DesertRain
Hero
eller så är man lite stressad och citerar någon som kommit framKonrad Konvalj said:Se Vimes inlägg. Man tar ju undermedvetet det som ligger närmast tillhands var min tanke.
till samma sak som en själv har gjort.
Är inte med på vad du menar här. Mukwa var jag misstänksam mot då och därför låg min röst på honom. Känns korkat att rösta på någon som gått ut som väktare innan det finns någon form av bevis för att han inte talar sanning. Risk vs. reward helt enkelt. Byn tjänar mer på att anta att Paxen talar sanning för tillfället.Konrad Konvalj said:Purga passar på att skänka lite brunt ljus över !Paxen, men det går ju inte att byta röst till väktaren nu. Hans röst på Mukwa har ju legat där ett tag så att byta är ju inte något alternativ heller, och att sitta som 3:a i ledet av röstande när en bybo hängs är väl lättare att slinka ur kanske?
Fullt rimligt med tanke på hur situationen såg ut då. Detta var innan Paxens outande och han var en av de mest misstänkta av typ alla.Konrad Konvalj said:Purga börjar smått flika in att ulvarna sitter i !Paxen drevet.
Mukwa var i fokus, att som ulv i denna situationen byta sin röst till honom sticker liksom inte ut så mycket. Särskilt med tanke på hur många som redan har honom som misstänkt.Konrad Konvalj said:Okay, Brynolf + R.J varav R.J röstar "safe". Hur menar han där. Att R.J hoppar över från väktaren till ulven eller att han är ulven som hoppar över till bybon för att fälla ett avgörande. Jaja. Jag måste kolla mer på det här senare.
Förklara gärna varför.Konrad Konvalj said:Är lite för trött nu, men det här inlägget stinker på nått vis. Ja må få äta upp det i möra kanske, men jag tycker det luktar ulv av Purga bara genom att läsa det här inlägget.
Att jaga misstänkta samtidigt som man försöker undvika att bli allt för misstänkt själv är väl ändå själva essensen i hur man spelar som bybo? Jag ser en sak jag tycker sticker ut eller verkar skum. Därefter kommenterar jag det, både för att komma ihåg det själv och för att uppmärksamma andra på det.Konrad Konvalj said:Sen dyker du upp Vimes.
Och då kommer Purga med sitt svar.Vimes said:Sen alltså: är det någon som tycker att Mukwa blev grönare av hans sista inlägg här? Lite ilska, lite hot, lite anklagande finger. Känns imho som ett klassiskt sista ryck från en ulv på galgbacken.
Alltså, först kommer du med lite snack om att du inte alls är så säker. Lite snack som kan komma att gröna dig i runda 2 när det visar sig att Mukwa är grön (alltså, det här vet vi inget om ännu, kom ihåg det!). Strax därefter slinker Purga in och säger att han inte är 100 på Mukwa. Kör lite löst snack för att se bra ut på papperet när det visar sig att Mukwa är grön (fortfarande ingen sanning i det..). Purga har dessutom redan berättat för oss vilka som bytte röster för att hänga Mukwa så han har ju ändå garderat sig och kan anklaga dessa som sumprunkare som hängde vår bybo-Mukwa.Jag tycker inte det hjälpte alls. Jag inte 100% sold på Mukwa, SJ pingar en del också. Jag tycker dock att det snart är dags att rösta ut någon så vi får mer att analysera.
Dock är jag tveksamt till om ikväll är rätt tid. Jag skulle gärna se allas reaktion till Paxens outning innan rundan är över.
Jag kommer åka iväg snart och kommer inte kunna delta igen förrän imorgon eftermiddag.
Hur som så kan det här se luddigt ut på papper, men jag såg rätt sköna bilder.
Sant, var och är inte 100% på att Mukwa är ulv. Det är så det är när man är bybo, men vet inte förrän personen redan blivit utröstad. Jag var dock tillräckligt nöjd med mitt val av röst för att inte byta. Och som jag sa hade jag inte haft något emot en längre runda så att alla kunde reagera och diskutera Paxens outande. Dock tyckte jag också att det vid det laget började bli dags för en ny runda så vi får lite mer konkreta saker att prata om. Därför höll jag kvar min röst.Konrad Konvalj said:Jämför med exempelvis Purgatory: Inte helt 100 på Mukwa, men nu drar jag för några dagar. So long kompisar! Lägg där till att han lurkade efter 22.00.
Lurkade vid 22? Vad har du fått det ifrån? vid den tiden satt jag ute och drack öl med några polare.