Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: K.K´s up-lista

Robert Jonsson said:
Inte. Ett. Förbannade. Jävla. Dugg. Typ. Så här:

1) Det är dåligt spel av mig. Oengagerat. Finns inget annat sätt att förklara det på.
Okay.

2) Jag dras med i KK:s hets att hänga bybor till varje pris. Orutinerat.
Mmm. Sug på den lixom. Så som den goda bybo du är hetsas du till att hänga en bybo polare av mig. Jag är alltså den ända som är inne på att hänga Cassius?

3) Jag är uppselt över hur vi tog ulven direkt. Folk säger det är ovanligt. Nu tar vi en snabbt så är vi legendariska. Yeah, right. Hybris.
Folk säger att vi nästan alltid plockar en ulv i första rundan mig veterligen.

4) Vimes är frakkin' awesome. Jag sätter min tillit till honom så slipper jag engagera mig. Lathet.
Så att Vimes ville hänge Cassius ser du som awesomeness och att K.K med flera ville hänga Cassius ser du som ulveri?

5) Jag vill att spelet ska ta slut så fort som möjligt. Ointresse.

De fem pelarna till stupiditet. Jag ville få slut på spelet snabbt så jag hakade på andra så slapp jag tänka. Stupid. Jag skäms. Det är av det skälet som jag börjat engagera mig betydligt mer i den här rundan. Må det ta den tid det tar, men jag ska inte behöva skämmas då den är över.

Det kommer jag inte. KK kommer att hänga i galgen då och vi ser att allt han sagt är lögn. Han är en ulv.
Det slog dig aldrig att spelet tar längre tid om vi hänger bybor av misstag? Alltså, om man är osäker på sin sak är det ju ett bättre alternativ att skjuta på hängningen en dag för att komma till rätt med problemet. Är man fortfarande osäker så jobbar man vidare på det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

R.J said:
De fem pelarna till stupiditet. Jag ville få slut på spelet snabbt så jag hakade på andra så slapp jag tänka. Stupid. Jag skäms. Det är av det skälet som jag börjat engagera mig betydligt mer i den här rundan. Må det ta den tid det tar, men jag ska inte behöva skämmas då den är över.

Det kommer jag inte. KK kommer att hänga i galgen då och vi ser att allt han sagt är lögn. Han är en ulv.
Om du skäms för din insats i runda 1 och 2 för att du förlitade dig på andra och åkte snålskjuts så kommer du skämmas ögonen ur dig om du får mig hängd.

Jag skäms inte ett dugg över att vi hängde Cassius. Det var ett beslut som vi i byn fattade och Cassius kunde inte göra något för att underlätta för oss. Cassius hade Purgatorys rätt dåliga spel att falla tillbaka på och det var ju en bidragande orsak till varför han hängdes.

Du målar upp mig som en syndabock till Cassius hängning och det är ju rätt skevt. Jag var 1 av 7 som tog det beslutet. Den mest pådrivande var Vimes, men det tycks du inte villa kännas vid.

Jag skäms inte för att Vimes nattmördades heller. Alltså, det är bara att ge ulvarna det. Skickligt spelat och ett bra drag från ulvarnas sida. Hade inte dom gjort jobbet hade jag gjort som du gör i den här rundan och fokusera på Vimes som huvudmisstänkt. Hur det slutat vet jag ju inte, men jag ser ju helst att en ulv hängs i slutändan och Vimes är duktig på att spela bybo så det är mycket möjligt att jag släppt det hela tack vare just gott bybospel.

Nu har jag tagit mig tid att besvara många av dina anklagelser och eftersom du släppt slappheten och går din egen väg kan du ju lägga ner lite tid och energi på att kolla över det hela.

Att du har en stark känsla för att jag är en ulv räcker inte just nu. Vi har inte råd att lajja runt på magkänslor och att du inte tycker att jag har spelat byboigt, som jag gjort. Det minst byboiga jag gjort är att jag misstänkt Vimes för ulveri, men inte ens det är jag ensam om.

