Konrad Konvalj
Myrmidon
Jag arbetar och upplever att jag har noll tid på helger förutom möjligen på kvällar då. Troligen efter 21.00 funkar vilken helgdag som helst.Vimes said:Grejen är att jag, som inte har något jobb att gå till, egentligen kan spela när som helst. Så jag är fel person att fråga, egentligen. Men jag tänkte mig nog att vi spelar på kvällar, runt åtta-nio, standard "hänga på nätet"-tid alltså. Ett alternativ är helger också, jag har hört att folk som arbetar ibland upplever att de har tid över då.
Under arbetstid har jag ju ett jobb som gör det möjligt att slacka en halvtimme och spela spel med mina kompisar, men då måste det funka med korta pauser och tabba bort liret utifall utomstående står och häckar över axeln. Är det ett spel som inte kräver att jag är alert och måste trycka på en knapp exakt nu och då funkar det kanon.
Låter rimligt.Vimes said:Även om de flesta föreslagna spelen har en angiven speltid på ca 30 minuter (det näst bästa med onlinebrädspel är ju att man slipper det döda jobbet som annars ingår: plocka fram/ner och räkna ihop poäng) tror jag att man bör räkna på en timme per spel (eftersom det är en tävling kommer jag sitta och svettas över varje beslut). Detta betyder väl att vi hinner med 1-2 spel per sittning. Förslagsvis utgår vi från att vi ska spela ett spel, men om alla har möjlighet efter att det är avklarat så kan vi ju även köra nästa.
Återkommer med mitt Kånkelschema.Vimes said:Jag föreslår att vi börjar om drygt en vecka, från och med 2 december, vilka dagar och tider har ni möjlighet att spela?
Den grundtanke jag hade baserade sig lite på att det skulle vara en sjukt lång kö till att få delta i detta. Då skulle reserver vara ett bra alternativ och även personliga avbytare om det skulle visa sig att man är helt rökt 2 december men övriga är på.Vimes said:Angående reserver är jag inte jättepepp på det, i varje fall om ligaformens integritet ska upprätthållas. Men i och med din lösning att man har en personlig reserv funkar det ju rent tävlingsmässigt ändå. Problemet är dock att om inte ordinarie spelare kan spela, hur sannolikt är det att dennes reserv kommer kunna? För att kringgå detta kan man ju ha en pool med reserver, där det är så att så fort någon varit reserv för en ordinarie spelare så kan hen inte vara reserv för någon annan sen. Det tror jag är en smidigare lösning.
Absolut. En seger tack vare en reserv skulle ju inte kännas som en seger. Jag kommer så klart göra allt för att alltid delta och vinna.Vimes said:Men roligast och bäst är ju att det är samma spelare som möts varje gång. Det var ju själva grundtanken.
Precajs. En vinnare måste ju koras så det får ta den tid det tar.Vimes said:Jag har för övrigt inga problem med att det inte är så jättehögt tempo, så länge ligan blir färdigspelad.