Stormflare
Veteran
- Joined
- 8 May 2009
- Messages
- 87
Hhmm... bra poäng. Jag utgår nog för mycket ifrån min egen spelgrupp och vårt sätt att spela, där risken för ovanstående är ganska låg.k7e9 said:Fast just att det tar lång tid tycker jag är bra Jag gillar inte alls att alkemistan ska "fylla på" en massa förråd av elixir, det ger mig bara en D&D-känsla som jag inte gillar eller vill ha. Det ska ta tid, så när man väl gör något med alkemi gör man det för att det är viktigt inte för att alla i spelgruppen ska ha en hel drös helande drycker i bältet.
Nej, vad jag vill se är intressantare alkemi, absolut inte snabbare alkemi.
Men om utgångspunkten är att en nyskapad rollperson helt saknar elixir eller talismaner eller vad man nu kan tänkas kunna tillverka (tänker mer "förbrukningsmaterial" här, inte magiska artefakter såklart), och bara kan utnyttja alkemin vid få speciella tillfällen, så skapar man väl lite samma problem som med andra fluffiga färdigheter som boskapsskötsel och bergkunskap? Man besitter färdigheten, men man får aldrig använda den.