Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,008
Location
Rissne
Re: Horror on the Zebulon Express

Rising said:
Vad som är värre är att han flyttar sin röst från Craygh till Zebulon. Krank säger att en Crayghröst ger väldigt lite och att det är bättre att rösta på någon som faktiskt är här, men med sin röst är han på väg att agera vågmästare för att göra ett drev starkare än ett annat. Det är ett oerhört viktigt skede att titta på när man analyserar röster, och jag gillar inte att krank ändrar sin röst utan att något har ändrats med personen han från början röstat på. När krank röstade på Craygh så låg han dessutom själv väldigt risigt till; det var mitt uppe i läget när han själv var så hårt ansatt som möjligt. I sådana lägen är det inte särskilt ovanligt att man röstar på en skurkkompis, i hopp om att dra undan misstankar från sina lagkamrater efter att man flippats.
Vad gäller vågmästargrejen: Jag ser det som att om jag är med och pressar någon som jag tidigare hade faktiska misstankar om (misstankar som aldrig blev en röst men som jag är nästan säker på att jag skrev ut) lite extra genom att "agera vågmästare" och försöka fixa så att en majoritet faktiskt röstar på den, så gör jag mer nytta än om min röst får ligga kvar på en inaktiv spelare som tydligen inte reagerar alls på drev.

Jag kanske tänker fel där, men så tänker jag.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Eksems "analys"

Hupp!

Jag vaknar till ur mitt närmast afasi-liknande tillstånd och tittar omkring mig med nyfikna ögon.

"Nej men goddag mitt herrskap! Jag tror jag har hört mitt namn nämnas? Nå, jag kunde inte bekymras alltför överdjävligt av det just då, satt och funderade på några mycket intressanta karaktärer.... Hmmm... ja, mycket intressant... kanske om hon... Nå, jag kan inte låta mig distraheras alltför mycket nu, vill ju inte finna mig uttvingad i mörkret bland en massa... monster, tror jag jag har hört nämnas? Nå, vill ju inte finna mig uttvingad bland de där utan att få med ett ord i spelet i alla fall! I vilket fall, även om jag har för vana att köra igång inspelningsfunktionen på handdatorn när jag vet att jag försvinner för långt i tankarna så känner jag på mig att det kommer ta längre tid att lyssna til det än att helt enkelt be någon förklara vad det är som pågår. Så: Vad har hänt? Vad behöver jag veta?

För övrigt kanske man ska presentera sig själv: Jag tänker inte säga något om yrke, för detta verkr kontroversiellt för tillfället och jag är paranoid nog att gärna hålla på information såpass länge jag kan i alla fall. Däremot kan jag ju säga att jag är 20 år gammal och ganska akademiskt lagd. Jag tror inte att någon av er känner igen mig, om ni inte sett mig på Karaten eller Muay-Thai-klubben. Men jag har ju haft ett lite sporadiskt deltagande där också, så det betvivlar jag. Jag kommer då rakt inte från någon stad, utan är en rejäl bergsbo själv jag! *Slår sig för bröstet* kommer alltså från en liten by uppe i bergen, där vi då aldrig hade några kultister eller annat skräp, det kan jag lova!

För övrigt, Zebulon: medans vi är i ett sådant katastrofläge tycke jag du kan vara lite tystare vad gäller priser och liknande på varor. Skriv upp allting, för all del, men var snäll och nämn det inte förrän efter det att katastrofen är över ochvi faktiskt kan ta tag i ekonomi och liknande på ett någorlunda normalt sätt."

