Nekromanti Warcraft III D20

Foggmock

Myrmidon
Nej, men eftersom du har gjort det kanske du kan skriva en ordentlig avhandling om det? Jag är mest nyfiken på om det finns material som går bra att använda även om man är ravening anti-d20-fanboy.

Foggmock - som misstänker och rekommenderar en trådflytt till Rollspelsforumet eller rent av d20-forumet

AnVili

Warrior
Hmmmmm......

Dungeons & Dragons Warcraft RPG

Eftersom jag precis har skaffat det så har jag bara hunnit spela lite...... :gremshocked: Det bygger på D20 systemet som alla förstår, än så länge har det bara kommit ut tre st böcker (De är på engelska :gremtongue:) Och det utspelar sig i warcraft världen :gremwink: Jag tycker att man inte får lika bra känsa när man spelar detta som när man spelar Eon (Det ända rollspelet som jag har spelat innan) men det beror väll på att jag inte kan allting än, Jag kommer ge än bättre och längre rapport senare :gremsmile:

Tack!

DODswe4

Hero
Finns warcraft 3 till D20 jag visste att dom hade skaffat Diablo 2 till det men nu får det fanne mig sluta med att sno andras spel

DODswe4

Hero
Re: Hmmmmm......

Vad han menade var nog fanns det något specielt från D20 systemet, eller var det samma gamla smörja

Staffan

Myrmidon
Sno? Du kan vara så säker på att de har fått betala rätt så mycket stålar för det...

DODswe4

Hero
Jo men det är i alla fall bara massa skit, det är inte bra, Warcraft rollspel baseras nog itne rätt, för Warcraft är ett bra datorspel det tror ajg tine är bra som rollspel

Ackerfors

Alas, your rapids!
World of Warcraft [OT]

"Warcraft rollspel baseras nog itne rätt, för Warcraft är ett bra datorspel det tror ajg tine är bra som rollspel"

Även om World of Warcraft inte kommer baseras på d20 så märker vi ju snart om det funkar som "rollspel" eller ej då det är just det som WoW kommer vara.

Dessutom måste jag nog säga att jag tror (vet inte än) att Warcraft med d20-regler kan fungera riktigt bra...

DarkMystic

Swordsman
Coolt spel

Jag visste inte att det fanns ett warcraft rollspel men det låter som en bra ide gemfört med Diablospelet. Kan du berätta lite om det för på Blizzards hemsida står det bara vad det kostar och att det är ett rollspel.

DODswe4

Hero
Re: World of Warcraft [OT]

ja som rollspel på dator, men jag menade att hitta på en historia där det redan finns en bestämd riktlinje

DODswe4

Hero
Re: Coolt spel

Saningen att säga så spelade jag bara Warcraft 1 rollspelet som Blizzard gjorde själva, det var tine bra, men det var D6 system, jag tror bara att D20 itne blir bra, eftersom själva Warcraft redan ahr en Historia som tien kan ändras

chrull

Stockholm Kartell
Re: World of Warcraft [OT]

du menar som i star wars, wheel of time, sagan om ringen, babylon 5, usagi yojimbo mfl mfl?

chrull

Stockholm Kartell
jag har inte skaffat det men om du frågar på rätt forum kanske det går bättre. Tråden flyttas alltså.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Då tycker jag att...

...du kan servera lite bra argument till varför just Warcraft d20 är dåligt.

Fast jag gissar att du inte läst det. Har jag rätt?

M.

(som har det och som har läset det och som tycker att det är okej. Inte briljant men okej)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Att ändra historien

Det är inget problem att göra rollspel av världar där det redan finns en etablerad historia. Warcraft är först och främst en värld, en rik och spännande miljö, och det är den som lämpar sig så väl att göra rollspel av.

I rollspel kan du ju ändra historien precis som du själv vill, och om du får miljöerna bra beskrivna ska det inte vara nått problem att hitta på bra äventyr.

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Smörjmedel

eller var det samma gamla smörja
Jag efterlyser mer konstruktiv och insiktsfull kritik, tack.

Det blir roligare för oss andra då, och vi kan komma med mer insiktsfulla svar och analyser då. :gremlaugh:

M.

Troberg

Sinister eater
Re: Då tycker jag att...

...du kan servera lite bra argument till varför just Warcraft d20 är dåligt.
Fast jag gissar att du inte läst det. Har jag rätt?
Jag har inte läst det, men är ändå spontant sett benägen att hålla med honom. Inte för att det är d20, det är faktiskt ett spel som jag tror att d20 skulle passa till.

Anledningen till att jag är tveksam är att det inte finns tillräckligt mycket värld i warcraft för att det ska vara värt besväret. Det man har är en packe varelser, utan sammanhang, utan kultur, utan värld. Visst, man kan hitta på sådant och fylla i luckorna, men är det Warcraft då?

Sorry, jag har högre krav än så.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Wow!

Du är den förste, den absolut förste, som jag nånsin har hört säga att Warcraft inte har tillräckligt med värld...

Jag är slagen av blixten, häpen, bestört... menar du verkligen allvar? Det finns ju så mycket värld att det tutar ut genom öronen på mig när jag spelar spelen. Alla platser, historien, alla raser, deras hjältar, magin, berättelserna...

Öööh... är du verkligen allvarlig?

M. :gremconfused:

Ackerfors

Alas, your rapids!
*hjälper Magnus att tappa hakan*

"Anledningen till att jag är tveksam är att det inte finns tillräckligt mycket värld i warcraft för att det ska vara värt besväret. Det man har är en packe varelser, utan sammanhang, utan kultur, utan värld."

Är det samma spel vi pratar om?
När man spelar kampanjerna, i synnerhet i trean, så får man så mycket värld att det nästan blir fånigt. Det är ett helt otroligt detaljerat spel vad det gäller värld och historia och ja... Det är ju bara att kolla på The Frozen Throne, expansionen till Warcraft III, där en helt ny ras introduceras med allt vad det gäller av kultur och liknande. Visst, det syns inte tydligt på varje karta man spelar, men när man ser det i sitt sammanhang, då är det riktigt detaljerat. Sa jag att det var en detaljerad värld i spelet?

Lägg märke till att jag inte spelat rollspelet.

EchonCique

Hero
Re: Då tycker jag att...

Du kan inte vara seriös?

Hur kan du pladdra så mycket när du inte har en aning om vad det är du uttalar dig om?

Börjar bli trött på ditt bankande på d20 och d20-spel när du inte har den minsta koll på dem. Skaffa dig ett ex av Warcraft d20. Läs igenom det. Återkom om det visar sig att det inte har värld & historia nog för att kunna kvalificeras som 'godkänt' för att kunna spelas.