Radioaktiv
Hero
Det är inte så jag menar.
I grund uppfostras killar och tjejer olika. Oavsett vilket genus, kön etc. som man känner sig själv till så har det påverkat individen. Det är så.
I grund uppfostras killar och tjejer olika. Oavsett vilket genus, kön etc. som man känner sig själv till så har det påverkat individen. Det är så.
Se ovan.Men hela tiden går du runt och tänker på att killar tillhör ett visst genus, vilket vi båda nu vet att det inte är sant utifrån det vi nämnt.
Genus har jättemycket med feminism att göra. Men jag orkar inte skriva om det, det blir bara för mycket.Sen är jag inte helt hundra på att feminism har något i sig med genus att göra, mer än indirekt. Denna tanke bygger nog också på en fördomsfull förenkling, precis som den ovan.
Nej. Jag blandar specifikt killar och tjejer med flit för att det fungerar. Killar beter sig annorlunda mot tjejer och samma åt andra hållet. Det är vad jag utnyttjar. Det skapar dynamik.Jag tror helt enkelt att du letar efter människor med olika påverkansnivå för att skapa en dynamisk grupp. På så sätt skulle du kunna skala bort ett mindre målinriktat genustänk och få bra resultat på köpet.