(Vill slänga in att jag tyvärr vart borta på senaste tid, vart hemma hos mor flera dagar och sedan vart upptagen av lite oförutsedd men ändock ytterst trevlig träning. Hade egentligen föresatt mig att läsa igenom hela tråden innan jag svarade, men tänkte att det kanske var bäst att jag sa något först innan jag blev utröstad på grund av inaktivitet =D )
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Eksems "analys"

Nu har vi alltså tre lika stora drev igång samtidigt. Jag tycker att vi nog bör koncentrera våra röster lite mer. Särskilt nu när Craygh har kommit igång så känns de flesta rösterna mot honom lite omotiverade eftersom de flesta röstade på honom på grund av inaktivitet. Nu när han har hittat hit så funderar jag på att byta röst men jag vet ännu inte mot vem.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Re: Eksems "analys"

Sådärja. Då har vi fått liv i samtliga deltagare förutom Shale som anmält att han inte kan delta. Jag försöker få tag i en ersättare till honom, men om det inte lyckas får vi se vad jag gör av rollen när runda 1 tar slut.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Eksems "analys"

Sådär, nu har jag läst lite mer. Har fortfarande ingen koll och kan inte lägga upp någon bra analys eller så, men jag blev glad att jag kunde rentvå en hel del spelare som inte hoppade på bandvagnen mot mig. Det betyder att de med större sannolikhet är medborgare, bra info för en nybörjare som mig.

Den jag tycker har vart mest misstänkt är Andersson och i viss mån Rising. Rising har spelat fruktansvärt bra om hans syfte har vart att avleda misstänksamhet från honom som varulv, och min paranoja går igång på det helt enkelt.

jag kan tyvärr inte peka på något konkret just nu, har som sagt inte läst allt och är dessutom nybörjare, så allt för många slutsatser dras undermedvetet, sorry.

Så, för att klargöra: RÖST: Andersson
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Eksems "analys"

Err.... jag ändrar mig och lägger rösten på Bearnie, faktiskt. Han skriver knappt någonting och har en tråkig ton i sina inlägg tycker jag, så ut me han!

RÖST: Bearnie
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Eksems "analys"

Och ni får ju gärna vara snälla och lägga om era röster från mig, heh. Jag lovar att jag ska vara mer aktiv från och med nu, och några fler grunder för att rösta på mig kan ju knappast finnas.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Yet another röstsammanställning

Nyfiken på hur det går med tågen, och då kan jag ju lika gärna dela med mig. Baserat på Fluxens senaste:

Johoohno byter från Basenanji till Poseur.
Krank byter från Craygh till Zebulon.
Hellzon byter från Craygh till Andersson.
Pilzeman byter från Zebulon till Andersson. "Instämmer med föregående talare [mig]."
Craygh vaknar och röstar på Andersson.
(Purgatory funderar på att flytta sin röst från Craygh.)

Aktuell röststatus är alltså:
Andersson: 6 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji, Hellzon, Pilzeman, Craygh)
Craygh: 5 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns)
Zebulon: 4 (Andersson, moller, Anders Åstrand, krank)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 1 (Dice)
Eksem: 1 (Poseur)
Poseur: 1 (Johoohno)

Såpass. Nu återstår väl att se var Crayghrösterna hamnar, om de fem rör på sig. Kan bli vad tusan som helst, vilket väl inte är optimalt. Jag själv är inte så pigg på att hoppa tillbaka på Craygh nu när han talat.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Re: Yet another röstsammanställning

Hellzon said:
Johoohno byter från Basenanji till Poseur.
Krank byter från Craygh till Zebulon.
Hellzon byter från Craygh till Andersson.
Pilzeman byter från Zebulon till Andersson. "Instämmer med föregående talare [mig]."
Craygh vaknar och röstar på Andersson.
(Purgatory funderar på att flytta sin röst från Craygh.)
...Craygh byter från Andersson till Bearnie medan jag skriver inlägg, på i mitt tycke lösa boliner. :gremwink:

Aktuell röststatus är alltså:
Andersson: 5 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji, Hellzon, Pilzeman)
Craygh: 5 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns)
Zebulon: 4 (Andersson, moller, Anders Åstrand, krank)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 1 (Dice)
Eksem: 1 (Poseur)
Poseur: 1 (Johoohno)
Bearnie: 1 (Craygh)

Nu blir det slumpat igen. Mindre bra.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Yet another röstsammanställning

Måsste nog säga att Dice halkat in på min skummis-lista efter sin förklaring. Anledningen? Jo...

