Nekromanti Varulvsspel:UA - Andra drinkrundan

Feuflux

omjonasson.se
Rösträkning från SL

Zebulon (7): Rising, Björn den gode, Basenanji, Vimes, hjk, krank, Måns
Glom (2): Vildkatt, kefka
kefka (2): Zebulon, Purgatory
Basenanji(1): Persson
Björn den gode(1): Paxen
hjk (1): Glom
Purgatory (1): Hellzon

INGEN: Vicotnik

Basenanji

Postd20modernist
Hur många IMM?

Hur många tror ni det är av raserna?

IMM
MM
MD
MMD
PSI
RBT

Att folk inte ens vill gissa på någon siffra är ett tecken på att varulvarna gömmer sig i den här infon.

Jag är lite orolig över dreven mot både Purgatory och Zebulon som snabbt fick många anhängare. Antingen så smyger sig varulvar med eller så är vi bybor så desperata att så fort ett nytt drev visar sig så hoppar vi på det.

Jag vill inte gå ut med mer info om min förmåga eller ras. Däremot kommer jag snart föreslå att vi försöker hitta så många av en viss ras så snart som möjligt.

Om jag skulle dö så hoppas jag att ni tar tag i det strået i fortsättningen.

Den här förvirringen är inte bra.

/Basse, går och lägger sig med en tillstymmelse till magont...

tull

Hero
Re: Purgatory outar allt

Vicotnik said:
Därför föreslår jag att alla postar vem de tänker ge sin drink till innan rundan är slut för då kan man jämföra med resultatet och på så sätt upptäcka ifall någon ljuger angående vem som fick ens drink.

Argumenten om Zebulon som tidigare tagit upp känns vettiga att följa upp på och jag kommer därför lägga min röst på honom.
Vad gäller drinkar så efterlyser jag lämplig person att mottaga drinken? Vill någon ha den eller ska jag ge den till någon som troligen ryker?

Jag kommer att använda min förmåga för att kolla upp hur kefka ger sin drink.

Röst: Zebulon

DesertRain

Hero
Re: Hur många IMM?

Basenanji said:
Hur många tror ni det är av raserna?
Jag tror att det är 3 i varje eftersom Feu brukar ha symmetri när det gäller sådana saker, som det var med färgerna i Star Wars spelet. Fast det var ju någon som sa att det fanns fyra i en av grupperna, kommer inte ihåg vem. Jag vet inte vad jag ska tro om det eftersom det bryter symmetrin.
Jag har dock ett utkast till en teori:
Det finns fyra varulvar, och varje varulv har en egen ras. Utöver de fyra så finns DTF som består av två personer, en från var och en av de raser som inte någon varulv tillhör.
Kan det vara något?

Basenanji said:
Jag är lite orolig över dreven mot både Purgatory och Zebulon som snabbt fick många anhängare. Antingen så smyger sig varulvar med eller så är vi bybor så desperata att så fort ett nytt drev visar sig så hoppar vi på det.
Jag med, särskilt Zebulon drevet exploderade strax efter du bytte från röst från mig till honom. Alla de som hoppade på då är det förmodligen lönsamt att hålla ett öga på.

Basenanji said:
Den här förvirringen är inte bra.
Nej det är den inte och jag hoppas att vi ska få klarhet i den under nästa runda.

Zebulon

Swordsman
Re: Basse backar

Jag har haft sociala åtaganden hela helgen och jag ursäktar mitt bristfälliga deltagande i detta härliga spel

Vad har hänt medan jag varit borta då?
Jo, men jag ligger etta i drevet.
Dags att jobba.... Wow, mycket att läsa!

BDG har noterat att jag gjort en kommentar om krank's alkoholbehov och jag kan ärligt meddela att när det blev uppmärksammat undrade jag 'Men vafan han sa ju..' för att sedan inte hitta det när jag sedan letade.
Detta verkar vara grunden för drevet. Rätta mig om jag har fel.
Basse hittade det.
Basenanji said:
Jag fattar inte din Zebulon 1-post. Kan du utveckla vad Zebulon försäger sig om?

krank skrev följande 4/3 kl. 22.50 (#680531)

Skrivet av: krnak
Jag söp ner mig själv. För min förmåga funkar inte vid 0%.[/Basenanji]
Där är svaret.
Så jävla enkelt. Därför skrev jag:
Zebbe said:
Alla visste ju att hans förmåga inte funkade förrän han fått lite innanför västen, det sa ju i tisdags eller när det var.
Var det drevet byggde på?
Låt mig tydliggöra: krank skriver här att han behöver sprit innanför västen för att få igång sin förmåga.
Jag tycker jag fick 7(!) röster av en jävla skitsak. Är vi så här lättledda?

