det.
Problemet är att så länge jag har en misstanke om att du är ulv så blir det ju skitjobbigt att veta om din information är på riktigt eller ej.
Om jag ska se på det här helt krasst så vore det ju faktiskt en fullt rimlig plan att hänga dig för att bli säker på att det inte är du som dillar om den här informationen. För om vi låser oss vid att din info om att min femma bestämmer vilka som är ulvar stämmer och du sen visar dig vara en ulv så är det game over för byn. Jag ser faktiskt inget annat resultat än det.
Det vore game check and mate. Och du har ju inte direkt gjort någon hemlighet av att din info handlat om lägsta siffran. Allt passar ju som handen i handsken. Du börjar köra din lägsta siffra-strategi tidigt i något som väl får ses som ganska öppet brödsmulande. Först när all information ligger på bordet så är det bara att välja och vraka på smörgåsbordet för dig.