Konrad Konvalj

Myrmidon

K.K said:
Är jag nummer 6 på på Tyr? Möjligt, men jag tror !Paxen var nummer 6 och R.J nummer 7.
Blandade ihop detta med Cassius drevet.

Förstår jag Vicotnik rätt ser röstordningen gentemot Tyr ut så här:
Mukwa, Recca, Robert Jonsson, Konrad Konvalj, Brynolf, Vimes, Cassius, Ond Bråd Död, Elmrig

Men det är inte riktigt helt säkert. Kikade lite snabbt och efter min röst på Tyr så kom din Brynolf och efter det Elmrig och sen OBD, men Elmrig han byta ett gäng med gånger till Cassius likaså OBD.

Sen byts det röster till ingen och sen tillbaka till Tyr 100 vevor till. För sakens skull skall jag nog göra en riktigt lista på det hela.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Jag utgår från:
Vico said:
Vimes (3): Recca, Brynolf, Spider Jerusalem,
Mukwa (2): Purgatory, Robert Jonsson,
Spider Jerusalem (2): !Paxen, Elmrig,
Purgatory (2): Vimes, Tyr,
Recca--> Ingen
Brynolf--> Spider
K.K--> OBD
Elmrig--> OBD
Brynolf--> OBD
1. Mukwa--> Tyr
OBD--> Ingen
Elmrig--> Ingen
2. Brynolf--> Tyr
3. Vimes--> Tyr
Elmrig--> OBD
K.K--> Mukwa
Recca--> OBD
4. Elmrig--> Tyr
OBD--> Mukwa
Cassius--> Mukwa
Tyr--> Mukwa
Brynolf--> OBD (ändrar sin röst)
4. Recca--> Tyr
4. Recca--> Tyr

4. Elmrig--> Tyr (förstärker sin röst)
5. Cassius--> Tyr
Vimes--> Cassius (ändrar sin röst)
OBD--> Cassius
5. R.J--> Tyr
6. K.K--> Tyr
7. Brynolf--> Tyr (byter tillbaka)
Tyr--> Cassius
Elmrig--> Cassius (ändrar sin röst)
7. Elmrig--> Tyr (byter tillbaka)
8. OBD--> Tyr
Tyr outar sig som siare
Cassius--> Ingen (ändrar sin röst)
OBD--> Ingen (ändrar sin röst)
7. Vimes--> Tyr (byter tillbaka)
8. Cassius--> Tyr (byter tillbaka)
Elmrig--> Ingen (ändrar sin röst)
8. OBD--> Tyr (byter tillbaka)
9. Elmrig--> Tyr (byter tillbaka)

Jorå. Ta det för vad det är. Jag förstår ju i alla fall hur jag tänkt.

Jag är alltså nr6 på Tyr.

Den första att hänga Tyr är Brynolf (röst 7) och efter det hängs han av Elmrig och sen av Vimes.

Mukwa är nr 1 hela vägen in i mål.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Är det en scumtell att vara först på !Paxen?
Är det en scumtell att vara först på Mukwa?
Nej, snarare tvärt om. RJ har väl anklagat dig för att haka på befintliga drev. Det gör du inte.

Är den en scumtell att villa hänga Vimes? = Ja det var dumt av mig, och dig Brynolf.
Menar du fejkdrevet? Det var inte alls dumt. Eller menar du att vi faktiskt började misstänka honom i runda 2? Jovars, det var synd men jag kan inte beskylla dig för det, jag tänkte likadant själv.

Är jag nummer 6 på på Tyr?
Det är lite rörigt där, men ja du och jag hoppar in ungefär samtidigt så ingen av oss kunde veta att en av oss skulle bli nr 7. Nu råkade det bli jag. Så tja, man kan se det som misstänkt men samtidigt kommer du med rätt vettiga misstankar mot Tyr och säger dessutom att din röst lär ligga fast där medan du spelar rollspel hela kvällen. Skulle du redan kl 16:14 ha bestämt dig för att offra Tyr? Nja...

