Tja, författardrömmen har funnits hos mig sedan barnsben. Älskar att skriva kort och gott. Jag har därför gjort otaliga försök under årens lopp. Min stora brist är just det att mina idéer aldrig håller hela vägen ut. Oftast har jag bara en bra början.
Professionella författare säger ju just det att början och slutet är det lättaste, det är mitten som ska binda ihop det hela på ett bra sätt som är det svåra, tydligen.
Lyckades få ihop hundra sidor en gång. Fast det fungerade inte när jag senare läste det hela och var ärlig mot mig själv. Så hela klabbet raderades. Sedan dess har det aldrig gått så bra vad det gäller sidantalet.
Typiskt!
Sedan är det ju det här med tid. Det är omöjligt att få så mycket tid över numera, eftersom jag sedan Maj 09 är pappa.
Nåväl, jag skriver noveller numera, då och då med jämna mellanrum. Håller det på hobbynivå så länge. Det är dock sällan jag visar upp något. Jag känner nämligen att jag inte hittat någon direkt stil, dessutom utvecklas man ju hela tiden när man skriver; ordval, meningsuppbyggnaderna osv. Det som var bra i förrgår är dåligt idag om man säger så. Allting förändras ju mer man skriver och ju mer man "förbättrar" sig.
Är ni intresserade av att dela med er av era texter
... Men, jag ska bifoga en text i alla fall.
Det är en "skräcknovell" på 16 sidor som jag skrev i början av 2007. Språket är inte det bästa och det är inte korrat. Fast på något vis känner jag mig ändå relativt nöjd med den. Den var förbaskat rolig att skriva i alla fall. Håll till godo om ni så vill... Vassego'!
Jag kallar den
Innanför främmande väggar.