Tror du verkligen att prominensen av superhögbudget high concept-film på bio beror på att alla människor verkligen vill gå och se just den typen av filmer framför alla andra, och får ut mycket mer av dem? Well, I don't.
Det gör jag, ety många filmer marknadsförs hur hårt som helst, fastän publiken sviker.
Särskilt människor som går på bio sällan vill verkligen gå och se superhögbudget-film. Till och med min mamma har föreslagit att vi skulle kunna gå och se Avatar tillsammans. Någon annan reklam än recensionen i DN tror jag inte att hon sett av filmen.
Istället för att hallucinera fram storvulna hjärntvättar-konspirationer från mystiska storebror eller storkapitalisterna så anser jag att du helt enkelt borde acceptera att en stor majoritet av befolkningen helt enkelt inte delar dina preferenser eller referensramar.
Trust me; jag har sett "Morgan Paulsson-stjärnreportern" med folk som också tittat på kritikerhyllade Babel; och de
tyckte faktiskt inte att Babel var ljusår bättre. Och jag dubbelkollade så att inga agenter från storebror stod utanför huset och sitkade på oss med hjärnmanipulationspistoler, så det kan inte ha berott på det.