Khan
Kondottiär
Båda delar!Jag har en fråga: köper du alla de här serierna eller har du tex turen att jobba på/nära ett bra bibliotek? Jag vill också läsa såhär mycket av den svenska serieutgivningen men hinner typ knappt köpa in Gaston-samlingsvolymerna just nu...
Dels lånar jag från mitt lokala bibliotek (typ 90%) och dels köper jag (10%). Mest trålar jag begagnatgrupper på FB och köper billigt i klump.
Men jag tror du kan hitta massor bra även på ditt bibliotek. Jag har en omväg till min närmaste filial, oavsett vart jag ska, så jag brukar beställa böcker och hämta en klump då och då. När pandemin tog fart lånade jag bokstavligt hem alla serier jag inte läst tidigare i hela kommunen. Jag tror jag hade 150+ lånade böcker hemma när de var som flest. Alla blev inte recenserade, för en del var sånt skräp att jag inte ville läsa det, och en hel del var barnböcker till mina barn.
Tips på riktigt - gå in på ditt biblioteks hemsida. Hitta en rejäl kasse serieböcker du vill läsa och be dem ställa undan åt dig där du lättast kommer åt. Det kommer man långt med. De flesta bibliotek idag har ett helt okej serieutbud. Även om vi har tur just i Borås.