Att lyssna på fans

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,422
Location
Rissne
Det gamla spelet, den gamla filmen, den gamla plattan, den gamla boken, den gamla vadsomhelst man redan skapat finns kvar för de som vill ha det.
Det finns en komplicerande faktor här, och det är att i rollspelsvärlden går saker out of print. Den gamla filmen går säkerligen att få tag på på någon streamingtjänst eller så, den gamla plattan finns på Spotify osv.

Men rollspelsböcker…


Jag skriver ju på Mutant Chronicles: Luna City Blues just nu. Det är ett gammalt drömprojekt och jag har rätt starka åsikter och idéer om vad för slags spel jag vill göra och vilka ändringar jag vill göra till min version av MCs tidslinje för att det ska stödja den tänkta spelstilen.

Däremot är ju den närmast föregående versionen av Chronicles, Modiphius' 3e, ett spel som går närmast helt på tvärs med min vision. 3e är ett brötigt, bombastiskt spel som vrider upp pulpen och rymdoperan och fokuset på våld och action till 12. Medan LCB är tänkt att spelas mestadels ganska ovåldsamt, med fokus på undersökningar och utredningar snarare än action set pieces. Det blir liksom inte ens några riktiga vapen-stats.

Och det här vet jag redan nu kommer att göra en del MC-fans besvikna. En del har redan uttryckt denna besvikelse. Egentligen vill de bara ha mer 3e. Och det kommer de inte att få.

Och här kommer kickern: Det finns inte längre några legala sätt att få tag på böcker eller PDF:er till 3e, utöver begagnatmarknaden. Det betyder att alla som under 3es storhetstid var för fattiga eller som kom in i spelet för sent helt enkelt är rökta. Visst kan jag sitta och pösa och tycka att "folk får väl fortsätta spela sitt 3e" men det känns lite drygt… För en hel del av de som mest hade velat ha ett actionspel har ju inget 3e att fortsätta spela och inget sätt att få tag på det.


(Hade jag fått bestämma så skulle det finnas någon form av bestående standard inom rollspel att alla gamla utgåvor av spel alltid hamnar på typ DrivethruRPG eller något, så att de finns att få tag på. Överlag retar det här med artificiella distributionsbegränsningar mig lite.)


(Jag kommer också inte att lyssna på just de fansen, även om det säkert är så att jag skulle kunna kränga en bok till eller två på det viset. Men jag är och förblir en indie-rollspelsmakare till kynnet. Jag kostar på mig att vara lite "my way or the highway" och bara ta in den feedback jag bryr mig om ur kreativt hänseende, för att jag egentligen aldrig räknar med att ens gå runt, än mindre tjäna pengar)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
10,028
Location
Stockholm
Om jag tex skall skapa ett supplement till alien och märker att 90% av fanbasen vill ha ett supplement där man är space truckers […]
Det här exemplet är så hypotetiskt att det aldrig kommer att ske i verkligheten. Du kan aldrig få veta vad nio tiondelar av dina fans vill ha.

De som syns och hörs på internet utgör bara en liten bråkdel. Och de syns och hörs för att de tycker att: a) din produkt är så fantastisk att hela världen måste få veta; eller b) att du gör fel och att de hellre vill ha X eller Y. Ännu ett krux är att kategori b sällan är eniga om vad X och Y ens är.

De allra flesta som gillar din produkt gillar den i tysthet och kommer aldrig att kommentera den på internet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
15,776
Location
Göteborg
Jag förkastar den premissen helt och hållet, och tror istället att det som blir kommersiellt gångbart blir det för att det förenar kommersiell gångbarhet med skapande vision. Att visionen bakom skapandet, det den skapande vill göra, också är kommersiellt gångbart.
Fansen vet vad de gillar när de ser det liksom.
Det här tror jag också, men också att det som är mest kommersiellt gångbart är ganska mellanmjölkiga saker. Den som har bäst chans att göra en riktig hit är någon som själv passionerat älskar den här mellanmjölkiga genomsnittsgrejen.

