Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: Vem skall skickas till galgen?

Recca said:
Skulle hellre kalla det ett skott i natten.

Jag ska göra nåt annat ett tag nu. Min röst är inte huggen i sten men jag tycker den ligger bra just nu.
Jag tycker hela skiten med att rösta ut vimes för att kanske gröna andra låter jävligt långsökt och jag håller inte med. Om du tycker Mukwa är röd vill ta ut honom gör då det. Röta inte ut vimes för att se ifall Mukawa är röd.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Är det någon mer än jag som sitter och väntar på att xyas, Purgatory, Tyr, Elmrig och R.J ska göra ett avtryck i diskussionen? Ta ställning?

Jag gjorde ju en liten lista sist där jag rödade ett gäng namn som inte tagit ställning än. Ju fler gånger den listan innehåller samma namn, ju värre för de namnen.

Just nu är det Purgatory och Tyr som blir rejält röda. Två personer jag haft som misstänkta tidigare denna runda.

Elmrig har jag på min gröna lista. Mest för att han gjort ett gediget bybo-intryck sedan hans första inlägg och sedan han och K.K battlade.

R.J vet jag inte vart jag ska placera, han spelar inte som en bybo ska göra... Faktum är att R.J kör sitt eget race och det är egentligen ganska ulvigt. En bybo bör diskutera med resten av byn, R.J gör inte det alls. Han bara kör på som ett lokomotiv och lägger en röst där andra haft sina röster tidigare. Den sista röstningen han gör innan han försvinner är helt omotiverad och slapp. Problemet är att han är nybörjare...

Att han bortprioriterar varulvspelet kan förstås också bidra till att han inte sätter sig in i och diskuterar spelet, men jag tycker att man kunde förväntat sig ett par-tre till givande inlägg i diskussionen från honom...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem skall skickas till galgen?

Postar en liten post här gällande Mukwa vs. Vimes. Bakar in lite frågor och skit. Min tanke är att jag skall snacka lite mer om det här senare så om det är nån (exempelvis du Vimes), som tycker att jag hoppat över att svara på en massa frågor får vänta lite.

Lite reaktioner:

Spidde said:
Mukawa vet jag inte om jag vågar rösta på just nu då han har en del röster och det kan bli farligt fram runt 22.00 specielt då jag inte är helt säker på ifall han är ulv.
Öh? Varför vågar du inte rösta? Det ligger 4 röster på Mukwa och är det någon som är sugen på att hänga honom så är det ju botten upp lixom. Det ger oss massor om det plötsligt dyker upp två filare och flippar över från 5 till 7 klockan 21.55.

Du tycker Tyr är rätt byboig också, och Vimes vill du inte hänga. Mukwa är en av dina misstänkta, men honom vågar du inte rösta på. Vart skall du ta ställning då Spider?

Recca said:
Väldigt bra inlägg.
Tackar!

Brynolf said:
Paxen är ju en icke-fråga just nu. Det där kommer lösa sig när/om vi röstar ut en bybo härnäst, då vi kommer få veta om Paxen ljuger eller ej.
Som svar till Spider är detta då och inget annat. Du menar alltså att om vi röstar ut en bybo så är det ett bevis på om !Paxen ljuger eller ej? Varför?

Vimes said:
För mig är det såhär: hänga Mukwa (han är orange typ, och det är infointensivt), eller hänga någon vi tror är ulv (imo Purga eller Tyr). Jag tycker, i vanlig ordning, att vi ska hänga den vi tror är ulv.
Purgatory/Tyr har även jag på min lista så spikar vi dit feta scums på Purgatory så är det ju svinbra.

Vimes said:
Så jag tycker inte att vi ska ha utröstning ikväll.
Inte jag heller. Jag vill vänta in xyas men två starka drev är jag väldigt för. Det kan ju leda till nått oväntat som en tiltande bybo eller ulv som får för sig något och det i sig kan säkerligen också ge oss nått fett.

Recca said:
Tänk er att Vimes har tagit 50 bybo poäng. Om Mukwa dör och är bybo får inte Vimes några extra poäng. Om Mukwa dör och visar sig vara ulv så får inte Vimes några extra poäng. Eller okay... Vimes kanske får 5 poäng om Mukwa visar sig vara ulv.

Mukwa kanske har 25 bybo poäng (absolut inte mer :p). Om vi hänger Vimes och han visar sig vara ulv så får Mukwa 50 bybo poäng. Om vi hänger Vimes och han visar sig vara bybo så får Mukwa -50 bybo poäng.
Bra förklaring. Jag kommer givet med lite mer tankar och liknande lite senare jag med.

