Nekromanti Vilken är världens bästa rollspelsprodukt?

Rising

Vila i frid
Re: I beg your pardon

"jag har alltid trott att det är sättet som känslan förmedlas på som är att föredra framför språket."

...och du tror inte att språket förmedlar en känsla?

Lyssna på tysk samba, så får du se själv vad jag menar.

Men det här är en smaksak, du får tycka vad du vill, och jag kan förstå hur du tänker, men samtidigt kan jag se hur man kan tycka det motsatta.

När båda sidor är belysta på det viset, då finner jag inte någon mening i att dividera om vilket sätt som är "bäst".

/Riz

LeJonklev

Swordsman
Här borde jag sagt Star Wars (West end games d6-version) men det blir Nobilis istället. Varför behöver jag inte radda upp, det har Eksem redan gjort.
Faktum är att jag oxå lider av att jag nog aldrig kommer att få spela det. Jag har kampanj skriven och klar för mig. Det är bara det att min spelgrupp inte kommer loss. Störigt, störigt.
Fast det var värt de 450 spännen ändå.

/Johan

Magnus_UBBT

Veteran
Mmm, en till pinne på Nobilis. Det är ruggigt välskrivet.
Samma skit här dock, det lär nog aldrig bli spelat.
It's the best RPG I've never played.

Annars ligger nog MERP bra till, av rent personliga anledningar. Jag tror att 99,9% av mina loggade roll- och sl-timmar är med MERP.

Bubblare; Palantir Quest. Trevlig äventyrsmodul.

Johan K

Gammal & dryg
Hur kunde jag glömma Paranoia !

URGH !!
hur kunde jag glömma det där spelet då... :gremblush:
håller med dig om attd et är ett spel som sticker ut från det vanliga & är sanslöst skoj att spela !!
Måste se ifall jag hittar det någonstanns !

-BoNe-

Warrior
till rising och vitulv:

För att både svara rising och vitulv så går ja i andra ring på gymnasiet.
Jag gillar att läsa på engelska och rollspel specielt. Att spela rollspel på engelska är stämmningshöjande och det spelar en vääääldigt stor roll.

Mage är ett bra rollspel och ja tror att en del av känslan i det hade tappats bort om man översatt det till svenska.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag lovar...

...att om du ger mig en D30 så ska jag göra ett rollspel med enbart D30an. Nöjd? :gremsmile:

Nightowl

Champion
Eftersom alla andra ändå är subjektiva som fan...

...så utser jag Gondica Bestiarium , den enda rollspelsmodul jag själv fått publicerad. :gremblush:

Man är väl egofixerad. :gremgrin:

Erik, röda gymnastikskor med ruddig kant

walium

Ganska töntig, faktiskt
Damer och Dunkar...

...rollspelande i djupaste Norrland, med massor av hembränt och bastande. :gremsmile:

Jag tycker att det är svårt att kora mitt favoritrollspel genom tiderna. Det ändras så ofta. Dessutom har det aldrig hänt att jag faktiskt har köpt ett helt spelkoncept rakt av. Det jag fastnar för kan vara någon särskilt detalj som jag gillar mer än resten.

Mitt senaste rollspelsinköp var "Osthem" och "Jorges bestarium", två moduler som verkligen väckte min inspiration och spelglädje. Men även om jag gillar dem skarpt så tycker jag ändå att de har brister som gör dem långt ifrån perfekta.

Man Mountainman

Storsvagåret
Damer?

Det märks att du är skåning. Här uppe har vi dessvärre inga damer. De har alla skrämts bort av vår patriarkala kultur och flytt söderut. Det är därför vi måste importera ryska horor.

Man Mountainman

Storsvagåret
Vilken som är den bästa i världen kan väl diskuteras. Den bästa som står i min bokhylla just nu måste jag nog säga är "Deadlands: hell on earth". Eftersom jag tycker att alla världar är likvärdiga och alla komersiella regelsystem suger så är min enda bedömningsgrund texten, och jisses, Shane Lacy Hensley vet hur man ska skriva en rollspelsbok. Jag sträckläste den, och jag njöt av det.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Dummer!

"Det är därför vi måste importera ryska horor. "

För att få ihop kompletta spelgrupper, eller?

Rising

Vila i frid
OT

"Här uppe har vi dessvärre inga damer. De har alla skrämts bort av vår patriarkala kultur och flytt söderut. Det är därför vi måste importera ryska horor"

Swoooosch! *ljudet av någon som flyger förbi och snappar åt sig det citatet som tagline*

Undrar vem som gör det först?

---

Förresten tycker jag att det känns naket att läsa Dnalor-inlägg nu för tiden, när du slutat vara finnen på hornhinnan.

Hmm... måste krysta in någon parallell till ämnet också:

Walle:Finns det ett "Damer och Dunkar" for real?

/Ripz

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: OT

Förresten tycker jag att det känns naket att läsa Dnalor-inlägg nu för tiden, när du slutat vara finnen på hornhinnan.

Är jag inte? Är det bara jag som ser min signatur?

Walle:Finns det ett "Damer och Dunkar" for real?

Hehe, faktum är att jag som liten gjorde en jätterolig Norrlands-fantasy-serie, där den avfolkade glesbygdens sista invånare blev attackerade av onda älvor. Man kanske skulle göra något rollspelsaktigt av det.

Förresten så borde väl det här vara intressant för dig?

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Walle:Finns det ett "Damer och Dunkar" for real?"

Bara i mina mest patetiska magsjukedrömmar. Låter som en lämplig modul till Svenil eller kanske ett dogmaspel till nästa utmaning ifrån troberg?

Nightowl

Champion
Skitsnack!

Vad vi har så det räcker och blir över är kärringar , och det är ett positivt ord när det används av en norrlänning (jmf. hip-hopare och 'nigger').

Det är klart, lite ryska luder rättar ju till ett problem många norrländska lipsillar har med norrländska kvinnor: för att överleva här behövs lite stake, så de brukar ifrågasätta dumma order och beslut.

Erik

Kitzune

Swashbuckler
Re: I beg your pardon

...och du tror inte att språket förmedlar en känsla?

Självklart, men långt mindre än innehållet, IMO.

När båda sidor är belysta på det viset, då finner jag inte någon mening i att dividera om vilket sätt som är "bäst".

Tråkmåns :gremwink:

Gött att vara tillbaka och slänga ord med dig igen Rising.

Kitzune

Swashbuckler
Full English Breakfast?

Att spela rollspel på engelska är stämmningshöjande och det spelar en vääääldigt stor roll.

Pratar ni engelska när ni spelar rollspel?

Rising

Vila i frid

"Är jag inte? Är det bara jag som ser min signatur?"

Hmm, häh, nej, nu ser jag den igen. Mystiskt, den finns där när man läser inlägget, men inte när man ska svara på det. På senare tid bryr jag mig inte ens om att läsa färdigt inläggen innan jag börjar svara på dem.

"faktum är att jag som liten gjorde en jätterolig Norrlands-fantasy-serie, där den avfolkade glesbygdens sista invånare blev attackerade av onda älvor. Man kanske skulle göra något rollspelsaktigt av det.

Förresten så borde väl det här vara intressant för dig?"

Det har "Rising" skrivit all over sig. :^)

/Riz