Jag kommer aldrig att kunna göra ett rollspel som slår igenom, oavsett vad jag gör. Om jag gör något jag älskar så kommer det inte att sälja eftersom de flesta inte delar min smak. Det finns folk som älskar mina spel, men de är en försvinnande liten minoritet. Om jag försöker göra något mer ”vanligt” efter vad jag tror att rollspelare vill ha så kommer jag antagligen att sälja bättre än om jag gör det jag älskar (jag vill tro att jag skulle kunna göra helt okej traddiga spel, precis som @krank gjorde ett habilt ståry-indie-spel), men jag kommer aldrig att sälja lika bra som den som brinner för den typen av spel som också är populära. Den sortens spel som de flesta inte avskyr, som de tycker är helt okej. Gör man minsta gemensamma nämnaren och man gör det med kärlek och passion så får man något som de flesta inte rakt av ogillar, och som dessutom är välgjort. Det tror jag är receptet på framgång.

Men det är såklart inget vem som helst kan göra, eftersom man inte kan bestämma vad man ska älska.

EDIT: När jag läser detta låter det neggigt, men det är inte meningen. Jag har ingen som helst ambition att skriva rollspel som säljer. Jag tjänar mycket bättre som ingenjör, och skriva rollspel gör jag av kärlek, så det behöver ingen betala mig för.

EDIT2: Och jag lyssnar ju inte på någon, inte ens speltestare. :gremgrin:
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,332
Rent generellt så tror jag att om man lyssnar på vad fans vill ha så vill de ha något originellt och nyskapandes som är ungefär likadant som det de är vana vid. Vilket ju är lite av en självmotsägelse.

Och sen så är det ju så, som en del redan påpekat här i tråden, att vad folk säger sig vilja ha och vad de sedan lägger pengar på är inte alltid samma sak.

Så även om det säkert är bra att lyssna på fans, så är det sällan en bra idé att slaviskt följa vad de säger sig vilja ha.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,365
Location
Ereb Altor
Jag har jobbat med detta i över 20 år. Formeln är att göra något begripligt, som känns bekant och användbart men med en spännande krydda. Det är receptet för kommersiellt gångbara produkter. Mörk Borg är ett jättebra exempel. Det är ett OSR-spel men som ser ut som en metallskiva/poster. Förena två bekanta företeelser, med en hel del hantverkskunskap och passion, och då kan lyckas hela vägen.

Men du kan göra allt rätt utan att det blir ett internationellt fenomen. Det finns andra aspekter som spelar in med. Din marknadsföring och tajming exempelvis.

Här bör man ju på något vis lyssna på fansen. Att göra en simualitionistisk tegelsten som lånar grafiska element från nordsvensk folkmusik är kanske inte lika gångbart.

Edit @erikt slog alltså huvudet på spiken här ovan. Något nyskapande som man känner igen.
 

Oscar Silferstjerna

Mörk materia
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,795
Location
Nirvana
Men tycker du att det är en smart företagsstrategi att skita I fansen och vad dom vill.

Om jag tex skall skapa ett supplement till alien och märker att 90% av fanbasen vill ha ett supplement där man är space truckers är det då om jag vill försörja mig på rollspel en smart business model att skapa ett supplement där man är colonial marines och förlora försäljningssiffror
Tyvärr blev det till slut alla mot en i den här tråden. Det var i alla fall inte min avsikt. Vad jag vet känner du och jag inte varandra personligen men jag hoppas att du inte blev alltför avskräckt av diskussionen, utan fortsätter att skriva inlägg på det här forumet. Alla behöver inte tycka likadant om allting.
 
Last edited:

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
589
Location
Skogen
Lyssnar man för mycket på sin målgrupp kan man sällan innovera, för målgruppen vill ofta mest ha samma igen. När man väl har en etablerad produkt ska man inte heller lyssna för mycket på dem, utan följa sin kreativa riktning och tro på sin intuition som banade vägen från första början. Våga fortsätta chansa, eller bara göra det man själv vill för att det är kul. Inte ta beställningsjobb.

