Tyr
Jag gör nog så här.
Röst: Elmrig
...och jag vill att Robert ställer frågorna. På så sätt sätts press på två spelare. Robert eftersom han är ny och Elmrig pga rösterna.
Ett sätt att slippa tänka. Inget eget initiativ.
Om jag inte missförstått något så måste vi i första rundan ha 7 röster på samma person för att denne ska åka ut. Hur sannolikt är det att det att det händer om inte vi kommit överens om att vi ska hänga någon?
På det här låter det som att du vill att byn ska ta ett kollektivt beslut om när vi ska rösta ut någon. När tillfället sedan presenterade sig var du inte lika kinkig på att vänta på det kollektiva beslutet.
Efter det klagar Tyr på att spelet är flufflöst och anklagar !Paxen. Han fortsätter sedan lite mjäkigt med:
Det känns bättre att var och en röstar när det känns bra eller att någon driftig säger att "nu får vi allt ta och rösta!"
Tyr påpekar sedan att alla borde spela som vanligt, eftersom ingen har något att ljuga om (fluffmässigt alltså). Han skriver också att han har en grej som han vill analysera.
Recca påpekar att Vimes har uttryckt sig som att han vet att Tyr är ulv, och Tyr skrattar bort det genom att förklara att han läst det som att han spelar som han har gjort i tidigare spel, dvs byboigt. Han lägger till att Recca har varit en av de bättre. Det är lite stressat, och det där smickret känns lite plastigt... Gör en ok redogörelse för sin tolkning av vad Vimes har skrivit. nä, jag får inte ut nåt av det. Det känns mest äkta.
Analysen som jag tänkt göra blev det inget med. Om det är för att jag var trött eller för att jag tacklade det på fel sätt låter jag vara osagt. Får försöka igen imorgon.
Vad var det här för analys undrar jag? Vi fick veta att det skulle komma en, men inte vad det var. Kan du åtminstone delge dig våra tankar om vad analysen skulle gå ut på och varför du skulle vilja göra den?
Rankar Vimes, Recca och KK som mest tillförlitliga. Vimes är lugnet i kaoset, trots hans få inlägg, med KK går Tyr på magkänsla och med Recca lutar han sig mot att hon vaskat efter guldkorn och bidragit med några schyssta inlägg. Riktigt vaga formuleringar, tycker jag. Och jag kan inte förstå hur Vimes får så låga UP när han inte har skrivit så mycket annat än om röstningens vara eller icke vara.
Elmrig, Mukwa, Robban och SJ får alla 2 UP, och det är inte världens mest uttömmande analys här heller. Elmrig har bara inriktat sig mot Paxen, jag får lite extra UP för Familjen-liret och för att Tyr inte hållit med mig om allt. Annars är jag en hyvens grabb som bemöter kritik på ett bra sätt. Robban är en härlig grabb och en frisk fläkt. Vill se mer av honom och tycker att hans spelstil lätt kan gömma en ulv. SJ får en tvåa för att han spelat som tidigare, bitit ifrån hårt på någon. Han är relativt inaktiv och får därför lite högre UP. På tre poäng listar Tyr !Paxen, xyas och Purga. Xyas får poäng för att han är inaktiv, Purga för att han inte skriver nåt av substans, och för att han kom in sent i spel. !Paxen är enligt magkänslan bybo, men har utmärkt sig på ett aggressivt sätt som liknat hans varulvslirande tidigare. Inget att hänga i granen direkt. Väldigt korta och intetsägande kommentarer om spelets alla deltagare.
Tyr lämnar sedan en förklaring till varför han svarat på reccas språkpolisande, och den förklaringen håller jag med om. Så gör jag också. Ser jag någonting som är kopplat till mig så svarar jag, annat låter jag vara om jag inte har tid att läsa igenom ordentligt.
I nästa inlägg förtydligar Tyr att jag svarar på allt och inte ignorerar. Sedan skriver han nåt om att jag skriver grejer för att han inte ska känna igen sig... eller ja, jag hänger inte med på vad han menar här faktiskt:
1. Det rör främst dig och Recca. Tycker han ger er oförtjänt mycket skit. Det är nog för att jag inte ska känna igen mig och tycka att det är konstigt.
Eller ja, jag fattar ju vad han menar när han skriver att jag ger Recca och KK oförtjänt mycket skit, och det hade han nog rätt i också, men det sista hänger jag inte med på.
Skriver hur Tyr har tänkt ang. sina 1 UP. Han vill minimera prospects.
Tyr uppmuntrar Purga och hejar på. Blir mer säker på att jag är ulv.
Tyr påpekar att han inte lagt någon röst för att vi går från drev till slutspel, och sedan skriver han:
Pga att jag inte är helst såld på varken !Paxen eller Mukwa så har jag försökt att hitta andra alternativ. Idag har jag inte varit så värst aktiv men jag har analyserat Robert.
Andra har förstås redan hackat på det här, men gör jag en analys kan jag inte direkt utelämna det. En väldigt enkel analys som Tyr borde ha insett inte kommer ge så mycket. Han får inte ut nåt av analysen heller.
Tyr röstar på !Paxen för att det känns som att han är en uppgiven ulv som gjort bort sig i början. Magkänslan har uppenbarligen hunnit vända, trots att !Paxen inte har skrivit något mer (tror jag, har inte kollat) sedan Tyrs UP-lista. Magkänslan sade bybo för att Tyr är ulv, och huvudet sade att !Paxen är lätt att rösta på om det krisar, eller? Tyr garderar sig med att säga att !Paxen är det bästa vi har, men att Tyr inte är helt övertygad. Safe.