Mukwa said:
Jag tänker faktiskt hålla med Vimes här. Det är lite skevt tänkt det här. Är det mig ni är osäkra på är det givetvis mig ni ska hänga. Visst får vi info från utröstningar och nattmord, men att sumpa en chans att naila en ulv är inte bra. Vi har inte råd att offra bybor. Kanske i någon senare runda, men vi får bara ha fel två gånger.
Yes. Fel två gånger vill vi absolut inte ha. Vem vill du hänga Mukwa? Du har förklarat dig i en väldans massa poster här så nu kanske det är dags att börja hala fram anklagelser också?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Är det någon mer än jag som sitter och väntar på att xyas, Purgatory, Tyr, Elmrig och R.J ska göra ett avtryck i diskussionen? Ta ställning?
xyas har jag förståelse för. Han har ju trots allt snackat fram att det är måndag som gäller.

Elmrig också. Han kör ju sitt bröllopsrace över helgen.

R.J och Purgatory tycker jag absolut skall börja ta ställning.

Tyr har börjat visa sig lite mer vill jag påstå.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tyr

Jag gör nog så här.

Röst: Elmrig

...och jag vill att Robert ställer frågorna. På så sätt sätts press på två spelare. Robert eftersom han är ny och Elmrig pga rösterna.
Ett sätt att slippa tänka. Inget eget initiativ.

Om jag inte missförstått något så måste vi i första rundan ha 7 röster på samma person för att denne ska åka ut. Hur sannolikt är det att det att det händer om inte vi kommit överens om att vi ska hänga någon?
På det här låter det som att du vill att byn ska ta ett kollektivt beslut om när vi ska rösta ut någon. När tillfället sedan presenterade sig var du inte lika kinkig på att vänta på det kollektiva beslutet.

Efter det klagar Tyr på att spelet är flufflöst och anklagar !Paxen. Han fortsätter sedan lite mjäkigt med:
Det känns bättre att var och en röstar när det känns bra eller att någon driftig säger att "nu får vi allt ta och rösta!"
Tyr påpekar sedan att alla borde spela som vanligt, eftersom ingen har något att ljuga om (fluffmässigt alltså). Han skriver också att han har en grej som han vill analysera.

Recca påpekar att Vimes har uttryckt sig som att han vet att Tyr är ulv, och Tyr skrattar bort det genom att förklara att han läst det som att han spelar som han har gjort i tidigare spel, dvs byboigt. Han lägger till att Recca har varit en av de bättre. Det är lite stressat, och det där smickret känns lite plastigt... Gör en ok redogörelse för sin tolkning av vad Vimes har skrivit. nä, jag får inte ut nåt av det. Det känns mest äkta.

Analysen som jag tänkt göra blev det inget med. Om det är för att jag var trött eller för att jag tacklade det på fel sätt låter jag vara osagt. Får försöka igen imorgon.
Vad var det här för analys undrar jag? Vi fick veta att det skulle komma en, men inte vad det var. Kan du åtminstone delge dig våra tankar om vad analysen skulle gå ut på och varför du skulle vilja göra den?

Rankar Vimes, Recca och KK som mest tillförlitliga. Vimes är lugnet i kaoset, trots hans få inlägg, med KK går Tyr på magkänsla och med Recca lutar han sig mot att hon vaskat efter guldkorn och bidragit med några schyssta inlägg. Riktigt vaga formuleringar, tycker jag. Och jag kan inte förstå hur Vimes får så låga UP när han inte har skrivit så mycket annat än om röstningens vara eller icke vara.
Elmrig, Mukwa, Robban och SJ får alla 2 UP, och det är inte världens mest uttömmande analys här heller. Elmrig har bara inriktat sig mot Paxen, jag får lite extra UP för Familjen-liret och för att Tyr inte hållit med mig om allt. Annars är jag en hyvens grabb som bemöter kritik på ett bra sätt. Robban är en härlig grabb och en frisk fläkt. Vill se mer av honom och tycker att hans spelstil lätt kan gömma en ulv. SJ får en tvåa för att han spelat som tidigare, bitit ifrån hårt på någon. Han är relativt inaktiv och får därför lite högre UP. På tre poäng listar Tyr !Paxen, xyas och Purga. Xyas får poäng för att han är inaktiv, Purga för att han inte skriver nåt av substans, och för att han kom in sent i spel. !Paxen är enligt magkänslan bybo, men har utmärkt sig på ett aggressivt sätt som liknat hans varulvslirande tidigare. Inget att hänga i granen direkt. Väldigt korta och intetsägande kommentarer om spelets alla deltagare.