För att fortsätta på exemplet MÖRK BORG: vi har alltid gjort bara det vi själva vill, utan att grubbla så mycket på om det kommer vara kommersiellt gångbart eller inte. Vi har gjort många grejer som aldrig hade överlevt en kritisk fokusgrupp. Det är helt orimligt att Ikhon, som i princip bara är en 4d10-tabell, görs som en box med fyra häften proppade med oljemålningar. Eller att vi släppte en dungeon i form av en seriestripp där man kan välja läsriktning, och inte förklarade något om hur den funkade öht. Men vi gjorde det för det verkade kul och vi inte sett någon annan gjort det. Kanske funkar det, kanske inte. Det visar sig.
 

JohanL

Champion
Joined
23 Jan 2021
Messages
7,914
Du gör det för konsumenterna (i alla fall om du vill tjäna pengar), och det är väldigt sällan det går bra om man gör fansen arga.

Men för att citera Steve Jobs: ”It’s not the customer’s job to know what they want.” Alltså, det är till för fansen, men det betyder inte nödvändigtvis att de vet vad de skulle tycka om. Det är en balansfråga. Om man lyckas sätta ihop något oväntat och icke-uppenbart som ändå går hem, så kan det slå riktigt bra. Hur många visste att en iPhone var vad de behövde?

Men på det hela taget misslyckas mycket mer för att man fått för sig att ens fans inte har en susning och att man själva vet bättre, särskilt när man också bestämt sig för att det är något fel på källmaterialet och att det måste lagas. Det är pinsamt uppenbart hos Star Wars. Det är så man får The Acolyte.
 
Last edited:

Hundenilunden82

Veteran
Joined
14 Nov 2024
Messages
169
Tyvärr blev det till slut alla mot en i den här tråden. Det var i alla fall inte min avsikt. Vad jag vet känner du och jag inte varandra personligen men jag hoppas att du inte blev alltför avskräckt av diskussionen, utan fortsätter att skriva inlägg på det här forumet. Alla behöver inte tycka likadant om allting.
Jag håller med dig i att alla inte behöver tycka lika om allting och jag känner även att folk inte behöver hålla med mig i precis allt jag tycker och tänker. Det skulle bli ganska tråkigt om vi alla höll med varandra om allt då skulle det inte finnas särdeles mycket art diskutera.

Sedan att det blir alla mot en är nog tyvärr en företeelse som lätt uppstår på i detta fall ett forum där forumdeltagarna funnits på forumet i åratal och bildat personliga relationer till varandra och vänskaper utanför forumet och även skapat en intern forumhegemoni.

När någon utifrån kommer och inte direkt rättar sig i ledet kring rådande konsensus i byn så blir det lätt att byborna höjer högafflarna och gör gemensam sak mot utbölingen.

Jag tackar iaf för om vi skall kalla det omtanken och kan säga att jag inte blivit det minsta avskräckt ifrån att fortsätta posta på forumet i framtiden.
 

Hundenilunden82

Veteran
Joined
14 Nov 2024
Messages
169
Du gör det för konsumenterna (i alla fall om du vill tjäna pengar), och det är väldigt sällan det går bra om man gör fansen arga.

Men för att citera Steve Jobs: ”It’s not the customer’s job to know what they want.” Alltså, det är till för fansen, men det betyder inte nödvändigtvis att de vet vad de skulle tycka om. Det är en balansfråga. Om man lyckas sätta ihop något oväntat och icke-uppenbart som ändå går hem, så kan det slå riktigt bra. Hur många visste att en iPhone var vad de behövde?

Men på det hela taget misslyckas mycket mer för att man fått för sig att ens fans inte har en susning och att man själva vet bättre, särskilt när man också bestämt sig för att det är något fel på källmaterialet och att det måste lagas. Det är pinsamt uppenbart hos Star Wars. Det är så man får The Acolyte.
Eller ännu värre rings of power
 

Hundenilunden82

Veteran
Joined
14 Nov 2024
Messages
169
Lyssnar man för mycket på sin målgrupp kan man sällan innovera, för målgruppen vill ofta mest ha samma igen. När man väl har en etablerad produkt ska man inte heller lyssna för mycket på dem, utan följa sin kreativa riktning och tro på sin intuition som banade vägen från första början. Våga fortsätta chansa, eller bara göra det man själv vill för att det är kul. Inte ta beställningsjobb.