Varför gav jag inte min drink till krank?
Var för gjorde inte alla det?!?
Jag litar inte på krank.
Dessutom tänkte jag inte på det, jag upplevde drinken som nåt nödvändigt ont. Kommer ni ihåg mina frågor? Jag visste verkligen inte vad man skulle gör med drinkhelvetet.

Jag är också extremt förvånad över hur lite det krävs för att det här dreven skall få stora proportioner. Det är inte många som har ett skäl, man säger bara 'Ok, vi kör på det' med ett minimalt av misstankar. Det känns som Alla hoppar på det här blixtsnabbt. Inga klockor som ringer?
Var uppmärksamma kära vänner!

BDG said:
Det finns dock en förmildrande omständighet i ett inlägg under dag ett, där Zebulon tycker krank direkt borde ha sagt att hans förmåga påverkas av alkoholintag. Men hur det nu är så måste vi få ut honom på banan.
Jo, det ligger liksom i linje med vad jag sagt.

Vimes said:
Men om Zebulon och Krank sitter och plottar tillsammans undrar man ju varför Zebulon ger sin drink till Persson.
Jag vill låta det här inlägget symbolisera vilket feltänk hela den konspirationsteorin är.

Krank och jag har inget ihop.
Jag har misstänkt att krank är ÖK men nu har iofs mina misstankar lagt sig lite men inte mest beroende på hans minskade aktivitet.
Det är nämligen så, som flera kan intyga, att när krank är aktiv blir han mer eller mindre automatiskt misstänkt. Han gör konstiga inlägg helt enkelt, jag
vete fan vad annars det annars det kan vara.

Jag orkar inte hålla på att hinta om min förmåga, alla vet att jag gillar outning. För dom av er som inte vet det så har jag alltid varit en stor en stor ivrare av att alltid outa så mycket info som möjligt, gärna i ett så tidigt skede som möjligt innan varulvarna hunnit sprida så mycket lögner. Det är en lång, invecklad historia jag tror bara att varulvarna har ett info-övertag och genom att outa så mycket som möjligt tvingar vi dom att ljuga så mycket att de alltid kommer avslöja sig.
Nåja, det beror hur spelet är gjort men det är min princip i de spel vi har spelat här.

Det finns exakt 4 MM (Muterade människor) i spel.

Så enkelt var det och om man vill pressa mig mer har jag inte mycket mer att komma med.

Jag kan också tycka BDG är lite väl ensidig av av sin analys av mig.
Jag tror att jag och BDG har en liten beef ang hur man beter sig. Jag tycker man skall bete sig så att folk inte blir ledsna. Om man säger personliga saker får man tåla att bli bemött personligt också. Jag har inget emot BDG och jag vet att det inte är elaka personer som gör så det, handlar bara om kommunikation men jag kommer bemöta det beteendet. Det får man tåla om man tycker andra ska tåla sitt eget beteende. No hard feelings.

Ingen aning om det spelar roll men nu har jag fått sagt det jag ville säga.

Nu är jag sugen på att gå på offensiven igen, nån gång imorgon, så bemöt det här eller ändra er röster!

Basenanji

Postd20modernist
Basse visar ballen

Det känns som att jag blir lite utnyttjad av rätt många just nu. Tycker att du Zeb försvarar dig lite slarvigt, men överväger andra röstningsalternativ just nu.

Däremot var det klargörande att få veta hur många MM vi har i spel.

Kan inte ni andra som har fått sån info ("det finns X st av rasX") outa den?

I så fall blir min förmåga väldigt bra – och då kanske jag vågar lätta lite mer på förlåten.

/Basse, skulle ju sova...

Zebulon

Swordsman
Re: Basse visar ballen

Basenanji said:
Däremot var det klargörande att få veta hur många MM vi har i spel.

Kan inte ni andra som har fått sån info ("det finns X st av rasX") outa den?

I så fall blir min förmåga väldigt bra – och då kanske jag vågar lätta lite mer på förlåten.
Men jag har ju sagt att det är grymt att outa!
Förlåten blir du fan aldrig :gremsmile:

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Purgatory outar allt

Persson said:
Vicotnik said:
Därför föreslår jag att alla postar vem de tänker ge sin drink till innan rundan är slut för då kan man jämföra med resultatet och på så sätt upptäcka ifall någon ljuger angående vem som fick ens drink.
...
Jag kommer att använda min förmåga för att kolla upp hur kefka ger sin drink.
Asså vetetusan om det är så bra att gå ut med vem vi ger drinkar till i förväg, och vi ska definitivt inte säga i förväg vem vi använder vår förmåga på. Mitt drinkgivande får ni av mig (eg min ersättare) i runda 3 iaf.

