Vem skall skickas till galgen?
Röstläge:
Mukwa (4): Purgatory, Elmrig, Recca, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (3): !Paxen, Brynolf, Tyr,
Vimes (1): Mukwa
Purgatory (2): Vimes, Konrad Konvalj,
Okay. Då jobbar vi lite med röstläget här. Det börjar lite smått att dra ihop sig. Vi måste snart hänga någon för att få ut lite hård data. Jag är redo att invänta xyas mest för att se vad han har att komma med och vara delaktig i denna första rundan. Skenavrättningen av Mukwa funkade bra och har gett oss (och kommer att ge oss mer) information med tiden.
Att hänga Spider kommer väl inte ge oss ett skit så; !Paxen, Brynolf och Tyr kanske kan berätta för mig vad vi vinner på att fimpa Spider?
Att hänga Purgatory kommer inte heller ge oss så värst mycket. Ni som röstar där kanske kan förklara er? En av dom är Klemens Klättermus och han förklarar sig här och nu:
Att hänga Purgatory just nu är en vild chansning. Är han ulv så finner jag det sannolikt att Vimes är ulv av någon outgrundlig anledning. Det är inte riktigt motiverat att hänga Purga för att på nått vis få lite vatten på kvarn och kanske naila Vimes. Utöver det har jag några punkter som jag tidigare listat som scumtells så allt är ju inte knutet till Vimes.
Att hänga Vimes då? Mukwa listar just i detta nu diverse olika punkter. Vimes försvarar sig så klart bra och pekar på att man måste ju verkligen redan tro att Vimes är ulv för att det skall verka rimligt att flytta bort rösten.
Jag kan tänka mig att hänga Vimes. Varför inte lixom? Det skulle förstärka mina misstankar gentemot Tyr om det visar sig att Vimes är ulv, och hur jag än vänder och vrider på det skulle nog Purgatory följa med på köpet. Då är jag nästan säker på att vi har knipit minst två ulvar i ett naffs där. Om Vimes är bybo är jag garanterat säker på att Mukwa är ulv och då kan jag tänka mig att Purgatory får följa med på köpet lik förbenat. Att välja Mukwa kommer varken att gröna eller röda Vimes vill jag påstå utan det kommer att finnas teorier om att han både är grön för sin flytt av röst från Mukwa och röd för sin flytt av röst från Mukwa. Mmm. Svårt val.
De som röstar på Mukwa i nuläget: Purgatory, Elmrig, Recca och R.J. Vad tycker ni? Elmrig har ju varit på bio i ett dygn snart, men det vore mäkta intressant att höra hur han ser på saken. Recca vet jag ju vart jag har. Inte helt säker på Vimes och säker på att Mukwa skall hängas. Tror som mig att det varken rödar eller grönar Vimes om det visar sig att Mukwa är ulv eller bybo för den delen.
Purga? R.J?
Och lite mer tankar Mukwa vs. Vimes
Som det ser ut nu med rösterna på Mukwa: Purgatory-Elmrig-Recca-R.J
Om jag och Vimes pluppar tillbaka våra röster och Mukwa hängs får jag ut följande:
Mukwa som ulv: Grönar mig själv, Elmrig, Recca fullt vill jag påstå. R.J och Purga sätter jag i en gråzon, och för att veta vilket kulört Vimes har måste jag hänga honom.
Mukwa som bybo: Försätter fortfarande K.K i en grön sits tillsammans med Elmrig och Recca.
R.J sätter jag i gråzonen
Purgatory sätter jag i mer röd än grå.
Vimes sätter jag som troligen grå/grön/röd (typ Grun?) och för att verkligen kunna sätta honom som grön eller röd blir jag tvungen att hänga honom.
Med det sagt så måste jag hänga Vimes oavsett färg på Mukwa.
Vimes som bybo: Åh crap för K.K´s men ändå inte. Jag hänger Vimes av goda anledningar. Det kommer ge mig ett garanterat kvitto på att Mukwa är ulv. Däremot kommer det inte skänka mig så värst mycket mer ro. Jag hittar inte så värst många uvl-kompisar till Mukwa nämligen.
Vimes som ulv: Bra K.K! Och typ Mukwa också för den delen. Med på köpet hittar vi Tyr som ulv. Det bara måste vara så. Även Purgatory ligger i bruna zonen nu.
Visst kan det finnas logiska vurpor i mitt resonemang, men jag är rätt säker på att det ger oss mer att hänga Vimes än Mukwa i runda 1.
Lixom, jag måste hänga Vimes i runda 2 oavsett om Mukwa är ulv eller inte. Är Vimes ulv så behöver jag inte hänga Mukwa i runda 2. Då har jag ett flertal kandidater att hänga före, men innan spelets slut så blir jag ju givet tvungen att hänga Mukwa också för att vara på den säkra sidan.
Vore bra om ett flertal spelare steppar upp nu och tar ställning. Spider-enklaven är ju helt under isen vill jag påstå. Kom med nått fresht om ni vill hänga Spider. Berätta för mig vad vi tjänar på att hänga honom?
Röst: Vimes