För att fortsätta på exemplet MÖRK BORG: vi har alltid gjort bara det vi själva vill, utan att grubbla så mycket på om det kommer vara kommersiellt gångbart eller inte. Vi har gjort många grejer som aldrig hade överlevt en kritisk fokusgrupp. Det är helt orimligt att Ikhon, som i princip bara är en 4d10-tabell, görs som en box med fyra häften proppade med oljemålningar. Eller att vi släppte en dungeon i form av en seriestripp där man kan välja läsriktning, och inte förklarade något om hur den funkade öht. Men vi gjorde det för det verkade kul och vi inte sett någon annan gjort det. Kanske funkar det, kanske inte. Det visar sig.
Men eran ambition är och har kanske aldrig varit att försörja er på rollspel utan rollspel kanske är en bisyssla för er bredvid era ordinarie jobb , en hobby som i bästa fall kanske genererar lite extra klirr i kassan.

Som jag tror jag nämnt innan, det beror sig på vad man har för ambition med sitt skapande. Om jag skulle vilja försörja mig på mitt skapande så är det ganska (enligt mig) dumt att helt ignorera dom som kommer köpa mina verk och således bli min livlina och födokälla (fansen).

Det där med the suffering artist som är fattig och lidande men iaf true to his artistic vision och lider för sin konst är i min bok inte så ballt utan endast dumt.

Visst om man har en annan inkomstkälla eller om man är så rik så man har fuck you money så kan man för all del ignorera fansen och köra sitt race.
 

Oscar Silferstjerna

Mörk materia
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,795
Location
Nirvana
Jag håller med dig i att alla inte behöver tycka lika om allting och jag känner även att folk inte behöver hålla med mig i precis allt jag tycker och tänker. Det skulle bli ganska tråkigt om vi alla höll med varandra om allt då skulle det inte finnas särdeles mycket art diskutera.

Sedan att det blir alla mot en är nog tyvärr en företeelse som lätt uppstår på i detta fall ett forum där forumdeltagarna funnits på forumet i åratal och bildat personliga relationer till varandra och vänskaper utanför forumet och även skapat en intern forumhegemoni.

När någon utifrån kommer och inte direkt rättar sig i ledet kring rådande konsensus i byn så blir det lätt att byborna höjer högafflarna och gör gemensam sak mot utbölingen.

Jag tackar iaf för om vi skall kalla det omtanken och kan säga att jag inte blivit det minsta avskräckt ifrån att fortsätta posta på forumet i framtiden.
Fint! Jag håller helt med dig om att det finns en intern forumhegemoni och att högafflarna ibland dyker upp.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,799
Jag har väl knappast några fans att lyssna på men i den mån det skulle vara aktuellt framstår svårigheterna i första hand är praktiska. Dels lär det vara svårt att fånga upp vad folk faktiskt tycker på aggregerad nivå. Det krävs representiva urval, en pålitlig informationskanal etc. Det är antagligen bortom de flesta svenska skapares räckvidd. Och att lyssna bara så där i allmänhet lär sannolikt leda till att man snarare fångar upp icke-representiva åsikter. Dels är återkoppling på en så pass komplex sak som ett rollspel inget som enkelt kan omvandlas till tydlig inriktning för en själv. Det skulle kräva att personen sätter sig in i hela ansatsen, vilket i sig så klart blir ett ännu större praktiskt hinder. Och så kommer så klart betydelsen av den egna visionen in, som många andra lyft.

Sen kan jag i och för sig tänka mig att det är skillnad på att utveckla nya produkter och vidareutveckla existerande. I det senare fallet är det kanske enklare att lyssna på fansen, så länge det är rätt nivå. "Vi vill se fler stadsböcker" är kanske en åsikt som kan vara sann och rimlig att vaska fram med en bra metod, och som man därmed kan ha ambitionen att möta. Samtidigt förtar ju inte det att om man själv inte är inspirerad för att skriva en sådan lär den inte bli bra ändå.