Vi vet alla att jag var varulv förra omgången, de som var ett stort hot var ju så klart de aktivaste och vanaste spelarna (min favorit var då BDG). Dice berättar att han lagt sin röst baserad på sin "försiktighetslista". Kollar man den finner man följande herrar, med eller utan hatt:

Basenaji, Vicotnik, Rising, Måns, Zebulon, (Andersson).

Förklaringen till försiktigheten blir då:
"Synnerligen aktiva och verkar vara vara (jag antar att han menar vana), eller skickliga, vilket är på både gott och ont. En, så att säga, van bybo är en god tillgång, förutsatt att man kan lita på att han är bybo, vilket vi inte kan. Skulle han dock vara en van kultist, så bör vi vara väldigt försiktiga med att börja lita på honom då han, efter att ha invaggat oss i falsk tillit, kan hugga oss i ryggen."

Han följer med andra ord mina egna spår nästan på pricken.

Jag försökte även gå tillbaka till förra omgången för att se hur rösterna låg där. Men antingen var det BDG utan anledning (första tvår rundorna) eller mig (förutom en blankröst), så det var matnyttigt. På tal om det förresten:

Måns said:
Halvtand
Väldigt fåordig. Var varulv i förra rundan, och ingen såg det komma.
Jo, det var det visst.



Med detta som bakgrund och eftersom Shale inte vill hänga med de coola killarna ändrar jag nu min röst till Dice. Jag inser att detta sätter två tredjedelar av McDonaldstrojkan emot mig(har haft misstankar mot båda), och det kan bara röra sig om lite förhöjd paranoia, men så ligger det nu. Dice, du kanske ska komma fram med lite funderingar på varför just dessa eminenta herrar dragit till sig din blick?

Röst: Dice
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Re: Eksems "analys"

Craygh said:
Sådär, nu har jag läst lite mer. Har fortfarande ingen koll och kan inte lägga upp någon bra analys eller så, men jag blev glad att jag kunde rentvå en hel del spelare som inte hoppade på bandvagnen mot mig. Det betyder att de med större sannolikhet är medborgare, bra info för en nybörjare som mig.

Den jag tycker har vart mest misstänkt är Andersson och i viss mån Rising. Rising har spelat fruktansvärt bra om hans syfte har vart att avleda misstänksamhet från honom som varulv, och min paranoja går igång på det helt enkelt.
Alltså, det här är saker som vi hackat på folk för i varenda varulvsspel sedan vi började.

Punkt ett: Nej, det är inte skumt att rösta på andra bybor i det här skedet, för vi vet inte vilka som är bybor och vilka som är kultister. De som röstat på dig är alltså inte särskilt mycket mer skumma. Det låter lite som en hämndröst (fast utan röst) och sånt har folk dykt på från början.

Punkt två: Du tycker Rising är skum för att han varit aktiv och därmed avlett misstankar från sig själv? Jag kan väl hålla med om att Rising är livsfarlig om han är kultist, men vi har knappast några fasta bevis för det, och att vara aktiv i ett varulvsspel är aldrig skumt.

Jag är villig att tro att du är nybörjare snarare än skum, men bli inte förvånad om tåget vänder tillbaka mot dig.

Sen är jag ju nyfiken på varför du misstänker Andersson, för det tror jag ju mer på. :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Eksems "analys"

Den jag tycker har vart mest misstänkt är Andersson och i viss mån Rising. Rising har spelat fruktansvärt bra om hans syfte har vart att avleda misstänksamhet från honom som varulv, och min paranoja går igång på det helt enkelt.
Det är en supervanlig nybörjargrej att tycka att aktiva spelare skulle vara misstänksamma av ovanstående anledning. Jag har svårt att försvara mig mot det här, för liksom, vad ska jag göra? Försöka spela dåligt med flit för att inte verka misstänksam?

I Erebspelet så hade jag en massa misstankar mot mig ända fram till att jag började sia scum, och folk lade hela tiden fram den typ av misstankar mot mig som du gör här ovan. Grejen var ju bara att jag hade varit en oerhört dålig skurkspelare om jag hade varit skurk i den omgången, för Dice (som var siare) valde att sia mig direkt från början.

