Ingen av dem är det enkla svarat men sanning så att säga är det lite av en choose your poison-fråga. Ron Paul och jag skulle rösta lika i många saker men av helt andra anledningar och hans isolations-ide är nog inte vatten värd om USAs patrioter vill att deras land skall vara bäst.
Bachmann kommer inte heller bli vald tror jag, dels för den där häxaffären, petitess kan tyckas men kan räcka för att fälla, lär ju ha större delen av teaparty i ryggen nu när Pahlin mest troligt inte ställer upp, dels skall man inte glömma bort att hon är kvinna i ett mycket konservativt läger och att detta drabbar henne med negativt, Pahlineffekten säger kanske någon men glöm inte att Pahlin trots sin popularitet även är extremt skandalomsusad och impopulär på samma gång, undrar egentligen om en man varit lika hårt kritiserad. Tänker inte göra detta till en tråd om genus men bara mina cent om det.
Som någon skrev tidigare om Romney så har han nog problem med att övertyga att han kan fixa grejerna med tanke på problemen som guvernör.
Skall erkänna att jag har sisådär med koll på de andra kanditaterna men en snabb genomgång verkar ge sken av det vanliga hopkoket av anti-abort, löjligt låga skatter, (smyg)rasism och allt annat jag inte kan ställa mig bakom.
Därför är det svårt att säga vilken jag tycker mest illa om men det är ju inte så konstigt. Jag menar det blåaste vi har är USAs left wing.
För övrigt var väl detta en tråd om Republikanska Kandidater och inte om hurvida hasch är bajs eller ej?