Tyr lämnar sedan en förklaring till varför han svarat på reccas språkpolisande, och den förklaringen håller jag med om. Så gör jag också. Ser jag någonting som är kopplat till mig så svarar jag, annat låter jag vara om jag inte har tid att läsa igenom ordentligt.

I nästa inlägg förtydligar Tyr att jag svarar på allt och inte ignorerar. Sedan skriver han nåt om att jag skriver grejer för att han inte ska känna igen sig... eller ja, jag hänger inte med på vad han menar här faktiskt:
1. Det rör främst dig och Recca. Tycker han ger er oförtjänt mycket skit. Det är nog för att jag inte ska känna igen mig och tycka att det är konstigt.
Eller ja, jag fattar ju vad han menar när han skriver att jag ger Recca och KK oförtjänt mycket skit, och det hade han nog rätt i också, men det sista hänger jag inte med på.

Skriver hur Tyr har tänkt ang. sina 1 UP. Han vill minimera prospects.

Tyr uppmuntrar Purga och hejar på. Blir mer säker på att jag är ulv.

Tyr påpekar att han inte lagt någon röst för att vi går från drev till slutspel, och sedan skriver han:
Pga att jag inte är helst såld på varken !Paxen eller Mukwa så har jag försökt att hitta andra alternativ. Idag har jag inte varit så värst aktiv men jag har analyserat Robert.
Andra har förstås redan hackat på det här, men gör jag en analys kan jag inte direkt utelämna det. En väldigt enkel analys som Tyr borde ha insett inte kommer ge så mycket. Han får inte ut nåt av analysen heller.

Tyr röstar på !Paxen för att det känns som att han är en uppgiven ulv som gjort bort sig i början. Magkänslan har uppenbarligen hunnit vända, trots att !Paxen inte har skrivit något mer (tror jag, har inte kollat) sedan Tyrs UP-lista. Magkänslan sade bybo för att Tyr är ulv, och huvudet sade att !Paxen är lätt att rösta på om det krisar, eller? Tyr garderar sig med att säga att !Paxen är det bästa vi har, men att Tyr inte är helt övertygad. Safe.

Biter ifrån mot KKs kritik för att ha gjort en analys av svala RJ. Hade han ändå gjort en analys var det väl lika bra att posta den. Ja, jag håller med... frågan är varför RJ valdes. Det är det viktiga. Det här inlägget är faktiskt ganska högljutt för att vara Tyr:
Jag tänker inte låta bli att försöka analysera, men om jag ska bli anklagad varje gång jag försöker hjälpa till så bör jag nog hålla det till mig själv tills jag hittar något konkret.
Recca går lös på att Tyr inte motiverar sig ordentligt, Tyr postar samma motiv som tidigare - RJ var en i mitten på Tyrs misstänktlista, en nybörjare som inte ska fredas från analyser.

!Paxen släpper bomben och Tyr skriver:
Intressant. Svårt att motbevisa om nu !Paxen är ulv eftersom en väktare bör hålla sig i skuggorna. Det vore ju helt katastrofalt om vi hängde väktaren.
Haha, jag ser ett stenansikte med ett något höjt ögonbryn när jag föreställer mig Tyr här. Han reagerar snabbt på det, men skriver egentligen inte ett dyft mer än att han har observerat outningen.

Byter röst från !Paxen till mig för att han inte vågar rösta ut !Paxen och för att hans röst iallafall inte gör någon nytta där. Byter till mig med afk-motiveringen. Han är röst nr 7, vilket han vet om eftersom han i samma inlägg gör en röstsammanställning. Klockan är 16.42 (wrnu-tid). Jag har täckt den här handlingen i tidigare poster, och det är det här som gjorde att jag ville göra en analys av Tyr. Han har inte varit särskilt intresserad av mig tidigare, och i det här inlägget ger han sken av att vara nästan säker. Som om han länge har funderat på att rösta på mig. Det känns konstruerat och det känns som att han gick i röstfällan och försökte bli av med en bybo.