Nå, jag välkomnar dig till spelet i alla fall. Eftersom jag inte vill rösta ut någon nybörjare så flyttar jag min röst. Jag förstår fortfarande inte Andersson-tåget, dock. Vad är det egentligen han har gjort som är så misstänksamt? Kan inte någon i Anderssontåget förklara det för mig?

Äh, vi gör väl så här: Jag tror att det finns kultister i Anderssontåget, och det enklaste sättet att hitta dem är - gissar jag - genom att betrakta hur de kommer att reagera på Anderssons claim. Så jag hoppar på tåget, i hopp om att vi kan få ett claim till innan draget är över:

Röst: Andersson
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Yet another röstsammanställning

Eftersom jag tydligen börjar bli "skum" för jag ger för lite åsikter kommer de ikväll med en större analys.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Voffor rösta på detta viset?

Hellzon said:
...Craygh byter från Andersson till Bearnie medan jag skriver inlägg, på i mitt tycke lösa boliner. :gremwink:

Aktuell röststatus är alltså:
Andersson: 5 (Vicotnik, Zebulon, Basenanji, Hellzon, Pilzeman)
Craygh: 5 (Purgatory, Rising, Eksem, Yreburre, Måns)
Zebulon: 4 (Andersson, moller, Anders Åstrand, krank)
Shale: 2 (Halvtand, Banarok)
Basenanji: 1 (Dice)
Eksem: 1 (Poseur)
Poseur: 1 (Johoohno)
Bearnie: 1 (Craygh)

Nu blir det slumpat igen. Mindre bra.
Jag håller med Hellzon att den här fördelningen är ytterst ooptimerad ur byboprspektiv. Det därför att
1) Slumpen avgör vem som åker ut, vilket ger byn mindre information om vem som kan vara kultist, baserat på röstningsmönster och motiveringar.

2) Den ytterst jämna stämningen gör att kultisterna kan avgöra vem som åker ut på ett smidigt sätt bara genom att flytta någon enstaka röst. Det gör att de kan få ut den de vill utan att dra speciellt mycket uppmärksamhet till sig.

Jag vidhåller min röst på Zebulon, eftersom jag tror att han oavsiktligt outat någonting om en trede fraktion. Speciellt i kombination med att Anders Åstrand har en förmåga att avslöja just detta,

Men jag skulle vilja ha svar på två frågor från er andra som röstat på mig eller Craygh

A) Varför röstar ni fortsatt på Craygh, nu när han vaknat till liv?

B) Vad är det som är så fantastiskt misstänkt med mitt beteende, annat än att jag inte hunnit skriva lika mycket som vanligt. (Vilket jag hävdar mest beror på att Feuflux väljer att köra igång spelet dagen före sista april = helig dag för oss Uppsala-bor)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Re: Eksems "analys"

Rising said:
Nå, jag välkomnar dig till spelet i alla fall. Eftersom jag inte vill rösta ut någon nybörjare så flyttar jag min röst. Jag förstår fortfarande inte Andersson-tåget, dock. Vad är det egentligen han har gjort som är så misstänksamt? Kan inte någon i Anderssontåget förklara det för mig?
Hear, hear!

Rising said:
Äh, vi gör väl så här: Jag tror att det finns kultister i Anderssontåget, och det enklaste sättet att hitta dem är - gissar jag - genom att betrakta hur de kommer att reagera på Anderssons claim. Så jag hoppar på tåget, i hopp om att vi kan få ett claim till innan draget är över:

Röst: Andersson
Jag kan lika gärna outa mig på en gång då det snart kommer avslöjas hursomhelst.
Kikar in i PM:et för säkerhets skull så att uppgifterna blir rätta och inget citeras- för den som hökbevakar inloggadelistan
Jag spelar en helt vanlig bybo, med det helt vanliga livsmålet att döda alla kultister. Varken mer eller mindre.

Till yrket är jag en underhållare. Min roll kommer outas av Feuflux i runda 2 (d v s nästa runda). Och jag har en förmåga att under vissa omständigheter blockera folks specialhandlingar (men inte utröstningar och kultistmanipulationer, såklart).

