Tyrsan said:
Seriöst? Om du nu är bybo så gör du en av de sämsta dragen i varulvsspelboken, och du klagar på mig? Det var värt att låta dig komma till tals och du hade många timmar på dig att göra det men istället lägger du dig ner vilket potentiellt ger byn minsta möjliga information om du hängs.
Nä, du! Lassa inte över det här på mig! Att jag ger byn minsta möjliga information om jag hängs är för att byn har valt när jag ska hängas. Jag har varit tydlig med att jag inte har så mycket tid. Jag var noga med att låta er veta att jag inte skulle hinna bemöta någonting förrän sön-mån. Att du lägger en sjunde röst på mig efter att jag har förklarat det innebär att du inte bryr dig om vad jag kommer skriva sön-mån, eller att du inte vill att jag ska komma till tals, INTE att du spelar duktigt och är byn till lags.
Tyrsan said:
Om du är varulv: Du hoppas på att du på något sätt överlever rundan. Kanske pga tvivel, kanske pga att ett annat spår dyker upp när du är tillbakadragen och byn letar någon annanstans under tiden. Om du hängs så har du gett mindre information vilket är ett plus för dig.
En varulv förlorar på att åka ut, och försvarat mig har jag gjort hela rundan. Varulvar ger gärna desinformation, jag gav er Vimes och stressade fram att alla i byn ska ta ställning. Ett enkelt beslut för byn imo. Säger någon att den kommer bemöta kritiken och jobba på ordentligt om ett par dagar så kan vi väl lika gärna låta personen få tid på sig när vi har getts möjligheten. Vill du ta ut mig när jag har bemött allting och svarat alla, och att du fortfarande inte tror på mitt försvar så kan det vara en bra idé att lägga den kritiska sjunde rösten, men att göra det innan jag ges möjlighet till det, med afk-motiveringen gör ju bara att du osar. Omotiverad röst i ett fett kritiskt skede.
Tyrsan said:
Om du är bybo: Du väljer att vara borta från spelet. Inte pga att du är så illa tvungen utan för att att du lagt dig ner. Du har gjort ett aktivt val att inte hjälpa byn när de behöver din hjälp som mest. Hängs du så är det ditt fel, vilket är så frustrerande eftersom det blir svårare att använda en utröstning mot dig för att fånga ulvar.
En helgardering. Du menar här att om jag är bybo så har jag åtminstone ljugit om aktiviteten och valt att inte bidra? Det här innebär också att du anklagar mig för att ha ljugit om att jag kommer komma tillbaks, och att jag har ljugit om att jag
inte har gett upp. Nä, du. Det här håller inte. Ditt inlägg är ett försök till en helgardering. En kass motivering till varför jag skulle vara ulv och ett scenario där jag skulle vara bybo men ljuga om min aktivitet.
Om jag ska komma med anklagelser så vill jag ha tid på mig att leta upp och bygga case mot någon. Jag tänker inte skrika ut "Rösta på den pga [insert afk-motiv]". Det skulle inte alls hjälpa byn att hålla kvar mig i spel. Det skulle leda till att jag blev mer misstänkt för att jag försöker lassa över skit på någon annan med illa underbyggda argument, och då skulle byn rösta ut mig, och eftersom jag är bybo skulle det vara kasst för byn.
Så istället för att kritisera mig så borde du kanske be om ursäkt till byn och jobba på att reparera detta. Om du inte är ulv dvs, då får du gärna fortsätta som du gjort.
Nej, jag tänker kritisera din sjunde, avgörande röst. Det var du som bestämde att jag inte skulle få mer tid på mig. Det var du som ville blåsa av rundan när drevet låg på en bybo.