Nekromanti Varulvsspelet Familjen - Runda 3

Xyas

Swashbuckler
Tyr said:
att xyas hade tur och lyckades outa en perfekt förmåga för en ulv.
Jag är ärligt talat inte helt med på ditt resonemang, men det här kräver väl inte så mycket tur egentligen (och nu argumenterar jag mot mig själv här). Om jag som ulv vet att jag sias grön kan jag ju gå ut med den info och vara säker på att den är vattentätt. Men jag är inte så säker på att det vore så smart att göra det.

Tyr

Hero
xyas said:
Tyr said:
Jag är ärligt talat inte helt med på ditt resonemang, men det här kräver väl inte så mycket tur egentligen (och nu argumenterar jag mot mig själv här). Om jag som ulv vet att jag sias grön kan jag ju gå ut med den info och vara säker på att den är vattentätt. Men jag är inte så säker på att det vore så smart att göra det.
Mitt resonemang där var ifall vi utgick från att det du gick ut med är info som byn borde ha. Om det är info som byn inte borde ha så är det ju inte en speciellt vågad eller turaktig lögn.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Kan vi enas om att sluta den här rundan typ i morgon så är jag med på det.
Jag skulle kunna tänka mig det. Avsluta denna runda 21:00 imorgon och rundan efter det onsdag 21:00.

Recca

Femme Fatale
Tyr said:
xyas said:
Tyr said:
Mitt resonemang där var ifall vi utgick från att det du gick ut med är info som byn borde ha. Om det är info som byn inte borde ha så är det ju inte en speciellt vågad eller turaktig lögn.
Bra poäng.

Jag vill nog hänga Brynolf först, fast ändå inte... jag är nämligen lite sur på xyas för hans sätt att spela, för jag blir så där irriterad som Vimes blir när xyas kör sitt race. Men som sagt... Jag tror inte xyas hittat på att vissa ulvar är gröna, fast jag inte kan utesluta möjligheten förstås.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Alltså, hur svårt kan det vara att slänga in "det kan finnas snutar som sias grön enligt min information" i slutändan av runda 1.

xyas vet att Vimes kommer att dingla. Han tänker absolut inte göra några försök att rädda Vimes genom att flytta sin röst eller göra något annat överilat. Däremot är det rätt smart att lägga in lite förvirring och hoppas på att någon annan sköter det hela med att flytta sina röster.

Hans kumpan Lu-kaazh har haft sitt mot Mukwa hela rundan och är inte inblandad i Vimes röstningen så det är lixom ingen fara. Om nu Vimes klarar sig så är det en bonus och funkar det inte så är det bara att digga läget.

Vimes åker ut och xyas är rätt tydlig med att Vimes är en bov. Det förstärker hans aktier.

xyas passar på att outa sin färdighet i slutet för att fånga en "ulv" och Brynolf nappar direkt. Spider är ju på väg att dö ändå och kan inte förstöra den här planen på något vis. Spider kan inte förklara för oss hur hans fluff är uppbyggt eller någonting (och enligt xyas är ju hans förmåga helt värdelös. Han kan hitta Mukwa med lite tur och han har ju gått ut med att han sias rött).

Informationen om att det finns gröna snutar vet ju ulv-xyas om att det är en bluff. Han sias inte grönt och inte hans polare Vimes eller Lu-kaazh heller. Det finns ingen nackdel att gå ut med informationen för xyas.

Xyas

Swashbuckler
Tyr said:
Ond bråd död said:
Är Xyas en han?
Jag vet inte, men jag skulle gärna vilja veta om jag skrivit fel hela denna tiden. :gremsmile:
Nu tillhör ju jag en politisk gruppering som tycker att sånt där inte ska spela någon roll. Så använd vilket uttryck ni vill :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Tyr said:
Ond bråd död said:
Är Xyas en han?
Jag vet inte, men jag skulle gärna vilja veta om jag skrivit fel hela denna tiden. :gremsmile:
Nu tillhör ju jag en politisk gruppering som tycker att sånt där inte ska spela någon roll. Så använd vilket uttryck ni vill :gremwink:
Motstridighet i outandet av kön. Det är en tell!