Vimes och KK tar bort sina röster på mig och Tyr skrattar lite och förklarar att det inte gör så mycket, nu kan han ju hoppa på SJ-tåget... Jaha? Så mycket för "nästan säker". Jag tycker att det verkar som att Tyr försöker hålla koll på vem man ska tycka är skum. Han läser av byn, men producerar inget eget, förutom en sjunde röst på mig som han "nästan" är säker på, för att sedan bara skratta bort det och tycka att det inte gör så mycket.

I nästa inlägg väljer Tyr att lägga sin utlovade röst på SJ med motiveringen:
Har spontant inte tyckt att han verkar mer skum än vanligt. Men här får han en röst som sporre för att vidga sitt spel bortom !Paxen! Ska se om jag hinner läsa igenom hans inlägg imorgon.
Nej, det är inte direkt ett ställningstagande. På tok för safe-spelat av Tyr.

Tyrs nästa inlägg är ett svar på min kritik av hans röst nr 7. Han tycker att jag är kass som inte kan vara aktiv i spelet och att det är kasst att ge upp (vilket jag inte har, jag lever och sparkar). Kontentan av inlägget är att jag minsann inte kan anklaga honom för att lägga en avgörande röst på mig, utan borde skylla mig själv. Som jag tidigare har luskat fram i den här sammanställningen gick det väldigt fort ifrån att jag var en medioker 2:a till toppkandidat. Det här inlägget är för övrigt också lite väl aggressivt för att vara Tyr. Det är jobbigt att bemöta anklagelser när man är ulv.

Brynolf hugger också på att afk-kortet inte verkar vara lika viktigt längre eftersom Tyr snabbt som ögat byter röst till SJ. Tyr menar att han kommer ha rösten på mig om det blir utröstningsdags. Eller åtminstone att han kommer ta ställning till SJ/Mukwa beroende på vad vi skriver. Ja, det var ju bra... lite för sent att ha det som plan eftersom jag hade åkt ut om Tyr fått som han velat.
Nu kommer jag vara upptagen från 18:00 och resten av kvällen så vad jag gör med rösten idag beror på vad Mukwa och Spider skriver innan dess.
Det hände inte så mycket mer med Tyrs röst. Varken jag eller Spider skrev nåt mer den dagen.

Munhuggs lite med Recca, inget att rapportera.

Uppmanar Robban att komma med den utlovade spelaranlaysen i två inlägg (ja, vart tog den vägen, Robban?)

Ny dag gryr och SJ har jobbat lite och producerat ett par poster. Tyr skriver
Jag trodde jag klargjorde att jag ville att Spider skulle snacka av sig lite. Vi skulle inte få så mycket information av att hänga honom just eftersom han inte varit så aktiv och hans inlägg har varit relativt ensidiga. Sedan har jag inte fått någon direkt ping av honom eftersom jag tycker han spelar precis som han brukar göra. Sedan så gav röstflytten lite mer andrum för Mukwa nu när han fått en andra chans.
Fortfarande inte världens bästa motivering till röstbyte eller motivering till att rösta på SJ. Ifrågasätter KKs (och Reccas) plan att ha ut Vimes för att det kommer säga något om mig.

---------

Spelar väldigt safe och har inte så många åsikter. Gör inte mycket väsen av sig. Verkar vilja ha ett kollektivt beslut om röstandet, men bryter det. Tyrs röstande är ljummet och han pekar inte många fingrar mot någon mer än mot mig helt hux flux, och då i ett kritiskt skede. Tyr är skum och bitvis för aggressiv i sina svar mot vad han brukar. Det känns som att han vill att andra ska göra grovjobbet så att han bara behöver haka på.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa listar misstankar

Nu kör jag mer vågat efter tidigare kritik. 1 UP innebär minst misstänkt, men jag håller alla under uppsikt (eller ja, jag vill ha alla under uppsikt) och det finns ingen jag litar på. Men visst, det blir mer varierat och ger er andra mer info från min lista om ni ser hur jag rankar er. Jag väljer att posta nu istället för att göra djupare beskrivningar och riskera att dra ut på tiden. Jag vet i ärlighetens namn inte helt hur röstningen ser ut och jag behöver förbereda mig för jobb imorgon...

!Paxen 1 UP
Dumt att outa sig som väktare, ja. Ulvigt? Nej. KK har rätt. Han blir ett uns rödare om xyas inte kommer in i matchen, men 1/11 är fortfarande riktigt värdelösa odds). Nej, det är klart att !Paxen är grön. Om han ljuger så är det helt klart värt det att motbevisa honom redan den här rundan. För varje runda som går kommer den riktiga väktarens förtroende minska, och risken finns då att vi hellre tror på ulvpaxen. Ulvarna blir av med väktaren, men väktaren är ändå ingenting att vara värst orolig för som ulv. Om väktaren kan sätta dit en ulv så är det värt att bli av med skyddet. Paxen är grön.

