Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

RasmusL

Champion
Re: K.K´s up-lista

Mukwa said:
Eftersom formuleringen 'tidigare rundor' innebär att det inte bara är runda 1 som du åsyftar, så vore det ju bra om du redogjorde för mina scum tells istället för att bunta ihop allting till "Något luktar illa och det finns en del skit på Mukwa". Vad har jag gjort i R2 och R3 som förtjänar 4 UP? Du fortsätter din motivering med: "Just konfliktsökandet är något som under en lång period har fått Mukwa att bli grönare och grönare i mina ögon", men det enda som misstänkliggör mig i din motivering är just att jag varit i ständig konflikt med Recca och övriga. Det som grönar mig är alltså det som rödar mig?
Absolut, jag ska se till att ordna det imorgon kväll. Dåligt med tid tills dess, ska resa ner från Stockholm till Linköping imorgon och halvtidsopponera på en grabb, men jag ska se till att vara lite mer konkret så att du får en chans att reda ut eventuella missförstånd.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Du tror xyas är vår siare men i nästa stund föreslår du att rösta ut honom.
Jag har ingen aning om vad xyas är? Det är ju det som är grejen. Den ända fördelen jag ser med att hänga honom är:

1. Jackpot! Ulv!
2. Istället för att chansa på någon som vi inte är överens om och det visar sig vara en bybo. Då tappar vi inte bara en bybo utan vi tappar även en röst.

Ond bråd död

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Att vi inte har en siare är ett problem.

Ulvarna har spelat brallan av oss.

Så här kan det vara:

Recca var vår siare.
Vimes var vår siare.

Inget av detta tror jag på.
Vimes snackade om att han hade nått på g med en siare, men han signalerade då inte att han var siaren mig veterligen. Vimes var ju en av de största motståndarna till min idé att redan i runda 2 offentliggöra siaren så om han var vår siare då blir jag lite ledsen i ögat. Recca har en förmåga att klargöra vad hon tycker och tänker om förmågor då hon har dom. Hon brukar fiska lite i det i de fall och intressera sig för sånt, men som jag tolkade Recca var hon vanilla. Jag kan ju ha fel i båda fallen.

xyas är vår siare. Är det så har vi ingen vinning av det likförbenat. Jag har spelat med xyas hur många gånger som helst och aldrig varit med om någonting som liknar detta. xyas kanske har råkat illa ut på riktigt, vad vet jag? Hemska tanke. Hur som så kan vi inte ens hoppas på att xyas är vår siare och sedan att en ersättare skall komma in och ta över. Vi får ändå ingen hjälp av runda 1 och runda 2 och det är skit.

Jag är öppen för att hänga xyas för den delen.
Varför?

1. Är han ulv så är det jackpot.
2. Är han bybo så tjänar vi på det istället för att plocka någon vi är osäker på och på så vis mista en bybo som är intresserad av att rösta i kommande runda.
Så läste jag det. Tror du att Cassius var vår siare?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Elmrig said:
Jag är skeptisk till att börja skjuta folk på måfå, kan du föra en argumentation där du grönar alla utom en aktiv spelare (har vi isolerat en person som ulv känns det givetvis rimligt att hänga hen istället för xyas men jag förstår också att det kan uppkomma situationer där det verkar som att en av två eller en av tre är ulv utan att det går att avgöra vem)?
Nej det kan jag absolut inte.

Men det är inte det allt handlar om heller. Vi är just nu uppdelade i byn och vi kommer just nu inte fram om vem som skall hängas.

Nån kommer ju slutligen att hängas och alla kommer inte ställa upp på det. Risken att vi hänger en bybo och tappar en röst är det jag är oroad över. Då är xyas en genväg inget mer.

Kan vi komma fram till två namn som skall vandra mot stupstocken får vi kanske till och med förlita oss på en vågmästare i Brynolf "den gröne" eller !Paxen den gröne? Alltså, nått måste vi komma fram till. Sen om det är baserat på up-listor eller whatevvars spelar ju ingen roll, men vi måste ju ha nån form av plan för att inte helt stanna upp i hopp om vad? Kanske att xyas dyker upp? Kanske att nån hittar en given hänvisning till att Recca var siare? Ja. Vi måste ha en plan kort och gott.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Så läste jag det. Tror du att Cassius var vår siare?
Han hade jag till och med glömt bort.

Ren gissning: Nej, då skulle han ha räddat sitt liv genom att gå ut med informationen.

Ond bråd död

Swashbuckler

Jag håller med om Cassius. Iofs så var han väldigt inaktiv när domen föll vill jag minnas. Vore väldigt olyckligt om det var så.

Konrad Konvalj

Myrmidon

K.K said:
xyas är vår siare. Är det så har vi ingen vinning av det likförbenat. Jag har spelat med xyas hur många gånger som helst och aldrig varit med om någonting som liknar detta. xyas kanske har råkat illa ut på riktigt, vad vet jag? Hemska tanke. Hur som så kan vi inte ens hoppas på att xyas är vår siare och sedan att en ersättare skall komma in och ta över. Vi får ändå ingen hjälp av runda 1 och runda 2 och det är skit.
Lägg till ett Om.