Slutligen finns säkert en massa andra marknadsfaktorer att ta hänsyn till. Jag har ingen koll på sådant men med exemplet stadsbok ovan så är det ju inte svårt att tänka sig att den, enligt känd logik, skulle sälja dåligt eftersom den bara säljer till SL, fast att den är önskad och uppskattad av fansen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,365
Location
Ereb Altor
...jag inte blivit det minsta avskräckt ifrån att fortsätta posta på forumet i framtiden.
Det gläder mig! Det är sällan så att folk som känner varandra gaddar ihop sig. Ibland tycker många samma, ibland inte. Det är lite av en myt att det skulle finnas klickar som håller varandra om ryggen i alla frågor. Däremot finns det en del frågor som vi känner starkt för. Detta är inte en av de frågorna, på långa vägar! :) Och du verkar ta det på rätt sätt, vilket är klokt. Och i det här fallet tycker jag att det har lett till en intressant diskussion om ämnet.
 

Hundenilunden82

Veteran
Joined
14 Nov 2024
Messages
169
Fint! Jag håller helt med dig om att det finns en intern forumhegemoni och högafflarna ibland dyker upp.
Det är inget jag påstår att jag stött på mer än att det kändes som det blev lite bandvagn mot mig just kring detta men konstigt skulle ju vara annat om det inte fanns en forumhegemoni och interna gruppbildningar osv på forumet.
 

entomophobiac

Pistoler & Mord
Joined
6 Sep 2000
Messages
9,069
Location
Uppsala
Om jag skulle vilja försörja mig på mitt skapande så är det ganska (enligt mig) dumt att helt ignorera dom som kommer köpa mina verk och således bli min livlina och födokälla (fansen).
Även om du vill försörja dig är det fortfarande skillnad på vad fans säger och på vad fans gör. Eller rentav vilka som är fans på riktigt—idag finns ett ansenligt segment högljudda personer som använder olika produkter för att sprida åsikter utan att vara vare sig kunder eller fans. Det är närmast galet hur många som går in på olika D&D-trådar för att berätta att D&D 5E inte är ett bra rollspel, exempelvis. Tack, Neckbeard513, för din ståndpunkt i tråden om min 5E-kampanj.

Att "lyssna på fansen" har också blivit lite av en dog whistle för problematiska diskussioner som inte sällan bottnar i en märklig nivå av entitlement från fans där de kan tycka att de vet bättre än skaparna själva. De fula sidor av social media som drabbat hela samhället och antagligen kommer bli mycket värre innan det blir bättre.

"Helt ignorera" däremot? Det håller jag med om att det är dåligt. Men det är långt mycket mer nyanserat och svårnavigerat än att kategoriskt lyssna på sina fans.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,799
Eller ännu värre rings of power
Bara en personlig åsikt, men i detta fallet framstår det mer som brist på känsla för vad som är viktigt och de starka delarna i källmaterialet. Att lyssna på fansen som kollektiv, dessutom före det att serien fanns, tror jag inte hade hjälpt. Kanske snarare att lyssna mer på utvalda kännare som man har förtroende för.

(För att dra en rollspelsparallell: att få återkoppling från någon man har en god dialog med, som kanske läst allt och spelat spelet mycket tror jag absolut kan vara givande, men det är något annat än att lyssna på fansen. Snarare en slags expertstöd.)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,365
Location
Ereb Altor
Men eran ambition är och har kanske aldrig varit att försörja er på rollspel utan rollspel kanske är en bisyssla för er bredvid era ordinarie jobb , en hobby som i bästa fall kanske genererar lite extra klirr i kassan.

Som jag tror jag nämnt innan, det beror sig på vad man har för ambition med sitt skapande. Om jag skulle vilja försörja mig på mitt skapande så är det ganska (enligt mig) dumt att helt ignorera dom som kommer köpa mina verk och således bli min livlina och födokälla (fansen).

Det där med the suffering artist som är fattig och lidande men iaf true to his artistic vision och lider för sin konst är i min bok inte så ballt utan endast dumt.

Visst om man har en annan inkomstkälla eller om man är så rik så man har fuck you money så kan man för all del ignorera fansen och köra sitt race.
Det finns väldigt få företag som har möjligheten att på riktigt lyssna på sina konsumenter, bortsett från vissa undantagsfrågor som lanserandet av en ny logo o.dyl. Vi snackar om internationella storföretag som utan problem kan spendera miljoner på marknadsundersökningar av olika slag, och forma sin kommunikation därefter. De menar att det funkar. Trots det lanserar i princip alla dessa företag nya produkter som blir floppar då och då. Ett litet eller mellanstort företag har inte den budgeten på långa vägar, så deras möjlighet att "lyssna på fansen" är oerhört liten. Så den vägen finns inte, utan man försöker vara smart utifrån de resurser och kompetenser man besitter.