Den som vill ha en bekräftelse på min yrkestillhörighet kan kolla på det kursiverade flufftexten i mitt första inlägg i omgången, där min karaktär tydligt syns.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,499
Location
Köping
Re: Ny röst [RÖST]

Rising said:
En annan sak jag gillar är att så många skrivit listor över de andra deltagarna. Det tror jag kommer att hjälpa oss skitmycket längre fram. Jag kommer att skriva min egen lista under drag #2 och hoppas att fler kommer fortsätta med detta; i de spel där jag varit varulv så har jag nämligen tyckt att det varit oerhört svårt att låtsas ha åsikter om mina medspelare på detta vis.
Då ska jag väl få kragen ur vagnen och posta redan nu, innan runda 1 slutar.

Anders Åstrand kan sia efter infödda. Vem gynnar det? Jagar efter Zebulon. Tycker Vicotnik är OK efter att V har avslöjat sin Miller-roll., och tycker att Rising ska behållas tills vi vet mer om honom. Det är iofs vettigt, men scum kan ju inte anklaga folk till höger och vänster heller.
Skriver även på fyllan att vi inte ska massavslöja yrken, vilket ju iofs borde cleara honom från att vara ute efter infödda. Å andra sidan har han ju sin förmåga, så det är ju ett bra alibi. Men det är ett WIFOM-resonemang, och min inställning är som sagt att folk inte orkar krångla till det så pass att WIFOM-resonemang behövs. Småskum, tillhör kanske en seriemördarfraktion.

Andersson följde först mitt/Risings Åstrandtåg, hoppar sedan på Zebulontåget. Säger väldigt lite med substans, mest saker vi redan vet som att vi inte ska ignorera den tredje fraktionen. (Totalt ca 8 inlägg hittills, tack sökfunktionen, blev väl fler medan jag skrev.)
Outar sig som artist, med en förmåga som mer verkar gynna ett scumlag än bybor. Att han har ett civilt yrke behöver ju inte betyda att han är god, trots att han breadcrumbat mycket fint. Mycket skum.

Banarok har totalt 4 inlägg, men dem är faktiskt analyser. Svårt att säga något om en som postar så lite, men jag tror han är hyfsat ren om jag måste gissa.

Basenanji - 28 inlägg, orkar inte läsa alla, men karln har ju iaf postat listor med åsikter, och drivit på som en ställföreträdande Björn Den Gode. En av de grönare på min lista.

Bearnie ville se min skärmdump på en användare som skickar/tar emot PM. Iofs har alla förmågor i detta parti, så det är kanske inget att hänga upp sig på. 6 poster, inte mycket kött i dem heller. Följde Åstrandtåget och röstade sedan blankt när AÅ talte. Småskum.

Craygh kom sent, har fyra inlägg. Luktar mer nybörjare än scum. Håller ett öga på honom.

Dice har fyra inlägg, ett är faktiskt någon slags analys. Hyfsat ren, ungefär som Banarok.

Eksem har ett lass inlägg. Det finns en analys bland de senare. Får inga direkta vibbar av honom. Hyfsat ren än så länge.

Embergem har tre inlägg, i ett av dessa säger han att hans yrke speglar hans förmåga. Just ingen substans. Mysko. Pressa i runda 2?

Halvtand får jag just inget grepp om. Fler inlägg (12) än jag trodde. Det här var iofs en snygg analys av Dice. Hyfsat grön.

Hellzon, en mycket stilig och viril karl. Belevad är han också. Nämen, jag tycker jag har producerat ganska mycket, sen får väl andra säga om det är logorré eller vettigt, men jag tycker ju jag har gjort så gott jag kan.

Bryter här, återkommer med resten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Eksems "analys"

Andersson said:
Och jag har en förmåga att under vissa omständigheter blockera folks specialhandlingar (men inte utröstningar och kultistmanipulationer, såklart).
Andersson i inlägg #648575 said:
Men jag har absolut ingenting att dölja. Så om ni vill sätta press på mig så är ni välkomna, även om jag kan meddela att informationen som kommer ut i så fall, inte är byn till speciellt stor nytta.
En ganska intressant förmåga, frågan är dock om den inte skulle göra sig bättre i kultist händer än i medborgarnas händer eller?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Eksems "analys"

OK nu har jag läst igenom hela tråden i jakt på någon misstänkt. Resultatet blev att jag för tillfället anser att de båda följande deltagarna är de som är mest skumma.

