Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Informationen om att det finns gröna snutar vet ju ulv-xyas om att det är en bluff. Han sias inte grönt och inte hans polare Vimes eller Lu-kaazh heller. Det finns ingen nackdel att gå ut med informationen för xyas.
Jag får erkänna att ni får mig att känna mig osäker på mitt val (det gillas inte!). Men jag tycker det är föga troligt att xyas skulle bluffa om att det finns en eller flera snutar som sias gröna. Jag menar teorin kring vapentypen i vapennamnet stämmer hitintills väldigt bra. Det känns väldigt troligt att det finns en snut som pingar grönt. Det skulle vara om xyas har informationen att han (eller någon annan snut, antagligen Vimes) pingar grönt, han spär på det hela, outar, och hoppas att ingen kan säga emot honom. Jag tror inte han har tagit det här med grönpingande snutar ur luften.
Det är jäkligt smart att sälla sig till 2 personers information så där. Om du och jag är gröna så försöker en ulv-xyas i så fall måla sig själv med vår gemensamma oskuld, typ.
K.K said:
Jag missade helt att Spider gick ut eller hintade om att han var siare. Sen när Mukwa skrev det i slutsvängen hajjade jag till.
xyas gick ut med sin information 08:43 (20:43).
Har han hintat om det tidigare så vore jag väldigt tacksam om det lades fram på bordet.
Det tror jag inte. Faktiskt inte riktigt koll på det. Min första tanke är att xyas är en väldigt smart bybo om han är bybo. Han går ut med information som skulle kunna tolkas som att han kan vara siaren, och på så vis strör han tvivel bland ulvarna. Det slutar ju med att de tar Spider ändå, ett val som visade sig vara smart då ingen har klivit ut som siare sen dess. Jag ska erkänna att när jag följde runda 1 så tolkade jag xyas outning som ett försök att utifrån sin roll skapa lite osäkerhet kring vår siare. Jag förstår också hur xyas tänker när han tycker att han får loss en ulv, i Brynolfs reaktion. Jag tycker just att den pingen är jävligt svag men hyser ju en del respekt för xyas nos. Brynolf pingade mest när han, enligt mig försökte förvrida min logik när det nu var (runda 2?). Över ca 10 inlägg fram och tillbaks kunde vi mest konstatera att vi hade olika åsikt om något, så ingen super-ping där heller. Det ska ju finnas en bybo som har information på nåt vis som gör att det finns skäl att tro att det finns en siare så att inte ulvarna kan lura till sig den positionen och segla genom spelet. I det här spelet har vi två. Xyas och Mukwa. Mukwa är ju helt grön medan xyas ju inte blir det på grund av att det redan finns en person som visar att Spider är grön.
Det jag tycker misstänkliggör xyas mest är hans komplicerade beväpning faktiskt. Likaså Korpa och K.K blir ju misstänkta av samma anledning, men de är ju gröna av andra. Okay sure... Tar vi inte ulven härnäst och jag dör i nattrundan så står valet mellan korpa och xyas antar jag och vi kan börja fundera på hur jävligt ulvarna lurat oss. Den anledning som jag kan tycka att det är mest värt att ta ut xyas av är för att bekräfta våra tankar här. Vi ser bland byborna otroligt många mäktiga förmågor, väktare, siare, vapensiare och information som gör jobbet lättare. Jag kan tycka att snutarna behöver en naiv väktare...
Tankar om övriga:
Tyr är förstås bortom allt tvivel grön, vilket jag nästan är. Mukwa är också jävligt grön, vilket inte ursäktar hans frånvaro. K.K = grön. Då har vi ODB, Korpa, xyas och Brynolf kvar. Av dessa har Brynolf klart pingat mest. Det är det bästa valet, enligt mig.
ODB har spelat jättebra verkligen och inte pingat nånting alls. Han hade en lång startsträcka tack vare sin sena start, och det kan ju också innebära att han haft gott om tid att träna upp sin maskerad, men att han postade inlägg medan han tog sig igenom runda 1 visar, enligt mig, på att han är en bybo, öppen med sina tankar.
Korpa är grön bara för att jag inte dog, men som sagt ett risky spel skulle vara att låta mig leva i tron att jag naturligtvis skulle sia K.K, något som jag hintat med mitt starka tvivel mot K.K ickeexisterande nojja i runda 1-2. Korpa har också ett aningens mer mysko formulerat vapen. Alltså m40 och ingen tillverkare. Men vi har ju en p8 pistol så den grejen kan vi inte direkt hänga i julgranen.
Med detta sagt så tycker jag nog eventuellt att xyas är ett lika bra alternativ som Brynolf faktiskt... Jag är jäkligt osäker dock så min röst ligger kvar på Brynolf. Nån annan kanske har mer att säga i saken?