xyas said:
Och jag tycker nog att det är en större tell att nappa på betet, än att dingla det.
Det är alltså det här du hänger Brynolf för:
1. Vimes: "Isf, om spider är siare, vilket han verkar säga, så är det konstigt att han röstar på mukwa, kan jag tycka."
2. Brynolf: "Röst: Mukwa"
3. xyas: "Såhär, min roll hintar om existensen av en siare i spel (även om det inte är helt entydigt). Kanske är det samma med Spiders?"
4. Vimes: "Alright, får erkänna att jag har noll koll på vad som egentligen sagts utan mest förlitar mig till andrahandsinfon här i sluttampen av tråden."
5. Brynolf: "Vava? Hur menar du? Tala ur skägget!"
6. xyas: "Exakt det jag skriver. Utifrån min rollbeskrivning skulle jag (och jag disclaimar att jag kan tolka fel) gissa att det finns en siare i spel. Och då spekulerar jag att det är detsamma för spider, att hans roll är skriven på ett liknande sätt."
7. Brynolf: "Ok, det här talar ju mot att Mukwa och Spider skulle vara snutar. Du tror inte din info kan handla om Recca då?"
8. xyas: "Det däremot kan jag säga med säkerhet att det inte gör. Förutsatt att hon talar sanning då, men det tror jag ju."
9. Brynolf: "Det kan väl inte gärna spelaq nån roll? Antingen handlar det om fraktionssiare eller siare överlag. Eller?"
10. xyas: "? Jag förstår inte hur du menar. Men vi får nog avsluta den här diskussinen nästa runda."