Nu ska jag sova, det kan ta till måndag kväll innan jag flyttar min röst, men jag vågar väl säga att Purgatory inte ska ta så hårt på den längre. Tror jag.

Rising

Vila i frid

Låt mig tydliggöra: krank skriver här att han behöver sprit innanför västen för att få igång sin förmåga.
Men Zebbe... Du angrep Paxen för att denne valt att använda sin förmåga på krank. Du skrev:

Jaha.
Det var ju jävligt lämpligt.
Alla visste ju att hans förmåga inte funkade förrän han fått lite innanför västen, det sa ju i tisdags eller när det var.
Men det hade du missat?

Vad skulle Paxen ha gjort? Hoppat in i en tidsmaskin och resa fram till drag två och vänta på att krank skulle avslöja att hans förmåga inte funkade på 0% och sedan åka tillbaka till drag ett och dra slutsatsen att "hmm, krank kommer förmodligen att dricka sin drink själv - jag använder min förmåga på någon annan"?

Du mejkar ingen sense.

Varför gav jag inte min drink till krank?
Var för gjorde inte alla det?!?
Ingen annan (well, utöver krank) visste att krank behövde öka sin alkoholhalt. Det är bara du som påstått att alla skulle ha vetat detta, sedan tisdags.

Eugh. Jag hoppas att andra personer som sitter på informationsbärande roller (som Basenanji) har mycket köttigare info att komma med än så.

Nå. Jag kan mycket väl tro att du fick den informationen från början av spelet.

VildKatt

Warrior
Re: regler

Hej alla.
Ursäkta frånvaron, men det kommer dröja lite till innan jag postar något vettigare än det här. Nyss hemkommen från ett mindre konvent så jag är inte i skick att ta mig igenom alla inlägg ni dumpat sedan jag for hemifrån - vilket är en hel del!

Ska försöak ta mig tid i morgon - efter jag fått tag på reservdelar till bilen.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Glom

Alltså det här tycker jag är jätteskumt, det är ju just det här med förmågor som är din specialitet och så "missar" du en sån här grej? Dessutom försöker du smickra mig. Alltså jag var väldigt nära att byta bort från Zebulon, väntade bara på att det skulle komma ett försvar som i vart fall hängde ihop något så när och då hade du legat i siktet, men så kommer han med det här tokförsvaret istället. Suck.

Björn den gode

Swashbuckler
Zebulon &| Glom är överklass!

Nå. Jag kan mycket väl tro att du fick den informationen från början av spelet.
Ok alltså Rising, dags att vakna.

Glom och Zebulon claimar alltså EXAKT SAMMA FÖRMÅGA förutom att Glom dessutom har fått ytterligare lite info.

Glom Söndag 10.30 said:
"#Jag kan bidra med en liten information till: av mina kontkater inom festorganistionen vet jag att det bara finns 4 MM med på festen, och som sagt en av dem är ÖK."
Zebulon Måndag 00.01 said:
Kommer ni ihåg hur jag spekulerade i att Glom inte kunde vara varulv eftersom han ändrade sig från muterat djur till muterad människa? och att enda gången det kunde vara varulvsbeteende var ifall de på förhand bestämt att den som behövde bluffa en förmåga skulle bluffa den förmågan?

Tja, det ser ut som att Zebulon kom in lite stressad, såg drevet mot sig, orkade inte läsa hela tråden och tog till default-förmågan utan att ha kollat upp att Glom redan använt den. (Eller ok det här är långsökt men oj vad kul om det är rätt).

Faktum kvarstår hur som helst att det är helt jävla orimligt att spelledaren skulle ge exakt samma info (särskilt eftersom infon är av så extremt låg kvalité) till två spelare som deras enda förmågor.

Sorry Zebulon om du inte skulle råka vara överklass så hade du extrem otur att Glom i förväg lyckades gå ut och bluffa exakt den förmågan som du har, det här måste du helt enkelt dö för. Eller har jag fel? Vad säger ni andra?

Efter det här så har jag dessutom ett vettigt svar att ge till Basenanji, min gissning är att det finns:

IMM 3
MM 3
MD 3
MMD 3
RBT 3
PSI 3

/me känner sig nöjd och går och lägger sig till slut.

Zebulon

Swordsman
Re: Zebulon &| Glom är överklass!

