Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Basse backar

Håller med. Purgatory känns relativt grön och drinkandet kan behöva en runda till.

Röst: Zebulon

Inte så mkt för att han kan ha försagt sig, utan främst för hans svaga respons på anklagelser och för att han skriver "varulvigare" denna gång än förra. Då var han iofs lite konstig också, men han skrev mer... som en som uppriktigt ville komma åt varulvarna.

Sen är det en bonus att om han visar sig vara varulv så har vi ett case mot Krank också.

Glom och Kefka är mkt skumma de med, men noobfaktorn gör att Zebulon väger tyngre som spelat förr.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Björn den gode said:
Som jag skrev tidigare, om jag hade uppfattat Kranks signaler så hade jag känt mig smart, och då hade jag inte glömt bort ett dygn senare vilka signaler det var jag uppfattade.
Medhåll.

Jag insåg just att jag inte kan lova att jag har tid till varulvsspel imorgon; vill det sig illa hinner jag alltså inte rösta innan deadline. Det vore sketadumt. Jag tror inte att det blir så illa, men utifall att, så gör jag såhär:

Röst: Zebulon

Om någon vill att jag ska flytta den rösten till någon annan, ge mig etyt bra skäl så ändrar jag om jag hinner/har tid.

(Anledningen till min osäkerhet är... Jag jobbar som lärare. Måndagar är typ värsta dagen. Kommer ha massor som måste fixas, göras, rättas, etc.)

Ond bråd död

Swashbuckler

Vem det nu var som kunde kolla vart man gav drinkar borde ivf hålla ögonen på Kefra.

Hur gör vi med måns och kefra annars? Ska de tvingas dricka sin egen drink och inte få av nån annan? Eller hade vi nån annan plan? Ivf så måste vi kräva det av dem och vara tydliga så de förstår att följderna blir trolig utröstning om de inte lyder.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Purgatory outar allt

Purgatory said:
Min ras Mentalt Muterat Djur, min förmåga är att sia hurvida någon är ett djur eller inte, alltså antingen MD eller MMD. Dock slutar förmågan att fungera vid 60% alkohol.
Första rundan siade jag Persson för att kolla om det han sade var sant eller falskt. Svaret blev att han antingen är MMD eller MD, alltså talade han sanning eftersom han sa att han var MD.

Det var allt så alla som fortfarande röstar på mig bör komma med en JÄVLIGT bra förklaring på varför de gör det.
Har nu hunnit halvägs igenom Purgatorys inlägg, när jag såg detta inlägg och hans claim att vara djur-siare.

Jämför man Purgatorys tidigare uttalanden så som:
Purgatory said:
Jag misstänker att de med hög alkoholnivå har förmågor som fungerar med just hög alkoholnivå, och de med låg tvärt om.
Det behöver naturligtvis inte vara så i alla fall, men jag tror att i alla fall en av dem har en förmåga där man tjänar på att vara rejält packad.
samt även här:

Puragtory said:
Personligen tror jag att en rasoutning kan vara bra, det ger i alla fall information och det är alltid nyttigt. Ifall fler ställer upp på en rasoutning så är jag på.
Båda citaten tycker jag hintar om vad Purgatory nu bekräftar i och med att han är djur-siare samt att hans förmåga påverkas av alkoholnivån.

Så jag tänker inte driva något Case mot Purgatory och nu är det viktigare än tidigare att vi alla raporterar vem vi ger våran drink till.

Därför föreslår jag att alla postar vem de tänker ge sin drink till innan rundan är slut för då kan man jämföra med resultatet och på så sätt upptäcka ifall någon ljuger angående vem som fick ens drink.

Röst: Ingen.

Ond bråd död

Swashbuckler

Just nu tänker jag ge min drink till Zebulon, eller vem det kan tänkas vara som åker ut. Förutsatt att ingen specifikt efterlyser en drink för att få igång sina krafter.

Glom

Veteran

Björn den gode said:
Jag är inte alls säker på att kefka borde få en runda till på sig, att han inte direkt attackerade Måns är tillexempel jätteskumt även om han inte skickade gift.
Problemet är att Måns attackerade inte heller kefka med en gång. Min egen teori är att de samarbetar, om man kan skicka förgiftade drinkar så vill man inte vara den enda som ger någon drinkar.

Ond bråd död

Swashbuckler

Fast det är väl inte så smart då åker ju båda dit. Smartare hade varit att ge drinken till Persson som efterlyste drinkar för att se om han kunde nå 100%. Då kunde man ju ha en del oskyldiga att skylla på.

DesertRain

Hero

Krank har ju en liknande förmåga som jag har och den fungerar tydligen endast om han har alkohol i kroppen så därför tänker jag ge min drink till honom.

Glom

Veteran

hjk said:
Vem det nu var som kunde kolla vart man gav drinkar borde ivf hålla ögonen på Kefra.

Hur gör vi med måns och kefra annars? Ska de tvingas dricka sin egen drink och inte få av nån annan? Eller hade vi nån annan plan? Ivf så måste vi kräva det av dem och vara tydliga så de förstår att följderna blir trolig utröstning om de inte lyder.
Persson är drinkmastern som kan hålla koll.

Tre förslag för att Utreda Nånting I Drinken finns
1 )Måns eget förslag: Måns o kefra ger drinkar till den som åker ut. Då skall ingen få nånting i drinken.
2) hjk förslag: Måns och kefra ger sig själva sina drinkar, ingen annan ger dem drinkar. Då skall ingen få nånting i drinken.
3) Gloms förslag: Måns ger spelare X, kefra ger spelare Y. Möjlighet till massor av förvecklingar, eventuell smusslare kommer garanterat försöka sabotera.