Nä fan, jag måste luska lite mer i RJs anklagelser mot dig. Han verkar se saker som inte jag ser.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Är det en scumtell att vara först på !Paxen?
Är det en scumtell att vara först på Mukwa?
Nej, snarare tvärt om. RJ har väl anklagat dig för att haka på befintliga drev. Det gör du inte.

Är den en scumtell att villa hänga Vimes? = Ja det var dumt av mig, och dig Brynolf.
Menar du fejkdrevet? Det var inte alls dumt. Eller menar du att vi faktiskt började misstänka honom i runda 2? Jovars, det var synd men jag kan inte beskylla dig för det, jag tänkte likadant själv.

Är jag nummer 6 på på Tyr?
Det är lite rörigt där, men ja du och jag hoppar in ungefär samtidigt så ingen av oss kunde veta att en av oss skulle bli nr 7. Nu råkade det bli jag. Så tja, man kan se det som misstänkt men samtidigt kommer du med rätt vettiga misstankar mot Tyr och säger dessutom att din röst lär ligga fast där medan du spelar rollspel hela kvällen. Skulle du redan kl 16:14 ha bestämt dig för att offra Tyr? Nja...

Nä fan, jag måste luska lite mer i RJs anklagelser mot dig. Han verkar se saker som inte jag ser.
Bra Brynolf. Jag trodde för ett ögonblick att du slutat spela bra, men det här bevisar motsatsen.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag vet inte hur jag ska tolka KKs förslag att rösta ut Xyas, det känns ulvigt, eller möjligen att det var tänkt som en fälla. Jag förstår inte logiken bakom iaf.

Jag kom att tänka på att om Xyas inte är ulv så kan vi inte rösta ut nån utan ulvarnas hjälp, om inte !pax hjälper till. Med andra ord så, om vi ser ut att lyckas rösta ut nån så är denne bybo. Röstar vi på en ulv så kommer vi ingen vart om inte ulvarna försöker gröna en ulv genom att rösta ut sin kompis.

Det lutar åt att vi helt enkelt måste vänta, eller rösta på för att hitta mönster. Problemet är ju att ulvarna också vet det här och kanske röstar med mot kompisen för att gröna honom. :/

Äh, vi sitter nog lite fast. Det är nog därför vi är delade i två klaner också. Vi behöver en medlem till !Paxen eller Xyas ersättare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
[quot=OBD]Jag vet inte hur jag ska tolka KKs förslag att rösta ut Xyas, det känns ulvigt, eller möjligen att det var tänkt som en fälla. Jag förstår inte logiken bakom iaf.
[/quote]

Logiken i det hela har jag tagit upp flera gånger, men det kanske är bättre att Brynolf gör det så det blir mer lättförståligt. Jag har en tendens att försvåra mina förklaringar.

Brynolf

Dum fan
Ond bråd död said:
Jag vet inte hur jag ska tolka KKs förslag att rösta ut Xyas, det känns ulvigt, eller möjligen att det var tänkt som en fälla. Jag förstår inte logiken bakom iaf.

Jag kom att tänka på att om Xyas inte är ulv så kan vi inte rösta ut nån utan ulvarnas hjälp, om inte !pax hjälper till. Med andra ord så, om vi ser ut att lyckas rösta ut nån så är denne bybo. Röstar vi på en ulv så kommer vi ingen vart om inte ulvarna försöker gröna en ulv genom att rösta ut sin kompis.
Tja, där har du väl ett skapligt argument för att rösta ut Xyas. Som sagts tidigare, det är bättre att rösta ut honom än att hänga en annan bybo (men nej, så klart ska vi försöka hitta en onding i stället). Men du har så klart rätt med Paxen också. Utan honom har byn fyra röster och det krävs idag fem röster för att hänga någon.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Bra Brynolf. Jag trodde för ett ögonblick att du slutat spela bra, men det här bevisar motsatsen.
Well, klart att du tycker det. :gremgrin:

Brynolf

Dum fan

Har gått igenom RJ:s KK-analys. Det är lite svårt att vara källkritisk utan citat eller länkar, men här är vad jag snappade upp:

Gillar först Anklaga-idén men övertalas av Recca. (ingen ping för mig)

Tar avstånd från Tyr i och med Vimes "också" (ingen ping)

Grönish-ar Tyr och är inte jättepå honom. (ping, men jag har inte kollat exakt vad som skrevs)

Mukwa tycker att ulv-Tyr = ulv-KK. KK tycker att ulv-Tyr = ulv-Vimes.