Läser du hela inlägget så skriver jag sedan: "Hur som så kan vi inte ens hoppas på att xyas är vår siare och sedan att en ersättare skall komma in och ta över. Vi får ändå ingen hjälp av runda 1 och runda 2 och det är skit."

Jag har ingen aning om vem vår siare var och det är ett skit att den inte har klivit fram om denne haft chansen.

Bra att du lyfte fram Cassius, men som sagt där tror jag ett starkt nej.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Jag håller med om Cassius. Iofs så var han väldigt inaktiv när domen föll vill jag minnas. Vore väldigt olyckligt om det var så.
Alltså, Cassius var på tapeten vid ett flertal tillfällen. Det finns inte på kartan att han var siare och inte valde att gå ut med det. Han var på allas topp 3 listor utom R.J´s om jag inte minns helt fel.

Han stod mot Tyr och inget var hugget i sten. Han hade tid på sig, men visst det kanske måste kollas upp.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Det var orutinerat av mig att inte ifrågasätta Tyrs "siar-grej", jag fick en smula panik och drog bort rösten för att vi inte visste om han hade brödsmulat det tidigare.
Jag är den första att dra bort min röst MEN jag är den första att lägga tillbaks den. OBD är den sista att göra det.

Elmring tycker inte att jag har grönats alls, inte ens en smula efter att jag har tokdrevat mot en Ulv och inte gjort en ansats att försöka få in någon annan. Visst jag kan vara en ulv som trodde det var fuckt för Tyr men att inte ens försöka leda bort drevet från honom. Men Elmring själv tycker att caset mot Tyr är väldigt svagt och väljer att flytta bort sin röst i ett längre inlägg vilket tyder på att det inte var i impuls.

Elmring tillhör också dom som håller sina röstar på mig istället för att flytta över dom till Ulven. Elmring försöker in i det sista att få upp drevet mot mig. Titta på inläggen där Vimes försöker få oss båda att skriva och Elmring hetsar att om att jag ska svara på saker som jag redan gjort.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Konrad Konvalj said:
Cassius said:
Det var orutinerat av mig att inte ifrågasätta Tyrs "siar-grej", jag fick en smula panik och drog bort rösten för att vi inte visste om han hade brödsmulat det tidigare.
Jag är den första att dra bort min röst MEN jag är den första att lägga tillbaks den. OBD är den sista att göra det.

Elmring tycker inte att jag har grönats alls, inte ens en smula efter att jag har tokdrevat mot en Ulv och inte gjort en ansats att försöka få in någon annan. Visst jag kan vara en ulv som trodde det var fuckt för Tyr men att inte ens försöka leda bort drevet från honom. Men Elmring själv tycker att caset mot Tyr är väldigt svagt och väljer att flytta bort sin röst i ett längre inlägg vilket tyder på att det inte var i impuls.

Elmring tillhör också dom som håller sina röstar på mig istället för att flytta över dom till Ulven. Elmring försöker in i det sista att få upp drevet mot mig. Titta på inläggen där Vimes försöker få oss båda att skriva och Elmring hetsar att om att jag ska svara på saker som jag redan gjort.
Så.

Det säger ju visserligen inte ett skit. Men Cassius hade läge att gå ut med siaren om han var det och var på väg mot galgen. Äh det är väl inte så mycket mer att gräva i för vi lär inte få veta förens den feta damen somnat.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Snyggt. Det spelar dock inte så stor roll, bara något sannolikare att Xyas är siare.
Och det säger inte ett skit kom jag på i efterhand. Han kanske höll på sitt siarskap? Som sagt, ingen aning.

Brynolf

Dum fan

KK said:
Varför?

2. Är han bybo så tjänar vi på det istället för att plocka någon vi är osäker på och på så vis mista en bybo som är intresserad av att rösta i kommande runda.
Låt se... Hänger vi bybo-Xyas så blir vi 4 bybor mot 2 ulvar. Fyra röster krävs för utröstning, och vi har fyra.
Hänger vi en annan bybo är vi också 4 mot 2, men vi har bara tre röster vilket inte räcker för utröstning. Så jovisst, vi tjänar på det jämfört med att hänga en annan bybo. Men nog fan hänger vi hellre en ulv.
OBD said:
Tja, han har ju knappast siat särskilt mycket och kommer inte göra det heller. Så värst mycket nytta skulle vi inte ha av en siare som kommer in så sent.
Konrad Konvalj said:
Nänä, Cassi var inte siare. Med tanke på hans reaktion på Tyrs "outning" är det inget snack.

Konrad Konvalj

Myrmidon

R.J said:
I ärlighetens namn har jag just nu noll inspiration att analysera något djupare. Tror jag bet hårt i gräset då min första inrotade plan raserades likt Berlinmuren. Så just nu är jag väldigt villrådig. Folk börjar peka ut KK som skum och det skulle eventuellt kunna väcka mina misstankar om KK och Elmrig som jag hade först. Kanske börja gräva där igen?

