Nej. Det är skillnad mellan HAR ett kön och ÄR ett kön. Jag trodde att du ville etablera den skillnaden. Det hade varit en intressant diskussion, tycker jag.Save said:Visst, vad är det du vill att jag utvecklar? Om "i första hand är de människor med genus" är en premiss? Det är något som tas för att vara sant, därför är det en premiss. Vilket i sin tur beror på att vi diskuterade människor i en spelgrupp då. De måste vara människor såvida vi inte har annat ord för varelser som oss själva. De måste vidare ha något genus, var och en av dem, eftersom hela tråden utgår från att det finns något som kallas genus.
Dessutom diskuterar vi genus som vetenskap nästan hela tiden. Men du använder genus som substitut för ordet kön, apparently. Det blir lite konstigt för mig iaf. Blir som att man måste tänka efter både en och två gånger (va menar hen nu? Ahaaaaaa...).
Okay. Jag var väl knappast mästrande när jag skrev om transsexuella. Jag har dessutom varit noga med att ställa kontrollfrågor i varje stycke där jag frågar om jag uppfattat dig rätt. Jag gör det för att undvika missförstånd.Save said:Jag vet inte vart du vill komma med ditt mästrande uttryckssätt angående transsexuella etc och att påpeka att mitt sätt att uttrycka mig inte är målande? Som jag förstått pratar vi genus och jag har delgett mina synpunkter på genus.
Däremot erkänner jag att det kanske var mästrande att skriva att jag inte tycker att ditt sätt att skriva är målande. Men jag har på riktigt svårt att förstå vad syftet med ditt inlägg är. Jag skulle tycka att det var mycket lättare om jag upplevde dina inlägg i diskussionen som mer målande! (Därav valet av ord.)
Förklara gärna vad du ämnar med inlägget. Jag tycker inte det är underförstått...
Jag får svara nej, då.Save said:Förstår du eller förstår du inte vad jag skrev?