Håller sig undan när Tyr röstas ut (pingar väl, men KK hade förvarnat om att han skulle vara borta)

Och så det här med siar-jakten i runda 2. (kan ses som ping, även om jag ska erkänna att jag själv var inne på liknande tankar)

Jag ser inga jättepingar, men så har jag ju inte gått tillbaka och läst inläggen som RJ hänvisar till heller. Har OBD och Mukwa något att tillägga här? Ni har ju också KK högt på era listor.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Well, klart att du tycker det. :gremgrin:
Äh, alltså jag trodde ju först att du hakat på R.J gentemot mig så det var av ren försvarsmekanism.

Att OBD sitter där han gör och fortfarande ligger med en anklagan på mig ser jag ju som en stark ulv-ping. Jag har uppmanat honom att ändra till en röst, men där har jag inte fått nått genomslag.

Mukwa har jag lagt åt sidan lite i väntan på om han är intresserad av en deal.

Ond bråd död

Swashbuckler

Det jag inte gillade med kk i första rundan var ineffektiviteten, att han var på alla och att han var rätt snäll med Tyr.

Grejen med siaren förra rundan måste jag backa på. Det var inget fel med den idén egentligen så här i efterhand.

Xyas idén den här rundan påminner lite om hur han la fram siaroutandet. Det känns udda på nåt vis. Men jag vet inte om det är ulvigt i sig egentligen. Kanske bara hans sätt att skriva.

Det som talar för kk är aktiviteten och självsäkerheten att komma med förslag.

Även om jag misstänker kk så blir jag lite orolig över RJs grejer. Han plockar upp många detaljer som inte alls känns ulvigt, samt bygger lite väl avancerade spekulationer på just inget. Rj verkar nästan smittats av KKs nojja. Det känns inte helt bra att dela drev med sånt.

Anklaga:ingen

Bättre?
Ok, det är fortfarande rätt meningslöst med anklagningar. Det var mest en reaktion på att Cassius rök så snabbt med allas röster.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Det jag inte gillade med kk i första rundan var ineffektiviteten, att han var på alla och att han var rätt snäll med Tyr.

Grejen med siaren förra rundan måste jag backa på. Det var inget fel med den idén egentligen så här i efterhand.

Xyas idén den här rundan påminner lite om hur han la fram siaroutandet. Det känns udda på nåt vis. Men jag vet inte om det är ulvigt i sig egentligen. Kanske bara hans sätt att skriva.

Det som talar för kk är aktiviteten och självsäkerheten att komma med förslag.

Även om jag misstänker kk så blir jag lite orolig över RJs grejer. Han plockar upp många detaljer som inte alls känns ulvigt, samt bygger lite väl avancerade spekulationer på just inget. Rj verkar nästan smittats av KKs nojja. Det känns inte helt bra att dela drev med sånt.

Anklaga:ingen

Bättre?
Ok, det är fortfarande rätt meningslöst med anklagningar. Det var mest en reaktion på att Cassius rök så snabbt med allas röster.
Här tycker jag att du kommer med en hel del bra grejer OBD! Du visar hur du tänker och det är uppskattat.

Men.

Kolla på den här igen:
OBD said:
han var rätt snäll med Tyr
Alltså, var jag det?

Kolla hur snacket gick från övriga.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Okej, nu kanske jag missförstod något i början och jag tagit en helt fel strategi, men...

