Spider Jerusalem_UBBT
Swashbuckler
Jag förstår hur han tänker.Spider Jerusalem said:Jag försöker få huvudet runt hur K.K tänker. Så jag kan inte svara just nu jag ska läsa igenom den posten 3-4 gånger till och ge ddig ett vettigt svar men just nu blir jag förvirad av att försöka följa den logiken, kan vara för jag nyss vaknade.Brynolf said:Paxen är ju en icke-fråga just nu. Det där kommer lösa sig när/om vi röstar ut en bybo härnäst, då vi kommer få veta om Paxen ljuger eller ej.Spider Jerusalem said:anledningen att jag inte längre är säker på !Paxen är att han brukar spela knepigt och jag vågar inte chansa att ta ut honom ifall han faktiskt är väktare något som jag itne är säker på än.
Att Mukwa säger emot sig själv när han säger att det är ulvigt att missa saker, för att sedan försvara Paxens klanteri i början handlar nog mer om att han reagerar på din skumma överreaktion. Det är hur som helst det enda du kommit med själv mot Mukwa. Vad säger du om Kånrads rabbel om vem som är smartast att rösta ut av Vimes och Mukwa då?
Dvs att han är osäker på vimes färg och hans enda sätt att få veta det är att hänga honom. Lokig felet i hans resonemang är att han är ok att hänga en bybo istället för att försöka klura ut vimes färg på andra sätt än att hänga honom. Om man egentligen ska följa hans logik till dess extrem så bör vi hänga alla för vi inte vet vem som är ulv och inte. Jag vet inte om jag tycker det är en smart grej att hänga vimes i runda två bara för att få veta ifall han var grön eller inte.