Brynolf 1 UP
Känns stabil. Reagerar också på Tyrs röstflyttningar och känns ganska vis.

Elmrig 1-2 UP
Jag har fått ett bra bybointryck av Elmrig, ska kika mer på honom för han har flugit under min radar (därför 1-2 och inte 1)

Konrad Konvalj 1 UP
Nä, han spelar KK-stabilt. Jag ger mig.

Purgatory 3 UP
Ulvformulering i början "då de får mer tid på sig" när han pratar om byn. Annars stabil i början av partiet. Om jag orkade skulle det här vara nästa person att göra en analys av.

Recca 1 UP
Nitpicking i början, men får nog mer intrycket av att hon vill vara noggrann än att hon vill vara en driftig ulv. Anklagelser sprutar ut åt alla håll och jag skulle vilja se Recca göra en rankning av hennes mest misstänkta. Som ett sätt att förstå vilka smågrejer som du grävt fram som du håller för mest ulviga, för just nu är du lika bitsk på allt känns det som.

Robert Jonsson 2 UP
Vilse i början, har ingen uppfattning om honom. Spelar för lågmält och säkert. Kan vara vad som helst.

Spider Jerusalem 3 UP
Hoppar på !Paxen med rätta i början (sett till att !Pax erkänt att han inte visste om att väktare och läkare/helare är samma roll). Jag tycker att det är hätskt, och det tycker Brynolf också. Trodde faktiskt att det var jag som gjorde kopplingen mellan SJ och Lu-Kaazh, men det var ju Brynolf. SJ har levt på att anklaga !Paxen hela rundan och KK har i skrivande stund uppmärksammat att han inte vågar ta ställning och inte riktigt vet vart han ska lägga sin röst. Veligt.

Tyr 4 UP
Se min genomgång

Vimes 4 UP
Se tidigare genomgångar

xyas ???
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Tyr

Mukwa said:
Om jag inte missförstått något så måste vi i första rundan ha 7 röster på samma person för att denne ska åka ut. Hur sannolikt är det att det att det händer om inte vi kommit överens om att vi ska hänga någon?
På det här låter det som att du vill att byn ska ta ett kollektivt beslut om när vi ska rösta ut någon. När tillfället sedan presenterade sig var du inte lika kinkig på att vänta på det kollektiva beslutet.
Alla hade tagit ställning genom att rösta, ja utom xyas då. Vad jag menade var att det inte var särkilt troligt att någon röstas ut av misstag. Du fick det till att låta som att det var en stor risk då du presenterade ditt anklagasystem.

Mukwa said:
Analysen som jag tänkt göra blev det inget med. Om det är för att jag var trött eller för att jag tacklade det på fel sätt låter jag vara osagt. Får försöka igen imorgon.
Vad var det här för analys undrar jag? Vi fick veta att det skulle komma en, men inte vad det var. Kan du åtminstone delge dig våra tankar om vad analysen skulle gå ut på och varför du skulle vilja göra den?
Jag ville analysera spelarrelationer. Olika grader av positiv/negativ jämtemot andra spelare och vid olika tidpunkter. Så jag ville undersöka om några vad misstänkt samspelta eller höll sig borta från varandra. Men så som jag tacklade problemet så blev det bara för mycket för mig. Jag orkade inte lägga ner den energi som krävdes.

Mukwa said:
I nästa inlägg förtydligar Tyr att jag svarar på allt och inte ignorerar. Sedan skriver han nåt om att jag skriver grejer för att han inte ska känna igen sig... eller ja, jag hänger inte med på vad han menar här faktiskt:
1. Det rör främst dig och Recca. Tycker han ger er oförtjänt mycket skit. Det är nog för att jag inte ska känna igen mig och tycka att det är konstigt.
Eller ja, jag fattar ju vad han menar när han skriver att jag ger Recca och KK oförtjänt mycket skit, och det hade han nog rätt i också, men det sista hänger jag inte med på.
Jag har ingen aning om vad jag menar heller. Ser ut som en släng dyslexi. :gremtongue:

Mukwa said:
Tyr röstar på !Paxen för att det känns som att han är en uppgiven ulv som gjort bort sig i början. Magkänslan har uppenbarligen hunnit vända, trots att !Paxen inte har skrivit något mer (tror jag, har inte kollat) sedan Tyrs UP-lista. Magkänslan sade bybo för att Tyr är ulv, och huvudet sade att !Paxen är lätt att rösta på om det krisar, eller? Tyr garderar sig med att säga att !Paxen är det bästa vi har, men att Tyr inte är helt övertygad. Safe.
Att han inte gjort något var själva poängen. Han hade stötvis aktivitet och var vresig, något som påminde om ulv-!Paxen i Vampire-liret.