...jag tror inte KK är en ulv. Jag har försökt starta ett drev mot honom och vara extremt aggressiv för att provocera fram reaktioner både från honom och andra. I min jakt har jag även filat till drevet med anklagelser (och i analyserna letat efter saker utifrån perspektivet att han var skyldig som Brynolf sa). Brynolf var den såg igenom det ganska tydligt tycker jag, vilket jag tycker grönar honom rejält.

De enda som varit villiga att rikta misstankar mot KK är OBD och Mukwa. Jag tror vi åtminstone har en ulv där. Nu ska jag ut på stan ett tag och kommer troligen inte tillbaka på någon timma eller så, men så länge:

Röst: Ingen

Konrad Konvalj

Myrmidon

Okay Robban, här kommer lite saker:

Vimes said:
Som jag sagt innan är jag inte så het på Anklaga-metoden, den känns lite lam.
Detta sker efter att K.K följt Recca. Grejen är ju att det suger med anklaga systemet och Vimes håller med.
R.J said:
Intämmer helt med det här. Och det som Vimes skriver sedan är ännu vettigare:
Vimes said:
Guns blazing! Nu jävlar röstar vi!" Och bara rocka.
R.J said:
Det är väl inte något segslitet Vampire-trams vi kör. Fullt ös nu!
Innan du hakat på Vimes uppenbara rock n´ roll tåg med röstning har jag (Konrad Konvalj) gått förklarat varför anklagandet suger och även skrivit; "3 drev a´ 4 rockar fett!"

Här kommer din första kontakt med Tyr:
Du svarar på frågan när din up-lista kommer tror jag.

R.J said:
Nä, den kommer i runda två.

Mer allvar, jag har skrivflyt nu så jag utnyttjar det till Leviathan-skrivande (vilket är prioriterat över allt - typ mer än att äta). Imorgon är jag upptagen större delen av dagen - möjligen har jag en kortare stund på kvällen lite beroende på när vi slutar umgås. På måndag till tisdag (möjligen onsdag om jag orkar) ska jag för en bloggartikel inte sova alls, utan bara spela TV-spel och twittra om det. Ett dygn efter det kommer jag troligen sova efter att ha kollapsat efter vakenheten, sen tar det väl någon dag till att återhämta sig innan jag är tillbaka på banan.
Några dygn senare och efter följande rösträkning:

Vico said:
Mukwa (5): Robert Jonsson, Konrad Konvalj, Ond Bråd Död, Cassius, Tyr,
Tyr (4): Mukwa, Brynolf, Vimes, Elmrig,
Ond Bråd Död (2): !Paxen, Recca,
Mukwa och Tyr har målats ut som ulvar av bland annat Recca-K.K-Vimes (av dessa gillar du ju Vimes mer än K.K så det kanske inte var så ovärt att släppa rösten på Mukwa för din del.)

R.J said:
De tre som jag tror är ulvar för tillfället är: Mukwa, Tyr och Xyas. Min motivering på Mukwa senast jag postade var gjord utifrån första inlägget skillnad mot de tidigare, vilket var ett argument som folk talade om wayback då jag gjorde röstningen. Det tyckte jag också, vilket var varför jag röstade på honom då. Efter det då jag läser ikapp tycker jag inte alls att det KK skriver (att han fallit in i ledet) håller heller. Precis som Ond bråd död påpekar så läser jag Tyrs inlägg (#801077) som "Jag och Mukwa" är ulvar. Med andra ord tycker jag det gör Tyr misstänkt som ulv. Mukwa var dessutom den som låg bakom fiaskot med anklaga-rösten och det skadade byn otroligt mycket i och med att det spillde ut massor av tid som låtit ulvarna leva under lång, lång tid. Slutligen har vi Xyas som knappt postar knappat alls (och som får mindre "skit" för att hen gör det än vad jag får). Folk har tjatat om att tystnaden är ett typiskt ulvdrag, och eftersom vi vet att Xyas emellanåt tittar in och under långa tider inte gör det (som inloggad) så känns det här som en medveten ulvstrategi. Så därför misstänker jag hen.
Så din feta motivering till att Tyr är ulv är nått som OBD grävt fram. En text skriven av Tyr som man kan läsa som "Jag och Mukwa" (alltså som ulvar)