Ulv! :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Alltså, hur svårt kan det vara att slänga in "det kan finnas snutar som sias grön enligt min information" i slutändan av runda 1.

xyas vet att Vimes kommer att dingla. Han tänker absolut inte göra några försök att rädda Vimes genom att flytta sin röst eller göra något annat överilat. Däremot är det rätt smart att lägga in lite förvirring och hoppas på att någon annan sköter det hela med att flytta sina röster.

Hans kumpan Lu-kaazh har haft sitt mot Mukwa hela rundan och är inte inblandad i Vimes röstningen så det är lixom ingen fara. Om nu Vimes klarar sig så är det en bonus och funkar det inte så är det bara att digga läget.

Vimes åker ut och xyas är rätt tydlig med att Vimes är en bov. Det förstärker hans aktier.

xyas passar på att outa sin färdighet i slutet för att fånga en "ulv" och Brynolf nappar direkt. Spider är ju på väg att dö ändå och kan inte förstöra den här planen på något vis. Spider kan inte förklara för oss hur hans fluff är uppbyggt eller någonting (och enligt xyas är ju hans förmåga helt värdelös. Han kan hitta Mukwa med lite tur och han har ju gått ut med att han sias rött).

Informationen om att det finns gröna snutar vet ju ulv-xyas om att det är en bluff. Han sias inte grönt och inte hans polare Vimes eller Lu-kaazh heller. Det finns ingen nackdel att gå ut med informationen för xyas.
Ja det här resonemanget är ju inte på nått sätt orimligt, om än kanske lite långsökt bitvis. Att Spider var siaren är ju något vi "vet" nu i efterhand i och med att ingen annan kommit ut som siare.

Och jag tycker nog att det är en större tell att nappa på betet, än att dingla det.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Men så skedde icke. Först outade Spider att det fanns en snutsiare. Många reagerade, bland annat jag, med kommentarer som: "Varför säger du det?? Nu tror ju alla att du är siare. SUCK."

Först då skriver xyas: "Det kan vara indirekt information som den jag har, för jag vet också att det finns siare."

Lite så gick det till, enligt mig, så ditt scenario stämmer inte, K.K.

Jag har också för mig att xyas lämnade detaljerna kring sina krafter till nånstans i runda 2.

Så inte nog med att du bygger teorierna på rena fakta och inte på händelseförlopp, du har fel på faktan också.

Konrad Konvalj said:
Det här är det enda som håller, K.K, och det är inte en orsak utan bara en möjlighet. Xyas skulle kunna vara ulv om ingen av ulvarna sias grönt. Det har du rätt i. Jag tycker ändå att min förmåga är rätt balanserande om det skulle vara så att det fanns gröna poliser. För i det bästa scenario vi kan tänka oss så överlever ju Spider inte bara första nattrundan utan även andra. Med tanke på att byn verkar vara lite övermäktig med förmågor och information så känns det väldigt väldigt realistiskt att se Spiders kraft som inte full så bra som den skulle vara om xyas inte kunde påvisa att det finns minst en (och faktiskt troligtvis två, gröna ulvar). Jag föreställer mig att Vimes siades grön, vilket tvingade ulvarna att ta ut Spider när de insåg att Vimes skulle bli hängd. De har sedan två ulvar kvar, en röd och en grön.