Biter ifrån mot KKs kritik för att ha gjort en analys av svala RJ. Hade han ändå gjort en analys var det väl lika bra att posta den. Ja, jag håller med... frågan är varför RJ valdes. Det är det viktiga. Det här inlägget är faktiskt ganska högljutt för att vara Tyr:
Jag tänker inte låta bli att försöka analysera, men om jag ska bli anklagad varje gång jag försöker hjälpa till så bör jag nog hålla det till mig själv tills jag hittar något konkret.
Recca går lös på att Tyr inte motiverar sig ordentligt, Tyr postar samma motiv som tidigare - RJ var en i mitten på Tyrs misstänktlista, en nybörjare som inte ska fredas från analyser.
!Paxen släpper bomben och Tyr skriver:
Intressant. Svårt att motbevisa om nu !Paxen är ulv eftersom en väktare bör hålla sig i skuggorna. Det vore ju helt katastrofalt om vi hängde väktaren.
Haha, jag ser ett stenansikte med ett något höjt ögonbryn när jag föreställer mig Tyr här. Han reagerar snabbt på det, men skriver egentligen inte ett dyft mer än att han har observerat outningen.
Byter röst från !Paxen till mig för att han inte vågar rösta ut !Paxen och för att hans röst iallafall inte gör någon nytta där. Byter till mig med afk-motiveringen. Han är röst nr 7, vilket han vet om eftersom han i samma inlägg gör en röstsammanställning. Klockan är 16.42 (wrnu-tid). Jag har täckt den här handlingen i tidigare poster, och det är det här som gjorde att jag ville göra en analys av Tyr. Han har inte varit särskilt intresserad av mig tidigare, och i det här inlägget ger han sken av att vara nästan säker. Som om han länge har funderat på att rösta på mig. Det känns konstruerat och det känns som att han gick i röstfällan och försökte bli av med en bybo.
Vimes och KK tar bort sina röster på mig och Tyr skrattar lite och förklarar att det inte gör så mycket, nu kan han ju hoppa på SJ-tåget... Jaha? Så mycket för "nästan säker". Jag tycker att det verkar som att Tyr försöker hålla koll på vem man ska tycka är skum. Han läser av byn, men producerar inget eget, förutom en sjunde röst på mig som han "nästan" är säker på, för att sedan bara skratta bort det och tycka att det inte gör så mycket.
I nästa inlägg väljer Tyr att lägga sin utlovade röst på SJ med motiveringen:
Har spontant inte tyckt att han verkar mer skum än vanligt. Men här får han en röst som sporre för att vidga sitt spel bortom !Paxen! Ska se om jag hinner läsa igenom hans inlägg imorgon.
Nej, det är inte direkt ett ställningstagande. På tok för safe-spelat av Tyr.
Tyrs nästa inlägg är ett svar på min kritik av hans röst nr 7. Han tycker att jag är kass som inte kan vara aktiv i spelet och att det är kasst att ge upp (vilket jag inte har, jag lever och sparkar). Kontentan av inlägget är att jag minsann inte kan anklaga honom för att lägga en avgörande röst på mig, utan borde skylla mig själv. Som jag tidigare har luskat fram i den här sammanställningen gick det väldigt fort ifrån att jag var en medioker 2:a till toppkandidat. Det här inlägget är för övrigt också lite väl aggressivt för att vara Tyr. Det är jobbigt att bemöta anklagelser när man är ulv.
Brynolf hugger också på att afk-kortet inte verkar vara lika viktigt längre eftersom Tyr snabbt som ögat byter röst till SJ. Tyr menar att han kommer ha rösten på mig om det blir utröstningsdags. Eller åtminstone att han kommer ta ställning till SJ/Mukwa beroende på vad vi skriver. Ja, det var ju bra... lite för sent att ha det som plan eftersom jag hade åkt ut om Tyr fått som han velat.
Nu kommer jag vara upptagen från 18:00 och resten av kvällen så vad jag gör med rösten idag beror på vad Mukwa och Spider skriver innan dess.
Det hände inte så mycket mer med Tyrs röst. Varken jag eller Spider skrev nåt mer den dagen.
Munhuggs lite med Recca, inget att rapportera.
Uppmanar Robban att komma med den utlovade spelaranlaysen i två inlägg (ja, vart tog den vägen, Robban?)
Ny dag gryr och SJ har jobbat lite och producerat ett par poster. Tyr skriver
Jag trodde jag klargjorde att jag ville att Spider skulle snacka av sig lite. Vi skulle inte få så mycket information av att hänga honom just eftersom han inte varit så aktiv och hans inlägg har varit relativt ensidiga. Sedan har jag inte fått någon direkt ping av honom eftersom jag tycker han spelar precis som han brukar göra. Sedan så gav röstflytten lite mer andrum för Mukwa nu när han fått en andra chans.
Fortfarande inte världens bästa motivering till röstbyte eller motivering till att rösta på SJ. Ifrågasätter KKs (och Reccas) plan att ha ut Vimes för att det kommer säga något om mig.
---------
Spelar väldigt safe och har inte så många åsikter. Gör inte mycket väsen av sig. Verkar vilja ha ett kollektivt beslut om röstandet, men bryter det. Tyrs röstande är ljummet och han pekar inte många fingrar mot någon mer än mot mig helt hux flux, och då i ett kritiskt skede. Tyr är skum och bitvis för aggressiv i sina svar mot vad han brukar. Det känns som att han vill att andra ska göra grovjobbet så att han bara behöver haka på.