Zebulon
Den jag först och främst tänkte på hela tiden är Zebulon, det är någonting med hans jakt på vem som är bybo och vem som inte är det. Som ni vet så var jag misstänksam emot det hela tiden. Jag noterade också att han blåste av undersökningen efter ett tag för att sedan ta upp den igen.

När det sedan avslöjades att Anders Åstrand hade en förmåga att sia varifrån personer härstammade så tycker jag personligen att det ger stöd till att allt detta med varifrån man kommer har någon form av betydelse.
Kanske har de två någonting gemensamt. Jag är rätt så övertygad om att för minst en av dem är detta med hurvida man kommer ifrån staden eller inte viktigt.

Andersson
Andersson framställs av många som skum. Craygh-drevet ser ut att långsamt vändas emot honom istället. Han har inte skrivit så mycket och det han har skrivit har inte varit väldigt innehållsrikt. Efter lite press har han nu dessutom avslöjat både yrke och förmåga.

Just hans förmåga är lite intressant, onekligen så är den ytterst användbar ifall han är kultist, för att blockera eventuella siar- eller väktarförmågor. Personligen vet jag inte vad jag tycker om Andersson och hurvida drevet mot honom bör byta riktning eller inte nu när han har avslöjat sin förmåga.


För tillfället vet jag alltså fortfarande inte vem jag ska rösta på men förmodligen blir det någon av de ovanstående såvida inget nytt händer ikväll. Jag tar dock bort min röst från Craygh då den inte är motiverad längre eftersom han numera är aktiv.

Röst: Ingen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,204
Zebulon och NY RÖST: DICE

Jag ska försöka skriva kortare och mer sakliga inlägg.

Zebulon


Jag tror inte att Zeb är kultist. Möjligt att han är med i nån fraktion. Hans beteende osar för mycket klantig nybörjare, även om jag kan hålla med om att det är skumt.

Dessutom blev han inkastad i spelet av Feu som dessutom avslöjade Zeb's yrke. (Men det kanske är en sorts täckmantel som Feu har skapat för att hjälpa Zeb?)

Dessutom- att gå ut så där och be om folks info är inte scumbeteende i mina ögon. Däremot kan det vara nybörjarens tama försök att få mer info så att denne nybörare kan använda sin förmåga.

Jag skulle också vilja ha kvar Zebulon för att, precis som Rising är inne på, han och Anders Åstrand kan ge oss info om den tredje fraktionen.

Stadsbo vs Utbölingarna


Tja, jag är ju så regelstyrd att jag gärna går på vad Feu har sagt här. Just nu tror jag på tre fraktioner:

Kultister- vinner om de är lika många som resten av deltagarna.

Stadsbor- vinner om bara de är kvar och kultisterna är borta.

Utbölingar- vinner om byborna hittar alla kultister

Jag tror att det enda sättet som stadsborna kan vinna på är om de hänger folk. Alltså är kultisterna farligare, eftersom så många har outat stadsbo/utböling-status. Den tredje fraktionen är alltså lätt att läsa...

(Och om det är fel av mig att misstänka stadsborna för att vara den tredje fraktionen, kan man byta ut "stadsbo" mot det som samlar den tredje fraktionen, vad nu det kan vara. Infödd bybo kanske? (Kan Feu vara inspirerad av Innsmouth-modulen som handlar om "smittade" bybor som samarbetar med Cthulhu-monster?)

Anderssonspåret
Jag har ju misstänkt Andersson, men han spelar för torrt och avslappnat (ta inte illa upp!). Jag känner igen det sättet från andra spel. Han verkar inte vara så skum som man kan tro. Dice däremot, är jag lite nyfiken på. Det ÄR skumt med någon som gör en försiktighetslista och jag noterar också att Johoohno var inne på samma röstmönster.



RÖST: DICE

/Basse, god medborgare
 
Top