I det här scenariot är inte xyas en ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Och jag tycker nog att det är en större tell att nappa på betet, än att dingla det.
Det är alltså det här du hänger Brynolf för:

1. Vimes: "Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka."
2. Brynolf: "Röst: Mukwa"
3. xyas: "Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?"
4. Vimes: "Alright, får erkänna att jag har noll koll på vad som egentligen sagts utan mest förlitar mig till andrahandsinfon här i sluttampen av tråden."
5. Brynolf: "Vava? Hur menar du? Tala ur skägget!"
6. xyas: "Exakt det jag skriver. Utifrån min rollbeskrivning skulle jag (och jag disclaimar att jag kan tolka fel) gissa att det finns en siare i spel. Och då spekulerar jag att det är detsamma för spider, att hans roll är skriven på ett liknande sätt."
7. Brynolf: "Ok, det här talar ju mot att Mukwa och Spider skulle vara snutar. Du tror inte din info kan handla om Recca då?"
8. xyas: "Det däremot kan jag säga med säkerhet att det inte gör. Förutsatt att hon talar sanning då, men det tror jag ju."
9. Brynolf: "Det kan väl inte gärna spelaq nån roll? Antingen handlar det om fraktionssiare eller siare överlag. Eller?"
10. xyas: "? Jag förstår inte hur du menar. Men vi får nog avsluta den här diskussinen nästa runda."

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Men så skedde icke. Först outade Spider att det fanns en snutsiare. Många reagerade, bland annat jag, med kommentarer som: "Varför säger du det?? Nu tror ju alla att du är siare. SUCK."

Först då skriver xyas: "Det kan vara indirekt information som den jag har, för jag vet också att det finns siare."
Jag missade helt att Spider gick ut eller hintade om att han var siare. Sen när Mukwa skrev det i slutsvängen hajjade jag till.

xyas gick ut med sin information 08:43 (20:43).
Har han hintat om det tidigare så vore jag väldigt tacksam om det lades fram på bordet.

Tyr

Hero
Konrad Konvalj said:
Jag får erkänna att ni får mig att känna mig osäker på mitt val (det gillas inte!). Men jag tycker det är föga troligt att xyas skulle bluffa om att det finns en eller flera snutar som sias gröna. Jag menar teorin kring vapentypen i vapennamnet stämmer hitintills väldigt bra. Det känns väldigt troligt att det finns en snut som pingar grönt. Det skulle vara om xyas har informationen att han (eller någon annan snut, antagligen Vimes) pingar grönt, han spär på det hela, outar, och hoppas att ingen kan säga emot honom. Jag tror inte han har tagit det här med grönpingande snutar ur luften.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kanske skall förtydliga att mitt inlägg 1-10 startar 08:40 (20:40). Alltså, alldeles i slutet av runda 1. Jag har tagit med dom inlägg som jag tycker rör xyas outning/ulv-Vimes/Brynolf.

Kanske inte framgick så pass tydligt som det var att skriva det.

Tyr

Hero
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag får erkänna att ni får mig att känna mig osäker på mitt val (det gillas inte!). Men jag tycker det är föga troligt att xyas skulle bluffa om att det finns en eller flera snutar som sias gröna. Jag menar teorin kring vapentypen i vapennamnet stämmer hitintills väldigt bra. Det känns väldigt troligt att det finns en snut som pingar grönt. Det skulle vara om xyas har informationen att han (eller någon annan snut, antagligen Vimes) pingar grönt, han spär på det hela, outar, och hoppas att ingen kan säga emot honom. Jag tror inte han har tagit det här med grönpingande snutar ur luften.
Dessutom måste Brynolf vara snut. Annars kommer jag må dåligt av att ha trakasserat en bybo så mycket. :gremwink:

Korpa

Umenörd
Tyr said:
Nu återstår bara Korpa så får vi se om vi kan utröna något från det här.
Jag saknar både förmåga och info, precis som K.K.

Tyr

Hero
Korpa said:
Tyr said:
Nu återstår bara Korpa så får vi se om vi kan utröna något från det här.
Jag saknar både förmåga och info, precis som K.K.
Det skulle vara intressant att veta om de tre som saknar förmåga har samma rollbeskrivning typ. Brynolf och K.K, känner ni igen er i vad Korpa har brödsmulat tidigare?