Men många verkar inne på Cassius nu så jag tror det kan vara en idé att rösta på honom för att se exakt var vi står, så...

Röst: Cassius
Du fäller avgörandet här Robban. Vad fick du ut av det? Alltså, vart vi står?

Som jag läser det har du fått fram att jag är ulv. Fick du fram nått mer?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
KK said:
Varför?

Låt se... Hänger vi bybo-Xyas så blir vi 4 bybor mot 2 ulvar. Fyra röster krävs för utröstning, och vi har fyra.
Hänger vi en annan bybo är vi också 4 mot 2, men vi har bara tre röster vilket inte räcker för utröstning. Så jovisst, vi tjänar på det jämfört med att hänga en annan bybo. Men nog fan hänger vi hellre en ulv.
OBD said:
Tja, han har ju knappast siat särskilt mycket och kommer inte göra det heller. Så värst mycket nytta skulle vi inte ha av en siare som kommer in så sent.
Konrad Konvalj said:
Nänä, Cassi var inte siare. Med tanke på hans reaktion på Tyrs "outning" är det inget snack.
Jag har nog ninjat dig på några poster gällande Cassi men det gör inget.

Brynolf said:
Ja nog skall vi hänga en ulv, men vet är ulven?

K.K
Mukwa/OBD

Mukwa
K.K/OBD-R.J

Elmrig
OBD/Mukwa

OBD
K.K/Elmrig

Brynolf
OBD/R.J-Elmrig

R.J
K.K/Elmrig

Brynolf

Dum fan

Elmrig said:
Dra en prt scr, paste i paint, frisera lite, ladda upp på http://www.postimage.org/ och dra en bildlänk här!
Mm, har väl inget bättre för mig så här års...

Ni kan ju hojta till om det är nåt jag missat. Rött är prime suspect och orange är näst mest suspect.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Inte. Ett. Förbannade. Jävla. Dugg. Typ. Så här:

1) Det är dåligt spel av mig. Oengagerat. Finns inget annat sätt att förklara det på.

2) Jag dras med i KK:s hets att hänga bybor till varje pris. Orutinerat.

3) Jag är uppselt över hur vi tog ulven direkt. Folk säger det är ovanligt. Nu tar vi en snabbt så är vi legendariska. Yeah, right. Hybris.

4) Vimes är frakkin' awesome. Jag sätter min tillit till honom så slipper jag engagera mig. Lathet.

5) Jag vill att spelet ska ta slut så fort som möjligt. Ointresse.

De fem pelarna till stupiditet. Jag ville få slut på spelet snabbt så jag hakade på andra så slapp jag tänka. Stupid. Jag skäms. Det är av det skälet som jag börjat engagera mig betydligt mer i den här rundan. Må det ta den tid det tar, men jag ska inte behöva skämmas då den är över.

Det kommer jag inte. KK kommer att hänga i galgen då och vi ser att allt han sagt är lögn. Han är en ulv.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Brynolf said:
Men nog fan hänger vi hellre en ulv.
Precis min tanke.

(Att offra bybor är ju precis vad en ulv skulle vilja göra.)

Brynolf

Dum fan

Jag har gått igenom runda ett igen. Tyvärr blev anteckningarna hutlöst röriga. Men jag kan i varje fall konstatera att Konrad är med väldans tidigt i de stora dreven mot Paxen, Mukwa och Vimes. Han praktiskt taget startar dem allihop. Men i drevet mot Tyr kommer han in sent, som röst nr sex (jag röstar också samtidigt och blir nr sju, men det kunde han ju inte veta att han skulle vara så nära att bli sjua.)

Noterar också att Elmrig hoppar av Tyr-drevet efter det och drar ner det till 6 röster igen. Sen hoppar han iofs på igen.

(Fan, medan jag höll på tror jag att jag kom på en bra modell för att göra röstmönstrena mer lättöverskådliga. Får väl göra om alltihop... suck)

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Jag har gått igenom runda ett igen. Tyvärr blev anteckningarna hutlöst röriga. Men jag kan i varje fall konstatera att Konrad är med väldans tidigt i de stora dreven mot Paxen, Mukwa och Vimes. Han praktiskt taget startar dem allihop. Men i drevet mot Tyr kommer han in sent, som röst nr sex (jag röstar också samtidigt och blir nr sju, men det kunde han ju inte veta att han skulle vara så nära att bli sjua.)

Noterar också att Elmrig hoppar av Tyr-drevet efter det och drar ner det till 6 röster igen. Sen hoppar han iofs på igen.

(Fan, medan jag höll på tror jag att jag kom på en bra modell för att göra röstmönstrena mer lättöverskådliga. Får väl göra om alltihop... suck)
Är det en scumtell att vara först på !Paxen?
Är det en scumtell att vara först på Mukwa?

Är den en scumtell att villa hänga Vimes? = Ja det var dumt av mig, och dig Brynolf.

Är jag nummer 6 på på Tyr? Möjligt, men jag tror !Paxen var nummer 6 och R.J nummer 7.