God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,549
Det här kom upp i Next tråden och jag tycker det är intressant så låt oss diskutera det vidare
Jag har använt xp-regler för antal dödade monster, antal hittat guld och antal "milstolpar" i storyn spelarna uppnått när jag kört äldre versioner och klasserna levlar olika fort (som det ska vara! ). Men jag har alltid justerat det där efter vad jag gå för i kampanjen. Vill jag ha en mordfest = Xp för mord. Vill jag ha spelarna mer som listiga tjuvar? = xp för guld.
Men i nyare versioner där alla klasser levlar lika fort (det enda vettiga sättet att inte göra det super jobbigt! ) bara levlar jag alla vid vissa ställen i handlingen/dungeonen. För om alla levlar samtidigt ändå, whats the Point? Ingen kommer väll vara dum nog att hävda att man ska grinda i D&D? What the fuck liksom!
Vad tycker ni? Vad gör ni? och varför tycker ni fel på det sättet?
Jag har använt xp-regler för antal dödade monster, antal hittat guld och antal "milstolpar" i storyn spelarna uppnått när jag kört äldre versioner och klasserna levlar olika fort (som det ska vara! ). Men jag har alltid justerat det där efter vad jag gå för i kampanjen. Vill jag ha en mordfest = Xp för mord. Vill jag ha spelarna mer som listiga tjuvar? = xp för guld.
Men i nyare versioner där alla klasser levlar lika fort (det enda vettiga sättet att inte göra det super jobbigt! ) bara levlar jag alla vid vissa ställen i handlingen/dungeonen. För om alla levlar samtidigt ändå, whats the Point? Ingen kommer väll vara dum nog att hävda att man ska grinda i D&D? What the fuck liksom!
Vad tycker ni? Vad gör ni? och varför tycker ni fel på det sättet?