Betting?
Så jag antar att det är dags att köra igång betting på det här, med tanke på att det är spelstart imorgon. Jag tänker mig att vi kör Dagens Dubbel så det går ut på att välja ut 1an och 2an, vinner gör den som har fått rätt namn, om flera lyckats med det är det också bättre att ha haft dom i rätt ordning.
Det första jag måste konstatera är att det är väldigt svårbettat.
Men jag kommer ändå fram till att min etta blir Vimes.
Saker som talar till Vimes fördel:
Vimes said:
Eftersom jag gillar tävlingar tänker jag mig förstås att det är en liga där, efter X antal spelade spel, någon koras till vinnare. WRNU Board Game Leauge alltså.
Han är den som drar igång det hela, det tyder på ett engagemang som kan göra att han tränar mer än andra, och han visar även på en tävlingsinstinkt (fast det gäller nog iofs alla kompatanterna).
Vimes said:
Nu har jag för övrigt testspelat alla spel vi ska spela på BGA. Kan meddela att Spyrium (som Puerto Rico) kräver att man har koll på reglerna för att man inte ska göra bort sig fullständigt (som jag gjorde nyss).
Han har testspelat alla spel, vilket det inte framgått ifall fler har gjort så här långt innan.
Och sen är det förstås en samlad känsla av honom som person som jag fått genom alla andra inlägg han gjort på wrnu genom tiderna. Jag orkade visserligen bara läsa några hundra av dom för den här researchen, men såna här citat finns det gott om
Vimes said:
Men liksom, det beror ju på hur man ser på spelet och hur djup förståelse man har för det.
.
Andraplatsen är minst lika svår, jag var länge inne på xyas, men när han skrev att han var föräldraledig så gick det bort, folk som är hemma med barn är inte kända för att ha alltför mycket tid över, eller vara speciellt pigga efter att barnen har somnat. Så till slut landar jag på Strong Choice! Researchen är här inte lika grundlig men jag tror att de sena starttiderna som KK själv lobbat fram kommer vara till hans fördel, han verkar vara en nattmänniska vilket jag inte är övertygad om att dom andra är. Men om han inte får igenom Normal på timelimits så blir det kanske svårare även för honom, men givet att han får det så tror jag att det här är en trolig tvåa.
Så, någon annan som vill plocka ut en Dagens dubbel? Man behöver inte researcha om man inte vill, gå på magkänslan.
Min är alltså: 1a Vimes, 2a Strong Choice!