Paxens bemöter anklagande och röst med att 'rösta ut mig nu om ni vill, jag vill inte få röster på mig hela tiden bara för att jag tycker annorlunda om spelet.'
I denna situationen handlar det om att RJ röstar på honom (Paxen) för att han vill använda anklagelse-systemet. RJ tror att han vill det bara för att han är misstänkt och inte vill åka ut.
Strax därefter kommer "ta fast byborna" felsägningen som uppmärksammas av Mukwa.
Därefter dyker KK upp och tycker att Paxen försvarat sig tillräckligt väl (håller jag inte med om, han har i princip inte förklarat någonting av det som faktiskt är viktigt)
SJ tycker också att Paxens ursäkt var godtagbar, men att situationen var skum. Påpekar också "ta fast byborna" felsägningen.
Säger sedan att detta hade pingat ulv om det varit någon annan än Paxen, som brukar skriva konstigheter. SJs röst ligger kvar på Paxen pga andra skumma saker och att hans magkänsla säger att Paxen är ulv.
(Lite ambivalent här tycker jag, påpekar felsägningen men tycker inte det är så farligt. Godtar också förklaringen till läkare/helare-grejen. Röstar ändå på Paxen trotts detta. Lite skumt tycker jag)
SJ reagerar senare på att Paxen tidigare skrev "att jag ska outa något" och påpekar att det inte finns något att outa och att Paxen försöker skapa kaos. SJ fortsätter på Paxen-spåret trotts att han typ godkänt alla förklaringar tidigare...
Paxen säger sen att han menade varulvsspel generellt och inte specifikt detta spelet.
SJ svarar med att han inte ser poängen med att diskutera varulvsspel generellt när vi kör ett vanilla-spel (som ingen här kört tidigare) Påpekar igen att han tror att Paxen försöker förvirra genom att sprida irrelevant information.
Paxen möter det med att påpeka att SJ först anklagar honom för att sprida kaos genom att prata om saker som inte finns, och sedan när Paxen förtydligat anklagar SJ honom för att han diskuterar irrelevanta saker. Anklagar sedan SJ för att han försöker svartmåla honom.
[Mukwa påpekar att KK vänder kappan efter vinden vilket är oroande, och tycker att Brynolfs slappa medhåll är ännu värre.}
Vimes tycker inte att han ser något skumt i Paxens beteende och att hans förklaringar (som jag inte godkänner, se tidigare inlägg) är bra. Trotts felsägningen, vilket inte var det allvarligaste i min mening.
Tycker att KK agerar sunt kring Paxen. (dvs godkänt förklaringen)
Sen kommer hans "halvläskiga hunch" om att Mukwas startinlägg skrevs innan spelstart. Och att det är av mycket högre kvalité än hans senare bidrag.
Är sen lite ambivalent om hurvida anklagelser är bra eller inte.
Avslutar med att säga att om det finns ett bra case kommer han rösta på det, och försöka övertala andra att göra detsamma. Han tycker alltså inte att Paxen är bra nog trotts alla underligheter.
(Jag vill bara säga här att om Paxen visar sig vara varulv så är Vimes misstänkt.)
SJ påpekar återigen att han tycker att Paxens snack om irrelevanta saker är ett försök till att förvirra.