Mukwa said:
Byter röst från !Paxen till mig för att han inte vågar rösta ut !Paxen och för att hans röst iallafall inte gör någon nytta där. Byter till mig med afk-motiveringen. Han är röst nr 7, vilket han vet om eftersom han i samma inlägg gör en röstsammanställning. Klockan är 16.42 (wrnu-tid). Jag har täckt den här handlingen i tidigare poster, och det är det här som gjorde att jag ville göra en analys av Tyr. Han har inte varit särskilt intresserad av mig tidigare, och i det här inlägget ger han sken av att vara nästan säker. Som om han länge har funderat på att rösta på mig. Det känns konstruerat och det känns som att han gick i röstfällan och försökte bli av med en bybo.
Du glömmer bort att det var 6 andra som röstade på dig. Jag skrev i inlägget att jag lade röst 7 och uppmanade spelare som inte ville rösta ut dig i nuläget. Det var gott om tid att ändra röster. Afk-kortet var allt för likt det du gjorde i Familjen för att jag ska tro att du är annat än ulv. Varför skriver du att du lägger dig och återkommer imorgon (tror jag) om du egentlig menade att du är så himla upptagen att du inte kan skriva något på 5 timmar? Om du hade skrivit att du var upptagen så hade det fortfarande vara misstänkt, men betydligt svalare misstanke än det blev nu. Nu verkar det som du gör en efterhandskonstruktion.

Mukwa said:
Vimes och KK tar bort sina röster på mig och Tyr skrattar lite och förklarar att det inte gör så mycket, nu kan han ju hoppa på SJ-tåget... Jaha? Så mycket för "nästan säker". Jag tycker att det verkar som att Tyr försöker hålla koll på vem man ska tycka är skum. Han läser av byn, men producerar inget eget, förutom en sjunde röst på mig som han "nästan" är säker på, för att sedan bara skratta bort det och tycka att det inte gör så mycket.
Jag antar att du var tvungen att ha varit där då det hände. Det kändes humoristiskt för mig iaf. Det var ju inte så att KK och Vimes "spratt" ställde till någon skada. Skulle det varit ett normalt spel så skulle det inte varit roligt alls.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Tyr

STOPP!

Röstläge:
Mukwa (3): Purgatory, Elmrig, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (3): !Paxen, Brynolf, Tyr,
Vimes (3): Mukwa, Konrad Konvalj, Recca,
Purgatory (1): Vimes,

START!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Start/Stopp

Vicotnik said:
Mukwa (3): Purgatory, Elmrig, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (3): !Paxen, Brynolf, Tyr,
Vimes (3): Mukwa, Konrad Konvalj, Recca,
Purgatory (1): Vimes,
Då kör vi från detta. I morgon kväll skall vi väl ändå hänga någon så de som röstar på Spider Jerusalem kanske kan ta och fundera en vända till?

Lixom, ingen av er skriver ju klart och tydligt att det måste finnas ett bättre alternativ så nu kanske det är dags att ta ställning på andra vis än Spider eller?

Brynolf said:
Så jag vill få lite fart på Spider så att det blir lite trådar att dra i om han hängs. Att hålla sig undan är abso värdo.
Får du fart på Spider med din röst?

Tyr said:
Jag trodde jag klargjorde att jag ville att Spider skulle snacka av sig lite. Vi skulle inte få så mycket information av att hänga honom just eftersom han inte varit så aktiv och hans inlägg har varit relativt ensidiga
Får du fart på Spider med din röst?

!Paxen said:
Tills vidare så är min röst på Spider, men jag ska försöka hitta en bättre kandidat, någon som jag inte behöver vara lika osäker på.
Hittar du nån bättre kandidat?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Start/Stopp Revidering

Formulerade mig som en apa på ett löpband..

