Radioaktiv said:
Jaha? Själv tycker jag inte personligheten sitter i könet, jag tycker att en spelgrupp kan bli precis lika dynamisk med bara killar, eller bara tjejer som i en blandad grupp, om bara gruppen vill ha det dynamiskt.
Men jag antar att vi skiljer på en sak: Jag vill inte välja individer pga sitt kön.
Ja, nu är det ju så att tjejer och killar uppfostras olika. Därför blir det så.
Killar och tjejer beter sig socialt annorlunda på grund av sin uppfostran. Inte på grund av sitt biologiska kön. Att låtsas som att det inte är så är bara löjligt. Därför blir det dynamiskt. DÅ utvecklas spelarna.
Jag vet inte om du märkt det, men man beter sig också olika mot tjejer vs. killar beroende på om man är tjej eller kille själv. Det är ännu en anledning.
Du får givetvis påstå att det jag säger är löjligt, men om du vill ha kvar mig i debatten så rekommenderar jag att du undviker det i fortsättningen. (Vill du däremot bli av med mig så är det bara att fortsätta
)
Att vi sedan uppfostras olika är jag medveten om. Rent generellt finns det fördelar med blandade grupper, men också med icke blandade grupper. Många vågar mer i icke blandade grupper.
Men mitt mål är alltid att få spelarna att ha roligt i första hand, tycker de då det är roligt med blandade grupper så ska vi ha det, tycker de det inte så ska vi inte ha det. Hittills har jag inte stött på en enda spelgrupp som vill ha med tjejer ,tråkigt kanske, men att då pressa in en tjej skulle inte vara rätt mot dem, och i synnerhet inte mot tjejen i fråga.
Sedan hände det att en del killar drog med sin flickvän till spelomgången, något jag personligen tyckte var roligt, jag umgås bättre med tjejer än killar, men som ofta gjorde spelet uselt. Delvis berodde det på att tjejen var grön på rollspel, inte hennes fel givetvis, men delvis berodde det på att killarna inte längre vågade rollspela, det var plötsligt töntigt. Inte det heller tjejens fel, men problemet var ändå där.
Det var ofta svårt nog att få killar att öppna upp sig som det var. Nu jag har aldrig spelar i en grupp med medelålder över 25, så det är möjligt att jag bara har haft otur.