Naturligtvis försöker man lyssna av vad massan vill ha, det är vanlig sund affärsmässighet, men trots det lyckas man inte. För att kika på bilindustrin:
  • Polsestar säljer inte alls så många bilar som vill trots en MASSIV marknadsföring.
  • Volvo tycks ha marknades sämsta infotainmentsystem (heter det fortfarande så?) trots att folk vill ha grejer som funkar och är moderna.
  • Lyck & Co fick överge hela sina affärsmodell.
Men nu ska vi ju snacka rollspel. Rollspel faller utan tvekan i facket små företag. I de flesta fall 99.9% drivs de av entusiaster som gör det vid sidan av sina "riktiga" jobb (se tråden om man kan bli rik på rollspel). Så jag kan verkligen inte alls se hur du till att börja med tänker dig att processen ska gå till?

Kan kanske @Hundenilunden82 kortfattat beskriva hur ett litet rollspelsföretag ska lyssna på sina presumtiva fanns och sedan behandla den information och omforma den till en mer kommersiell produkt, och också redogöra för hur vinsten på så sätt är garanterat högre än om de inte gör det?
 

Hundenilunden82

Veteran
Joined
14 Nov 2024
Messages
169
Det finns väldigt få företag som har möjligheten att på riktigt lyssna på sina konsumenter, bortsett från vissa undantagsfrågor som lanserandet av en ny logo o.dyl. Vi snackar om internationella storföretag som utan problem kan spendera miljoner på marknadsundersökningar av olika slag, och forma sin kommunikation därefter. De menar att det funkar. Trots det lanserar i princip alla dessa företag nya produkter som blir floppar då och då. Ett litet eller mellanstort företag har inte den budgeten på långa vägar, så deras möjlighet att "lyssna på fansen" är oerhört liten. Så den vägen finns inte, utan man försöker vara smart utifrån de resurser och kompetenser man besitter.

Naturligtvis försöker man lyssna av vad massan vill ha, det är vanlig sund affärsmässighet, men trots det lyckas man inte. För att kika på bilindustrin:
  • Polsestar säljer inte alls så många bilar som vill trots en MASSIV marknadsföring.
  • Volvo tycks ha marknades sämsta infotainmentsystem (heter det fortfarande så?) trots att folk vill ha grejer som funkar och är moderna.
  • Lyck & Co fick överge hela sina affärsmodell.
Men nu ska vi ju snacka rollspel. Rollspel faller utan tvekan i facket små företag. I de flesta fall 99.9% drivs de av entusiaster som gör det vid sidan av sina "riktiga" jobb (se tråden om man kan bli rik på rollspel). Så jag kan verkligen inte alls se hur du till att börja med tänker dig att processen ska gå till?

Kan kanske @Hundenilunden82 kortfattat beskriva hur ett litet rollspelsföretag ska lyssna på sina presumtiva fanns och sedan behandla den information och omforma den till en mer kommersiell produkt, och också redogöra för hur vinsten på så sätt är garanterat högre än om de inte gör det?
Om du någon gång sysslat med sälj så vet du att det handlar om att tillgodose sina kunders behov och att ge dom det dom vill ha och om du inte kan det så går dom till någon annan som kan.

Vill du hålla dig flytande så ser du till att ge din konsumentbas det dom vill ha och inte det du anser att dom vill ha.

Om vi leker med tanken att forumet utgör din konsumentbas och du frågar forumet att vad är nästa supplement ni vill se till KH och en uteslutande majoritet säger vi vill se ett supplement om Ankor tycker du då att det är en smart idé att skapa ett supplement om minotaurer som ingen efterfrågat och sedan tro att konsumentbasen kommer vara lika nöjd över minotaurer och köpa det supplementet i lika stor utsträckning som dom skulle gjort med anksupplementet.
 
Last edited:
Top