Kågge Klimp said:
Lixom, ingen av er skriver ju klart och tydligt att det måste finnas ett bättre alternativ
Menar alltså; Lixom, alla av er skriver ju klart och tydligt att det måste finnas ett bättre alternativ.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Start/Stopp

Konrad Konvalj said:
Tyr said:
Jag trodde jag klargjorde att jag ville att Spider skulle snacka av sig lite. Vi skulle inte få så mycket information av att hänga honom just eftersom han inte varit så aktiv och hans inlägg har varit relativt ensidiga
Får du fart på Spider med din röst?
Verkar tyvärr inte så.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Tyr

Alla hade tagit ställning genom att rösta, ja utom xyas då. Vad jag menade var att det inte var särkilt troligt att någon röstas ut av misstag. Du fick det till att låta som att det var en stor risk då du presenterade ditt anklagasystem.
Det jag menade var att du inte direkt brydde dig om att fråga om det var byns vilja att hänga någon den dagen, trots att det verkar ha varit din taktik från början. Visst, du skrev att andra kunde hoppa av, men det är inte riktigt samma sak.

Jag ville analysera spelarrelationer. Olika grader av positiv/negativ jämtemot andra spelare och vid olika tidpunkter. Så jag ville undersöka om några vad misstänkt samspelta eller höll sig borta från varandra. Men så som jag tacklade problemet så blev det bara för mycket för mig. Jag orkade inte lägga ner den energi som krävdes.
Check, kan säkert vara bra, men det skulle ge mer om vi vet fraktionen på någon i ett triangeldrama tror jag.

Att han inte gjort något var själva poängen. Han hade stötvis aktivitet och var vresig, något som påminde om ulv-!Paxen i Vampire-liret.
Jo, men det du baserade din motivation på när du röstade på !Paxen var ju exakt detsamma som du baserade dina UP och magkänsla på innan. Ingenting hade ju förändrats, förutom din magkänsla. Och varför den förändrades har du inte alls redogjort för.

Du glömmer bort att det var 6 andra som röstade på dig. Jag skrev i inlägget att jag lade röst 7 och uppmanade spelare som inte ville rösta ut dig i nuläget. Det var gott om tid att ändra röster. Afk-kortet var allt för likt det du gjorde i Familjen för att jag ska tro att du är annat än ulv.
Nej då, jag glömmer inte att det var sex andra som röstade, men det var din röst som gjorde att jag skulle röstas ut. Det var den som var kritisk. Och både KK och Vimes hade mycket bättre motiv att rösta på mig än vad du hade. Faktum är att du inte hade några, förutom afk-grejen. Ja, jag gjorde en liknande grej i Familjen, men det var för att det inte fanns något att diskutera då. Ville jag vinna var jag tvungen att få OBD att rösta på dig. Det fanns liksom inga alternativ. Antingen skulle han göra det eller så skulle ni rösta ut mig. Jag hade inget att säga till om. Jag hade dessutom inte tid att vara aktiv, så jag ljög aldrig om inaktiviteten i Familjen. Likheter finns absolut. Jag visste att jag inte kunde vara aktiv, och det hade jag skrivit på flera ställen tidigare. Jag behövde liksom inte poängtera att jag inte hade tid då, jag hade ju skrivit det redan. Eller ja, så resonerade jag. Jag var helt utlämnad till byn, och jag visste att jag inte skulle hinna tillfredsställa byn. Så, ja... då rullade jag över på rygg, men jag förklarade också att byn hade ett val att spara mig i ett par dagar till om ni ville ha ut mer av mig.

Din kritik blev liksom att jag vägrade svara på kritik/vägrade samarbeta, när jag egentligen inget hellre ville, men jag kunde inte pga tidsbrist. Och din röst motarbetade liksom det du ville ha ut av mig.

Jag antar att du var tvungen att ha varit där då det hände. Det kändes humoristiskt för mig iaf. Det var ju inte så att KK och Vimes "spratt" ställde till någon skada. Skulle det varit ett normalt spel så skulle det inte varit roligt alls.
Det är inte skrattet jag kritiserar, utan hur lättvindigt du kastar din röst åt sidan. Och det var inte första gången den här rundan.
 

Vimes

Spenderar tid på Casino Svensk
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,837
Re: Mukwa listar misstankar

Mukwa said:
Vimes 4 UP
Se tidigare genomgångar
Alltså, Mukwa. Jag fattar inte var du hittar den här fyran, du har skrivit en "genomgång" av mig vilken jag har svarat på. Vill du driva det här får du sätta dig i diskussion med mig: finns det några anklagelsepunkter förutom att jag röstade på dig?

Jag tycker din UP-lista är ganska vettig annars.

