!Paxen said:
Vimes said:
Alltså såhär, jag tycker det är skitdåligt att du outar Paxen. Du måste berätta varför du väljer att göra det.
För att jag vill ha ett slut på rundan asap. Jag vill att vi tar ut en deltagare så fort som möjligt för att kunna värdera vad vi har.
för att kunna göra det så måste vi bestämma oss för vem vi ska rösta ut. Jag tyckte att det bästa vore då att jag helt enkelt outade, för då vet folk att jag antingen talar sanning eller ljuger.
Sen orkade jag inte hålla käft heller.
När nån uttrycker att det är bråttom med utröstning efter att ha droppat en atombomb i det här spelet som alla inte har hunnit kommentera blir jag väldigt nervös.
KK: Ser du nu varför det är viktigt att ständigt poängtera att folk inte ska outa sig?
Jeez alltså...
--------
Att rösta ut mig nu är jag inte fett emot, det kommer ge byn jäkligt mycket information och jag skulle inte bli allt för ledsen heller (förutom att jag aldrig mer kommer kunna säga att jag aldrig har blivit utröstad). Rullar över på rygg? sure. Vill byn ta ut mig får ni göra det. Jag kommer bemöta alla anklagelser så länge jag är kvar i spelet (vilket innebär att det är en fördel att rösta ut mig efter helgen, eller åtminstone på sön, så att jag hinner med).
Jag är grinig på hur byn har valt att spela det här spelet. Det är så fruktansvärt kasst rent taktikmässigt. Outa väktare utan att veta att man ska åka är ingenting annat än kasst. Att stressa fram ett avslut som KK antyder lite, som Vimes förhåller sig lite ambivalent till och som Recca tar tag i genom att öka pressen på mig är riktigt skevt och dåligt. Jag är fan arg på att ni sabbar för byn. Fine, rösta ut mig...
Det här har jag faktiskt inte tänkt på förrän nu, men det slog mig för att det inte är för långt ifrån att hända. Den byn vill se åka ut kommer inte få skriva något mer. Dvs att byn har all makt att bestämma när byn har hört nog. Tänk igenom det här ordentligt när den sista rösten inför kl 22:00 faller.
Jag kommer inte vara mer aktiv idag, kollar imorgon. Min röst på Vimes står kvar. Paxen är bybo, varulvarna förlorar på att väktaren offras för att ta ut en varulv. Det är ju dubbelt så mycket bättre än att bara rädda en spelare. Om Paxen ska lämna spelet så får ulvarna slösa ett nattmord på honom.
Over and out, och blä på er. riktigt besviken faktiskt.