För att utse spelare X o Y, bör någon nominera någon annan. Jag kan föreslå Hellzon, om någon föreslår nästa drinkmottagare så kan en tredje spelare ge dem bokstav X/Y.

Jag tänker ge min drink till krank, om det inte är så att han tycker han fått tillräckligt.

Björn den gode

Swashbuckler

Jag måste bara kolla, du är medveten om att den här teorin bygger på att du har berättat något för Zebulon i ett forum utanför trådarna och att ni därför är onda tillsammans?

Vicotnik

Den onde
Staff member

hjk said:
Just nu tänker jag ge min drink till Zebulon, eller vem det kan tänkas vara som åker ut. Förutsatt att ingen specifikt efterlyser en drink för att få igång sina krafter.
Jag kommer att ge min drink till mig själv i dagsläget.

Basenanji

Postd20modernist

kefka borde ge sin drink till sig själv om jag har fattat rätt. Han har inte under dagen förklarat varför han inte ville ge den första till sig själv.

Måns borde väl kunna göra likadant?

Dessutom blir jag nervös av att Rising skriver i vrålan utan att delta i den senaste tidens utveckling.

Björn den gode

Swashbuckler

Vad tror ni andra om att Krank stöttar min (egentligen Risings från början)s teori om att Krank och Zebulon är onda tillsammans och röstar på Zebulon i ett läge där han har ganska bra odds att åka ut?

Rising håller säkert på och läser ikapp och kommer snart ha väldigt genomtänkta inlägg i tråden... or else :gremwink:

Vimes

Sillkung

Björn den gode said:
Vad tror ni andra om att Krank stöttar min (egentligen Risings från början)s teori om att Krank och Zebulon är onda tillsammans och röstar på Zebulon i ett läge där han har ganska bra odds att åka ut?
Men om Zebulon och Krank sitter och plottar tillsammans undrar man ju varför Zebulon ger sin drink till Persson.

Glom

Veteran

Jag tycker det går för lätt för folk att hänga på tåget mot Zebulon, har de verkligen läst Zebulons inlägg fårn runda ett. Han har en lång utläggning om sina drinkar och han har gjort precis som han sa.

Eftersom alla andra hänger på så är det inte så svårt för krank att göra det med och spela oskyldig, han var dock rätt snabb med att kräva svar av Zebulon gällande drinken efter att du tog upp tråden igen ikväll.

Förresten Zebulon! Nu när drevet är igång, kan du hinta lite mer om den passiva förmågan du har pratat om, har den också med raser att göra eller är den något helt annat?

Glom

Veteran

Vimes said:
Men om Zebulon och Krank sitter och plottar tillsammans undrar man ju varför Zebulon ger sin drink till Persson.
Här är Zebulons ursprungliga drinkångest, innan kranks outande. inlägg #680365
Zebulon said:
Dessutom vill jag ha förslag på vad jag skall göra med min drink.
Jag funderar på att ge den till Persson för han sa att han tålde sprit. Kan ju testa det då.

Utan att outa för mycket kan jag säga att jag vet att min förmåga inte kommer påverkas av alkohol. Det är inte den typen helt enkelt. Om jag påverkas på nåt annat sätt vet jag inte.
Jag kan erbjuda mig som experimentoffer om man vill hälla i någon sprit och se vad som händer. Jag kan ju inte gärna glömma allt... :gremsmile: Då tar jag såklart min drink själv.

Vad tycker ni?
Bara nu inte DTF kan dela ut förgiftade drinkar...*gulp*
usch, det där sista känns ju inte bra.

Mogger

Hipsteranka

Tillbaka från kvällens repande. Jag har inte hunnit läsa allt men förstår att Purgatory har outat lite grejer som verkar ha bekräftats. Bra. Då tänker jag plocka bort min röst.

Jag ska kolla vilka drev som är aktuella. Just nu verkar Zeb ligga illa till. Jag har inget emot det drevet:

Röst Zebulon

Jag känner mig f.ö helt övertygad om att smusslaren berättar vems drink han vill förgifta och att hans mål är att förgifta 50%. Typisk serimördare. Typiskt Feuflux. Därför tänker jag inte berätta vem som ska få min drink. Jag har redan skickat PM, men det var för att jag trodde att rundan var slut ikväll och kommer nog att ändra mig. Mitt resonemang då var också brutet.

Rising

Vila i frid
Re: Glom

Visst det fanns en poäng med det i början av dagen men sen dess har han verkligen spelat upp sig, jag ser en nyböjrare som försöker, och att han ändrade sig i sin outning tycker jag är ett starkt godhetstecken, varför? Om vi utgår från att överklassen har planer extremt långt i förväg (vilket inte brukar funka nåt vidare ändå med tanke på hur mycket som händer) så är liksom den här tankegången ganska omöjligt, "Hm, jag tror jag bluffar en passiv förmåga om att det finns en överklass som är muterat djur", knappt tre minuter senare "NEJ jag bluffar att det är en muterad människa istället som är överklass det måste ju vara bättre".

Att han skulle tänkt så själv känns helt orimligt
Mycket bra, Björn. Jag vet att du kommer ta det här som ett scumtell från min del, men om jag ska vara ärlig måste jag erkänna att jag inte såg det här resonemanget alls när det begav sig, utan bara stirrade mig blind på det konstiga claimet i sig, som jag hade mycket svårt att tro på.