Ok, har kollat upp Tyrs inlägg. Förvånansvärt mycket är bara jams som inte för spelet framåt alls. Jag trodde att Tyr skrivit många bra inlägg hittills, men jag hittar inte många. Måste ha blandat ihop honom med Elmrig eller nåt.
Dock är det inte så mycket brunskap hos Tyr heller. För det första händer det inte så mycket alls förrän Vimes råkar skriva "också":
"
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Vimes said:
Tyr - 2 UP
Jag har rätt svårt för Tys spel, dock har han visat sig rätt duktig med speluppläggsanalyser. Min känsla när jag läser honom är dock at than är frikopplad från bybodiskussionen, det har han däremot varit (eller jag har upplevt det så) när han varit bybo också.
Förlåt för att jag spenderat större delen av det här spelet med att hänga upp mig på formuleringar. Men Vimes, det låter som att du vet att Tyr är ulv...
Åh My crap. Be inte om ursäkta Recca.
Tyr har ju aldrig varit ulv ens.
"
Tyr said:
Hahaha, jag tänkte inte ens på att man kan läsa det på det sättet. Eftersom jag är bybo så läste jag 'också' som att han medgav att när jag spelat på det här sättet har jag varit bybo och att det därmed inte är jätteskumt. Två olika sätt att läsa meningen på helt enkelt.
"
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Åh My crap. Be inte om ursäkta Recca.
Tyr har ju aldrig varit ulv ens.
Precis, du har varit en av de bättre spelarna hitills Recca!
"
Här hänger Tyr inte med alls. Det där med "också" har jag jiddrat lite om tidigare, men den sista kommentaren till Recca är väldigt besynnerlig. Konrad menar ju att "också":t är extra misstänkt eftersom Tyr aldrig varit ulv. Det verkar inte Tyr haja.
Tyr said:
Ehm, är jag och Vimes den enda som använder också på det viset? T.ex. "men så är han friformare också...". Alltså emfasen läggs inte på också utan på att jag bara har spelat bybo. Också används för att understryka något. Men jag kanske använder språket fel.
Jag tycker inte man kan läsa "också":t som Tyr gör här. DOCK ska ju sägas att Vimes förmodligen inte försade sig, utan helt enkelt pratade rent hypotetiskt om Tyr som ulv, och därför lade in ett "också" för att kontrastera med Tyr som bybo. MEN det intressanta är Tyrs försvar mot det. Jag ser ingen logik i det, och det känns framhastat och nervöst.
Senare analyserar Tyr RJ (trots att han inte misstänkte honom något vidare), vilket jag inte direkt ser något jätteproblem med (jag kollar ju upp Tyr här, som jag inte hade några misstankar mot innan). KK och Recca tycker dock det är dumt och ger honom mycket skit för det.
Röstar sedan på Paxen eftersom Mukwa mer känns som en stressad bybo än en ulv. Som Recca konstaterat var Tyr en av dem som avvaktade ganska länge med sin röst.
Vill inte rösta på Paxen efter outningen. Byter till Mukwa och lägger den sjunde rösten där. Känner sig rätt säker på Mukwa pga av "AFK-kortet".
När Mukwa inte röstas ut hoppar Tyr över till Spider-drevet för att få honom att vidga sitt spel till mer än bara Paxen. Är AFK-kortet inte så viktigt längre?
Well, inte så mycket pings, men jag trodde faktiskt Tyr hade spelat mycket bättre i det här spelet.
Tyr får gärna kommentera och påpeka missförstånd eller annat.