Jag ska erkänna att jag skrev ett inlägg här i natt som jag sedan raderat för att det inte kändes bra. Så att ingen behöver tvivla på sina sinnen. Nytt försök nu.
Jag kan komma på tre helt olika sätt att angripa det här:
1. Hantverksmässigt: Fortsätt hitta sätt att potionera ut dina världsbyggen till spelare och spelledare så att de är en resurs och inte riskerar att bli en tröskel till spelandet. Som Dimfrost visar med sitt exempel från ToaRR gör du det redan effektivt där. Jag tror också, som JohanL, att ett uforskande som startar i Fylke/Tatooine/Caer Dallben kan göra en stor och genomtänkt värld fantastiskt lockande. Mellanmjölksproblemet löser du på ett eller annat sätt.
2. Andra medier: Bredda din publik och få mer uppskattning genom att skriva visual novels. Titta till exempel på The Yawhg och Long Live the Queen. De är på olika sätt life sims. Varje genomspelning gör att du utforskar settingen på ett nytt sätt. Jag skulle säga att de har världen som huvudperson. Nog skulle det går att göra en bra VN som ett enpersonsprojekt, alternativt - lite mer vågat - släpa ihop pengar och medarbetare med dig själv och din värld som bullet points?
3. Maslow: Lös eventuella andra problem i ditt liv. Om du har säkrat de lägre trappstegen behöver du kanske inte känna tvivel över att du gör något du älskar, oavsett externa belöningar?