R.J said:
Jag tror inte på Cassius eller OBD som ulvar, som jag sagt tidigare, så jag kan inte direkt med gott samvete lägga en röst där. Jag tror fotfarande Mukwa som huvudulven, men som jag skrev så är Tyr också ett starkt ulv-kort så jag kan temporärt tänka mig att byta röst till Tyr.
Du har ju inte direkt flödat med anklagelserna mot Tyr genom rundan så som jag kan se det. Det starka ulv-kortet är alltså baserat på OBD´s fina fångst i ulvjägeriet.

R.J said:
Uppdaterar rösten så den är aktuell med tanke på kvällen.

Röst: Tyr

(Sorry Tyr, din ulvpolare Mukwa får vänta ett tag...)
R.J said:
Alltså, det är ju helt rätt information att komma ut med av Tyr för att skapa förvirring. Det har redan gjort att en har ändrat sin röst. Men jag håller med Brynolf och säger att jag inte heller tro på det.

Samma strategi användes av !Paxen för att blåsa bort rösterna mot honom tidigare då han var på väg att nackas. Det fungerade då, så det känns som en uppenbar strategi. Genom att vela lite innan så känns det mer genuint. Nej, jag tänker inte ändra rösten.
R.J said:
Men för sjutton gubbar, inte ska du gå på det här nu också? Lägg rösten på Tyr nu. Vi kan vela det här fram och tillbaka. Men som KK brukar säga "Ikväll ska någon hängas!"
Och här slår du banne mig fast vid att du inte tänker ändra dig.

Hmm. Undrar hur det kommer sig att du smädar mig med dina anklagelser om att jag inte varit på Tyr?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Robert Jonsson said:
De enda som varit villiga att rikta misstankar mot KK är OBD och Mukwa. Jag tror vi åtminstone har en ulv där. Nu ska jag ut på stan ett tag och kommer troligen inte tillbaka på någon timma eller så, men så länge:

Kom du på det alldeles själv eller har du läst innantill vad K.K har skrivit?

Att OBD hakar på ditt snack är en tell har jag påpekat hela tiden. Att Mukwa har mig som ulv det stör jag mig inte alls lika mycket på.

Ond bråd död

Swashbuckler

Robert Jonsson said:
Okej, nu kanske jag missförstod något i början och jag tagit en helt fel strategi, men...

...jag tror inte KK är en ulv. Jag har försökt starta ett drev mot honom och vara extremt aggressiv för att provocera fram reaktioner både från honom och andra. I min jakt har jag även filat till drevet med anklagelser (och i analyserna letat efter saker utifrån perspektivet att han var skyldig som Brynolf sa). Brynolf var den såg igenom det ganska tydligt tycker jag, vilket jag tycker grönar honom rejält.

Det här köper jag inte alls. Det låter som en efterhandskonstruktion.

Brynolf

Dum fan

Ond bråd död said:
Robert Jonsson said:

Det här köper jag inte alls. Det låter som en efterhandskonstruktion.
Well, jag velar. RJ började jaga KK först i runda 3, innan dess hade han mest varit inne på Mukwa så det är ju något slags tvärvändning.

Samtidigt satt jag och glodde på vrållådan natten då RJ skapade sin KK-genomgång och det tog tid och han stånkade en hel del. Han lade ner en massa jobb i den där genomgången, vilket för tankarna till att det var ett äkta försök att verkligen sätta dit KK. Detta menar han nu inte skulle vara fallet.

Brynolf

Dum fan

Brynolf said:
Well, jag velar. RJ började jaga KK först i runda 3, innan dess hade han mest varit inne på Mukwa så det är ju något slags tvärvändning.
För att förtydliga, skulle alltså detta tyda på att RJ talar sanning om att hans KK-hets var fejk. Eller har någon några starka indikationer på att han var inne på Konrad-spåret redan tidigare?