Björn den gode said:
Glom och Zebulon claimar alltså EXAKT SAMMA FÖRMÅGA förutom att Glom dessutom har fått ytterligare lite info.

Glom Söndag 10.30 said:
"#Jag kan bidra med en liten information till: av mina kontkater inom festorganistionen vet jag att det bara finns 4 MM med på festen, och som sagt en av dem är ÖK."
Mitt samvete är rent.
Jag vidhåller att jag endast fått den informationen.
Är hela citatet cloms?
Dvs visste glom om att det fanns 4 MM OCH att en av dem var ÖK eller har han pusslat ihop det från flera källor?
Min info var att jag visste säkert att det var 4 MM.

Jag har gjort några spel nu och vet att det är vansinne att ljuga om en sån här sak, det kommer alltid fram.

Om det är nån mening:
Feu: har du gett samma info till flera?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Björn den gode said:
Jag måste bara kolla, du är medveten om att den här teorin bygger på att du har berättat något för Zebulon i ett forum utanför trådarna och att ni därför är onda tillsammans?
Det beror på vilken teori det rör sig om. Har återigen inte tid att analysera (ska iväg till jobbet) men jag lade rösten eftersom Zebulons ovilja att faktiskt aktivera min förmåga om han nu räknade ut vad mitt crumbande betydde ter sig skum för mig.

Så nä, jag tycker inte att det du nämner krävs för att se nåt Zeb gjort som skumt. Jag crumbade medvetet. Frågan är ju om han var smart och greppade det, varför han inte ville få igång mig.

Glom

Veteran

Zebulon said:
Björn den gode said:

Glom Söndag 10.30 said:
Mitt samvete är rent.
Jag vidhåller att jag endast fått den informationen.
Är hela citatet cloms?
Dvs visste glom om att det fanns 4 MM OCH att en av dem var ÖK eller har han pusslat ihop det från flera källor?
Min info var att jag visste säkert att det var 4 MM.

Jag har gjort några spel nu och vet att det är vansinne att ljuga om en sån här sak, det kommer alltid fram.

Om det är nån mening:
Feu: har du gett samma info till flera?
Jag har exakt den informationen som anges ovan 4 MM varav en är ÖK. Jag gick först ut med att jag visste att en MM var ÖK och hoppades att det kanske skulle komma lite ras-claims, därför sparade jag på den sista infon tills Basenanji för andra gången gjorde en symmetrisk raslista och ville ha in åsikter om antal av varje ras. Jag gick därför ut med den sista informationen som min förmåga ger mig, antalet MM-festdeltagare.

Så, den information Zebulon går ut med är rätt. Själv har jag inget mer i min information, har du något mera Zebulon?

Mogger

Hipsteranka

Ok, Zeb, det här ser inte bra ut. Eller snarare, det här ser jävligt bra ut?

Varför outade du inte din förmåga med en gång när Glom berättade om sin? Allt annat är väldigt fishy. Så, jag ser bara två alternativ, eller tre, men jag tror inte på en utav dem.

1. Zeb ljuger om sin förmåga. Vilket gör honom till skum.
2. Zeb har samma förmåga som Glom, men sa inget när Glom gick ut. Vilket gör honom till skum.
3. Glom ljuger om sin förmåga. Vilket gör att Zeb har en jävla otur. Men han ryker ändå.

Det är alltså nr 3 som jag inte själv tror på men jag tar upp den ändå.

Jag förstår att Basse gärna vill att vi gissar om hur många det finns av varje ras. Jag har inget som helst underlag för en sådan gissning, mer än vad som har kommit fram. Utifrån ett settingperspektiv så skulle PSI vara färre än andra och Robot bara 1, men det tror jag inte riktigt på. Jag tror på symmetri.

Förresten så tror jag att nr 2 är det rätta svaret ovan. Jag tror att Zebulon läste att Glom hade samma förmåga, och eftersom han visste att han är skum så vågade han inte gå ut med det utan valde att chansa. Han ville helt enkelt inte dra på sig några misstänksamma blickar.

Hellzon

Långsamma Vargen

Björn den gode said:
Sepåfan, det här var jag för trött för att märka igårnatt.

Röst: Zebulon

Skulle ju vilja göra en genomgång av snubbens inlägg innan han dör, men det här känns bra ifall jag inte hinner posta mer innan rundans slut.

kefka

Hero
Det verkar ju onekligen som att en eller bägge av dem är överklass. Eftersom Zebulon redan har sà mànga röster pà sig làter jag min stà kvar pà Glom, det verkar inte göra av eller till.