Jag skulle visserligen vilja skicka upp Recca på 2 UP eftersom hon helt okarakteristiskt hoppar på KKs konstiga idé om att det skulle vara så jävla taktiskt att ta ut mig (jag tror både du och jag tycker att det resonemanget är jävligt konstigt). Dessutom failar hon grovt på att försvara sitt ställningstagande.

Sen tycker jag nog att Elmrig är en tvåa. Det är något som skaver med karln, men jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Purg tycker jag är en klockren fyra: han har inte gjort något annat än snömosat. Rösten på dig drar han ur sitt eget (eller mitt kanske?) arsel.

Jag tycker å andra sidan inte att Spider pingar ett skit.

Men annars gillar jag din lista. Analysen av Tyr var också bra grejer och konkretiserar min magkänsla kring honom.

Så, bra jobbat!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hängning?

Jag kan tänka mig att hänga någon/bli hängd imorgon eller på onsdag. Tisdagar brukar vara rollspel i indieörebro, så det är inte lika lyckat för aktiviteten. Men... jag vill fortfarande se att alla tar ställning till dreven som går och till den som röstas ut. Det gäller egentligen xyas också. KK skrev nåt i stil med "Tror du att !Paxen kommer producera mer än han gjort om vi avvaktar?"... men det är inte bara därför jag vill dra ut på det. Grejen är att xyas/random inaktiv inte behöver ta ställning, det är det som är det farliga med att rusa iväg mot en hängning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Hängning?

Mukwa said:
Jag kan tänka mig att hänga någon/bli hängd imorgon eller på onsdag. Tisdagar brukar vara rollspel i indieörebro, så det är inte lika lyckat för aktiviteten. Men... jag vill fortfarande se att alla tar ställning till dreven som går och till den som röstas ut. Det gäller egentligen xyas också. KK skrev nåt i stil med "Tror du att !Paxen kommer producera mer än han gjort om vi avvaktar?"... men det är inte bara därför jag vill dra ut på det. Grejen är att xyas/random inaktiv inte behöver ta ställning, det är det som är det farliga med att rusa iväg mot en hängning.
Jag baserar ju min hängning i morgon på att xyas dyker upp i morgon så som han har skrivit. Jag är ju av den inställningen att xyas skall få säga sitt först och det har jag varit rätt tydlig med.
 

Vimes

Spenderar tid på Casino Svensk
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,837
Re: Hängning?

Äh, jag är skittrött. Det blir inget mastodontinlägg om Purg idag. Men i korthet:

1. har tar inte ställning till ngt
2. de = byn
3. rösten på Mukwa är sejfig och opportunistisk
4. dålig aktivitet
5. inga åsikter bara snömos och sammanfattningar
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Hängning?

Tyr said:
Jag ville analysera spelarrelationer. Olika grader av positiv/negativ jämtemot andra spelare och vid olika tidpunkter. Så jag ville undersöka om några vad misstänkt samspelta eller höll sig borta från varandra. Men så som jag tacklade problemet så blev det bara för mycket för mig. Jag orkade inte lägga ner den energi som krävdes.
Ambitiöst, men inte särskilt givande så här tidigt i spelet. Var det något du hade tänkt göra löpande?

Konrad said:
Får du fart på Spider med din röst?
Uppenbarligen inte, vilket verkligen inte är till hans fördel. Men rent taktiskt är det ingen bra idé att hänga honom i det här läget.

Jag gör till och med så här:
Röst: Vimes
How does it feel how does it feel...

Tyr said:
Konrad said:
Får du fart på Spider med din röst?
Verkar tyvärr inte så.
Ok, så vasskarugöra?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,364
Location
Stockholm
Re: Hängning?

Konrad said:
Brynolf said:
Paxen är ju en icke-fråga just nu. Det där kommer lösa sig när/om vi röstar ut en bybo härnäst, då vi kommer få veta om Paxen ljuger eller ej.
Som svar till Spider är detta då och inget annat. Du menar alltså att om vi röstar ut en bybo så är det ett bevis på om !Paxen ljuger eller ej? Varför?
Ställer du frågan till mig? Det låter mer som att du vill att Spider ska svara?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,820
Location
Stockholm
Re: Hängning?

Tillbaka nu men ont om tid. Kommer att läsa igenom det jag missat under dagen och förhoppningsvis prestera något frammåt kvällen!
 

Vimes

Spenderar tid på Casino Svensk
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,837
Re: Hängning?

Motivera din röst, Brynolf.
 
Top