God45
#PrayersForBahakan
Det här kom upp i Next tråden och jag tycker det är intressant så låt oss diskutera det vidare 
Jag har använt xp-regler för antal dödade monster, antal hittat guld och antal "milstolpar" i storyn spelarna uppnått när jag kört äldre versioner och klasserna levlar olika fort (som det ska vara!
). Men jag har alltid justerat det där efter vad jag gå för i kampanjen. Vill jag ha en mordfest = Xp för mord. Vill jag ha spelarna mer som listiga tjuvar? = xp för guld.
Men i nyare versioner där alla klasser levlar lika fort (det enda vettiga sättet att inte göra det super jobbigt!
) bara levlar jag alla vid vissa ställen i handlingen/dungeonen. För om alla levlar samtidigt ändå, whats the Point? Ingen kommer väll vara dum nog att hävda att man ska grinda i D&D? What the fuck liksom!
Vad tycker ni? Vad gör ni? och varför tycker ni fel på det sättet?

Jag har använt xp-regler för antal dödade monster, antal hittat guld och antal "milstolpar" i storyn spelarna uppnått när jag kört äldre versioner och klasserna levlar olika fort (som det ska vara!

Men i nyare versioner där alla klasser levlar lika fort (det enda vettiga sättet att inte göra det super jobbigt!

Vad tycker ni? Vad gör ni? och varför tycker ni fel på det sättet?